![]() |
![]() |
|
#1011
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"pentru ce n-ai crezut?" caci asta este prima intrebare care ni se va pune dupa cum spune Hristos... shi sa vezi atunci fatzarnicie la unii din noi: "poi daca shtiam, daca ash fi shtiut ... Adevarul... daca ash fi auzit, daca shi cu parca se plimba pe pluta, daca daca nu era, parca parca senneca" sau mai rau intreband "cand Doamne te-am vazut shi nu te-am slujit? n-am scos draci in numele tau, n-am facut minuni, n-am facuta asha shi pe dincolo... intrebari de oameni nemultzumitzi shi nelamuritzi... shi o sa ne lamureasca (fereasca Dumnezeu sa fim in gashkaa proscrishilor) spunand "oridecate ori... unuia...) iar cand vor intreba dreptzii cand Doamne am facut ceva pentru Tine, Hristos va grai : "oridecate ori... unuia ..." deci vezi diferentza? intre "'Hristos' fariseu" shi "Hristos smerit" ... shi atunci va zice: Venitzi de moshtenitzi Imparatzia, voi, Binecuvantatzii Tatalui Meu... la cine se refera oare? cine sunt ei? totzi cei care au stat blanzi sub vina... rabdand cu multzuire lui Dumnezeu toate crucile shi umilintzele pazindu-shi grija crucii lor cu toata luarea aminte. |
#1012
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=4][COLOR=purple]122. Biserica-privată de la Glodeni-Pucioasa [COLOR=black](Partea I)[/COLOR][/COLOR][/SIZE]
[COLOR=purple][SIZE=4][COLOR=#000000]Mulți creștini care au auzit în treacăt despre secta “[/COLOR][COLOR=#000000]Noul Ierusalim de la Pucioasa” și-au domolit brusc și curiozitatea, și neliniștea, și nedumerirea, atunci când au aflat că pucioșii au o biserică. O biserică autentică, albă, în formă de cruce, cu 12 uși, 33 de cornișe și cu o cruce aurită în vârf, târnosită de un episcop ortodox al B.O.R. după toate canoanele ortodoxe care îndrituiesc sfințirea unei biserici. Prin ricoșeu, pacea și automulțumirea i-a cuprins pe acești creștini: “[/COLOR][COLOR=#993366]Va să zică, pucioșii ăștia nu sunt sectă! sunt și ei creștini ortodocși ca și noi. Ce tot mănâncă rahat ăia care îi ponegresc? ce-au cu ei, săracii? De ce nu-i lasă în plata Domnului!? Numai așa, îi vorbesc de rău din pizmă, pe la colțuri, ca să iasă zâzanie în Biserica noastră! Câtă invidie și răutate la unii care nu-și mai găsesc locul! Și în orișice caz, acum s-a dat libertate la toate cultele, nu mai e ca pe vremea Asasinatului…[/COLOR][COLOR=#000000]” etc. etc.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000000]Aici este vorba, pentru cei care încă n-au aflat, de biserica-privată de la Glodeni-Vale de lângă Pucioasa. Poate exista o biserică care să fie și privată? Ba bine că nu! Numai reciproca nu poate fi posibilă, din motive lesne de înțeles. După lovitura de stat din 1989 orice, mai precis aproape orice, este posibil. De altfel, nici măcar nu e singura de acest fel. Și în comuna Voluntari de lângă București e o biserică-privată. Mare cât un hangar (ca să încapă cât mai mulți în ea), arătoasă, ea a fost zidită de un popă bătrân pentru el și pentru fiul lui, cu bani primiți “de la sponsori”, și acum e aproape gata. Doar pictura îi lipsește. Fiul nu era (încă) popă, dar preotul bătrân era optimist: “[/COLOR][COLOR=blue]Lasă că până ce va fi gata biserica, cu zugrăvitul și cu pictura, se aranjează ele lucrurile![/COLOR][COLOR=#000000]”. Un episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor l-a luat cu frumușelul, arătându-i că dacă vrea să intre în legalitate, trebuie să stea sub ascultarea arhiereului locului, iar biserica s-o doneze, cum ar fi și firesc, către B.O.R. Popa, nimic! Dimpotrivă, el declara ritos: “[/COLOR][COLOR=blue]Nu dau eu biserica mea! Dacă vrea biserică, Prea Sfințitul n-are decât să-și facă. Eu cum mi-am făcut? Las’ că-i cunosc eu pe ăștia din B.O.R., ca pe un cal breaz! Eu le dau biserica și ei îndată mă pun pe drumuri! S-o creadă ei![/COLOR][COLOR=blue]Ia să-și pună pofta-n cui! Păi știi matale câți bani am băgat eu în biserica asta? Mai am pictura de făcut și-i gata. Ce, mi-au dat ei vreun leu, ca să le-o dau lor acum pe gratis? La urma urmei, e pe pământul meu, e a mea! E biserică privată! Acum e libertate, nu mai e ca pe vremuri! I-am spus Prea Sfințitului în față că dacă o vrea, s-o cumpere! Am acte pe ea, îi spun cât m-a costat și i-o vând. Acum suntem în capitalism. Ce zici, că i-a convenit? Nu i-a convenit, vezi bine! El vrea s-o obțină de la mine pe gratis. Atunci, să aștepte până la paștele cailor! Ce, crezi că mi-e frică de ei? Nu mi-e frică! N-au ce să-mi facă.