![]() |
![]() |
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Iosif, fara discutie ai dreptate. Ma refeream la Dumnezeu Tatal.
|
#22
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Numele corect in limba romana este Iisus Hristos. Si am intrebat pe un preot ce inseamna - daca inseamna - Isus si mi-a raspuns ca inseamna "cap de magar". Am citit intr-o carte ca, in primele secole de crestinism, paganii batjocoreau numele Domnului numindu-L in felul de mai sus (nici nu vreau sa mai scriu asa-ceva). Deci, mare atentie. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Iisus Hristos si IAHWEH ca si nume sunt foarte importante, la fel ca si celelalte nume de proproci, sfintzi, ingeri, sau persoane, sau locuri, orashe sau chiar animale, pasari sau obiecte pomenite in Biblie iar cine spune doar ca nu reprezinta decat niste termeni fara insemnatate sau niste nume obijnuite se inshala profund, deoarece aceste nume sunt adevarate capodopere biblice, o invatzatura si mantuire pentru noi, si au fiecare sensuri si mistere si cuprind in ele o criptare Biblica profunda si nu sunt deloc intamplatoare sau de trecut ushor peste ele ca si cum ar fi niste nume obijnuite.
nu am sa desconspir din semnificatzii fiindca nu sunt in masura desi nishte elemente ash cam avea, dar nu e cazul s-o fac fiindca nu este de joaca... |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Cu riscul de a spune o prostie, dar am crezut ca IHWE este numele Dumnezeului Tatal, stiind ca numele Dumnezeului Fiul este Iisus Hristos.
Si atunci pe Adam cine l-a creeat: Dumnezeu Tatal sau Dumnezeu Fiul? Si Legea lui Moise de la cine este? De la Dumnezeu Tatal sau Dumnezeu Fiul? Va rog ajutati-ma un raspuns la aceste intrebari. |
#25
|
|||
|
|||
![]() Citat:
cred ca un teolog stie explica mai frumos intrebarile ancai |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu Tatal l-a creat pe Adam, lumea, pe noi toti in final, fiindca ne-a dat Duhul Sfant,(energia)prin care ne intoarcem tot la el.
Legile lui Moise vin tot de la Dumnezeu Tatal. Legat de pronuntarea numelui, nu este bine "sa-l spui" deoarece are o anumita rezonanta, iar daca nu reusesti sa o realizezi, nu ajunge unde trebuie, sau e considerat ca-i foloseti numele in desert (-aciune). Parerea mea e ca, poti sa-i spui exact asa cum ai invatat, daca o spui din toata inima, ajunge unde trebuie. |
#27
|
|||
|
|||
![]()
IHWE este tetragrama folosita de evrei pt. a-L numi pe Dumnezeu. Cum evreii nu aveau (si nu au) notiunea de Treime, ea se refera la Dumnzeu si atat(nu la Tatal). In crestinism, toate persoanele Sf. Treimi participa la actul de creatie, fie ca vb. de natura, fie ca vb. de om. `Sa facem om dupa chipul... ` (unii explica pluralul respectiv prin asa-numitul `pluralis majestatis` - folosit pt. a sublinia importanta subiectului), dar si `Si Duhul lui Dumnezeu se plimba pe deasupra apelor` etc...
Desi fiecarei Persoane treimice ii corespunde un anumit atribut( creat, nascut, purces) si un anumit rol (Tatal- creator, Fiul - Mantuitor, Sf. Duh - Sfintitor), fiecare in parte participa in mod real si egal la actiunea Celeilalte, in virtutea modului in care persoanele se INTREPATRUND in Treime (perihoreza). Pe scurt, intreaga Treime participa la darea Legii, desi actiunea este pusa pe seama Tatalui, in mod deosebit datorita modului in care evreii il concepeau pe Dumnezeu drept o singura persoana. |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Annamarria, Tomi si Odin
va multumesc pentru raspuns. Acum imi este mult mai clar. Doamne ajuta! Anca |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Am gasit intr-un articol aceste informatii, le consider ca fiind importante: "Serghei Bulgakov, in cartea sa Ortodoxia face urmatoarea afirmatie: "rugaciunea lui Iisus, repetata de sute de ori, si chiar de nenumarate ori, formeaza elementul esential al oricarei oranduieli de rugaciune monastica; ea poate sa inlocuiasca chiar slujbele si toate celelalte rugaciuni, caci valoarea ei este universala".
