Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.09.2009, 14:04:09
cristina2012's Avatar
cristina2012 cristina2012 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2006
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 489
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Stiu ca sa e, dar voi sinteti o minoritate, din cite am vazut pina acum.
Dar nu ma refeream in mod special la asta, ci la faptul ca cineva ortodox isi permite sa faca legaturi materiale intre dragostea de mama si sex. Evolutionismul duce legatura ceva mai departe, spre empatie, generozitate, monogamie. [/i]
... te-as ruga sa explici putin, eu nu inteleg unde sunt legaturile intre dragostea de mama si sex. Am facut legaturi intre doua fenomene biologice care au implicatii emotionale si spirituale (alaptare si sex) pe de o parte si placere pe de alta parte.
Alaptarea e ceva material care stimuleaza sentimentele materne, generozitatea, creaza o relatie cu totul speciala intre mama si bebelus. Aceasta relatie speciala intre mama si bebelus (care implica si un fel de senzualitate) am putea-o asemana cu relatia speciala care exista intre soti favorizata si ea de trairea impreuna a unei stari placute de apropiere in care este implicata din plin placerea sexuala.
Pe scurt, consider ca exista o legatura intre realtia mama-copil si placerea indusa de cateva evenimente fiziologice din corpul mamei si al copilului. Legatura afectiva este favorizata de placerea care, la randul ei, se datoreaza chimiei organismului.

Consider ca chimia organismelor (aspect pamantesc, natural) joaca un rol important in crearea si sustinerea sentimentelor, iar acest fapt nu este decat un instrument ajutator ca noi sa gustam dragostea si sa fim motivati sa pornim in transfigurarea si desavarsirea ei.
Omul cunoaste placerea dragostei la sanul mamei. Cei care nu cunosc dragostea in frageda pruncie pornesc in viata cu un mare handicap.
Pruncul, in ciuda chipului de inger, este de un mare egoism. Oricat de mare este iubirea lui pentru mama, un prunc nu e capabil de jertfa. Iubirea lui se dezvolta modulata fiind de oferta mamei. Iubirea lui tine mai mult de natura... crescand, dezvoltandu-se spiritual omul ajunge sa traiasca si sa fie capabil sa practice iubirea dumnezeiasca, cea care se exprima prin jertfa. Desi porneste de la natura, omul sfarseste prin a se asemana mai mult Lui Dumnezeu decat naturii (sau macar asa ar trebui).

Recitindu-mi mesajul inainte sa-l postez, m-am gandit ca poate tu, topcat, consideri ca placerea are intotdeauna o legatura cu sexualitatea. Eu nu consider asa si poate de aici nu am vazut legatura intre dragostea de mama (despre care eu nu am vorbit in postul pe care l-ai citat ci doar despre alaptare) si sex.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.09.2009, 11:29:49
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristina2012 Vezi mesajul
... te-as ruga sa explici putin, eu nu inteleg unde sunt legaturile intre dragostea de mama si sex. Am facut legaturi intre doua fenomene biologice care au implicatii emotionale si spirituale (alaptare si sex) pe de o parte si placere pe de alta parte.
Alaptarea e ceva material care stimuleaza sentimentele materne, generozitatea, creaza o relatie cu totul speciala intre mama si bebelus. Aceasta relatie speciala intre mama si bebelus (care implica si un fel de senzualitate) am putea-o asemana cu relatia speciala care exista intre soti favorizata si ea de trairea impreuna a unei stari placute de apropiere in care este implicata din plin placerea sexuala.
Pe scurt, consider ca exista o legatura intre realtia mama-copil si placerea indusa de cateva evenimente fiziologice din corpul mamei si al copilului. Legatura afectiva este favorizata de placerea care, la randul ei, se datoreaza chimiei organismului.

Consider ca chimia organismelor (aspect pamantesc, natural) joaca un rol important in crearea si sustinerea sentimentelor, iar acest fapt nu este decat un instrument ajutator ca noi sa gustam dragostea si sa fim motivati sa pornim in transfigurarea si desavarsirea ei.
Omul cunoaste placerea dragostei la sanul mamei. Cei care nu cunosc dragostea in frageda pruncie pornesc in viata cu un mare handicap.
Pruncul, in ciuda chipului de inger, este de un mare egoism. Oricat de mare este iubirea lui pentru mama, un prunc nu e capabil de jertfa. Iubirea lui se dezvolta modulata fiind de oferta mamei. Iubirea lui tine mai mult de natura... crescand, dezvoltandu-se spiritual omul ajunge sa traiasca si sa fie capabil sa practice iubirea dumnezeiasca, cea care se exprima prin jertfa. Desi porneste de la natura, omul sfarseste prin a se asemana mai mult Lui Dumnezeu decat naturii (sau macar asa ar trebui).