[/COLOR][COLOR=#000000]”[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000000]Avea dreptate bătrânul popă, n-aveau ce să-i facă. Cei de la Arhiepiscopie au considerat că nu e cazul să se ia la trântă cu nebunul și să mai declanșeze vreun scandal public. Ce-i drept, biserica era zidită pe pământul lui, cumpărat de popă special în acest scop, ca să-și zidească un loc de muncă pe gustul lui și totodată să-și chivernisească și odrasla. Interesul pur material se dovedește și prin alternativa pe care i-o oferă el episcopului-vicar: deși numai terenul e cumpărat cu banii popii (pe vremea când terenurile din Voluntari erau încă foarte ieftine), iar biserica e făcută numai cu bani obținuți din daniile credincioșilor și din sponsorizări, popa e gata să-și vândă biserica Arhiepiscopiei, cu teren cu tot! La prețul pieței, bineînțeles.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000000]Biserica-privată din Voluntari e plasată strategic, la o stradă principală, așa că nu duce lipsă de enoriași. Până și viceprimarul când a murit (Dumnezeu să-l ierte!) tot în biserica-privată a fost prohodit, că de! era cea mai mare din comună și putea intra în ea mai multă lume![/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000000]Dacă însă s-ar pune problema strict canonic, lucrurile încep să șchioapete. Această biserică nu stă sub ascultarea B.O.R. și în consecință, nu are parohie distinctă. Pentru că e privată, ea nu are enoriași! Impedimentul se rezolvă însă de la sine: ea “fură” enoriașii parohiilor existente din comună, care au și ele niște bisericuțe mai modeste, dar care nu sunt private, ci aparțin întregii obști creștinești. Dacă ar fi cu adevărat privată, așa cum se pretinde, atunci în ea ar intra la slujbe numai proprietarul (adică popa, fiu-său și nepoții – dacă are) și n-ar mai fi deschisă pentru lume (decât, poate ca muzeu, în zilele lucrătoare)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000000]Pucioșii stau mult mai bine la capitolul ăsta. Biserica lor chiar e privată, nu numai cu numele, ci și cu funcțiunea. În biserica lor nu intră nici pasărea măiastră, deoarece liderii pucioși nu permit asta. Nici măcar pucioșii de rând nu intră, ci numai un număr limitat dintre cei mai vechi; mai precis, doar câțiva pucioși din garnitura anilor ’80-90. Chipurile, doar ei ar “corespunde cerințelor Hrisovului”, care zice că în biserica asta “[/COLOR][COLOR=red]nu va intra nimic pângărit și nimeni care este dedat cu spurcăciunea și cu minciuna, ci numai cei scriși în Cartea Vieții Mielului[/COLOR][COLOR=#000000]”. În realitate și pucioșii de rând (exceptându-i pe cei dedați cu minciuna) împlinesc cerințele din Hrisov, dar liderii pucioși tot nu-i lasă să intre, ca să le păstreze acestora neștirbit sentimentul neîmplinirii personale și al vinovăției perpetue, și astfel să poată fi controlați psihic și manipulați mai ușor.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000000]Mai exact, în această biserică nu intră decât 7-8 indivizi, împărțiți în trei cete, care intră pe rând și-i acompaniază pe cei “trei preoți unși” la slujbe. Atât. Cetele sunt mici, mici de tot, iar preoții pucioși slujesc totdeauna slujbe separate în timp și niciodată împreună. Ceata lui Nicușor e cea mai mică: El și Ea (Nicușor și Mihaela). Restul pucioșilor, care n-au voie să intre în biserică, înseamnă că nu sunt [/COLOR][COLOR=red]scriși în Cartea Vieții Mielului. [/COLOR][COLOR=#000000]Pentru ei, liderii pucioși au conceput soluții alternative. Cei aflați sub controlul direct al liderilor pucioși au la Pucioasa și la Târgoviște câteva “paraclise” improvizate prin podurile unor case particulare. Ceilalți pucioși, risipiți cu domiciliile lor prin toată țara, sunt lăsați în plata Domnului. Liderii pucioși sunt nepăsători și intransigenți: “[/COLOR][COLOR=blue]Treaba lor, să se descurce cum or ști. Nu ne-a pus Domnul să ne ocupăm și de ei. Avem destule pe cap aici și la Târgoviște[/COLOR][COLOR=#000000]” . În schimb, dacă acești pucioși cu statut de paria îi întreabă pe liderii lor dacă au voie să meargă la “bisericile din lume” aparținând B.O.R., primesc răspunsuri în doi peri, astfel ticluite ca să înțeleagă și singuri că n-au voie. Dar niciodată nu li se spune explicit “[/COLOR][COLOR=blue]n-aveți voie[/COLOR][COLOR=#000000]”, ca liderii pucioși să nu poată fi trași la răspundere cu nimic vreodată. Adică, vezi Doamne, nu ei le-au interzis să meargă la “biserica din lume”, ci pucioșii de rând n-au mai vrut, din proprie inițiativă, pentru că nu se mai simțeau bine acolo.