![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Rostul femeii nu este de a avea copii ci ca si la barbat, de a fi fericita iar faptul ca multe femei nu reusesc sa desparta fericirea de faptul de a avea copii e din pricina împatimirii si confuziei. Fiindca si constiinta maternitatii este o împatimire, omul nu e ontologic barbat si femeie ci dezvolta o constiinta de gen ca urmare a experientelor de care a avut parte.
De asemeni frica sociala de a nu fi feminine le limiteaza pe multe femei de la o viata mai profunda. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si ni se spune in Biserica ca femeia are alt rol de indeplinit, de a fi mama, si de asta nu poate fi preot (printre altele). Asta o necajeste pe Sophia. Eu o inteleg, desi cred ca exista solutii la problema ei, la care i-au raspuns altii (cristina, neosisaa..) deja foarte frumos mai sus. A spune ca ontologic suntem fara gen este si adevarat si fals in acelasi timp: este adevarat pt ca faptul ca suntem oameni primeaza, avem aceeasi natura umana, insa este fals pentru ca Dumnezeu ne-a facut femeie si barbat, si nu se spune nicaieri ca nu vom ramane cu unele caracteristici de gen si in Imparatie. Se spune ca in Hristos nu este barbat si femeie, da, in sensul ca ei sunt egali in fata lui Hristos si ca umanitatea primeaza, spune sf. Maxim ca este una din despartirile care vor fi unite, dar nu este clar daca aceasta unire va fi chiar o contopire, o desfiintare a diferentei (s-ar putea sa fie, da), asa cum nici diferenta dintre creat si necreat nu va fi desfiintata. Oricum, nu ni se cere NOUA sa devenim mai putin femei si barbati ca sa ne indumnezeim. In general in biserica ni se spune sa fim femei si barbati, nu sa ne stergem diferentele de gen. Nu sunt de acord cu ideea asta. Sigur ca mai intai trebuie sa fim oameni, dar fiind oameni nu trebuie sa ne stergem diferentele de gen, tot asa cum nu ne stergem nici diferentemle de personalitate prin indumnezeire, ci devenim si mai personali.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu acesta e rostul pentru care nu poate fi preot (vezi aici). Suntem facuti barbati si femei doar trupeste de catre Dumnezeu, constiinta de gen ne-o formam singuri. Si ramanem cu aceasta constiinta fiindca e parte din memoria, identitatea noastra, asa cum nu putem fi altceva decat romani. Nu cred ca in Biserica ni se spune nici sa ne straduim sa stergem diferentele de gen nici sa le cultivam. Sunt niste randuieli rezervate fiecarui gen dar asta e ceva diferit de cultivarea feminitatii/masculinitatii. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
si la fel formularea [COLOR=Red]"doar trupeste"[/COLOR] este daunatoare pentru ca trimite la separatia dintre trup si suflet, adica la spiritualismul gnostic, spre Platon, spre Origen, subliniind importanta mai mare a sufletului, ceea ce este adevarat, dar pe planul individului, adica inainte de mantuire, pe cand prin trecerea la persoana, desi se cauta mantuirea SUFLETULUI, totusi OMUL intreg trup si suflet, si alte insusiri adaugate prin constiinta, virtuti divine, spre formarea Omului nou, creatie noua, prin Hristos, Al doilea Adam, deci Omul intreg este cel important, Omul ca persoana cauta mantuirea sufletului sau, si a trupului sau in egala masura, dupa modelul treimic. De aceea in descrierea structurii omului, fara a renunta la dihotomie, devin prioritare descrierile treimice, specifice mantuirii(ex: minte, ratiune, simtire; sau minte ,inima ,vointa). (de aceea se cheama obsteasca , pentru ca neamul este mai important pentru Dumnezeu decat individul, la judecata, adica la trecerea spre mantuirea deplina, unde se schimba raportul pentru ca omul devine persoana , adica asemenea cu Dumnezeul Treime, in loc de individ), si daca extindem si spunem "decat familia", iarasi coboram rostul familiei , care este mai important, tot la judecata obsteasca, decat al femeii, sau barbatului, luati separat, dar rostul de femeie si de barbat si de copil, ca si cel de individ, sunt foarte importante la judecata particulara. Familia , insa are un rol foarte important in mantuire, anume de a arata pentru majoritatea oamenilor, cum poate fi traita de catre oameni relatia dintre persoanele Sfintei Treimi, spre cea mai inalta virtute, dragostea divina. Familia este prima veriga, cea mai de jos, dintr-un lant de modele treimice, pe care il regasim si intre episcop, preot , si diacon, pentru slujirile bisericesti, sau pentru preot, nas si fin, in nasterea in Imparatie daruita la Botez. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mai intai ca in Biblie nu se spune sa ne te casatoresti, au ca nu e bine. Se spune ca fiecare sa faca dupa cum poate. Mai bine asa decat sa ramana singur si sa traiasca in pacat.