Recitindu-mi mesajul inainte sa-l postez, m-am gandit ca poate tu, topcat, consideri ca placerea are intotdeauna o legatura cu sexualitatea. Eu nu consider asa si poate de aici nu am vazut legatura intre dragostea de mama (despre care eu nu am vorbit in postul pe care l-ai citat ci doar despre alaptare) si sex.
Am bold-uit ceea ce si evolutionismul considera ca fiind ceea ce se intimpla in fapt, si arata ca si natura cruda si egoista are mecanisme care pot duce la dragoste si empatie.
Legatura intre proximitate, atingere, alaptare, sex (am vrut sa spun dragoste, nu sex) si dragostea materna se face prin mecanismul de recompensare (reward system) si au aparut evolutionist inca la reptile, prin sistemul limbic (sediul emotiilor).
Evolutionismul considera dragostea materna ca fiind sursa celorlalte tipuri de empatie sau dragoste.

Am spus ca e o viziune ciudata pentru un crestin pentru ca, banuiesc, tu consideri ca omul porneste de la animal si incearca sa ajunga la Dzeu, fara acea "cadere" de care e asa de atasata Fani, de exemplu. Dar probabil ca ma insel.

@flegmatic: desi consider ca evolutia naturala duce spre poligamie, evolutia culturala sau sociala au facut din om un preponderent monogam.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.09.2009, 14:46:17
metanoia2's Avatar
metanoia2 metanoia2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.08.2009
Locație: Cluj Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 175
Smile

Dragii mei, fiecaruia i se cere dupa puterile sale, Bunul Dumnezeu nu cere fiecarui om asceza, ii cere fiecarui om dupa puterile sale sa renunte la anumite placeri, sa faca tot ce ii sta in puteri sa isi lucreze mantuirea. Cel care simte tot timpul vinovatia anumitor placeri stie ca apoi sa cada in genunchi si sa faca pocainta pentru pacatul savarsit(vorbesc aici de oamenii casatoriti care savarsesc pacatul trupesc). Acestia daca simt nevoia de mai multa nevointa decat pot face in situatia in care se afla renunta de comun acord la lume si intra in manastiri, dar acest caz este mai rar, cei care se simt chemati spre multa nevointa isi fixeaza ca scop in viata aceasta nevointa, deoarece devine singurul lucru care ii intereseaza, singurul lucru cu adevarat important si pe masura ce inainteaza simturile lor se subtiaza atat de mult incat si cea mai simpla placere care ii distrag de la vorbirea cu Dumnezeu(rugaciune) devine o placere vinovata care este urmata de multe lacrimi de pocainta.Restul suntem noi, cei doritori de rugaciune dar si iubitori de viata de familie, mai slabi, mai rugatori in situatii dificile.
In cadrul acestui topic s-a cam confundat tabla inmultirii cu tabla zincata. Noi cei mici incercam sa intelegem cum a privi un peisaj frumos de catre un pusnic poate fi un pacat pentru el si comparam cu placerea sexuala si placerile care se nasc in timpul suptului, de parca toate s-ar situa pe acelasi calapod.Placerea pruncului de a suge se numeste "placere"
pentru ca acesta este cuvantul romanesc pentru acest sentiment dar e mai mult incantare amestecata cu iubire si bucurie.Placerea sexuala este o placere care starneste un anumit sentiment de vinovatie in omul evlavios, este un pacat spalat prin spovedanie si lacrimi multe, iar pentru cei mai lumesti este o implinire a iubirii dintre sot si sotie.
Sper sa se inteleaga corect ceea ce am spus deoarece vad ca devine un specific al nostru sa deviem de la subiect sau sa intelegem altceva decat s-a scris.
__________________
"Imparate Ceresc Mangaietorule Duhul Adevarului care pretutindenea esti si pe toate le-mplinesti,Vistierul bunatatilor si Datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi."
Reply With Quote
  #4  
Vechi 23.09.2009, 15:10:22
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de metanoia2 Vezi mesajul
Placerea pruncului de a suge se numeste "placere" pentru ca acesta este cuvantul romanesc pentru acest sentiment dar e mai mult incantare amestecata cu iubire si bucurie.
Tocmai pentru a nu intelege gresit, esti buna sa spui de unde stii ce simte pruncul?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 23.09.2009, 18:36:47
AndruscaCIM's Avatar
AndruscaCIM AndruscaCIM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.748
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Tocmai pentru a nu intelege gresit, esti buna sa spui de unde stii ce simte pruncul?
Din privirea lui, din gangurit, zambet...:P. Tu nu ai vazut niciodata un bebe fericit si unul nervos si suparat????
Reply With Quote
  #6  
Vechi 24.09.2009, 09:58:18
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AndruscaCIM Vezi mesajul
Din privirea lui, din gangurit, zambet...:P. Tu nu ai vazut niciodata un bebe fericit si unul nervos si suparat????
:)
Eu am intrebat de unde si-a dat seama metanoia2 ca bebe nu simte placere ci incantare amestecata cu iubire si bucurie

