![]() |
![]() |
|
#25
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca nu stii cum sa-l intrebi iti spun imediat: Te duci la un preot ortodox si te spovedesti. Toate cuvintele pe care le vei primi de la Parintele dupa spovedanie asculta-le si urmeaza-le cu sfintenie. Acele cuvinte sunt de la Hristos. Cu totii pacatuim, nu esti tu prima si nu vei fi nici ultima. Dar nu cu totii ne si pocaim dupa pacat. Asa ca ia-ti inima in dinti si spovedeste-te curat, nu numai cu pacatul asta, ci cu toate pacatele. Daca nu-i spui preotului un pacat spovedania nu are valoare. Nu-ti e iertat nici-unul. Asa ca sa ai mare atentie. Uite mai jos ce spune Cuviosul Paisie Aghioritul, citeste ca sa fii pregatita: CUVIOSUL PAISIE AGHIORITUL NE INVATA: “- Părinte, intru în panică atunci când am căderi în nevoința mea. - Nu te teme. Este luptă și vom avea și răni. Acestea se vindecă prin spovedanie. Iată, soldații aflați în război, atunci când sunt răniți într-o luptă, aleargă imediat la medic, își leagă rana și continuă să se lupte cu mărime de suflet. Intre timp dobândesc și experiență din rănire și se păzesc tot mai bine, astfel încât să nu mai fie răniți. Așa și noi, atunci când suntem răniți în nevoința noastră, nu trebuie să ne pierdem curajul, ci să alergăm la medic - la duhovnic - să-i arătăm rana să ne vindecăm duhovnicește și să continuăm din nou “lupta cea bună”[1]. Rău este atunci când nu căutăm să-i aflăm pe vrăjmașii cei înfricoșători ai sufletului, patimile, și nu ne nevoim ca să-i omoram. - Părinte, unii din mărime de suflet nu merg să se spovedească. “Fiindcă se poate să mai fac aceeași greșeală, spun ei, pentru care pricină să merg și s-o spovedesc? Ca să-mi bat joc de părintele?”. - Aceasta nu este corect! Este ca și cum un soldat ar spune atunci când este rănit: “Fiindcă războiul nu s-a terminat și se poate să fiu rănit din nou, pentru ce să-mi leg rana?”. Dar dacă nu o va lega, va avea hemoragie și va muri. Se poate ca din mărime de suflet să nu meargă să se spovedească, dar procedând astfel, in cele din urmă se vor netrebnici. Și vezi, diavolul exploatează până și harismele. Dacă nu ne curățim sufletul prin spovedanie, atunci când cădem și ne murdărim, socotind că iarăși vom cădea și ne vom murdări, punem noroi peste vechiul noroi și după aceea este greu să ne curățim. Nevoia de mărturisire - Părinte, Cuviosul Marcu Ascetul spune: “Cel cunoscător nu se mărturisește lui Dumnezeu prin amintirea căderilor sale, ci prin răbdarea întristărilor ce vin pe urmă”. Oare la ce se referă? - Trebuie să se facă și una, și cealaltă. Cel credincios se mărturisește la duhovnic, dar se mărturisește și mai înainte prin rugăciune cu smerenie lui Dumnezeu, golindu-se pe sine: “Dumnezeul meu, am greșit, sunt așa și așa”. In același timp primește și mâhnirile ce i se întâmplă ca pe un medicament. Sfântul nu spune să nu faci prima și a doua mărturisire, ci numai să suferi întristările. Dar ce înseamnă “mărturisesc”? Oare nu înseamnă “a scoate afară ceea ce am înlăuntrul meu”? Dacă ai bune înlăuntrul tău, “te mărturisești Domnului“[2], adică îl slavoslovești pe Dumnezeu. Dacă ai rele îți mărturisești păcatele tale. - Părinte, când va merge cineva pentru prima dată să se mărturisească, îi va spune duhovnicului său toată viața sa de mai înainte? - Prima dată va face o mărturisire generală. Precum bolnavul, atunci când intră în spital, își spune istoricul său, ca de pildă: “Am avut o afecțiune a plămânilor, dar acum a trecut; am făcut o operație cu anestezie totală sau locală etc.”, tot astfel și la prima mărturisire, cel ce se mărturisește, dacă va încerca să spună duhovnicului amănunte din viața sa, acela