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000000]Revenind la biserica-privată de la Glodeni, trebuie să reamintim că ea a stârnit multe controverse. În primul rând a stârnit controverse chiar în stadiul de proiectare: Marian Zidaru, cu cunoștințele lui de arhitectură și cu gustul artistic deja format o vedea într-un fel, iar liderii pucioși într-alt fel. Ciondăneala s-a sfârșit respectându-se cunoscuta butadă: “cel mai deștept cedează primul”. Ca întotdeauna, liderii pucioși și-au impus gusturile, pretextând că ei “știu de la Domnul” cum trebuie să fie biserica. Și a ieșit cum a ieșit. Mulți profesioniști ai artei au declarat fără înconjur că “biserica asta e urâtă”, dar alții au încercat să îndulceacă spiritele, asemuind-o cu floarea de lotus mult îndrăgită de New Age sau cu ziguratele babiloniene. Un lucru este cert: erminia creștină a fost grav viciată, îndată ce clădirea nu are diviziunile funcționale clasice: tindă, pronaos, naos și altar. Biserica este toată un altar cu 12 uși, știindu-se de la început că ea nu va fi destinată “publicului creștin”, ci numai “celor aleși”. Are 12 uși și 33 de cornișe (denumite în fals cupole, deși ele nu sunt cupole). S-a mers pe soluția aceasta (12 uși și 33 de “cupole”) pentru a se sugera că biserica-privată de la Glodeni (pe care pucioșii o denumesc oficial “Cetatea Sfântă Noul Ierusalim”) este chiar aceea despre care vorbește cartea Apocalipsei în cap.21, denumind-o tot “Noul Ierusalim”. În realitate, în Apocalipsă se vorbește de o cu totul altă cetate, ale cărei dimensiuni (12 mii de stadii, adică în jur de 2000 de km) nu ar fi putut pucioșii în veac să le îndeplinească.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000000]O altă controversă este legată de canonicitate. Am văzut că unii se mulțumesc cu informația trunchiată că cineva, cândva, având harul arhieresc valid, ar fi făcut sfințirea pietrei de temelie și apoi târnosirea acestei biserici.[/COLOR][/SIZE] [/COLOR] |
#1013
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=4][COLOR=#800080]122. Biserica-privată de la Glodeni-Pucioasa [/COLOR][COLOR=black](Partea a II-a)[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4]De la bun început trebuie să observăm că arhiereului Irineu i s-a ascuns intenția liderilor pucioși de a avea o biserică-privată, numai și numai pentru ei. În mod categoric, arhiereul ar fi refuzat o asemenea inovație. De altfel, dacă analizăm cu atenție “Hrisovul” semnat de către Irineu în anul 1991 și îngropat la piciorul sfintei mese, observăm că există într-adevăr niște condiții pe care mulți creștini le recunosc și le observă în mod natural, deci ar avea oricând dreptul de a intra în această biserică. Și totuși, în această biserică nu intră decât “cei aleși” de către liderii pucioși.[/SIZE] [SIZE=4]O a doua observație este legată de lepădarea lui Irineu – de fapt lepădările, pentru că el a făcut publică în mod repetat această opțiune personală, văzând că pucioșii nu-l mai bagă în seamă și merg mai departe înainte, de capul lor. Văzând că a fost înșelat de către pucioși, care i-au ascuns adevăratele lor intenții schismatice, arhiereul Irineu s-a lepădat de toate lucrările lui anterioare care validau acest locaș de cult. În acest sens, biserica-privată de la Glodeni și-a pierdut toate prerogativele sacramentale, devenind o biserică desacrată. Pentru a fi repusă în circuitul funcțional normal ea ar trebui resfințită de către episcopul locului, Nifon Mihăiță, ceea ce liderii pucioși nici nu vor să audă.[/SIZE] [SIZE=4]O a treia observație este legată de sfințenia efectivă. Un locaș de cult trebuie conservat în sfințenie, chiar dacă a fost la început târnosit după toate regulile bisericești. Altminteri, biserica devine biserică desacrată și trebuie resfințită pentru a fi repusă în circuitul funcțional normal. Or, sfințenia acestei biserici private devine îndoielnică din momentul în care ea încape pe mâna unor preoți fără hirotonie canonică. Toate actele liturgice săvârșite de ei sunt lovite de nulitate, iar biserica își pierde caracterul ei sacramental. De asemenea, alunecarea treptată în erezie a pucioșilor ( cu precădere după anul 1992) constituie un alt impediment canonic, știindu-se că rugăciunea în comuniune sacramentală cu ereticii este interzisă.[/SIZE] [SIZE=4]O a patra observație este legată de ascultarea canonică. Ascultarea față de episcopul locului este esențială, și ea se materializează printr-un antimis, o piesă liturgică unicat, destinată de către episcop doar bisericii respective, și care poartă semătura originală a acestui episcop. Fără antimis, în biserică nu se poate săvârși sfânta liturghie și ea rămâne o simplă clădire, cu o arhitectură originală și atât. Întrebarea care se pune este: în această biserică se slujește cu antimis, sau fără? Paradoxal, în ambele cazuri e grav pentru biserica-privată de la Glodeni, oricum ai lua-o:[/SIZE] [SIZE=4]– dacă slujirea se face fără antimis, înseamnă că slujbele sunt necanonice, deci n-au nici o valoare sacramentală, ci doar una coregrafică;[/SIZE] [SIZE=4]– dacă slujirea se face cu antimis, trebuie văzut ce antimis se folosește. În nici un caz nu este vorba de un antimis original, căci atunci această biserică ar fi fost oficial recunoscută de către episcopul locului. Înseamnă că este un antimis furat (caz penal) sau primit de la alt episcop al altei Biserici (căci un episcop al B.O.R. nu și-ar permite să trimită un antimis în altă eparhie, caz în care el ar fi caterisit pentru încălcarea jurisdicției acestei eparhii). Dacă este așa, biserica-privată de la Glodeni nu se mai supune canonic B.O.R. ci altei Biserici autocefale, cea care i-a încredințat antimisul. Pucioșii contestă însă această variantă, pretinzând că Biserica lor este autocefală (exceptând situațiile în care, din interes propagandistic, ei afirmă în mass-media că “țin de B.O.R.”, ceea ce este o altă minciună.)