Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1121  
Vechi 21.09.2009, 12:31:22
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 136. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(V)

136. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(V)
Comentariu la capitolul intitulat “ Omul creștin, fiu al bisericii celei adevărate, al cărei cap este Iisus Hristos: Biserica Noul Ierusalim”

--urmare--

Așadar, condiționarea sine qua non ca Biserica să fie condusă neapărat de un prooroc care să-l dirijeze pe patriarh îndeaproape și să facă lobby printre episcopii din Sfântul Sinod este absurdă, mincinoasă și necanonică. Ea este o invenție pură de-a pucioșilor, prin care ei își evidențiază propria Biserică (de fapt, o simplă mișcare sectară) ca fiind “singura biserică adevărată”.
Nicodimul pucios pretinde că duhul proorociei a lucrat ani de zile în mod “constant” în Biserică, pentru a se putea lansa imediat într-o “demonstrație” intitulată Fisuri în “succesiunea apostolică”.
Această demonstrație încearcă să ne convingă că actualii episcopi ai Bisericii Ortodoxe Române sunt necanonici, pe motivul că (cităm de la pag. 38) “în lanțul succesiunii s-au produs fisuri”. E o acuzație gravă, dar care se întoarce ca un bumerang împotriva celui care a formulat-o. Dacă în Biserică a existat o prezență “constantă” a proorocilor, deci ei s-au putut “înlănțui” unii pe alții, cum de au permis ei ca lanțul succesiunii apostolice să se rupă? Ce au păzit ei atunci, și de ce a mai fost nevoie să se “înlănțuie” unii pe alții, într-o prezență “constantă”, dacă au lăsat Biserica fără o ierarhie validă, transformând-o într-o caricatură? Dacă Biserica nu mai are ierarhie validă (episcopi, preoți și diaconi) înseamnă că slujirea lor actuală este ca o scenetă de teatru, plictisitoare prin repetarea ei inflexibilă. Iar “proorocii” sunt regizorii care-i manipulează pe acești clerici cabotini.
Nicodimul Pucios bate șeaua ca să priceapă iapa: Bisericii îi trebuia un nou început, nu numai pe plan proorocesc (prin Verginica) ci și pe plan ierarhic (la început s-a încercat prin episcopul Irineu, care avea preoția clasică și canonică; dar dacă tentativa aceasta a eșuat, a fost inventată o nouă “preoție”, denumită de pucioși “preoție după rânduiala lui Melchisedec”). Aceasta ar justifica înființarea unei noi Biserici, pe care pucioșii o denumesc abuziv “Biserica Noul Ierusalim”, exploatând în interes personal o sintagmă cunoscută, preluată de Biserică în slujbele și în cântările ei, din cartea Apocalipsei.
Nicodimul Pucios îi anatemizează apoi pe teologii cărturari, citând cu patos din Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa acele amenințări care i se potrivesc perfect de bine chiar lui:
“ Vai oamenilor care se zic pe sine că sunt cu legea Bisericii și care au scris cărți peste cărți despre numele Meu și al legilor Mele, căci nu sunt cărțile acelea. Acelea sunt pământ. și în pământ se întorc...” (Citat din Cuvântul lui Dumnezeu, 21 nov./4 dec.1992)
Părintele Nicodim se circumscrie apoi unei “realități” curente, făcându-se că nu observă că ea nu este valabilă și pentru perioada 1955-1990: pretenția că Dumnezeu le vorbește “direct” oamenilor (deci, fără intermediari). Cităm de la pag.40:
“ Este cel puțin absurd ca atunci când Dumnezeu vorbește direct, împlinind făgăduința Sa care zice “ Iată, Eu cu sunt voi în toată vremea” (Ev. Matei 28/20)tocmai atunci cei vizați să sară ca arși și să strige: “Nu a vorbit Dumnezeu, ci altcineva în numele Lui!” sau “Nu acesta este Dumnezeu!”
Admițând că, într-adevăr, astăzi Dumnezeu îi vorbește “direct” Mihaelei Tărcuță, iar ea Îl aude vorbind ca pe o adiere de vânt și Îi consemnează vorbele în caiete, pentru a fi citite ulterior mulțimilor, ne întrebăm de ce în perioada 1955-1990 Dumnezeu n-a procedat la fel de simplu, vorbindu-i Verginicăi și lelicăi Maria la ureche? Treizeci și cinci de ani (1955-1990) Dumnezeul Pucioasei a vorbit ca un ventrilog, cu voce de femeie, și de aceea mulți au afirmat din capul locului: „Nu a vorbit Dumnezeu, ci altcineva în numele Lui” . Oare nu vorbea Verginica cu gura ei și cu vocea ei, în numele Lui? Oare nu făcea și lelica Maria același lucru? Iată de aceea oamenii spuneau: „Nu acestea este Dumnezeu!” Referindu-se exclusiv la perioada actuală, când Mihaela pretinde că aude în cap sau în urechi vocea lui Dumnezeu, Nicodimul Pucios ascunde cu bună-știință din raționamentul său despre „vorbirea directă a lui Dumnezeu” treizeci și cinci de ani de „vorbire indirectă”.
În fine, capitolul se încheie cu o definire multiplă a puciosului-practicant, denumit de părintele Nicodim „ omul creștin, fiu-copil al lui Dumnezeu”:
- puciosul de rând are umilința de a se lăsa condus de liderii pucioși, impunându-și să creadă că Dumnezeu este Cel care îl conduce, și nu oamenii;
- puciosul trebuie că are dragoste de frați, și încă o dragoste din cele jertfitoare. Dar va trebui să ne facem că nu vedem nenumăratele accese de ură, dispreț, umilință, clevetire, trădare, înjosire, care apar frecvent între unii pucioși;
- puciosul a renunțat la mila față de semenii săi, considerând-o „milă păguboasă”, și a înlocuit-o cu mila față de liderii pucioși care sunt considerați reprezentanții aleși și văzuți ai unui Dumnezeu imaginar, Dumnezeul Pucioasei;
- puciosul crede în promisiunile lui Hristos ( dar toți creștinii de pe toate meridianele globului pământesc cred și ei la fel);
- puciosul Îl așteaptă înfrigurat pe Hristos, Care trebuie să revină pe pământ dintr-o clipă într-alta; spre deosebire de alți creștini, el își pregătește cu grijă hainele albe de nuntă, pe care le poartă de pe acum, ca să se obișnuiască cu ele. Nunta spirituală a lui Hristos va avea loc exclusiv cu singura biserică sobornicească și apostolească de pe pământ, care nu poate fi alta decât Biserica Noul Ierusalim;
- puciosul se roagă cu stăruință pentru toți cei morți de la Adam încoace, dar se ferește ca de foc să se roage pentru păcătoșii cei vii, căci aceștia, păcătoși fiind, ar putea folosi puterea rugăciunii și împlinirea ei pentru a face și mai mari, și mai multe păcate. În plus, vii fiind, păcătoșii n-au decât să se roage singuri pentru ei înșiși, ceea ce morții nu mai pot face;
- puciosul ia în serios îndemnul „Fiți sfinți, precum Tatăl vostru sfânt este în ceruri” (I Petru, 1,16) și se zidește pe sine cărămidă vie în zidul Cetății Sfinte Noul Ierusalim, asemenea Anei din legenda meșterului Manole de la mănăstirea Curtea de Argeș. El se declară pe sine sfânt și se străduiește din răsputeri să creadă ceea ce spune. Iar când mai greșește, ca tot omul, el se umilește și se pocăiește, mângâindu-se cu gândul că nu-i așa de ușor să fii sfânt. Mai cazi, te mai ridici... Până la urmă, intenția contează.
  #1122  
Vechi 21.09.2009, 15:22:12
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 137. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VI)

137. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VI)
Comentariu la capitolul intitulat “Cetatea Sfântă Noul Ierusalim – Radiografia unei opțiuni demiurgice”


Nicodimul Pucios se străduiește din capul locului să demonstreze, generalizând probabil unele experiențe personale, că spațiul eclezial al oricărei biserici ortodoxe și-a pierdut (cu timpul) în mod definitiv sfințenia consacrată de la început prin târnosirea acesteia. El pleacă de la o serie de coordonate specifice bisericilor primare, care au evoluat în timp odată cu evoluția însăși a creștinismului. Dispariția ușierilor, amestecarea bărbaților cu femeile în biserică, separarea preoților de credincioși în anumite momente liturgice, apariția catapetesmei și a perdelei ca instrumente văzute ale acestei separări, transformarea penitenței dintr-o țintă destinată oprobiului public într-o adâncă introspecție personală, sunt tot atâtea prilejuri de nemulțumire manifestă pentru Nicodimul Pucios. Sfințenia proprie a locașului de cult, conferită de către episcop prin slujba târnosirii, este pusă la îndoială de către Nicodimul Pucios printr-o simplă substituire de planuri, pe care el o evidențiază cu dibăcia unui prestidigitator: diluarea gradului de sfințenie a unora dintre enoriași, prin abandonarea observării unor obiceiuri, devine sine qua non o cauză a pierderii sfințeniei întregului locaș de cult și întregii comunități creștine. Or, este momentul să-i amintim preacuviosului Nicodim că altarul care sfințește darul este mai mare decât darul adus la altar (v. Matei 23,19) Biserica întreagă, care sfințește pe credincioși, nu poate fi desacrată de pătrunderea unuia, sau altuia, sau a mii și mii de păcătoși între zidurile sale. Comunitatea creștină, care se numește și ea biserică întreagă, nu poate fi compromisă sau dezonorată de comportamentul necreștinesc al unuia sau mai mulți dintre cei care se consideră membri ai săi. Ce este al lui Dumnezeu rămâne pe veci al lui Dumnezeu și nu I se poate lua printr-un simplu capriciu sau prin voia liberă a vrăjmașilor Lui.
Titlul paragrafului al doilea (“Păcătoșii cuceresc biserica sfinților”) este tendențios ales, pentru a sugera o înfrângere epocală a Bisericii sfinte a lui Hristos de cohorte de păcătoși care pătrund în ea încălțați și cu ciubotele murdare, o cuceresc și o subjugă, maculându-i definitiv sfințenia. Consecutiv, apariția providențială a unui popor de sfinți (pucioșii, desigur!) este considerată ca singura salvatoare pentru Biserică. Dar nu pentru Biserica tradițională, care rămâne mai departe abandonată, ci pentru conceptul de “biserică”, de acum confiscat de pucioși care se consideră “singura biserică adevărată”. Ei pretind în chip fals că Biserica renaște din propria ei cenușă pe “muntele cel sfânt” denumit Glodeni-Vale de lângă orașul Pucioasa, precum mitologica pasăre Phoenix, dar continuă să ponegrească adevărata Biserică, considerând-o moartă în păcatele sale.
Reluând teza (între timp, răsuflată) unei cotituri istorice a creștinătății, care ar fi avut loc în anul 7500 de la facerea lumii (1992 , era creștină) Nicodimul Pucios proclamă anul 1992 ca “anul schimbărilor de fond din biserică” (citat de la pag. 45). Mai precis, el zice că “atunci a avut loc în viața creștinilor ortodocși o schimbare esențială” (citat de la pag. 46). El asociază această schimbare cu ctitorirea Bisericii Noul Ierusalim, căreia liderii pucioși i-au zis (dar abia în anul 1995) Cetatea Sfântă Noul Ierusalim. De ce n-au numit-o așa de la bun început? În 1992 era mai puțin sfântă? Sau, era mai puțin cetate? Sau atotștiutorii prooroci pucioși nu știau pur și simplu că e cetate sfântă, dar au aflat pe parcurs? Greu de răspuns la aceste întrebări firești; și de aceea, asupra acestei stufoase dileme chiar și Nicodimul Pucios tace ca peștele. Nu înainte însă de a-i conferi Bisericii Noul Ierusalim o aureolă nemeritată, denumind-o Biserica neprihăniților și neadormiților. Între timp a devenit notorie zâzania prin care neprihăniții pucioși aproape că și-au scos ochii unii altora, făcându-i pe cei mai slabi de înger dintre ei să-și ia câmpii.
Nicodimul Pucios trece apoi în revistă criteriile care definesc sfințenia. Credeți că e vorba de dragoste, de milă creștină, de jertfelnicie altruistă? Aș! Legile sfințeniei la pucioși sunt puține, dar fixe, și se reduc (după părerea autorizată a preacuviosului Nicodim) la următoarele formulări, recondiționate după cerințele originale care alcătuiesc miezul Hrisovului lansat în anul 1991 odată cu ridicarea bisericii de la Pucioasa:
1. curățenia trupească a simțurilor. În traducere liberă, pentru cei neavizați, asta înseamnă inclusiv abolirea căsătoriei ca Taină a Bisericii , dar Nicodimul Pucios, prin limbajul lui diplomatic, preferă a păstra aparența unei consecvențe a sfințeniei, și nicidecum a unei “lovituri de stat” în Biserică.
2. abținerea de la mâncarea de carne, de la băuturi alcoolice și de la droguri. Observăm și aici că această restricție este copiată trunchiat după “Hrisov”, omițându-se intenționat dezlegarea la pește și la vinul din struguri, care acolo erau menționate în mod explicit; dar Nicodimul Pucios se face că nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i miroase.
3. respectarea tradiției creștinești referitoare la îmbrăcăminte. Și aici trebuie menționat că propensiunea pucioșilor pentru hainele albe nu este nicidecum o tradiție creștinească. Chiar dacă albul și negrul erau folosite în mod preferențial de către strămoșii noștri, nici iile înflorate, nici clopul colorat și împăunat n-au lipsit din vestimentația lor. Creștinii se îmbrăcau simplu, dar curat, cu ce aveau la îndemână și cu ce își permiteau. Însăși Verginica, fiind copilă săracă, se îmbrăca mereu cu aceeași rochiță de stambă înflorată, pe care o purta când pe față, când pe dos; iar la maturitate se înbrăca cu „haine de oraș”; nici vorbă la ea de haine albe sau de alte mofturi din acestea.
4. respectarea legilor canonice ortodoxe strămoșești. Nicodimul Pucios o ia din nou pe limbajul „diplomatic”, ocazie cu care omite un amănunt. El ascunde ceea ce în Hrisov se explicirează foarte clar: „...în stilul românesc și ortodox străvechi”. Așadar, stilul era un amănunt esențial, și nu canoanele, denumite în mod generic de Nicodimul Pucios drept „legi”. Din nou, preacuviosul ascunde diferențele grave de doctrină dintre Biserica Noul Ierusalim și BOR, pentru a estompa caracterul „revoluționar” al „întoarcerii la izvoare” pe care o propovăduiesc pucioșii pentru Biserica strămoșească.
5. grija pentru primirea adecvată a Sfintelor Taine. Și aici, preacuviosul omite deliberat că, „din prea multă grijă”, mulți dintre creștinii pucioși nu s-au mai împărtășit cu anii, fiind rupți de Biserică și lipsiți de asistența religioasă canonică.
Așadar, „sfințenia” la pucioși constă în observarea riguroasă a unor restricții („ Nu lua, nu gusta, nu te atinge!” – obicei blamat cu severitate și de Pavel în epistola sa către Coloseni, 2:21) mai degrabă trupești și ceremoniale, decât în cultivarea unor valențe spirituale umaniste, care să-i ridice mai presus de trăirea egoistă, meschină a semenilor lor. „Milă voiesc, iar nu jertfă!” a cerut Hristos (v. Matei 9,13) dar pucioșii proclamă astăzi preceptul exact contrar: „Jertfă voiesc să-I aduc Domnului, iar nu milă păguboasă semenilor!
  #1123  
Vechi 21.09.2009, 18:39:38
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 138. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VII)

138. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VII)
Comentariu la capitolul intitulat “Biserica Noul Ierusalim - o biserică a sfinților”


În încercarea de a demonstra (aparent, matematic) faptul că numai Biserica Noul Ierusalim este o Biserică a sfinților (și, implicit, că restul bisericilor sunt ale păcătoșilor) Nicodimul Pucios se lansează într-o filozofie interogativ-inductivă, menită sa-l dirijeze pe cititor spre concluzii prefabricate:
1. Dumnezeu n-a fost niciodată înțeles de om, de aceea omul a luat-o razna implacabil, chiar dacă nu s-a dezlipit de biserică: "...cu mici excepții, omul nu L-a înțeles niciodată, și pentru că nu L-a înțeles, mereu I-a stat împotrivă" (citat de la pag.50)
2. Cu toate acestea, “Biserica are Duhul lui Dumnezeu, căci biserica este a sfinților” (citat de la pag.52)
3. Dar dacă Biserica nu mai are Duhul lui Dumnezeu, "trebuie cercetat ce anume a alungat Duhul" (citat de la pag.53). Să consemnăm aici o primă contradicție majoră pe care Nicodimul Pucios o face, în raport cu Sfânta Scriptură. Acolo găsim că Hristos este nedespărțit de Biserica Sa, prin Duhul pe care L-a pogorât la Cincizecime pentru veșnicie:
" ...și iată Eu cu voi sunt în toate zilele..."(Matei 28,20)
Probabil că Nicodimul Pucios a descoperit câteva zile în care Hristos a uitat să semneze condica de prezență și a lipsit de la întâlnirea cotidiană cu Biserica Sa, și de aceea el L-a sancționat imediat, cu constatarea acidă că Duhul Sfânt a lipsit de la slujba Lui din Biserică, și chiar a uitat să se mai întoarcă, fiindcă după opinia pucioșilor, biserica din lume nu mai are Duhul Sfânt:
"...trebuie cercetat ce anume a alungat Duhul..." (citat de la pag.53)
4.Extra Ecclesia există însă un popor curat, poporul pucios, care "trăiește, deja, pentru și în împărăția lui Dumnezeu" (citat de la pag.53) Oare știe Nicodimul pucios că Extra Ecclesia nulla salus?
Nicodimul Pucios nu sesizează ridicolul (împletit strâns cu erezia) propriei sale aserțiuni. Afirmația este ridicolă, îndată ce singurele criterii care-i definesc pe creștinii care "trăiesc, deja, în împărăția lui Dumnezeu" sunt acestea pe care le descrie Nicodimul Pucios la pag.53:
- ei nici nu se însoară, nici nu se mărită (deci trăiesc ca îngerii din ceruri);
- ei “fug de lume”, devenind astfel niște maratoniști în perpetuitate;
- ei mănâncă numai vegetale, se îmbracă numai cu haine din fibre naturale, și au mereu o conduită îngrijită.
Afirmația Nicodimului Pucios este și eretică, deoarece dacă acest popor "traăiește, deja, în împărăția lui Dumnezeu", pucioșii nu mai au nevoie de Hristos, nici de a doua Sa venire prin care să le aducă Hristos Împărăția lui Dumnezeu. Adică, pucioșii au dobândit această împărăție singuri, prin strădaniile lor tenace și strict personale (așa cum pretind toți sectarii, de altfel, căci numai ei sunt absolut siguri că "sunt mântuiți")
Cu toate acestea, pucioșii pretind că așteaptă și ei a doua venire a lui Hristos - atunci când nu pretind altceva, căci ei mereu se contrazic în afirmațiile lor ( și de multe ori pot fi auziți că "Hristos a venit deja la ei, în persoana Cuvântului care coboară mereu din cer la Pucioasa")
Oare de ce-L mai așteaptă, atunci, dacă deja a venit? Numai ei știu. Venirea Lui la ei oricum nu se mai justifică, îndată ce ei "trăiesc, deja, în împărăția lui Dumnezeu" (citat de la pag.53).

În paragraful "Somnul rațiunii naște păcatul" (pag.53) Nicodimul Pucios face o interesantă comparație între pucioși și mormoni, observând că încă din anul 1834 mormonii au intuit că sfințenia " este o cerință imperioasă, care lipsea în bisericile creștine ale vremii, numite de ei apostate". Nicodimul Pucios apreciază însă că titlul pe care și l-au luat mormonii ("sfinți ai ultimelor zile") este nemeritat (cităm) "datorită invataturilor lor ratacite". Îi reamintim Nicodimului Pucios că niciunul dintre cele trei criterii care definesc sfințenia poporului pucios, ca "trăitor în împărăția lui Dumnezeu" nu amintește - măcar în treacăt - de vreo condiție legată de canonicitatea învățăturii pe care o practică. În prezent mormonii au uitat de poligamia pe care o practicau strămoșii lor, sunt destul de rezervați față de ispitele "lumii", duc o viață cumpătată și au mereu o ținută vestimentară îngrijită. Ar putea cu oarecare îngăduință să fie considerați ca împlinitori ai celor trei criterii formulate de Nicodimul Pucios, deci atributul autointitulat de "sfinți ai ultimelor zile" să nu fie chiar inacceptabil. Dar asta ar însemna să intre la concurență directă și exclusivă cu pucioșii, ceea ce pentru preacuviosul Nicodim n-ar fi chiar de dorit. Cine știe cine câștigă cursa până la urmă? La urma urmei, la capitolul "învățături rătăcite" concurența dintre pucioși și mormoni ar fi destul de acerbă, căci fiecare dintre aceste două secte ține cu mare îndârjire la ereziile ei.
Perorând despre sfințenie și despre păcat, Nicodimul Pucios ajunge repede la concluzia că toți teologii creștini consideră azi că păcatul este inevitabil - concluzie care este un fals calificat. Există, dimpotrivă, numeroși teologi care exemplifică sfințenia - în limitele firești ale ființei umane - chiar prin propria lor viață, iar sfinții nu sunt deloc rupți de contemporaneitate. Este suficient să-l amintim doar pe Sfântul Ioan Iacob Românul de la Hozeva, trăitor al sfârșitului de secol XX, care ne-a arătat prin viața sa curată că păcatul nu este inevitabil.
Așadar, chiar dacă ar exista pe undeva (așa cum pretinde Nicodimul Pucios) niște "apologeți ai trăirilor împarțite (și cu lumea, și cu Dumnezeu; si altfel spus, atât cu păcatul, cât și cu aspirația continuă, dar ineficientă, spre sfințenie)." (citat de la pag.55), ei nu pot fi reprezentativi pentru Biserica Ortodoxă, îndată ce viața îi contrazice. Sfantul Ioan Iacob Românul n-a cunoscut asa-zisa găselniță nicodimopucioșiană, intitulată "aspirația continuă, dar ineficientă, spre sfințenie", ci a cunoscut sfințenia, cu care s-a îmbrăcat și așa s-a mutat, îmbrăcat cu ea, la cele veșnice.
  #1124  
Vechi 22.09.2009, 02:26:18
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

138. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VII)
Comentariu la capitolul intitulat “Biserica Noul Ierusalim - o biserică a sfinților”

-- urmare --

Urmează paragraful cu titlul "Biserica, trup al lui Hristos" care, deși scurt, caută a fi foarte persuasiv. El sugerează că există probabilitatea ca Biserica (mlădițele Viei, care este Hristos), primind Trupul și Sângele Domnului cu nevrednicie, să fie tăiată din Viță (adică, despărțită de Hristos) și apoi aruncată în foc. Dar aici intervine scamatoria Nicodimului Pucios, care scoate din "jobenul lui Dumnezeu" o altă biserică. Există la Dumnezeu (cităm din pag.55) "întotdeauna păstrată o Biserică formată din mladițe care au rămas în viță, căci El a făgăduit că va rămâne cu sfinții până la sfârșitul veacurilor (v. Ev. Matei, 28/20)". Aluzia la Biserica Noul Ierusalim de la Pucioasa este mai mult decât străvezie: aceasta ar fi tocmai biserica păstrată de Nicodimul Pucios în "jobenul lui Dumnezeu".
Nicodimul Pucios pledează apoi pentru altă idee: sfințirea "se face prin Cuvântul lui Dumnezeu"(citat de la pag.56). Să remarcăm faptul că sintagma "Cuvântul lui Dumnezeu" a fost confiscată de pucioși din anul 1955 încoace, ei considerând-o un fel de proprietate privată (adică, numai și numai mesajele de la Pucioasa ar reprezenta Cuvântul lui Dumnezeu) deși toti ceilalti creștini, atunci cand folosesc sintagma Cuvântul lui Dumnezeu se raportează cu prioritate la Sfânta Scriptură. Rezultă că sfințenia este idisolubil legată de cunoașterea și recunoașterea exclusivă a mesajelor de la Pucioasa, ca fiind singurele "mântuitoare". Era strict necesar acest lucru și în perioada anterioară anului 1955? Au fost mai putin sfinți Teodora de la Sihla, Filoteea de la Arges, Calinic de la Cernica, Ioan Iacob Hozevitul, pentru că n-au avut ca dreptar Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa? Nicodimul Pucios se raportează însă cu dibăcie doar la prezent, lăsând perioada anterioară anului 1955 într-un con de umbră:
" Tot poporul primește Cuvântul lui Dumnezeu și toti sunt chemati la sfintenie: " Deci, de se va curăți cineva pe sine de acestea, va fi vas de cinste, sfințit, de bună trebuință stăpânului, potrivit pentru tot lucrul bun." (II Timotei,2/21)" (citat de la pag.56)
Să observăm că acest citat integrează un temei scripturistic care nu se referă nici la Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa, nici la perioada prezentă, deoarece Pavel, în epistola sa către Timotei, nu condiționa câtuși de puțin sfințenia de cunoașterea și aplicarea Cuvântului lui Dumnezeu de la Pucioasa. Altele sunt cerințele care vor fi temelia sfințeniei lui Timotei, formulate la modul concret și particular un pic mai devreme în aceeași epistolă:
- să se întărească în harul care este în Hristos Iisus (v. 2 Tim. 2,1) și în credința în El (v. 2 Tim. 2,13)
- să se silească a se arăta încercat înaintea lui Dumnezeu, cu fața curată, drept învățând cuvântul adevărului (2 Tim. 2,15)
- să fugă de deșartele vorbiri lumesti pentru a nu rătăci de la adevăr (v. 2 Tim. 2,16-18).
La modul general, Pavel formulează aici o singură conditie:
- să se depărteze de la nedreptate oricine cheamă numele Domnului (v. 2 Tim. 2,19), adaugând îndată și răsplata cuvenită acestei conduite:
"...de se va curati cineva pe sine de acestea, va fi vas de cinste, sfințit,..." (2 Tim. 2,21).
Nici vorbă, așadar, despre necesitatea unui "Cuvânt" inventat de oameni îndrăzneți ai secolului XX, ca venind din partea lui Dumnezeu.
Nicodimul Pucios reclamă apoi că formularea uzuală (existentă și în Simbolul de credintă creștin) despre Biserică: " ...una sfântă, sobornicească și apostolească " este deja perimată și demagogică, deoarece:
a) " biserica nu mai este de mult una, ci mai multe" (citat de la pag.57)
b) biserica nu mai este sfântă deoarece "a fost cucerită de tagma păcătoșilor" (citat de la pag.57)
c) biserica nu mai este nici apostolică, deoarece apostolii și proorocii ei au murit de mult și " s-au mutat în lumea nevazută" (citat de la pag.57) iar alții nu le-au mai luat locul.
d) biserica este sobornicească numai ocazional și, oricum, sobornicitatea " a fost furată de la bisericile locale ale lui Hristos și însușită de bisericile instituționalizate, organisme-fantomă..."(citat de la pag.58)
Să analizăm pe rând aceste aserțiuni.
a) Crezul creștin nu vorbește de o biserică “una” ci de o biserică “una sfântă”. Pot fi așadar mai multe, chiar oricâte biserici pot fi, dar una singură este sfântă. Dezarticulând această însușire care ar trebui să fie monolitică (“una sfântă”), Nicodimul Pucios speculează cu dibăcie efectul propriei sale manevre, reclamând că: nemaifiind o singură biserică, nici Crezul creștin nu mai e de actualitate. În consecință, înființarea unei noi biserici (Biserica Noul Ierusalim) devine strict necesară. Ea nu încalcă cu nimic Crezul creștin ci, prin autodeclarata ei “sfințenie”, chiar îl restaurează.
b) Nicodimul Pucios inventează apoi o așa-zisă “cucerire” a bisericii sfinte strămoșești de către păcătoși, cu efectul prezumptiv că biserica își pierde în acest mod sfințenia. Ei bine, el ar fi trebuit să știe că sfințenia bisericii este imuabilă, căci ea este trupul lui Hristos, iar Hristos nu poate fi conceput sau acceptat fără trup. Chiar dacă biserica e plină ochi cu necredincioși aflați în vizită, ea nu-și pierde sfințenia, deși ea nu o mai comunică, ci o păstrează pentru sine. Este cazul tuturor bisericilor care, dintr-un motiv sau altul, devin lipsite de operativitate. Hagia Sofia din Constantinopol, spre exemplu, deși a fost cucerită de necredincioși, păstrează în sine sfințenia întreagă, chiar dacă este pusă în imposibilitate de a o mai comunica oamenilor. Ea este și va fi în veac tot Hagia Sofia. Credincioșii ei fie au fost martirizați, fie au fost risipiți și s-au mutat cu slujirea între zidurile altor biserici, dar au dus mai departe și au păstrat cu sine duhul bisericii care aparent a fost desacrată de către necredincioși. A afirma că biserica a fost în totalitate “cucerită de tagma păcătoșilor” este o afirmație tendențioasă, neserioasă, gratuită și lipsită de orice temei de bun simț.
c) Afirmând că “biserica nu mai este nici apostolică, deoarece apostolii și proorocii ei au murit de mult”, Nicodimul Pucios îi amestecă cu viclenie și pe prooroci în tagma apostolilor, pentru a dovedi apoi că Biserica Noul Ierusalim, care pretinde că este singura biserică pe care o conduce un “duh proorocesc”, este legitimă și net superioară BOR, care nu mai are nici apostoli, nici prooroci. În realitate, apostolicitatea este legată exclusiv de apostoli, nu și de prooroci. Întrebarea care se pune imediat este: cât de apostolească mai este Biserica Noul Ierusalim, dacă și ei îi lipsesc apostolii? Nicodimul Pucios nu răspunde la această întrebare, pe care de altfel se ferește să o și pună. El lasă însă să se înțeleagă că prezența “proorocilor” în Biserica Noul Ierusalim este suficientă ca apostolicitatea ei să nu mai poată fi contestată.
d) Afirmația precuviosului Nicodim că “biserica este sobornicească numai ocazional” este lipsită de orice fundament și orice exemplificare. Nicodimul Pucios pleacă de la premisa că “biserica locală” (în sensul pe care el îl înțelege pentru “biserică locală”) este sobornicească, în timp ce instituția Bisericii (respectiv, BOR), deși – paradoxal – e condusă tocmai de un sobor de creștini consacrați prin har, numit Sfântul Sinod, nu este sobornicească. Atunci care este soborul “bisericii locale”? Care este soborul Bisericii Noul Ierusalim, care se pretinde a fi sobornicească: “proorocii” Mihaela și Nicușor? Poate prin prisma faptului că ei cumulează simultan, adică în chip “sobornicesc”, funcțiile de prooroc/proorociță, păstor/păstoriță, duhovnic/duhovniciță, speaker(orator și purtător de cuvânt)/speakeriță, preot, episcop, etc., etc.?
  #1125  
Vechi 22.09.2009, 15:15:58
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 138. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VII)

138. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VII)
Comentariu la capitolul intitulat “Biserica Noul Ierusalim - o biserică a sfinților”
-- urmare --

În concluzie, cele 4 argumente aduse de Nicodimul Pucios pentru a “demonstra” că BOR nu mai este sfântă, deci nu mai corespunde prerogativelor prevăzute în Crezul creștin, sunt demagogice, neîntemeiate, și până la urmă, false. Ele dovedesc o părere preconcepută, oportunistă, a autorului, și o totală lipsă de imparțialitate. În mod evident, Nicodimul Pucios încearcă să promoveze Noul Ierusalim de la Pucioasa pe ușa strâmtă din dos ca fiind “singura biserică sfântă, sobornicească și apostolească.
Paragraful următor (“Chemarea la Cina Domnului”) lansează o nouă teorie “revoluționară”: Cina Domnului este gata, iar Cuvântul lui Dumnezeu este “chemarea la Cină”. Conform Scripturii, unii răspund imediat chemării la Cină, dar alții întârzie pentru că sunt ocupați să-și încerce boii, țarinele și nevestele. Cei care răspund sunt (cităm de la pag.58) “mireasa lui Hristos, Biserica Noul Ierusalim, care trăiește credința pe care o propovăduiește, și de aceea ea este însăși mireasa cea adevărată, care ține aprinsă candela iubirii, care este învățată să vegheze [...] să se îmbrace în Domnul Iisus Hristos [...] și cine s-o îmbrace (preoția nou-așezată prin har)”.
Nicodimul Pucios mărturisește aici deschis că Biserica Noul Ierusalim este o biserică nouă, condusă de o “preoție nou-așezată prin har”. Această preoție pucioasă, instituită fără hirotonie, făcută “după ureche” (adică peste bărbați lipsiți de cea mai elementară cultură teologică, fără seminar teologic – iar facultate, nici atât) este ea însăși o încălcare flagrantă a Scripturii, care menționează explicit că preoția trebuie făcută numai așa cum a fost rânduită de către apostoli (v. Tit, 1,5) adică prin punerea mâinilor apostolilor (v. 2 Tim. 1,6)
Nicodimul Pucios reclamă apoi o așa-zisă nepăsare în BOR față de venirea lui Hristos pe norii cerului. Este un neadevăr grosolan. Nimeni nu are dreptul și nu-i poate cere Bisericii să promoveze printre credincioși o așteptare angoasată, ca venind de la niște slujitori leneși, indolenți și răi, care se tem de întoarcerea Stăpânului lor, ci o așteptare liniștită și demnă pe care o conferă însăși condiția de chivernisitori ai talantului încredințat, pe care s-au străduit să-l înmulțească, aducând încă un talant. În schimb, printre adepții pucioși ai Bisericii Noul Ierusalim există mulți creștini de-a dreptul terorizați de “neîmplinirile” personale care (cred ei) îi fac nedemni pentru perpetuitate de “apropiata venire a lui Hristos” care se anunță de către “proorocii” pucioși a fi iminentă, dar care se tot amână de vreo 50 de ani încoace. La rândul lor, liderii pucioși se străduiesc din răsputeri (inclusiv prin iscodirea sistematică a adepților la spovedania colectivă) să inducă în supușii lor sentimentul unei vinovății incurabile, care-i face pe aceștia “păpuși”, adică marionete lipsite de orice urmă de personalitate.
“Nepăsarea alungă sfințenia”, constată Nicodimul Pucios în continuare. În schimb, “ Domnul Și-a ales un popor sfânt, noul Israel, ca să fie unealta Lui, cu care “va însămânța din nou ca la început, și se va arăta din nou Edenul cel sfânt și curat și nestricăcios”. Poporul Noului Ierusalim este popor cu pecete cerească, popor chemat să intre în corabia sfințeniei de duh și de trup, chemat la înțelepciune, la lucrarea Împărăției lui Dumnezeu. Sfințenia aestui popor este o stare care trebuie ocrotită cu grijă...” (citat de la pag.60)
Ultima frază explică întrucâtva realitatea de la Pucioasa care este departe de mult trâmbițata ”sfințenie”. Dacă luăm în calcul numai nemulțumirile manifeste și chiar ura declarată dintre unii adepți proeminenți ai mișcării Noul Ierusalim de la Pucioasa, vom constata fie că sfințenia lor n-a existat niciodată, fie că n-a fost “ocrotită cu grijă” de către liderii pucioși, devenind treptat o palidă amintire.
Cu toate acestea, Nicodimul Pucios continuă să proclame o sfințenie imaginară și încheie capitolul cu un oarecare optimism: “Sfințenia aduce asemănarea cu Dumnezeu”. În optica pucioșilor însă, această asemănare lucrează aproape exclusiv la înnobilarea trupului și prea puțin pentru suflet. Cităm selectiv de la pag.61:
- “Creștinul nu mai mănâncă și nu mai bea la masa lumii”;
- El “respinge carnea și alcoolul”;
- El “fuge de învățătura lumii” și de “...știința lui Antichrist, care-l îndepărtează de înțelegerea Cuvântului lui Dumnezeu ce izvorăște din cer”;
- “își lucrează cu mâinile sale pe cele trebuincioase” (fals prin omisiune, deoarece sunt multe lucruri de uz sau de consum curent pe care ei și le cumpără de pe piață: pantofii, stofele, pânzeturile, uleiul, făina, orezul, etc., etc.);
- “nu iubește luxul și bogăția și poftele veacului acestuia” (excepție fac însă liderii pucioși, care iubesc confortul ultramodern: încălzirea centrală cu circuite elecrice pe sub pardoseală, mașinile scumpe, etc.)
- “El își ferește copiii de învățătura lui Antichrist (televizorul)” (În schimb, Internetul este folosit din plin de liderii pucioși, fără a se întreba prea mult a cui fereastră mai e și drăcovenia aceasta: a diavolului, sau a lui Dumnezeu”)
Nicodimul Pucios reitereză apoi mărturisirea deschisă a schismei pucioșilor față de BOR, pe motiv de sfințenie auto-proclamată:
“Dumnezeu, prin binecuvântările și proorociile Sale, face din Biserica Noul Ierusalim o biserică nouă, o biserică vie, care este și va fi o Biserică a sfinților” (citat de la pag.62)
Dacă Biserica Noul Ierusalim va fi în viitor o biserică a sfinților, rămâne de văzut. Până acum, în afară de câțiva adepți amețiți de mândria de a se crede “aleși” și apoi culeși, ea n-a convins pe nimeni.
  #1126  
Vechi 22.09.2009, 18:50:49
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 139. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VIII)

139. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VIII)
Comentariu la capitolul intitulat “Cine vorbea prin Sfânta Virginia?”

Acest capitol începe cu un motto semnificativ, un citat din Cuvântul lui Dumnezeu din 21 mai 1974:

„Israele, poporul Meu, nu schimba credința ta! Credința curată și nepătată este credința ortodoxă și religia ortodoxă. Amin.“ (citat din Cuvântul lui Dumnezeu, 21 mai/3 iunie 1974).
Dacă ar fi meditat mai adânc la acest motto, părintele Nicodim ar fi sesizat că înșiși pucioșii, pe care el îi apără cu multă râvnă în această carte, sunt primii lui neîmplinitori. Desigur că, până la urmă, preacuviosul Nicodim a simțit pe pielea lui această neglijență, atunci când a fost șocat el însuși să constate că pucioșii sunt departe de religia ortodoxă, chiar dacă în privința credinței ortodoxe (teologia propriu-zisă) nu li se pot reproșa prea multe devieri. La viața religioasă însă, derapajele pucioșilor sunt atât de grave, încât îi plasează automat în vasta tabără a ereticilor. Preoția lor necanonică (botezată de ei “preoție după rânduiala lui Melchisedec), nerecunoașterea, neascultarea și nesupunerea față de ierarhii Bisericii, inovații năstrușnice în cultul creștin și în viața creștină, un monahism șchiop și slut (fără tundere în monahism, fără uniformă monahală, fără stareț/stareță și fără ascultare canonică de chiriarhul locului), instaurarea unei noi Biserici schismatice, numită Biserica Noul Ierusalim, sunt doar câteva dintre alterările grave ale vieții religioase la pucioși. Paradoxul este că pucioșii nu recunosc niciuna dintre acuzațiile care li se aduc , deși ele sunt mai mult decât evidente.
Nicodimul Pucios neglijează cu nonșalanță aceste grave anomalii, pentru a se lansa apoi imediat într-o polemică surdă cu contestatarii pucioșilor. El reproduce cu curaj în cartea sa o opinie profesorului Tache Sterea de la Facultatea de Teologie din București, convins fiind că acesta nu are dreptate și că l-ar putea cu ușurință combate. Părintele Tache însă, în această opinie, argumentează cu mult bun simț caracterul ocult al “mesajelor” Virginiei Tudorache, primite de ea în stare de catalepsie:
„În Ortodoxie nimic nu îngrădește libertatea omului. Somnul în care cădea Virginia, încalcă voința liberă a omului. Lucrarea de mântuire presupune sinergia voinței lui Dumnezeu și a omului. Fecioara Maria, când L-a primit pe Mântuitorul în ea, a fost perfect conștientă și și-a exprimat liber consimțământul, prin cuvintele: «Iată roaba Domnului». Virginia pare a fi posedată de un duh care încalcă libera ei voință și gândire, așa cum se întâmplă cu demonizații. Nici aceștia nu știu ce fac și ce zic, iar când îi slăbește diavolul, nu-și amintesc ce s-a întâmplat cu ei. Numai acest semn, și ar fi suficient să nu mai dai credibilitate cuvintelor acestei femei, oricare ar fi ele.
Așa se povestește în Pateric despre un călugăr pe care-l scula diavolul noaptea la rugăciune, până când l-a epuizat fizic. Abia apoi a mărturisit duhovnicului că un «înger» nu-l lasă noaptea să se odihnească suficient.
În concluzie, dacă această lucrare ar fi fost de la Dumnezeu, voința liberă și conștiența Proorociței Virginia nu ar fi fost alterate“. (Citat de la pag. 63 a cărții “Quo vadis, Ecclesia?”)
Nicodimul Pucios se lansează imediat în combaterea părerii părintelui Tache Sterea cum că “Dumnezeu nu alterează voința liberă și conștiența proorocilor săi”. Un prim argument pe care îl aduce este că “Dumnezeu nu este oficial”. În plus, Nicodimul Pucios mai afirmă (cităm de la pag.63-64):
“Sfânta Scriptură oferă numeroase exemple din care rezultă că maniera de comunicare dintre Dumnezeu și om nu a fost niciodată stereotipă și convențională, iar voința liberă a omului nu a fost nicicând încălcată.”
Păi atuncea părintele Tache avea dreptate zicând că: “dacă această lucrare ar fi fost de la Dumnezeu, voința liberă și conștiența Proorociței Virginia nu ar fi fost alterate“.
Mai mult, Nicodimul Pucios nici măcar nu este consecvent, deoarece el elaborează imediat o lungă demonstrație prin care se străduiește să ne convingă că proorocia Apocalipsei a fost primită de Sf. Ioan Evanghelistul pe când voința sa liberă era puternic alterată! Cităm de la pag.65 concluzia acestei demonstrații nicodimopucioșești:
“Așadar, nici o indicație despre așa-zisa „conștiință trează“ a proorocului, care devine vas al proorociei. Mai degrabă, totul s-a petrecut în extaz, în transă, într-o disociere temporară, dar profundă, între trup și duh.”
Nicodimul Pucios este însă consecvent în inconsecvență. El șarjează așadar, împotrivindu-se evidenței:
“Alterarea, chiar și parțială, a facultăților senzoriale, în prezența Ființei divine, este întâlnită și în alte ocazii.” (citat de la pag.65). Și Nicodimul Pucios ne înșiră “ocaziile” una după alta: Petru la Iope, Pavel în vis, din nou Petru pe când era scos din închisoare de către un înger, și iarăși Pavel, pe când era “răpit la al treilea cer”, Iezechiel în mijlocul unui câmp de oase, toți au avut (în opinia Nicodimului Pucios) “simțurile amorțite, sau adormite, sau suspendate temporar”. (citat de la pag.67). Reamintim că este vorba de același Nicodim care afirmase că “voința liberă a omului nu a fost nicicând încălcată” de Dumnezeu (citat de la pag. 64). Este însă greu de crezut că cineva care are simțurile “suspendate temporar”, cum era Verginica, și-ar mai putea exercita “voința liberă”, fie măcar și parțial. Dar pe Nicodimul Pucios aceste contradicții se pare că nu-l deranjează, ba dimpotrivă, sunt un stimulent ca să meargă mai departe cu supozițiile lui.
După ce ne “demonstrează” că de multe ori Dumnezeu a vorbit în vis cu proorocii Săi (caz în care voința liberă a proorocilor era, practic, suspendată) Nicodimul Pucios ne liniștește cu argumentul că Dumnezeu are la îndemână și alte mijloace de comunicare “în care voința liberă a omului nu poate fi pusă la îndoială” (Citat de la pag. 69).
Da, este adevărat, dar asta nu rezolvă cu nimic cazurile în care voința omului este încălcată! Este vorba de situații distincte, pe care Nicodimul Pucios vrea să le amestece pentru a le confunda însușirile caracteristice. Un procedeu deloc onest, dar se pare că eficient. Nicodimul Pucios inventează conceptul de “disponibilizare anticipată”, prin care, chipurile, proorocii dau undă verde lui Dumnezeu ca să le umple lor urechile oricând și oricum cu texte proorocești:
“Până la urmă, adevărații prooroci își exprimau voința liberă printr-o totală disponibilizare anticipată, expresie a dăruirii și a dragostei lor de Dumnezeu. Acest gest unic devenea expresia acceptării perene, definitive chiar, de a fi servi ascultători întru totul față de Dumnezeu.” (Citat de la pag. 71).
Ce minciună sfruntată! Câte împotriviri fățișe a avut Iona, și numai mânia lui Dumnezeu l-a înduplecat să-I fie prooroc pentru cetatea Ninive! Câte codeli și șovăiri a avut Ieremia, până ce a consimțit ca să-L asculte pe Dumnezeu! Chiar și Nicodimul Pucios constată acest lucru, fără să realizeze cât de ridicol este atunci când se contrazice pe sine:
“Proorocul Ieremia, fiind încă tânăr, încearcă să fugă de chemarea la proorocie: „O, Doamne Dumnezeule, eu nu știu să vorbesc, pentru că sunt încă tânăr.“ (Ieremia, 1/6).” (Citat de la pag. 72).
Halal “totală disponibilizare anticipată” la acești prooroci, pentru care pleda atât de sigur pe sine și cu atâta zel Nicodimul Pucios! Proorocii erau și ei oameni, cu slăbiciunile și cu limitele lor. Și cu cât erau ei mai responsabili, cu atât mai vârtos fugeau de “disponibilizarea anticipată” a Nicodomului Pucios, considerându-se nepregătiți și nevrednici pentru o misiune atât de mare.
Concluzia Nicodimului Pucios este stupefiantă: proorocul, care ar trebui să aibă voința liberă și nealterată, este de fapt lipsit total de discernământ, o “legumă” așa cum era Virginia Tudorache pe când primea “comunicările din cer”:
“Ca și în starea de vis, contribuția personală a proorocului aflat în trezie (exceptând dăruirea sa anticipată, totală și fără rezerve de îndoială în suflet) este irelevantă.” (Citat de la pag. 73).
  #1127  
Vechi 22.09.2009, 23:28:47
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 139. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VIII)

139. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VIII)
Comentariu la capitolul intitulat “Cine vorbea prin Sfânta Virginia?”

-- urmare --

Odată demonstrat faptul că era normal ca Virginia să primească mesaje despre care să nu aibă habar, Nicodimul Pucios trece la registre mai înalte: “A dat vreodată diavolul sfaturi bune?” (Citat de la pag. 73). Întrebarea e cu tâlc: Îndată ce mesajele Virginiei erau pline de îndemnuri bune, înseamnă că ele nu puteau aduce cu sine proorocii de la diavolul, ci de la Dumnezeu. Uită Nicodimul Pucios de proverbul românesc: “ajunge un par la un car de oale”. Adică, e suficient ca 1 la mie din învățătura “proorocească” a Virginiei să aibă otrava ereziei, ca celelalte 999 de părți bune să nu mai fie de nici un folos. De altfel, aici remarcăm o logică viciată profund la părintele Nicodim: el pleacă de la premisa falsă că “diavolul nu poate da niciodată sfaturi bune”. Îl contrazicem cu patos: dimpotrivă, cea mai eficientă lucrare distructivă este să amesteci binele cu răul, pentru a nu se mai ști unde și ce și cum trebuie corectat. Sfaturile bune sunt doar pentru adormirea conștiinței, iar cele rele (amestecate între cele bune), sunt pentru uciderea ei.
Nicodimul Pucios se străduiește să convingă că diavolul, chiar dacă ar da sfaturi bune până la o vreme, tot va trebui “în cele din urmă “să-și dea arama pe față” (Citat de la pag. 73). Problema este că, odată conștiința omului adormită, o “dare pe față” a aramei diavolului ar fi lipsită de orice reacție de împotrivire. Tocmai de aceea a și fost adormită conștiința celui amăgit de „sfaturi bune”
Nicodimul Pucios se întreabă candid:
“Cât să mai așteptăm, așadar, până ce presupusa înșelăciune a diavolului își va arăta, concret și la vedere, „roadele“, pentru ca să le putem da, în sfârșit, dreptate celor care astăzi calomniază gratuit Cuvântul lui Dumnezeu și pe Sfânta Virginia?” (Citat de la pag. 74).
Îi răspundem noi: Nu mai așteptăm. Roadele acestuei înșelăciuni sunt însăși amăgirea Nicodimului Pucios pe care, într-un moment de trezire, a avut puterea s-o scuture de pe el, despărțindu-se definitiv de liderii pucioși și de ereziile lor.
Dar, pe vremea când le cânta liderilor pucioși în strună și le scria această carte pentru interesul lor, Nicodimul Pucios era în altă barcă, fiind convins că știe încotro merge și că îi bate vântul din pupa.
Ultimul paragraf al acestui capitol, intitulat “Adevărul, demonstrat matematic”, este o mostră de infantilism îngâmfat, prin care la Nicodimul Pucios totul pare a fi posibil, inclusiv de a face din rahat, bici. Nicodimul Pucios se sforțează să demonstreze “matematic” că albul este negru, și viceversa. Pentru că Sfânta Virginia era “...detașată senzorial de lumea materială” (Citat de la pag.75), Nicodimul Pucios concluzionează că “...prin Sfânta Virginia nu vorbea omul”. Suntem înclinați a-i da dreptate la acest punct, dar tot avem o nedumerire: Cum rămâne cu afirmația anterioară: “ voința liberă a omului n-a fost nicicând încălcată”? Era de acord Virginia să vorbească gura fără ea?
Al doilea pas al “demonstrației” încearcă să concluzioneze că “prin sfânta Virginia nu vorbea diavolul” (Citat de la pag. 76). Argumentul – deși dezvoltat în 7 puncte cvasi-echivalente – se rezumă la postulatul “vorbirea Virginiei purta în sine atributele dumnezeirii” . Ei și? Nu ne avertizează Sf. Ap. Pavel că “însuși satana se preface în înger al luminii”? (v. 2Cor. 11,14). A vorbi frumos și elevat este principalul atu pentru escrocii cei mai stilați. Înșelăciunea nu cunoaște limite, ci dimpotrivă, ea se bazează tocmai pe depășirea sau spargerea limitelor. Diavolul e rău, dar nu e prost. El poate da clase oricui vrea să se apuce de escrocherii, căci el “ este mincinos și tatăl minciunii” (v. Ioan, 8,44)
Nicodimul Pucios s-a înșelat amarnic la acest punct, și asta a putut-o constata el însuși ceva mai târziu, chiar “pe pielea lui”, dar atunci era deja prea târziu, căci înșelăciunea pucioșilor își făcuse efectele asupra lui.
Nicodimul Pucios concluzionează ușuratic și entuziast că “ ...prin sfânta Virginia vorbea Dumnezeu” (Citat de la pag.77). Chiar dacă am admite așa ceva, tot nu putem admite acea concluzie a lui care extrapolează la timpul prezent o situație care este de domeniul istoriei:
Cuvântul lui Dumnezeu este, așadar, al lui Dumnezeu, și este de la Dumnezeu, și este Dumnezeu, și Dumnezeu este Cuvântul (Citat de la pag.77). Dacă am admite că acest “cuvânt al lui Dumnezeu” era pe vremea Verginicăi al lui Dumnezeu , adică “ ...prin sfânta Virginia vorbea Dumnezeu” , de ce am admite în mod obligatoriu că este și astăzi, când Virginia nu mai este? Nicodimul Pucios a trișat aici printr-un joc de cuvinte, dar curând după aceasta el va fi victima propriei sale înșelătorii.
Nicodimul Pucios era, dar nu mai este.
  #1128  
Vechi 24.09.2009, 12:54:13
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit

