![]() |
![]() |
|
#1011
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#1012
|
||||
|
||||
![]() Citat:
20.4-6 „Și am văzutsufletele celor tăiati pentru marturia lui IIsus și pentru cuvântul lui Dumnezeu, care nu s-au închinat fiarei, nici chipului ei, și nu au primit semnul ei pe fruntea și pe mâna lor. Și ei au înviat și au împărățit cu Hristos mii de ani. Iar ceilalți morți nu înviază până ce nu se vor sfârși miile de ani. Aceasta este învierea cea dintâi. Fericit și sfânt este cel ce are parte de învierea cea dintâi. Peste aceștia moartea cea de a doua nu are putere, ci vor fi preoți ai lui Dumnezeu și ai lui Hristos și vor împărăți cu El mii de ani. ”. Iată ce frumos definește Biblia învierea. Adică învierea este alipirea de sufletul conștient al decedatului a unui nou trup duhovnicesc, nu recrearea trupului odată cu sufletul. 4 Regi 13.21 (sau 2 Imp.13.21-biblia sectantilor) “Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete și, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei.CĂZÂND ACELA, S-A ATINS DE OASELE LUI ELISEI ȘI A ÎNVIAT ȘI S-A SCULAT PE PICIOARELE SALE”. Puteau oasele unui sfânt decedat să facă minuni dacă sufletul acelui sfânt nu mai exista? De asemenea nu ați dat niciodată nici un răspuns plauzibil nici la citatele: Marcu 9.43-48 Și de te smintește mâna ta, tai-o că mai bine îți este să intri ciung în viață, decât, amândouă mâinile având, să te duci în gheena, în focul cel nestins. UNDE VIERMELE LOR NU MOARE ȘI FOCUL NU SE STINGE Și de te smintește ochiul tău, scoate-l, că mai bine îți este ție cu un singur ochi în împărăția lui Dumnezeu, decât, având amândoi ochii, să fii aruncat în gheena focului. UNDE VIERMELE LOR NU MOARE ȘI FOCUL NU SE STINGE.” [SIZE=3]Despre ce foc care nu se stinge și despre ce vierme e vorba aici, dacă voi adventiștii negați existența Iadului? Să ne oprim și la citatul din Apocalipsa 20.7-10 :Si către sfârșitul miilor de ani, satana va fi dezlegat din închisoarea lui, Și va ieși să amăgească neamurile, care sunt în cele patru unghiuri ale pământului, pe Gog și pe Magog, și să le adune la război; iar numărul lor este ca nisipul mării. Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, ȘI VOR FI CHINUIȚI ACOLO ÎN VECII VECILOR”. [/SIZE] [SIZE=3]Aici Biblia susține clar existența veșnică a sufletelor și existența Iadului, referindu-se la pedeapsa antihriștilor și a celorlalți oameni amăgiți de diavol. Sunt curios să văd cum veti ocoli răspunsul la problema asta![/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]Să ne oprim și la definiția pe care o dă însăși Mântuitorul termenului de Înviere:[/SIZE] [SIZE=3]Ioan 5.28-29 “vine ceasul când toți cei din morminte vor auzi glasul Lui. Și vor ieși, CEI CE AU FĂCUT LUCRURI BUNE SPRE ÎNVIEREA VIEȚII ȘI CEI CE AU FĂCUT CELE RELE SPRE ÎNVIEREA OSÂNDIRII”.[/SIZE] [SIZE=3]Acesta e un alt citat pe care adventiștii îl ocolesc, pentru că argumentează existența Iadului.[/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]Să ne referim și la Schimbarea la Față a Domnului: [/SIZE] [SIZE=3]Luca 9. 28-31“luând cu Sine pe Petru și pe Ioan și pe Iacov, S-a suit pe munte ca să Se roage. Și pe când se ruga El, chipul feței Sale s-a făcut altul și îmbrăcămintea Lui albă strălucind.ȘI IATĂ DOI BĂRBAȚI VORBEAU CU EL, CARE ERAU MOISE ȘI ILIE Și care, arătându-se întru slavă, vorbeau despre sfârșitul Lui”[/SIZE] [SIZE=3]Evangheliile arată că Hristos a vorbit cu două personae care trăiseră demult. Ilie s-a înălțat la cer, dar Moise era mort. (Deut 24.5 “Ș[/SIZE][SIZE=3]i a murit Moise, robul lui Dumnezeu, acolo, în pământul Moabului, după Cuvântul Domnului”) Cu cine a vorbit Hristos acolo la Schimbarea la față, dacă sufletul lui Moise nu mai exista conștient?[/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]Apoi, in epistola catre Evrei 12 ;22 "Ne-am apropiat de muntele Sion si cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc si de zeci de mii de ingeri in adunare sarbatoreasca si de BISERICA CELOR INTAI NASCUTI care sunt injscrisi in ceruri si de DUHURILE DREPTILOR CELOR DESAVARSITI si de Iisus Mijlocitorul Noului testament"[/SIZE] [SIZE=3]Se vede clar din acest pasaj in primul rand, timpul trecut "ne-am apropiat de Muntele Sion, deci nu ne v-om apropia intr-o epoca viitoare, si duhurile dreptilor celor desavarsiti care-l lauda pe Dumnezeu, deci e clar ca cineva intr-o stare de inconstienta nici nu poate avea inca aceste calitati de dasavarsiti ci le-ar [/SIZE][SIZE=3]primi atunci cand ar invia la a doua venire, si nici nu-l pot lăuda pe Dumnezeu.