[/SIZE] [SIZE=4]Ar mai fi de luat în calcul cazul când pucioșii înșiși, prin intermediul unui “episcop pucios”, și-ar sfinți singuri un antimis. În acest caz este vorba tot de o încălcare canonică, deoarece “episcopii pucioși” nu au nici ei hirotonie canonică, validă, care să le confere drepturi arhierești, printre care și sfințirea de antimise.[/SIZE] [SIZE=4]O a cincea observație este legată de statutul oficial pe care liderii pucioși l-au conferit acestei biserici private. La început s-a pretins că ea deservește o mănăstire, denumită “mănăstirea Noul Ierusalim”. Îndată au apărut primele nedumeriri și contestări la adresa ciudatei “mănăstiri”: [/SIZE] [SIZE=4]– “mănăstirea” era mixtă, deoarece avea viețuitori de ambele sexe;[/SIZE] [SIZE=4]– “mănăstirea” nu avea nici stareț, nici stareță;[/SIZE] [SIZE=4]– “mănăstirea” nu făcea ascultare de episcopul locului;[/SIZE] [SIZE=4]– viețuitorii “mănăstirii” nu aveau tundere în monahism și nu purtau veșminte monahale distinctive;[/SIZE] [SIZE=4]– “mănăstirea” nu era primitoare de oaspeți, ea refuzând găzduirea străinilor fie și pentru o singură zi, ca aceștia “să nu spurce spațiul monahal”.[/SIZE] [SIZE=4]Puși în fața puternicelor contestări și a unor dificultăți financiare cronice, liderii pucioși au găsit de cuviință să acopere “mănăstirea” cu o “perdea de fum”. Au separat pe cât le-a fost în putință (dar nu de tot) bărbații de femei, pentru a îndepărta acuzația de mănăstire mixtă. Apoi au creat o fundație, numită “Fundația Sfânta Virginia” care a preluat, în urma unor presiuni infernale, toate proprietățile care aparțineau lui Ilie Bunea, inclusiv clădirea bisericii-private, zidită pe terenul lui. În acest fel, bisericii i se estompa caracterul privat, îndată ce ea aparținea acum unei Fundații. În realitate, Fundația era fantomatică, ea ascunzând pe adevărații proprietari ai terenului care fusese expropiat (de la Ilie Bunea). Despre “mănăstire” nimeni nu mai sufla o vorbă, ca și când n-ar mai fi.[/SIZE] [SIZE=4]Adevărații proprietari și stăpâni ai bisericii-private și a pământurilor lui Ilie Bunea, chiar dacă nu au acte pe ele (nici n-au nevoie ei de așa ceva), sunt acum liderii pucioși Mihaela Tărcuță și Nicolae Nedelcu. [/SIZE] |
#1014
|
|||
|
|||
![]()
[COLOR=#660066][SIZE=4][COLOR=#660066]123. Comentariu la [/COLOR][COLOR=#660066]„[/COLOR][COLOR=#660066]Cuvântul lui Dumnezeu” din 14 iunie 2009[/COLOR][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=4][COLOR=black](Partea I)[/COLOR][/SIZE] [COLOR=#660066][SIZE=4][COLOR=#000000]Pentru a “n”-a oară, Dumnezeul de la Pucioasa promite că în curând va așeza “semne cerești” peste grădina pucioșilor în general și pe creștetele liderilor pucioși în special, ca să vadă tot natul cu cine are de-a face. Asta îi va aduce “[/COLOR][COLOR=red]mângâiere în dureri[/COLOR][COLOR=#000000]”: mândria că va reuși să le arate tuturor ceea ce a ținut ascuns până acum (de frică? de rușine? nu se știe ca pământul). Mai ales, mângâierea cea mare va fi că le va da peste nas celor care s-au despărțit de el, și în primul rând Zidarilor, care fuseseră scule mari pe vremuri, pe când toți fraierii credeau că secta pucioasă le aparține celor doi artiști plastici. Pentru că Zidarii l-au rănit cel mai mult în amorul propriu: din statutul de “cei mai mari înșelați” au devenit acum “cei mai mari răzvrătiți”. Partea proastă e că Zidarii ăștia știu tare, tare multe “taine” de la Pucioasa, și când se vor hotărî ei să-și dea drumul la gură și să ciripească... va fi de rău! Ăsta e cel mai mare pericol! De aceea, Dumnezeul de la Pucioasa e hotărât să le-o ia înainte Zidarilor și “să se arate el adevărat”, ca să nu le ia Zidarii înainte și să arate ei tot ce știu. De ce nu s-o fi arătat el adevărat până acum... Dumnezeu știe! Așa că... ne promite solemn că [/COLOR][COLOR=red]se va arăta adevărat în cuvânt curând, curând[/COLOR][COLOR=#000000]. Până atunci, va mai trebui să-l suportăm ca și până acum (adică, ne-adevărat!!):[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=blue]“ O, poporul Meu, cobor în grădinița cuvântului Meu, cobor pentru tine, fiule, și pentru durerea Mea și a ta, și dăm cale în carte grăirii Mele cu sfinții înaintea ta, iar tu Ne ești martor și Ne ești mângâiere în rane, fiule. [/COLOR][COLOR=red]Curând, curând [/COLOR][COLOR=red]voi coborî semne cerești peste această grădiniță[/COLOR][COLOR=blue] și [/COLOR][COLOR=red]Mă voi mângâia de dureri[/COLOR][COLOR=blue] înaintea celor ce [/COLOR][COLOR=red]au ales să se despartă de Mine[/COLOR][COLOR=blue] mai înainte de ziua slavei celei mari a acestei lucrări de cuvânt, prin care M-am purtat plângând între cer și pământ pentru om. [/COLOR][COLOR=red]Mă voi arăta adevărat în acest cuvânt curând, curând[/COLOR][COLOR=blue], căci rău Mă rănesc [/COLOR][COLOR=red]acum cei ce se despart de Mine[/COLOR] [COLOR=blue]pentru nemulțumirea lor, pentru nestatornicia lor, neluându-și loruși nici o vină, ci doar aruncând înapoi cu dispreț și cu duh de defăimare asupra celor rămași cu Mine pe calea Mea spre om, pe calea venirii Mele iarăși de la Tatăl la om.”[/COLOR] [COLOR=#000000](Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 14 iunie 2009)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000000]Sfinții cerului stau cuminți încolonați în oștiri, după modelul oștirilor îngerești, și plutesc și umplu ochi văzduhul Grădinii Întâlnirii de la Pucioasa. Nimeni nu-i vede, nimeni nu-i simte, dar pucioșii sunt convinși că așa e, după cum le cântă liderii lor la ureche: [/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=blue]“ O, poporul Meu, stau deasupra grădiniței cuvântului Meu din zilele acestea, și am venit cu oștirile de sfinți și de îngeri, așa cum Eu vin când Mă las cuvânt peste tine, dar ziua aceasta stă așezată pe pământ pentru sfinți înaintea Mea pe pământ și în cer. [/COLOR][COLOR=red]Oștirile lor[/COLOR][COLOR=blue] stau frumos așezate, ca și oștirile îngerești, și [/COLOR][COLOR=red]umplu văzduhul[/COLOR] [COLOR=blue]grădiniței Mele, și umplu colina așezământului Meu în jur, și mângâiem cu Duhul Sfânt și întărim tăria hotarelor noii Mele împărății, cetatea Mea de nou Ierusalim, iar Eu și cu Tatăl le dăm lor pe Duhul Sfânt al Nostru ca să grăiască sfinții în Duhul lui Dumnezeu, așa cum este grăirea cea proorocească de șapte mii de ani pe pământ .”[/COLOR] [COLOR=#000000](Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 14 iunie 2009)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000000]Printre sfinții care plutesc nevăzuți în văzduh nu poate lipsi duhul (sau duha) Verginicăi, cea despre care se reamintește că ar fi avut toți sfinții drept ursitoare la naștere:[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=blue]“ În suitele de sfinți stă plină de durere ca și Mine, ca și Tatăl, ca și sfinții, stă trâmbița Mea Verginica, și din durerea duhului ei ia întărire ca să grăiască, împinsă de durere să grăiască ea azi, căci în duminica tuturor sfinților s-a născut ea pe pământ între oameni atunci când s-a născut, și toți sfinții [/COLOR][COLOR=red]o sorteau[/COLOR] pe ea în ziua aceea cu daruri cerești, auzind ei de la Mine că va fi ea trâmbița Mea. ” [COLOR=#000000](Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 14 iunie 2009)[/COLOR][/SIZE] [/COLOR] |
#1015
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Domnul meu drag, acolo zice ca nu a fost parasit de Dumnezeirea Sa, dar de Tatal fusese parasit pe sf Cruce, tocmai pentru ca Biruintza mortzii sa fie Data complet in mana Fiului si al Duhului Sfant ce a ramas peste El prin botezul sf Ioan Botezatorul shi astfel Fiul a murit shi a inviat fara vina ca un Dumnezeu pentru pacatele noastre, ascultand Complet de Tatal... care il parasise. Deci nu le invartosha ca ar fi mintzit Domnul, caci este scris clar ca IL parasise! dar in ce citezi dumneata se arata ca il parasise nu Dumnezeirea Sa, nu neprihanirea Sa ci a ramas Dumnezeu pedeantregul pe sf Cruce, dar Tatal il Parasise... shi asta este o Taina pentru a lasa in Mana fiului judecata, Viatza shi Invierea, caci fiul dupa 3 ore petrecute pe sf Cruce shi-a dat Viatza in Mana Tatalui pentru oi, murind din pricina pacatelor acestora in locul acelora, shi apoi luandu-shi-o inapoi ca un Dumnezeu Adevarat din Dumnezeu Adevarat, asha cum a zis ca va face. (deci nu ma contrazi ca ma'niervez! :)) glumesc evident, deshi e pacat sa contrazici, deci ma iarta ca iarashi te-am contrazis... astfel ca nu sunt speculatzii Duhovniceshti ce este scris in scripturi ci este ceea ce este scris cu sau fara speculatzii duhovniceshti, fiecare pricepe cum i este dat, dar e vorba mai mult de Adevar shi plinire care se va vedea candva asha cum este, mai devreme sau mai tarziu, la timpul potrivit pentru fiecare, sau in ceasul in care te-ai fi ashteptat mai putzin, caci nu shtim nici ziua, nici ceasul, nici minutul, nici clipa, nici clipa infrangerata ca o jumatate pe sfert... cand va veni Fiul Omului... deci trebuie sa pazim poruncile ashteptand) |
#1016
|
|||
|
|||
![]()
Tatal ,Fiul si Sfantul Duh treimea cea de o fiinta si nedespartita.
