![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru a lua un exemplu concret, te rog sa imi spui care a fost rolul bisericii crestine in cistigarea de catre femei a dreptului la vot, de la inceputul secolului trecut. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Intrebare simpla pentru cei ce cred in morala atee: daca eu omor pe X (sa zicem pentru a-i lua banii) e bine sau e rau ? Daca e rau, de ce e rau ?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E rau pentru ca asa simt eu. Probabil asa simte si criminalul si imensa majoritate a oamenilor de pe aceasta planeta. Acum astept sa ma intrebi de ce simt eu asa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Exemplu de inceput de moralitate in lumea animala: liliecii vampiri.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De fapt este foarte posibil ca, pe scara evolutiei, credintele umane mai "miloase" (crestinism moderat, islamism moderat etc), in care se practica si se sustine caritatea, sa nu fie altceva decat forma mai evoluata a moralitatii incipiente pe care o aveau niste maimute mici acum vreo cateva milioane de ani. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nimeni nu sustine ca nu exista astfel de exemple. Vroiam doar sa iti arat ca moralitatea (sau un comportament care aduce a moralitate umana) nu e un fenomen exclusiv omului. Cu partea a doua ai dreptate. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca luam destul de multi hamsteri, cu o anumita probabilitate, mica, vor exista si hamsteri care nu isi vor minca puii sau intr-o proportie mai mica. Cu timpul, proportia hamsterilor "morali" va deveni din ce in ce mai mare, ajungind sa fie majoritari, doar sporadic mai aparind hamsteri imorali. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sigur, daca vorbesc de "scurtatura", presupun implicit existenta unui "scop", caci nu exista scurtatura daca nu vreau sa merg nicaieri. Am impresia ca aici este diferenta esentiala intre credinta si ateism. Credinta postuleaza un scop (sa fie bine in lume, sau sa ajungi intr-un rai real sau inchipuit, sa-ti minimizezi suferinta) si, avand un scop, poate vedea "scurtaturi" spre acel scop --- fapte bune, mila, omoara necredinciosii, post, in fine, ceva acolo. Ateismul presupune acceptarea totala a arbitrariului, deci lipsa oricarui scop definit dinainte. Inclusiv dorinta genei egoiste de a-si inmulti descendentii este pur arbitrara, sau in cel mai bun caz este doar o lege implacabila a universului. Si atunci un ateu pur nu poate avea preferinte, fiindca n-are un scop, sau fiindca accepta ca e supus unei legi implacabile. Este in postura unei pietre care nu se misca fiindca se gandeste "ce rost ar avea sa ma misc?" |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ma asteptam sa spui ca se incalca dreptul la viata al lui X, caz in care vroiam sa arat ne-falsifiabilitatea notiunii de "drept la viata", si deci ca in sine este doar o credinta ne-stiintifica. De fapt nu mai am ce arata, din moment ce accepti din start mai mult de atat, faptul ca notiunea de "rau" este relativa, doar o conventie, adica o definitie arbitrara. Accepti deci ca nu mai exista "bine" si "rau" ca si notiuni absolute, ajungand la "dincolo de bine si de rau", la amoralitatea vietii in sine. Ateismul este deci amoral (in definitia mea moralitatea = un bine si un rau absolut, absolut adica opus lui relativ, cam ca la fizica).
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Tags |
morala |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Lipsa de Dumnezeu in viata morala | Decebal | Morala Crestina | 9 | 06.08.2013 12:02:33 |
Constiinta morala si legea lui Dumnezeu. | georgeval | Generalitati | 20 | 15.02.2012 00:37:34 |
Morala Crestina - importanta ei | iRoDiOn | Morala Crestina | 8 | 28.09.2011 00:45:33 |
Bioetica, familia si morala crestina | corneliamate | Intrebari utilizatori | 10 | 31.05.2011 07:21:11 |
Morala ortodoxa - o morala a existentei, nu a legilor | NagyAttilaPuli | Intrebari utilizatori | 8 | 04.07.2010 18:44:22 |
|