Citat:
În prealabil postat de metanoia2 Vezi mesajul
comparam cu placerea sexuala si placerile care se nasc in timpul suptului, de parca toate s-ar situa pe acelasi calapod.Placerea pruncului de a suge se numeste "placere" pentru ca acesta este cuvantul romanesc pentru acest sentiment dar e mai mult incantare amestecata cu iubire si bucurie.Placerea sexuala este o placere care starneste un anumit sentiment de vinovatie in omul evlavios, este un pacat spalat prin spovedanie si lacrimi multe, iar pentru cei mai lumesti este o implinire a iubirii dintre sot si sotie.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 23.09.2009, 18:34:33
AndruscaCIM's Avatar
AndruscaCIM AndruscaCIM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.08.2009
Locație: Germania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.748
Implicit

Citat:
În prealabil postat de metanoia2 Vezi mesajul
Placerea sexuala este o placere care starneste un anumit sentiment de vinovatie in omul evlavios, este un pacat spalat prin spovedanie si lacrimi multe, iar pentru cei mai lumesti este o implinire a iubirii dintre sot si sotie.
Deci daca cei " mai lumesti" privesc viata intima ca o implinire dintre sot si sotie, ceea ce este absolut normal...inseamna clar ca evlaviosul ala care plange si se simte intinat si vinovat dupa un act sexual si-a gresit calea in viata si pentru el casatoria a constituit de fapt o sursa de placeri si intinaciune dintotdeauna si nu inteleg de ce s-a mai casatorit!!!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 12.10.2009, 16:27:20
beniamin beniamin is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 22.07.2009
Locație: Anglia
Religia: Ortodox
Mesaje: 12
Implicit