Tot de la Sfantul Ioan Damaschinul: "Când spunem că Fiul este mai înainte de toți vecii, arătăm că nașterea Lui este în afară de timp si fără de început. Căci Fiul lui Dumnezeu, „strălucirea slavei, chipul ipostasei Tatălui”, înțelepciunea si puterea cea vie, Cuvântul lui cel enipostatic, icoana substanțială, desavârsita si vie a nevăzutului Dumnezeu, nu a fost adus din neexistență la existență, ci a fost totdeauna împreună cu Tatăl si în Tatăl, născut din el din veșnicie si fără de început." "Dumnezeirea sa" acolo inseamna Dumnezeu Fiul. Dumnezeu Fiul nu a fost si nu va fi vreodata fara Tatal si fara Duhul Sfant. "Fiul,Unul-Născut al lui Dumnezeu, însă, deși este născut din Tatăl în chip nedespărțit și neîndepărtat și ramâne pururea cu El, totuși are o ipostasă proprie deosebită de ipostasa Tatălui." De la Sfanta Liturghie: "În mormânt cu trupul, în iad cu sufletul ca un Dumnezeu, în rai cu tâlharul si pe scaun împreună cu Tatăl si cu Duhul ai fost, Hristoase, toate umplându-le, Cel ce esti necuprins." Dumnezeu Iisus Hristos nu a fost parasit vreodata de Dumnezeu Tatal. |
#1017
|
|||
|
|||
![]() Citat:
imi pare rau ca trebuie sa-tzi spun ca acesta este un exe mplu perfect de invartoshare a scripturlor shi invartoshare ca sa dovedeshti ca Dumnezeu minte, shi unde anume minte? tocmai cand graieshte pe sfanta Cruce... ma intreb atunci daca nu minte shi in rest? deci dumneata cazi in ce spunea sf Ap Petru despre cei ce cauta sa priceapa pe sf Ap Pavel ca vor rastalmaci scripturile spre a lor pierzare, sau fireshte extrapoland, vor rastalmaci sfintzii parintzi spre a lor pierzare... deci crede-ma ca nu vreau sa te contrazic ca sa ai impresia ca vreau sa-tzi demonstrez greshala shi sa te ranesc, caci shtiu ca eshti bine intentzionat shi credincios lui Hristos, dar totushi nu putem sa consideram ca gura lui Dumnezeu este mincinoasa, ca Hristos a mintzit vreodata caci este scris: "Adevar, Adevar va spun voua..." shi "Duhul marturiseshte despre Mine, shi cand vi-L voi trimite Acela, alt mangaietor va va invatza pe voi toate, calauzindu-va in tot Adevarul" despre Duhul tau cel Bun care ma va calauzi la pamantul dreptatzii e vorba, am impresia... astfel ca revenind la subiect, trebuie sa credem chiar daca nu ne lasa ceva, trebuie sa credem ca Tatal l-a parasit pe Hristos pe Cruce shi l-a lasat singur, deci era doar Hristos cu Duhul Sfant dat prin botezul lui Ioan Botezatorul shi cu pacatele noastre pe sf Cruce, jertfa de Miel injunghiat, neprihanit inaintea lui Dumnezeu... deci Tatal nu mai era cu El ca Persoana, ca Dumnezeu ce nu-i paraseshte pe sfintzi niciodata, nu mai era cu Fiul caci Fiul insushi a marturisit intreband cu nevinovatzie: "Parinte, pentru ce M-ai parasit?" deci sigur era parasit de Tatal... dar intreg shi Dumnezeu complet shi neprihanit complet, shi atunci a fost ispitit din nou, caci atunci cand i s-a dat isop cu otzet diavolul spera ca in betzia respectiva sa-l amageasca shi sa-l faca sa pofteasca sau sa urasca ceva, sa se razvrateasca impotriva lui Dumnezeu, dar Hristos a zis: "Savarshitu-Sa!" shi a mai zis: "In mainile Tale Parinte imi dau sufletul Meu" shi in clipa in care a baut din buretele respectiv shi-a dat sufletul dupa 3 ore petrecute pe cruce, intre orele 6 shi 9 dupa cum era randuiala orelor atunci... iar dupa 3 zile shi-a luat inapoi sufletul Sau, viatza Sa, asha cum a spus, caci are putere sa-shi dea Viatza Sa pentru oi shi sa o ia indarat... shi astfel Tatal a lasat in Mana Fiului toata Mantuirea, devenind Mantuitorul Tuturor celor pe care Tatal ii trage la Fiul ca Acesta sa-i Mantuiasca... caci Cine asculta pe Fiul, pe Tatal il asculta... deci chiar daca ai subliniat cu bold, nu inseamna ca e valabil, ca sunt valabile concluziile ce le tragi pe seama lor... ci e valabil ca Fiul, Cuvantul lui Dumnezeu nu este mincinos, caci in gura lor nu s-a gasit minciuna... |
#1018