va afla rana și o va vindeca. De multe ori o lovitură căreia nu-i dai importanță va avea consecințe după aceea. Desigur, prima oară când va merge la duhovnic va spune, să presupunem, o sută de păcate. A doua oară va spune o sută zece, pentru că diavolul îl va lupta mai mult, fiindcă s-a spovedit și i-a stricat treaba. A treia oară se poate să spună o sută cincizeci, dar după aceea le va micșora mereu numărul, până când va merge la mărturisire și va avea de spus foarte puține păcate. Mărturisirea corectă - De ce uneori nu facem nevoința care trebuie ca să ne îndreptăm, deși ne mustră conștiința? - Aceasta se poate întâmpla și dintr-o lovitură sufletească. Atunci când cineva a intrat în panică din pricina vreunei ispite, ar vrea să se nevoiască, dar nu are dispoziție, nu are putere sufletească. Atunci trebuie să se aranjeze lăuntric prin spovedanie. Prin spovedanie este mângâiat, este întărit și, cu harul lui Dumnezeu, își regăsește curajul pentru nevoință. Dacă nu se aranjează îi poate veni și o altă ispită și astfel, întristat cum este, se frânge mai tare, îl îneacă gândurile, deznădăjduiește și după aceea nu se mai poate nevoi deloc. - Și dacă aceasta se întâmplă adeseori? - Dacă se întâmplă adeseori, omul trebuie să se aranjeze adeseori, să-și deschidă inima sa duhovnicului, ca să prindă curaj. Și atunci când se aranjează, trebuie să pună mașina să alerge, adică să se nevoiască cu mărime de suflet și intensiv, pentru ca vrăjmașul s-o ia la picior. - Părinte, ce este de vină atunci când nu simt nevoia de a mă spovedi? - Nu cumva nu te supraveghezi pe tine? Mărturisirea este taină. Să mergi și în mod simplu să-ți spui păcatele tale. Ce crezi? Oare nu ai încăpățânare? Nu ai egoism? N-o rănești pe sora ta? Nu judeci? Oare eu ce spun atunci când merg? “M-am mâniat, am judecat …”, și duhovnicul îmi citește rugăciunea de iertare. Dar și păcatele mici au și ele greutatea lor. Atunci când mergeam la Părintele Tihon[3] să mă spovedesc, nu aveam nimic serios să-i spun, dar el îmi spunea: “Nisip, fiul meu, nisip!”. Păcatele mici se adună și fac o grămadă de nisip, care este mai greu decât o piatră mare. Unul care a făcut un păcat mare se gândește mereu la el, se pocăiește și se smerește. Tu ai multe păcate mici. Dacă îți cercetezi însă condițiile în care ai crescut tu și pe cele în care a crescut acela, vei vedea că ești mai rea decât el. Să încerci de asemenea să fii mai concretă în mărturisirea ta. Nu ajunge să spună cineva, de pildă, “invidiez, mă manii etc”, ci trebuie să spună căderile sale concrete pertru ca să poată fi ajutat. Și atunci când este vorba ce ceva grav, precum este viclenia, trebuie să spună și cum a gândit și cum a acționat, căci altfel își bate joc de Hristos. Dacă omul nu mărturisește adevărul la duhovnic, nu-i descoperă greșeala sa astfel ca sa-l poată ajuta, pățește vătămare, precum cel bolnav își pricinuiește un mare rău sănătății sale atunci când își ascunde de medic boala sa. In timp ce dacă se arată pe sine exact așa cum este, atunci duhovnicul îl poate cunoaște mai bine și îl poate ajuta mai eficient. Daca vrei sa stii mai multe poti citi aici: http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...-facem-corect/
__________________
Doamne ajuta! Last edited by caminaris; 21.08.2009 at 04:03:54. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
am nevoie de un sfat | Nico11 | Pocainta | 2 | 06.04.2011 19:58:27 |
am nevoie de un sfat | mariuca92 | Homosexualitatea | 91 | 26.04.2010 18:01:53 |
Nevoie de un sfat va rog ! | andreidiniasi | Umanitare | 9 | 20.04.2010 12:04:56 |
Am nevoie de un sfat | sophia | Generalitati | 10 | 13.05.2009 01:08:32 |
|