Pe urma problema cu femeia si barbatul este de-a dreptul derutanta. Am citit link-ul pus de Traditie. Ba e, ba nu e. Ba este egala femeia cu barbatul si nu sunt deosebir, ba nu este, ca trebuie sa faca copii, ca barbtul are nu stiu ce harisma speciala. Nimeni nu vorbeste clar. Cert este numai ca in ortodoxie (si catolicism) femeia nu are voie sa fie hirotonita. Ma rog, nu contest de fapt si nu-mi doresc. Ni se cere clar sa facem diferenta intre femeie si barbat, in biserica: tinuta, locul in biserica, atributii, nu e voie in altar, etc. Dar nimeni nu spune si revin la intrebarea mea, la ce sunt bune, din punct de vdeder social si religios, femeile necasatorite si cele fara copii. Se mai si spune ca femeia se ca mantui numai prin nastere de prunci. Atunci cele care nu nasc, nici nu se vor mantui. De ce ne-a lasat totusi asa Dumnezeu? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pentru cele necasatorite, rolul barbatului va fi luat de Hristos, adica se vor considera logodite cu El, la fel ca si calugaritele, dar in conditii mai comode, neputand duce greutatea Ascultarii, a Taierii Voii proprii, cerute in manastire. Dar daca "ard" adica isi doresc o relatie cu un barbat se pot casatori, spre deosebire de calugarite care depun juramant sa ramana asa. Si sunt cele doua modele: Marta si Maria, slujirea cu fapte si rugaciunea. Una din aceste doua activitati trebuie sa aduca fericirea, una predomina , aduce mai multa liniste , limpezire si va ocupa mai mult timp. Acesta este rolul, ceea ce poti implini din inima. Si smerita cugetare, care sa iti spuna: acesta este rolul meu, acum. Ma voi ruga, voi creste, si Dumnezeu va avea grija sa ma puna la treaba cand va veni vremea. Fericirea pe care deja o am , nici pe aceasta macar nu o meritam. Ai mila Doamne! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
[COLOR=darkred]Rostul celor care nu pot avea copii[/COLOR] este acela de a arata acelora care au copilasi ca nu au facut nimic pentru aceasta, ca nu ei au hotarat sa poata avea copii, acestia din urma fiind darul lui Dumnezeu.
[COLOR=darkred]Cei fara copii[/COLOR], dar care petrec in rugaciune, adesea nasc intr-un tarziu, ca mangaiere a lui Dumnezeu. Cunosc o sotie de preot care a nascut abia la 43 de ani, un copilas minunat si deplin sanatos intru toate. Este minunata randuiala lui Dumnezeu.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 18:23:24 |
| Rostul candelei este sa arda si rostul omului este sa se roage | NECTARIE | Generalitati | 13 | 12.01.2011 21:35:49 |
| Celor care nu cred pana nu vad | flying | Biserica Ortodoxa Romana | 297 | 01.05.2010 08:46:45 |
| De ce nu da Dumnezeu copii tuturor celor ce-si doresc? | sophia | Botezul | 6 | 08.05.2009 22:49:13 |
| multumesc tuturor celor care mi-au raspuns | Dorotheea | Maslul | 6 | 09.03.2007 16:41:32 |
|
|