![]() |
![]() |
|
#541
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si ne ataca acolo unde avem puntul slab. Cum nu suntem Argus, in final doar rugaciunea ne salveaza de la cadere. Multmesc. |
#542
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pai de aia i se zice in ortodoxie numai fericitul Augustin si nu sfantul, ca desi este considerat sfant prin viata lui si prin majoritatea invataturilor, are si unele invataturi care nu au fost prea bune, si mai ales, absolutizate in occident, au dus la invataturi gresite. Una dintre ele este cea despre trup, care este vazut prea negativ. El se opunea unor invataturi din vremea lui, ale lui Pelaghie.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#543
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#544
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu prea inteleg intrebarea - cum adica romano-catolic sau catolic? Depinde ce intelegi prin termenul catolic. Catolic in sensul de universal, de 'care contine plinatatea credintei', cuvantul din crez care la noi se traduice sobornicesc: da, esten fiind sfant universal si invatatura lui fiind in liniile sale esentiale conforma cu invatatura Bisericii (cum spuneam, nu in toate). Este si romano-catolic in sensul ca este venerat si de romano-catolici, dar este si ortodox pentru ca este venerat si de ortodocsi (chiar daca mai putin, de unde titlul 'fericit'). Sunt sfinti care sunt recunoscuti si de catolici si de noi (sf. Nicolae, sf. Martin de Tours, sfantul Ambrozie de Milan..), sunt sfinti care sunt recunoscuti numai de noi (sfantul Fotie, sfantul Grigorie Palama..) si sfinti care sunt recunoscuti numai de catolici (sfanta Teresa de Avila, etc).
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#545
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Anca foloseste-te de faptul ca poti calatori sa vezi cu ochii tai din tarile de linga tine. Nu ai sa cresti in cunoastere daca ramii blocata numai pe excursii mioritice |
#546
|
|||
|
|||
![]()
Despre sfintii occidentali, as mai adauga ca sunt cu miile si miile si ca ar trebui noi ortodocsii s-i veneram, sa facem pelerinaje la ei, sa introducem in slujbele noastre daca traim in occident si sfintii locali. Unii au scris deja texte pentru sujbele lor (de ex. parintele Denis Guillaume a scris multe), alte texte exista deja (scrise dupa tiparele bizantine chiar, in Italia, unde s-a pastrat ritul bizantin si dupa schisma in unele locuri).
Aoco in Belgia sunt multi sfinti dinainte de schisma, si ce e interesant: sunt foate multi sfinti femei. ;-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 12.07.2009 at 16:52:03. |
#547
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mie mi se pare ca invat mult pe acest forum, si de la altii, dar si din cauza ca incercand sa scriu despre ceva ma mai documentez, si imi dau si seama cate goluri am. Am tinut sa precizez asta, pentru ca pe de o parte unii m-au apreciat prea mult, altii m-au ironizat ca ar trebui sa stiu aia sau aia din cauza diplomei si ocupatiei.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#548
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu nu întelegi un lucru esential, ca nu tot ce cheama numele lui Hristos este si neratacit. Si nu întelegi ca scopul vietii crestine e dobândirea cunoasterii personale a lui Dumnezeu în Duhul Sfânt. Credinta nu este o joaca, este traire si cautare a adevarului si a lua de bune lucrurile false e fatal fiindca ideile false modifica mintea si o opacizeaza lucrarilor Duhului. Duhul catolic e un duh malefic care rapeste libertatea spirituala si judecata normala prin superstitii (asa cum face si islamul) care îi tin pe oameni prizonieri. Credintele religioase au un puternic efect psihologic si alieneaza pe multi, poate pe cei mai multi dintre credinciosi. Faptul ca numai credinta ortodoxa e adevarata si sanatoasa si ca relativismul e o capcana vedem din faptele fiecarei religii/confesiuni: -la catolici aparitii într-o veselie ale "maicii domnului", stigmate, experiente mistice dubioase, teoria meritului -la protestanti "duhul sfânt" somat sa vina la comanda si manifestându-se prin bâtâieli si "vorbit în limbi", frica de fapte bune, iconoclasmul -la musulmani credinta într-un text pe care orice sarlatan îl poate scrie si de fapt l-a si scris, reguli barbare si stupide -la budisti dorinta de depersonalizare -la ortodocsi accentul pe personalismul lui Dumnezeu, pe smerenie, iubire. Nu tot ce zboara se manânca. Un om se poate forma cu o credinta sanatoasa numai într-un mediu sanatos. De ce crezi ca se întinde ateismul în Europa de vest? Tocmai pentru ca catolicismul si protestantismul sunt niste minciuni care nu au capacitatea de a odihni sufletul si oamenilor li se pare mai de bun simt ateismul si mai sanatos pentru fiinta lor psihica, ceea ce de fapt si e, adica e mai bine sa fii ateu decât catolic. |
#549
|
|||
|
|||
![]()
Catolicismul si protestantismul, prin faptul ca sunt doctrine nascocite de oameni au efectul asupra credinciosilor de separare a mintii de inima. Mintea se euforizeaza cu idei dar inima ramâne rece. Din dorinta de a se convinge ca viata sa spirituala nu e doar teorie omul afectat de aceste culte cade în amagiri duhovnicesti, ia de bune halucinatii care poate sunt lucrate si de draci sau sunt doar rodul autosugestiei.
Ortodoxia vindeca, restaureaza omul, reface unitatea dintre ratiune si simtire si din aceasta vedem ca e de la Dumnezeu. Învatatura ortodoxa merge drept la inima, ceea ce nu se poate spune despre nici o alta doctrina. |
#550
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai ramane sa-mi curat numele de acuzatia de a avea conceptii sectare... Andrei, imi e asa dor de o excursie "mioritica" cum spui, caci de un an nu am fost in tara... prin alte tari am mai fost... si am crescut in cunoastere putin, caci am fost in Istanbul (Constantinopol), Capadocia, Myra, Cipru... |
|