Din cate stiu Patriarhia Ecumenica a condamnat invatatura despre divinitatea numelui lui Hristos ca fiind erezie, in timpul Patriarhului Ioachim al III-lea, iar calugarii care au aderat la aceasta invatatura au fost alungati din Sfantul Munte. Nichifor Crainic crede insa ca viata spirituala in Rusia pravoslavnica s-a cristalizat in jurul rugaciunii lui Iisus. Numele lui Iisus inseamna, intr-adevar, mantuire, Mantuitor. Acest lucru nu-l neaga nici defaimatorii numelui. Ratacirea defaimatorilor lui Dumnezeu nu consta in negarea sensului numelui lui Iisus si nici in negarea caracterului de mantuire a Domnului insusi care poarta acest nume, ci in separarea numelui de purtatorul sau, adica de insusi Domnul. Defaimatorilor numelui lui Dumnezeu li se pare ca numele Domnului este de sine statator, este prin el insusi. Si, de aceea, ei considera acest nume pamantesc, intamplator, lipsit de esenta, putere. Daca cineva, insa, acceptand separarea numelui de Domnul ar fi recunoscut in nume forta proprie a numelui, independenta de insusi Mantuitorul, atunci, intr-adevar, el ar fi cazut in ratacirea ca se poate lucra cu magia numelui dumnezeiesc si cu numele Domnului, actiona impotriva Domnului insusi. Numele si Domnul sunt inseparabili, dar si necontopiti. Numele este inseparabil de Domnul, dar aceasta nu inseamna ca el nu poate fi diferentiat de Domnul. De aceea, invinuiti pe nedrept Sinodul, ca si cum Sinodul neaga acest caracter de mantuire al Domnului si spune ca mantuirea este nemantuitoare. Sinodul recunoaste caracterul de Mantuitor al Domnului insusi, dar, separand de El numele Lui, nu-L recunoaste ca Mantuitor pe acesta din urma. Sinodul separa ceea ce este inseparabil iar dumneavoastra vreti sa uniti ceea ce este necontopit". |
#30
|
|||
|
|||
![]()
Luca 11
1. Si pe cand Se ruga Iisus intr-un loc, cand a incetat, unul dintre ucenicii Lui I-a zis: [color=green]Doamne, invata-ne sa ne rugam,[/green] cum a invatat si Ioan pe ucenicii lui. 2. Si le-a zis: Cand va rugati, ziceti: [color=red]Tatal nostru, Care esti in ceruri, sfinteasca-se numele Tau.[/color] Vie imparatia Ta. Faca-se voia Ta, precum in cer asa si pe pamant. 3. Painea noastra cea spre fiinta, da-ne-o noua in fiecare zi. 4. Si ne iarta noua pacatele noastre, caci si noi insine iertam tuturor celor ce ne gresesc noua. si nu ne duce pe noi in ispita, ci ne izbaveste de cel rau. Imi atrag atentia 2 lucruri: 1. Dumnezeu ne da voie sa ne adresam lui in forma [color=red]Tata[/color] 2. Prin purtarea noastra noi putem sfinti sau intina numele lui Dumnezeu inaintea oamenilor. Cand spunem [color=red]"sfinteasca-se numele Tau"[/color] intervine automat si responsabilitatea noastra: cat de curat si sfant ne purtam ca sa sfintim numele Lui in ochii celor care nu Il cunosc. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
„Cu pace să ieșim”,„Întru numele Domnului” | VladCat | Sfanta Liturghie | 4 | 07.01.2013 18:54:33 |
Numele de botez | anisoara | Generalitati | 18 | 03.08.2012 11:04:28 |
NUMELE LUI | maria55 | Exorcismul | 47 | 29.01.2011 20:26:25 |
|