[/SIZE] 2 Cronici 33.6 “ Manase a adus oameni care chemau duhurile morților și fermecători; și a înmulțit relele împotriva Domnului, mâniindu-L.” [/SIZE] Lev 20.27 “Bărbatul sau femeia, de vor chema morți sau de vor vrăji, să moară neapărat” Dacă vechii evrei nu credeau în existența sufletelor după moarte, atunci de ce le interzice D-zeu sub pedeapsa morții, spiritismul? Apoc. 6, 9-11). Si cand a deschis pecetea a cincea, am vazut, sub jertfelnic, sufletele celor injunghiati pentru cuvantul lui Dumnezeu si pentru marturia pe care au dat-o. Si strigau cu glas mare si ziceau: Pana cand, Stapane sfinte si adevarate, nu vei judeca si nu vei razbuna sangele nostru, fata de cei ce locuiesc pe pamant? Si fiecaruia dintre ei i s-a dat cate un vesmant alb si li s-a spus ca sa stea in tihna, inca putina vreme, pana cand vor implini numarul si cei impreuna-slujitori cu ei si fratii lor, cei ce aveau sa fie omorati ca si ei.” [Domnule vasinec/maraiann/condor, nu am mai adus argumentul Pildei săracului Lazăr de la Luca 16, în care se vorbește limpede de existența Iadului și a sufletelor după moarte, pentru că acolo ați venit cu niște comentarii de tot hazul, ba încă ați avut curajul să spuneți că nicăieri în Biblie nu se mai vorbește despre persoane decedate care vorbesc sau fac acțiuni. Deci când vă apucați la modul serios de citatele de mai sus??? Dacă ocoliți răspunsurile, o să le reiau la nesfârșit.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#1013
|
|||
|
|||
![]()
Sfântul Iustin, ce a devenit el însuși martir, recunoaște faptul că nimeni nu a crezut în Socrate, în așa fel ca să moară pentru ceea ce acesta a învățat. Dar Hristos a fost crezut nu numai de filosofi și de oameni culți, ci și de oameni simpli „care pentru El au disprețuit și slava, și teama și moartea". Evident, nimeni nu este scutit de moarte și creștinii se socotesc fericiți fiindcă se achită de această datorie, dar, în timp ce necreștinilor le este frică de ea și caută să fugă de acest gând, „creștinii o disprețuiesc pentru fericirea ce urmează." Sfântul Iustin, pe când nu era creștin, a rămas uimit de atitudinea creștinilor în fața morții, atitudine ce a dat pentru el legitimitate credinței lor și chiar a stat la baza convertirii lui: „eu însumi, pe când mă găseam împărtășind învățăturile lui Platon, auzind de modul în care creștinii erau defăimați și văzându-i că sunt fără de teamă în fața morții, am înțeles că este cu neputință ca ei să trăiască în răutate și în pofta plăcerilor.
Pentru Sfântul Ignatie Teoforul, prima condiție spre a învinge moartea este pentru creștini, credința: „crezând în moartea Lui, să scăpați de moarte"; a doua este pocăința: „și toți câți se vor pocăi, vor fi și ei ai lui Dumnezeu, ca să fie vii după Iisus Hristos"; iar a treia, cea pe care el o numește „leacul nemuririi", Sfânta Euharistie: „pentru ca voi să vă supuneți cu mintea neîmpărțită episcopului și preoțimii - le transmite el efesenilor - frângând o pâine, care este leacul nemuririi și doctorie pentru a nu muri, ci a trăi veșnic în Iisus Hristos" Atenagora, spre deosebire de Sfântul Iustin, acceptă sintagma „suflet nemuritor" și-i precizează și sensul: „dăinuirea veșnică a sufletului" fiind prima condiție pentru învierea trupului. Citându-i pe apostolii Pavel (2 Co 5, 1) și Petru (2 Ptr 1, 13), epistola către Diognet amintește, la rândul ei, cea mai importantă însușire a sufletului, nemurirea: „Sufletul nemuritor locuiește în corp muritor"
__________________
Om rational este cel ce ingaduie sa fie indreptat. Iar cel ce nu ingaduie sa fie indreptat e neom caci s-a pogorat pe sine in randul dobitoacelor. (Sf. Antonie cel Mare) |
#1014
|
|||
|
|||
![]()
Scrierile Sfantului Iustin Martirul nu au nevoie de comentariile dvs. Sunt destul de clare.
