![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#141
|
|||
|
|||
![]()
Principiul in cazua vorbeste de un lucru si nu o potenta
|
#142
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În lista respectivă nici nu se pomenește de creaționism. Tot ce se spune este că acei oameni admit existența unor îndoieli sau contraprobe serioase împotriva doctrinei evoluționiste. Atât. Nici unul nu se revendică de la creaționism și scopul listei nu este și nici nu a fost acesta. Scopul listei este de a arăta că există oameni de știință calificați și experimentați care au rezerve față de așa-zisa teorie. Aceasta împotriva alegațiilor de tip Dawkins cum că nici un om de știință serios nu mai pune la îndoială doctrina. Alegații care se revelează astfel drept ceea ce sunt - alegații propagandistice. |
#143
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca sugestie, vă indic problemele grave pe care le asumați: ignorați deliberat că mecanica cuantică are legi; putem, de pildă, lua drept lege chiar coincidența stărilor contradictorii ale unui electron. În al doilea rând, nu văd cum ar putea această disciplină de ramură să se mai afle în câmpul științei dacă nu ar avea o minimă coerență cu vocație de universalitate. În al treilea rând, probabilitatea însăși are legi, nu se lucrează acolo nemijlocit și nediferențiat cu hazardul. În al patrulea rând, nu păreți să aveți proprietatea propriilor termeni când vorbiți despre hazard - dacă în mecanica cuantică apar situații nesubsumabile în termenii logicii non-contradictorii, aceasta nu înseamnă automat că avem a face cu hazardul; nu tot ceea ce scapă observației empirice ține de hazard. Presupoziția este complet arbitrară. În sfârșit, dacă există o doză de hazard care permite totuși formarea de structuri, de particule cuantice care stau apoi la baza realității macroscopice, această doză trebuie să fie strict determinată și atunci avem a face cu un "hazard bastard" (dacă-mi e permis calamburul care nu mi se pare inexact în esența lui), căci un hazard pur înseamnă o totală singularitate a oricărui moment subatomic, deci o radicală lipsă de legătură între un proces și altul, între o stare și alta, între un element și altul. O totală, absolută discontinuitate între toate acestea ar însemna pulverizarea completă a materiei, o desființare a ei care nu ar mai ține de nici unul dintre nivelele subatomice, ci ar ține de ontologicul însuși. Am fi, cu alte cuvinte, în prezența Neantului pur. În Neantul pur nu e posibilă nici o sinteză determinată, nici o unitate sau legătură determinată între vreun moment sau altul, ceea ce face ca acolo să fie suprimate nu particulele, ci "ceva"-ul determinat însuși, orice fel de cuantă de ființă determinată. O asemenea contingență, ruptură absolută între momente nu poate face, însă, obiectul unei științe empirice, nemijlocite din partea unui subiect determinat cum este ființa umană. Concluzia este că discontinuitățile subatomice trebuie să aibă dincolo de ele o coerență de cu totul alt ordin care să fie capabilă de o sinteză fundamentală a oricărei discontinuități, de orice fel de calitate și oricât de radicală ar putea fi ea. Cu aceasta, însă, v-am dat deja "definiția" teologică a Substanței divine: Dumnezeu are în el unitatea nemijlocită și indislocabilă a tuturor și a oricărei discontinuități, rupturi, antinomii, El fiind Identitatea pură și absolută în Diferența pură și absolută. Prezența Diferenței în El este, însă, absolută, totală și reală, fiind, de fapt, același lucru cu Substanța. Ceea ce înseamnă că prin unitatea acestei fundamentale diferiri de Sine nu putem vorbi decât despre o reflecție absolută, adică despre Conștiința absolută - conștiința nefiind altceva decât unitate în și prin negativ, în și prin diferit. (Toate acestea sunt arhicunoscute de la Hegel încoace în filosofie și de la Niceea 325 încoace în teologie. Nu spun lucruri noi.) Așa și cu chestiunea cu juxtapunerea elementară, pe care Dvs. și "ai2" n-ați înțeles-o. Last edited by HoratiuM; 12.09.2009 at 14:58:07. |
#144
|
|||
|
|||
![]()