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=4][COLOR=#660066]123. Comentariu la „Cuvântul lui Dumnezeu” din 14 iunie 2009[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=black](Partea a II-a)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4]Verginica e de mare folos. Ea e tocmită ca emisar al Dumnezeului de la Pucioasa, care o trimite la răzvrătiții care au evadat din raiul pucios cu rugămintea să-și țină gura și să nu-i zdrobească faima și pacea lui “din fii” (adică, faima și pacea liderilor pucioși, aflată acum în mare pericol). Dumnezeul pucios se teme și se roagă ca el însuși să nu fie zdrobit, cerând clemență la răzvrătiții pucioși:[/SIZE] [SIZE=4][COLOR=blue]“ – O, Verginico, o, trâmbița Mea de sus acum, cei ce găsesc caz de răzvrătire lovesc în pacea Mea din fii, tată, lovesc în Mine, în Duhul Meu din fii și fac păcat asupra Duhului Sfânt aceștia, tată. O, spune-le celor ce strică pacea Mea că rău e de cel stricător de pace, și spune-le să stea cuminți! Spune-le, tată! Spune-le lor cât ești de îndurerată de la ei! Spune-le, Verginico, de durerea care se urcă la cer de la ei și îndeamnă-i să fie cuminți! [/COLOR][COLOR=red]Spune-le să nu Mă zdrobească![/COLOR][COLOR=blue] O, spune-le tu toate acestea în ziua ta de serbare între sfinți! Amin .”[/COLOR](Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 14 iunie 2009)[/SIZE] [SIZE=4]Dar se vede treaba că răzvrătiții sunt prea încrâncenați. Ei vor probabil să se răzbune pentru umilințe cu umilințe, și să dezvăluie “[COLOR=red]taina coborârii Domnului[/COLOR]” de la Pucioasa: nu treisprezece sunt primitorii cuvântului, așa cum mint liderii pucioși cu fiecare ocazie, ci numai una, Mihaela este cea care aude ceea ce pretinde că aude. Pucioșii profilează în mod indirect o nouă sărbătoare creștină, “Coborârea Domnului”, care va rivaliza probabil, destul de serios, cu “Înălțarea Domnului”:[/SIZE] [SIZE=4][COLOR=blue]“ O, Îi faceți Domnului umilire mare, măi fiilor! O, cum de v-ați ales voi să fiți răzvrătiți, și apoi să plecați din bărcuța Domnului, din poporul Domnului și să nu mai vreți cu El? Iată cum loviți din lături dacă v-ați tras în lături, și iată cum luați voi de la mijloc și loviți! [/COLOR][COLOR=red]Ați umblat la taina coborârii Domnului[/COLOR][COLOR=blue], și nu v-ați temut să faceți aceasta, și ați stricat-o pe ea în mintea celor clătinați ca și voi. O, ce ați folosit prin așa lucrare a voastră? O, de ce n-ați voit să aveți minte, fiilor? O, de ce nu vă căiți, fiilor? V-ați temut de supunere și de viață vegheată și dusă pe umerii Domnului, dar de voia voastră nu v-ați temut când ați văzut că vă depărtează ea de Domnul, ba ați ascultat așa și v-ați depărtat. A spus Domnul despre Scriptura aceea care spune că neascultarea și nesupunerea sunt păcate mai grele decât vrăjitoria și fermecătoria, și n-ați crezut când Domnul v-a spus, și Se uită Domnul după voi și după diavolul, care v-a scos în cale lucrătura lui cea pentru neascultare[/COLOR][COLOR=blue].”[/COLOR](Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 14 iunie 2009)[/SIZE] [SIZE=4]Răzvrătiții “[COLOR=red]îi scot ochii[/COLOR]” Dumnezeului de la Pucioasa și pretind să fie răscumpărați pentru anumite bunuri și valori de care au fost jefuiți de-a lungul timpului, și care au fost considerate la vremea respectivă “daruri” aduse de bunăvoie. Ei nu se mai mulțumesc cu “[COLOR=red]plata cea din cer[/COLOR]” care le-a fost promisă, pentru că nu mai au încredere că o vor mai primi vreodată:[/SIZE] [SIZE=4][COLOR=blue]“ Când ați venit la Domnul I-ați făgăduit credință și iubire și slujire fără de cârtire și fără de nemulțumire, ca să vă strângeți în cer bogății care nu pier, și iată acum cât de [/COLOR][COLOR=red]mult Îi scoateți Domnului ochii,[/COLOR][COLOR=blue] în loc să țineți din răsputeri la [/COLOR][COLOR=red]plata voastră cea din cer[/COLOR][COLOR=blue], așa cum toți ceilalți care au făcut ca voi, ajutându-L pe Domnul, n-au cârtit și nu cârtesc, [/COLOR][COLOR=red]și nu-și iau înapoi darurile[/COLOR][COLOR=blue] ca să și le piardă apoi