|
#1015
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#1016
|
|||
|
|||
![]() Citat:
„eu însumi, pe când mă găseam împărtășind învățăturile lui Platon,- spune Sfantul Iustin Martirul. Iata ce spune Sfantul Iustin Martirul cand cunoaste doctrina crestina: "Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." Dialogul cu Trifon cap.6 iar in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80. "Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini". Dvs. luati in seama numai scrierile Sfantului Iustin Martirul, cand era influentat de filozofia greceasca (in special Platon). Astea va convin. Nu aveti curajul sa recunoasteti ca doctrina sufletului nemuritor apartine filozofiei grecesti si o puneti in carca Sfintilor Parinti (influentati si ei, la randul lor, de acesta filozofie). |
#1017
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#1018
|
||||
|
||||
![]()
Faptul că sufletele sunt nemuritoare nu e de origine platoniciană, ci e o învățătura biblică:
20.4-6 „Și am văzutsufletele celor tăiati pentru marturia lui IIsus și pentru cuvântul lui Dumnezeu, care nu s-au închinat fiarei, nici chipului ei, și nu au primit semnul ei pe fruntea și pe mâna lor. Și ei au înviat și au împărățit cu Hristos mii de ani. Iar ceilalți morți nu înviază până ce nu se vor sfârși miile de ani. Aceasta este învierea cea dintâi. Fericit și sfânt este cel ce are parte de învierea cea dintâi. Peste aceștia moartea cea de a doua nu are putere, ci vor fi preoți ai lui Dumnezeu și ai lui Hristos și vor împărăți cu El mii de ani. ”. 4 Regi 13.21 (sau 2 Imp.13.21-biblia sectantilor) “Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete și, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei.CĂZÂND ACELA, S-A ATINS DE OASELE LUI ELISEI ȘI A ÎNVIAT ȘI S-A SCULAT PE PICIOARELE SALE”. Puteau oasele unui sfânt decedat să facă minuni dacă sufletul acelui sfânt nu mai exista? De asemenea nu ați dat niciodată nici un răspuns plauzibil nici la citatele: Marcu 9.43-48 Și de te smintește mâna ta, tai-o că mai bine îți este să intri ciung în viață, decât, amândouă mâinile având, să te duci în gheena, în focul cel nestins. UNDE VIERMELE LOR NU MOARE ȘI FOCUL NU SE STINGE Și de te smintește ochiul tău, scoate-l, că mai bine îți este ție cu un singur ochi în împărăția lui Dumnezeu, decât, având amândoi ochii, să fii aruncat în gheena focului. UNDE VIERMELE LOR NU MOARE ȘI FOCUL NU SE STINGE.” [SIZE=3]Despre ce foc care nu se stinge și despre ce vierme e vorba aici, dacă voi adventiștii negați existența Iadului? Să ne oprim și la citatul din Apocalipsa 20.7-10 :Si către sfârșitul miilor de ani, satana va fi dezlegat din închisoarea lui, Și va ieși să amăgească neamurile, care sunt în cele patru unghiuri ale pământului, pe Gog și pe Magog, și să le adune la război; iar numărul lor este ca nisipul mării. Și diavolul, care-i amăgise, a fost aruncat în iezerul de foc și de pucioasă, unde este și fiara și proorocul mincinos, ȘI VOR FI CHINUIȚI ACOLO ÎN VECII VECILOR”. Aici Biblia susține clar existența veșnică a sufletelor și existența Iadului, referindu-se la pedeapsa antihriștilor și a celorlalți oameni amăgiți de diavol. Sunt curios să văd cum veti ocoli răspunsul la problema asta! Să ne oprim și la definiția pe care o dă însăși Mântuitorul termenului de Înviere: Ioan 5.28-29 “vine ceasul când toți cei din morminte vor auzi glasul Lui. Și vor ieși, CEI CE AU FĂCUT LUCRURI BUNE SPRE ÎNVIEREA VIEȚII ȘI CEI CE AU FĂCUT CELE RELE SPRE ÎNVIEREA OSÂNDIRII” Acesta e un alt citat pe care adventiștii îl ocolesc, pentru că argumentează existența Iadului. Să ne referim și la Schimbarea la Față a Domnului: Luca 9. 