Juxtapunere înseamnă punerea împreună în mod exterior a două elemente în completă ignoranță față de datele lor interne sau, mai exact, în condițiile în care toate datele lor "interne" sunt complet manifeste, vizibile la "exterior" - această vizibilitate, de altfel, și face ca noțiunile de "interior" și "exterior" să fie destul de labile. Vă dau ca exemplu biții de informație care sunt, la limită, reductibili la impulsiile electronice. Ce este un bit, pare a fi complet citibil la exterior și diferența dintre "suprafața" lui semnificantă și "conținutul" său semnificat ar părea să fie evanescentă. Este un "trompe l'oeil" deoarece bitul își bazează proprietățile pe cele materiale, în speță electronice, pe de o parte – și știm că electronul este reductibil și decompozabil cel puțin în principiu; pe de alta, întotdeauna acolo unde există limită, determinare într-un fel sau altul, există multiplu, alteritate atât internă, cât și externă, căci diferența impune întotdeauna prezența unei distincții între un interior și altul – despre orice fel de interior ar putea fi vorba – și prin aceea că electronul există ca atare, cu limitele, proprietățile și comportamentul său distinct de cel al altor particule (deși și aici pot interveni nuanțe, căci, dacă am înțeles bine, fotonul pare să aibă toate caracteristicile electronului, mai puțin masa), el este ceva diferențiat, ceva în care și față de care există distincție, limită, alteritate, deci interior și exterior.
Or, a considera numai sintaxa, numai juxtapunerea elementară ca fiind strict suficiente nu doar agregării de structuri coerente, dar și salturilor calitative ale structurilor, așa cum face evoluționismul, înseamnă a ignora complet vreo interioritate a elementelor implicate tocmai sub considerentul că aparența empirică nu ar lăsa nimic nemanifest în aceste elemente care, astfel, neavând vreo interioritate, toate procesele care pot fi derivate din asocierea lor, ar fi strict consecința proprietăților manifeste, observabile la „exterior”, la „limita” elementului (adică la empiria lui – în greacă, „empireismos” înseamnă limită, frontieră). Deci nimic meta-fizic nu ar veni fie să dirijeze, să predetermine, fie să tulbure, să cauzeze spontan ceva în acele elemente și în asocierea lor. Nici din interioritatea lor determinată, diferențiată; nici din afara frontierei lor. Presupoziția se bazează pe impresia că interiorul este citibil la exterior în întregime și că, în esență, nu există o diferență fundamentală și ireductibilă; așa cum se întâmplă în metafizica vedantină unde Maya este iluzorie, singura realitate fiind Paramatman, absolut nedivizatul în care diferența, negativul nu are nici o subzistență, e pură aparență. Or, aici avem în mod clar un paralogism căci, într-o unitate absolută și fără divizare nu putem avea iluzii, aparențe, căci iluzia, aparența este deja divizare. Această presupoziție a evoluționismului – Indiferența absolută ca termen final în care divizarea este pură aparență, fiind întotdeauna reductibilă – este necritică și vine împotriva unor evidențe clare și simple: există diferență între interior și exterior, între noumen și fenomen căci negativul, diferența în genere aduce cu sine tocmai această distincție în mod analitic oricât de mică și greu sesizabilă ar fi ea. Căci cea mai mică, infinitezimală diferență, oricât de subatomică, ar fi imposibilă fără existența unei diferențe absolute. Aceasta rezultă din raționamentul simplu (de origine eleată) că în indiferența pură nu putem face o diferențiere determinată, oricare ar fi ea, căci nu am putea avea nici mensura, nici instrumentul care să ne ofere această posibilitate – ceea ce înseamnă că însăși posibilitatea nu poate fi dată prin procesualitatea infinitului potențial. Singura soluție este trecerea la limită, adică scurtcircuitul fundamental pe care îl dă nemijlocirea Infinitului Actual și prin care diferențierea este dată numai pentru că este realizată în mod real până la capăt, exhaustiv. Dacă procesele subatomice par să nu mai ofere sprijin pentru disocierile tradiționale dintre elemente care puteau fi făcute prin simplă observație, nu înseamnă că