Citat:
În prealabil postat de metanoia2 Vezi mesajul
Dragii mei, fiecaruia i se cere dupa puterile sale, Bunul Dumnezeu nu cere fiecarui om asceza, ii cere fiecarui om dupa puterile sale sa renunte la anumite placeri, sa faca tot ce ii sta in puteri sa isi lucreze mantuirea. Cel care simte tot timpul vinovatia anumitor placeri stie ca apoi sa cada in genunchi si sa faca pocainta pentru pacatul savarsit(vorbesc aici de oamenii casatoriti care savarsesc pacatul trupesc). Acestia daca simt nevoia de mai multa nevointa decat pot face in situatia in care se afla renunta de comun acord la lume si intra in manastiri, dar acest caz este mai rar, cei care se simt chemati spre multa nevointa isi fixeaza ca scop in viata aceasta nevointa, deoarece devine singurul lucru care ii intereseaza, singurul lucru cu adevarat important si pe masura ce inainteaza simturile lor se subtiaza atat de mult incat si cea mai simpla placere care ii distrag de la vorbirea cu Dumnezeu(rugaciune) devine o placere vinovata care este urmata de multe lacrimi de pocainta.Restul suntem noi, cei doritori de rugaciune dar si iubitori de viata de familie, mai slabi, mai rugatori in situatii dificile.
In cadrul acestui topic s-a cam confundat tabla inmultirii cu tabla zincata. Noi cei mici incercam sa intelegem cum a privi un peisaj frumos de catre un pusnic poate fi un pacat pentru el si comparam cu placerea sexuala si placerile care se nasc in timpul suptului, de parca toate s-ar situa pe acelasi calapod.Placerea pruncului de a suge se numeste "placere"
pentru ca acesta este cuvantul romanesc pentru acest sentiment dar e mai mult incantare amestecata cu iubire si bucurie.Placerea sexuala este o placere care starneste un anumit sentiment de vinovatie in omul evlavios, este un pacat spalat prin spovedanie si lacrimi multe, iar pentru cei mai lumesti este o implinire a iubirii dintre sot si sotie.
Sper sa se inteleaga corect ceea ce am spus deoarece vad ca devine un specific al nostru sa deviem de la subiect sau sa intelegem altceva decat s-a scris.
iata in sfarsit o opinie care ma incanta si care ar trebui tinuta minte si pt alte multe discutii care or sa mai apara aici.suntem toti madulare intru Mantuitorul nostru Iisus Hristos,iar infricosatoarele intrebari vor fi puse fiecarei persoane umane in parte;din toate timpurile si din toata omenirea.tuturor ni s-a dat sa-L cunoastem pe Dumnezeu din fire.si daca fiecare,in urma acelui semnal launtric,pe care-l avem in noi,am simti o cat mica remuscare,pentru o anumita fapta,in urma careia (a remusarii,parerii de rau,..),ne-am impune sa n-o mai repetam si tot ar fi bine.ipocrizia,alias fariseismul,mie unuia, imi este cea mai nesuferita.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 25.09.2009, 18:50:26
cristina2012's Avatar
cristina2012 cristina2012 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2006
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 489
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Am spus ca e o viziune ciudata pentru un crestin pentru ca, banuiesc, tu consideri ca omul porneste de la animal si incearca sa ajunga la Dzeu, fara acea "cadere" de care e asa de atasata Fani, de exemplu. Dar probabil ca ma insel.
Intr-n fel te inseli, intr-un fel nu. Consider ca datorita "caderii" omul a ajuns sa se asemene cu natura (animalul). A venit Hristos, a reparat prin jertfa Sa pe cruce urmarile greselii noastre si ne-a redat posibilitatea sa ne indumnezeim. Adica ne nastem cu o natura cazuta si, daca dorim, putem dobandi puterea de a ne lucra asemanarea cu Dumnezeu
Nu consider ca naturalul din noi este neaprat un blestem (putem insa sa-l facem noi astfel), ci instrumentul nostru de mantuire.
Deci se poate spune ca ai sintetizat bine, cu exceptia faptului ca consider ca omul s-a asemanat animalului in urma caderii, nu ca isi are sursa in animal.
Consider ca omul porneste de la natura, o foloseste in interesul sau, in timp incepe s-o imbogateasca prin sens, sa ii dea valoare duhovniceasca si cu aceasta natura indumnezeita sa se apropie de Dumnezeu.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 25.09.2009, 20:33:58
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristina2012 Vezi mesajul
Intr-n fel te inseli, intr-un fel nu. Consider ca datorita "caderii" omul a ajuns sa se asemene cu natura (animalul). A venit Hristos, a reparat prin jertfa Sa pe cruce urmarile greselii noastre si ne-a redat posibilitatea sa ne indumnezeim. Adica ne nastem cu o natura cazuta si, daca dorim, putem dobandi puterea de a ne lucra asemanarea cu Dumnezeu
Nu consider ca naturalul din noi este neaprat un blestem (putem insa sa-l facem noi astfel), ci instrumentul nostru de mantuire.
Deci se poate spune ca ai sintetizat bine, cu exceptia faptului ca consider ca omul s-a asemanat animalului in urma caderii, nu ca isi are sursa in animal.
Consider ca omul porneste de la natura, o foloseste in interesul sau, in timp incepe s-o imbogateasca prin sens, sa ii dea valoare duhovniceasca si cu aceasta natura indumnezeita sa se apropie de Dumnezeu.
Și ca o completare, redau un citat din Sfântul Atanasie cel Mare , care printre altele spunea : << Însușirea principală a omului este aceea de a fi pașnic, îngăduitor, blând, smerit, liniștit, statornic, iar nu a fi atras de mânie sau de alte patimi ca un ANIMAL IRAȚIONAL. . . . . Om slab este cel care nu-și poate ascunde tainele sale. Tare este cel care își stăpânește mânia. Răbdător este cel care își poate ascunde nefericirea sa. Bogat este cel care se mulțumește cu cele absolut necesare. Lacomul de averi nu se bucură niciodată de cele pe care le are, ci se mâhnește pentru cele care îi lipsesc >>. Și pentru a-l împăca pe Cătălin la gândul ce-l apasă spre animalitate, îi redau un scurt pasaj dintr-o carte a lui Țuțea : << Fără Dumnezeu, omul rămâne un biet animal rațional și vorbitor, care vine de nicăieri și merge spre nicăieri. Și el rămâne așa chiar dacă este laureat al premiului Nobel sau măturător. Când, unde și în ce scop a apărut el în calitatea asta de om? Dacă se întreabă singur , și nu e un zeu în colțul casei care să-i reveleze data începutului , înseamnă că omul rămâne un biet animal rațional care vine de nicăieri spre nicăieri. >> ( fragmentul este și pt. un user "ciudat" - pe nume : flegmatic și ceata lui de pe forum !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Oastea Domnului - tendinta centrifuga? ar14rai Secte si culte 69 05.02.2013 13:18:29