28-31“luând cu Sine pe Petru și pe Ioan și pe Iacov, S-a suit pe munte ca să Se roage. Și pe când se ruga El, chipul feței Sale s-a făcut altul și îmbrăcămintea Lui albă strălucind.ȘI IATĂ DOI BĂRBAȚI VORBEAU CU EL, CARE ERAU MOISE ȘI ILIE Și care, arătându-se întru slavă, vorbeau despre sfârșitul Lui” Evangheliile arată că Hristos a vorbit cu două personae care trăiseră demult. Ilie s-a înălțat la cer, dar Moise era mort. (Deut 24.5 “Și a murit Moise, robul lui Dumnezeu, acolo, în pământul Moabului, după Cuvântul Domnului”) Cu cine a vorbit Hristos acolo la Schimbarea la față, dacă sufletul lui Moise nu mai exista conștient? Apoi, in epistola catre Evrei 12 ;22 "Ne-am apropiat de muntele Sion si cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc si de zeci de mii de ingeri in adunare sarbatoreasca si de BISERICA CELOR INTAI NASCUTI care sunt injscrisi in ceruri si de DUHURILE DREPTILOR CELOR DESAVARSITI si de Iisus Mijlocitorul Noului testament" Se vede clar din acest pasaj in primul rand, timpul trecut "ne-am apropiat de Muntele Sion, deci nu ne v-om apropia intr-o epoca viitoare, si duhurile dreptilor celor desavarsiti care-l lauda pe Dumnezeu, deci e clar ca cineva intr-o stare de inconstienta nici nu poate avea inca aceste calitati de dasavarsiti ci le-ar primi atunci cand ar invia la a doua venire, si nici nu-l pot lăuda pe Dumnezeu. 2 Cronici 33.6 “ Manase a adus oameni care chemau duhurile morților și fermecători; și a înmulțit relele împotriva Domnului, mâniindu-L.” Lev 20.27 “Bărbatul sau femeia, de vor chema morți sau de vor vrăji, să moară neapărat” Dacă vechii evrei nu credeau în existența sufletelor după moarte, atunci de ce le interzice D-zeu sub pedeapsa morții, spiritismul? Apoc. 6, 9-11). Si cand a deschis pecetea a cincea, am vazut, sub jertfelnic, sufletele celor injunghiati pentru cuvantul lui Dumnezeu si pentru marturia pe care au dat-o. Si strigau cu glas mare si ziceau: Pana cand, Stapane sfinte si adevarate, nu vei judeca si nu vei razbuna sangele nostru, fata de cei ce locuiesc pe pamant? Si fiecaruia dintre ei i s-a dat cate un vesmant alb si li s-a spus ca sa stea in tihna, inca putina vreme, pana cand vor implini numarul si cei impreuna-slujitori cu ei si fratii lor, cei ce aveau sa fie omorati ca si ei.” [Domnule vasinec/maraiann/condor, nu am mai adus argumentul Pildei săracului Lazăr de la Luca 16, în care se vorbește limpede de existența Iadului și a sufletelor după moarte, pentru că acolo ați venit cu niște comentarii de tot hazul, ba încă ați avut curajul să spuneți că nicăieri în Biblie nu se mai vorbește despre persoane decedate care vorbesc sau fac acțiuni. Deci când vă apucați la modul serios de citatele de mai sus??? Dacă ocoliți răspunsurile, o să le reiau la nesfârșit.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#1019
|
|||
|
|||
![]()
consider ca este important sa fiu inviata si traiesc vesnic in Domnul.. Nu ma intereseaza daca voi fi in acest trup sau voi primi o "carcasa" noua! Domnul fie cu noi toti!
__________________
Lorena Savin |
#1020
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Voia Tatalui Meu este ca oricine vede pe Fiul, si crede in El, sa aiba viata vesnica; si Eu il voi invia in ziua de apoi." (Ioan 6:40) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (3) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 3 | 04.05.2010 21:29:27 |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (4) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 1 | 04.05.2010 19:53:57 |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (2) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 0 | 04.05.2010 18:55:25 |
DRUMUL SUFLETULUI DUPĂ MOARTE (1) - Parintele Cleopa | clujeanul33 | Generalitati | 0 | 04.05.2010 18:26:17 |
|