disocierile, că distincția nu există și că în spatele elementelor cuantice ar fi o indiferență pură. Înseamnă doar că știința este aici pusă în situația limită de a renunța la observația empirică și de a înainta prin intelectul singur. Lucru pe care Heisenberg l-a înțeles foarte bine când a renunțat la reprezentările intuitive ale ecuațiilor acestor procese și a trecut la matematica pură. Același Heisenberg a înțeles foarte bine că diferența invizibilă pentru simțuri e în continuare existentă în sine și poate fi sesizată prin intelecție, dând explicit dreptate filosofiei kantiene care înțelesese cu un secol și jumătate înainte că diferența, oricât de greu sesizabilă, se opune ireductibil oricărei colapsări a fenomenului în noumen, oricărei indiferențe cotropitoare. În acest fel, dreptate are nu metafizica orientală a vedantei, a indiferenței, ci metafizica occidentală, a grecilor și a creștinismului care susține realitatea diferenței și a multiplului, autonomia lui ontologică simultan cu o paradoxală unificare a multiplului în Unu, dar fără cotropirea primului în cel de al doilea. Creștinismul a dat cea mai gravă poziție dintre toate de vreme ce a postulat diferența ireductibilă în chiar sânul, în Esența Substanței divine prin multiplul Persoanelor (Tatăl, Fiul, Sf. Duh). Și a mers mai departe spunând că această diferență este exhaustivă, adică eschatologică, și că numai ea stă la baza oricărei legături și identități. Ba mai mult, această diferență numai, pentru că este absolută, este, de fapt, Identitatea. Cam greu de digerat ce spune dogmatica creștină pentru știință căci aceste propoziții nu pot fi amorsate fără o pătrundere cât de cât riguroasă în câmpul filosofiei, al teologiei și, nu în ultimul rând, al fundamentelor științei (matematicii în special). Și, mai ales, fără a reevalua postulatul pozitivist (asumat necritic) după care nu există decât ceea ce este manifest, observabil. Prin acest postulat, știința a ajuns într-o poziție necritică față de propriile premise care sunt întotdeauna mai întâi teoretice și pare să fi renunțat la o pătrundere fundamentală a bazei cunoașterii pe care a lăsat-o în seama psihologiei și evoluționismului, care numai critice nu sunt. O reîntoarcere la Frege și la idealismul german, cred eu, se impune. Înainte de a ști ce este intelectul și rațiunea, nu se poate face știință. Evoluționismul deja pleacă de la premisa asumată necritic că nu există diferență fundamentală între noumen și fenomen, între sensibil și inteligibil – în condițiile în care nu doar critica, dar cel mai umil act al cunoașterii se fundamentează pe diferențieri reductibile doar cu prețul renunțării la distanța critică sau la cunoașterea însăși: subiect și obiect, interior și exterior, cauză și cauzat, identitate și diferență etc.. Știința se bazează, teoretic, pe prezumția îndoielii față de aparență și fapt, întrucât realul poate fi diferit de aparență, de ceea ce apare factual. Or, prin asumarea indiferenței ca punct de plecare este luată cea mai la îndemână presupoziție ca fiind nemijlocit adevărată ceea ce duce la suprimarea îndoielii, deci tocmai a științei întrucât însăși posibilitatea inteligibilă a realului de a fi altfel, de a fi diferit este suprimată din considerente care nu mai țin de cunoașterea ca atare. Noi cunoaștem sau știm că ceva este doar pentru că îl percepem ca fiind distinct, diferențiat. Odată cu distincția, cu diferențierea acelui "ceva" am pierde și sesizarea lui, știința că acel "ceva" este aici și acum. În alți termeni, în absența diferenței, am fi lipsiți nu doar de reflecția conștientă, dar chiar și de cunoașterea elementară pe care și protozoarele o au prin simțuri. În indiferența pură nimic nu poate fi cunoscut în primul rând pentru că nu există elementele fundamentale ale cunoașterii: ceva care cunoaște și ceva care e cunoscut. Contradicția fundamentală a evoluționismului, de aceea, este pretenția că, în condițiile în care orice Diferență fundamentală (Transcendența) este respinsă, deci în care totul este în Indiferență pură, există totuși o diferență fundamentală care generează în mod automat multiplu, mai mult, îl face să se dezvolte, să treacă în salturi peste diferențe calitative abisale și să dea naștere unor structuri nenumărabile care sunt toate traversate de diferența pe care o dă bogăția multiplului. Nu întâmplător s-a spus că "minunile" evoluționismului depășesc tot ce teologia a afirmat în domeniu. Last edited by HoratiuM; 12.09.2009 at 15:17:12. |