din cer.” [/COLOR](Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 14 iunie 2009)[/SIZE] [SIZE=4]Hotărât lucru, răzvrătiții de la Pucioasa sunt niște neascultători. Iar definiția neascultătorului este una foarte adâncă: [COLOR=red]cine cade în neascultare nu mai ascultă[/COLOR]. Dar [COLOR=red]se obrăznicește cu îndrăzneală[/COLOR]. Dixit! (nu vrea să se obrăznicească timid)[/SIZE] [SIZE=4][COLOR=blue]“ O, iată, călcătura duhului rău a prins acum rostul să fie folosită împotriva cuvintelor Domnului, împotriva Sfintei Sfintelor Domnului, căci își descuie și intră cu călcătura sa prin locuri potrivnice Domnului și atinge apoi cu neascultarea așezările lui, căci [/COLOR][COLOR=red]cine cade în neascultare nu mai ascultă[/COLOR][COLOR=blue], ci [/COLOR][COLOR=red]se obrăznicește cu îndrăzneală[/COLOR][COLOR=blue] împotriva cuvintelor rostite de Domnul. O, greu putem să grăim din cer durerea ranelor noastre, dar ea ne împinge și, iată, o grăim.” [/COLOR](Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 14 iunie 2009)[/SIZE] [SIZE=4]Răzvrătiții care au evadat de curând de la Pucioasa nu lucrează singuri: ei au lăsat în urmă câțiva colaboratori de nădejde, care îi “ [COLOR=red]hrănesc de la mijloc[/COLOR]” (adică le furnizează informații la zi despre manevrele liderilor pucioși, chiar din mijlocul taberei pucioase de la Glodeni-Vale). Nu numai că trădarea e făcută aproape pe față, dar cei rămași “[COLOR=red]râd de liderii pucioși[/COLOR]” care se dau drept Dumnezeu, vorbind în numele Lui:[/SIZE] [SIZE=4][COLOR=blue]“ – Nu te îngrijora, Verginico! Eu sunt Mielul Tatălui, și este scris să fiu Biruitorul, dimpreună cu cei ce Mă slujesc cu iubire și cu credință pe calea Mea spre om. Durerea Noastră e fără de margini, dar vom fi biruitori. Râd de lucrarea Noastră cei ce se răzvrătesc acum, plecând de lângă Noi și lovind din lături, și [/COLOR][COLOR=red]sunt hrăniți de la mijloc [/COLOR][COLOR=red]și râd de Noi[/COLOR][COLOR=blue].” [/COLOR](Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 14 iunie 2009)[/SIZE] [SIZE=4]În mod aparte, Dumnezeul Pucioasei ar dori să i se adreseze unui răzvrătit care e tare nemulțumit pe liderii pucioși, [COLOR=red]cei ce și-au ales răbdarea[/COLOR]; dar văzând că răzvrătitul nu-l ascultă, renunță deocamdată, promițând (pentru un viitor incert) semne cerești și un război și o socoteală cu cei care “[COLOR=red]s-au tras în lături[/COLOR], de unde au început [COLOR=red]să lovească[/COLOR]”:[/SIZE] [SIZE=4][COLOR=blue]“ [/COLOR][COLOR=red]Aș grăi cu fiul cel răzvrătit și l-aș ruga să nu Mă mai supere, dar n-am cu cine să grăiesc, n-are cine să Mă audă, căci nemulțumirea lui s-a făcut pedeapsă peste cei ce și-au ales răbdarea. Eu, Domnul, sunt și conduc în acest război, și apoi voi slobozi semne cerești peste așezământul Meu și Mă voi socoti atunci cu cei ce s-au tras în lături ca să lovească. Amin.[/COLOR][COLOR=blue]”[/COLOR](Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 14 iunie 2009)[/SIZE] |
#1019
|
|||
|
|||
![]()
Mai frate Ovidiu aceasta zicere:
"În mormânt cu trupul, în iad cu sufletul ca un Dumnezeu, în rai cu tâlharul si pe scaun împreună cu Tatăl si cu Duhul ai fost, Hristoase, toate umplându-le, Cel ce esti necuprins." este la randuiala Sfintei Proscomidii care face parte din randuiala Sfintei Liturghii crestin ortodoxe. |
#1020
|
|||
|
|||
![]()
La Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul e scris foarte clar.
Deci iata mai fratilor ca proorocita celor de la Noul Ierusalim e indracita cu draci de aceia care pornesc erezii. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Fenomenul Posaga | poster | Exorcismul | 13 | 13.01.2015 14:22:59 |
Cetatea Noul Ierusalim | idealist | Calugarul | 12 | 18.01.2013 11:13:01 |
Fenomenul Emo - o cultura a instabilitatii psihice si sufletesti | geo.nektarios | Secte si culte | 3 | 01.04.2011 17:38:21 |
mesaj de la noul ierusalim | anaana71 | Secte si culte | 417 | 31.01.2011 15:31:40 |
|