#145
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Între om și specia maimuțelor antropoide genomul arată o diferență între 1,6 și 3,6%, se pare. Dar a opera o modificare de asemenea anvergură într-un genom înseamnă a distruge organismul pe care-l structurează. |
#146
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum, m-am uitat pe articolul wikipedist (evident, nu trebuie luat drept referinta de mare autoritate) legat de problema speciilor...care nu face decat sa dea dreptate colegului Horatiu: 1. Singura definitie concreta este cea a lui Mayr, anume Biological Species Concept (BSC), which is that a species consists of populations of organisms that can reproduce with one another and that are reproductively isolated from other such populations. care nu e deloc unanim acceptata. Ceea ce e ironic insa, e ca in acest articol se vorbeste chiar la inceput de exemplul a doua "specii" de granguri, despre care "in prezent biologii au cazut de acord ca sunt diferite, desi in trecut nu a fost asa" { aici se anunta ca trebuie un citat care sa sustina aceste consideratii} . Bun, si acum ne uitam articolul despre grangurele Bullock, unde se scrie More recent studies show that in fact they are two distinct species and they were categorized separately again. However, these two birds hybridize often, especially when they meet at the Great Plains. Deci, se pare ca Bullock si cu Baltimore ignora cu o lipsa de bun gust gingasa definitia care trebuia sa-i evidentieze ca specii diferite. 2. Pentru ca definitiile legate de functia de reproducere nu ajuta darwinismul prea mult, deoarece exista o multime de "specii" care se savarsesc monte in urma carora se nasc hibrizi ce supravietuiesc fara probleme, s-au cautat noi solutii. Si se pare ca biologii/zoologii lucreaza in orizonturi semantice diferite in ceea ce priveste concretetea acestui termen fundamental. S-au scris articole chiar despre "dizolvarea" problemei speciei, lucru pozitiv numai fiindca ar fi grabit ruinarea inevitabila a evolutionismului ca paradigma gnoseologica. 3. In sfarsit, se ajunge la probleme de filosofie, batute si strabatute cu de la greci pornire . Aceasta e o inclinatie dezirabila, fiindca monismul materialist contemporan este extrem de pernicios si trebuie degraba combatut. Pe de alta parte, discutiile sunt interminabile in acest plan( a se vedea mai ales "cearta universaliilor" din medievalitate) P.S. : si cand vezi ca discutiile sunt interminabile, atunci te loveste futilitatea unui trai permanent aplecat catre exterioritate, si apoi incepi sa remarci ca sinele prezinta o incomensurabila bogatie fata cu orice taxonomie de laborator. Sau nu remarci. Si atunci astepti cucu tremur noul numar "New Scientist" care-ti mai arunca o pastiluta pentru fuga pe loc... |
#147
|
||||
|
||||
![]()
Imi pare rau, imi e foarte greu sa raspund, termenii ma depasesc. Am sa incerc insa
Citat:
Citat:
Citat:
Termenul de hazard, de probabilitate, nu il exclude pe cel de determinare Citat:
Am inteles corect? Ca nu as vrea sa comentez mai departe pina atunci Desigur |
#148
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#149
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Faptul ca, aplicind definitia initiala a speciei, acestea se intrepatrund, arata ca evolutia e graduala si nu brusca. |
#150
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Care e problema? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Creationism-Stiintific | Tudor | Resurse ortodoxe on-line | 17 | 10.11.2012 13:24:16 |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Richard Dawkins | bubulyna | Generalitati | 79 | 11.06.2010 10:30:44 |
george becali | alexandra28again | Generalitati | 130 | 01.06.2010 00:30:00 |
|