cine nu crede... nu crede nici daca va fi cineva ca sa invie din mortzi... cine crede... crede... shi se pocaieshte dupa o singura mustrare facuta cu Duhul Blandetzii...

daca sarmanul Nicodim a fost biruit de diavoli este atunci ceea ce a scris oare neadevarat? oare nu pricepe fiecare cu mintea? cu sufletul? cu inima? cu Duhul? ca parca asha am intzeles din ce ai scris... ca a cazut shi s-a lepadat de sf Verginica...

shi ma intreb cum se face ca totzi ii consideratzi eretici shi inshelatzi de diavol?... atunci iar ma intreb cum de traiesc ei o viatza sfanta shi curata shi nu mai pacatuiesc shi se roaga mereu shi pentru voi pe cand voi ceilaltzi traitzi in huzur ascultand mai mult de Pisi... pentru slava de la oameni? deci pe cine a inshelat diavolul? pe voi sau pe ei? shi pe cine urashte diavolul mai mult? pe voi sau pe ei? pe cine pismuieshte ca nu mai face poftele lui cele rele?

shi ce ar mai putea sa faca Dumnezeu pentru tine daca tu te ashezi mereu contra shi pleci la vale, itzi dai drumul de-a dura? asta daca macar odata in viatza ta ai incercat sa urci... caci daca n-ai urcat niciodata atunci n-ai de unde sa shtii cat e de greu... eu iata marturisesc ca nu shtiu, fiindca traiesc in huzur shi n-am nicioproblema...dar cat e de greu sa te lepezi de a mai judeca pe altzii?... n-ai de unde sa shtii atata timp cat in oqulhul tau barna telescopica a prins radacini shi uite ca face shi flori shi semintze care se imprashtie... shi ajungand si cazand in "pamant bun" incoltzesc.

Last edited by vsovi; 24.09.2009 at 13:07:21.
  #1129  
Vechi 26.09.2009, 13:19:37
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 140. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(IX)

140. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(IX)
Comentariu la capitolul intitulat “Montanism și Neomontanism


§1. Neomontanismul de la Pucioasa

Nicodimul Pucios își fixează în continuare ca țintă demolarea articolului “Puncte de vedere – Neomontanismul de la Pucioasa” publicat de părintele profesor Adrian Niculcea în ziarul “Vestitorul” din 15 ianuarie 1993, care la rândul său demolase metodic în acest eseu mitul “sfintei congregații a Noului Ierusalim”.
Obiectivul principal al Nicodimului Pucios și preacuvios este acela de a restaura aici “valorile” pucioșilor, care ieșiseră serios șifonate după pledoaria din respectivul articol al lui Adrian Niculcea. Este vorba în principal de “ puritatea simțurilor, hrana vegetariană și postul creștinesc” (citat de la pag.79 din cartea “Quo vadis, Eccesia?”), temeinic contestate de către preotul Niculcea într-un context mai larg (în care el nu le consideră esențiale pentru mântuire, așa cum le consideră pucioșii, în varianta severă pe care ei o practică). Desigur că puritatea simțurilor poate fi considerată un criteriu esențial, dar nu și în circumstanța în care ea este falsificată, fiind echivalată cu blamarea căsătoriei, așa cum promovează pucioșii în doctrina lor în care căsătoria, din sfântă taină a Bisericii, a devenit păcat. Tot așa și cu postul creștinesc: el este un lucru lăudabil, dar neesențial, căci altminteri nu ar fi lăsat Biserica atâtea dezlegări într-o paletă atât de largă, care vizează în primul rând pe copii, pe bătrâni, pe bolnavi, pe femeile însărcinate sau pe neputincioși. Ilie Tesviteanul sau Maria Egipteanca sau alți sfinți care au trăit în pustie, nu puneau atâta preț pe “postul creștinesc”, hrănindu-se la nevoie și cu ființe vii (lăcuste, spre exemplu) dar asta nu i-a împiedicat să fie sfinți. Hrana exclusiv vegetariană este un lucru impresionant în sine, dar nu prin hrană se mântuiește omul, ci prin milă, dreptate și adevăr.

§2. “Legământul de la Pucioasa” – o colecție de neconcordanțe

Nicodimul Pucios citează apoi cu generozitate un text preluat din articolul părintelui Niculcea, pentru a-l avea ca suport la ulterioarele lui comentarii negative. Cităm și noi respectivul pasaj, preluându-l de la pag.78-79 a cărții preacuviosului Nicodim:

„Textul "legământului" de la Pucioasa ne dă în continuare să înțelegem că dacă România este Noul Ierusalim, cetatea proorocită în Apocalipsă și coborâtă, deja, în istorie, biserica construită la Glodeni, cu arhitectura ei atât de originală, nu este altceva decât "templul" acestei cetăți. Intrarea în incinta acestui edificiu super-sacru, deja nu se mai poate face decât prin adoptarea unei rigori ieșită din comun. "Pentru ca sfântul templu să fie umbrit de strălucirea cerească, continuă textul, și pentru ca Domnul să-Și arate puterea desăvârșirii Sale, eu, arhiereul Irineu, din mila lui Dumnezeu martor al acestei lucrări de mântuire, leg sub blestem pe oricine ar cuteza să calce în acest loc sfânt fără a ține strict rânduiala"; este vorba în continuare de câteva exigențe speciale, între care renunțarea la unirea conjugală a soților, renunțarea la carne și la băuturi alcoolice tari, adoptarea calendarului pe stil vechi, revenirea la vestimentația anticvă ("ținuta portului creștinesc, după rânduiala Sfintei Scripturi" etc.
O primă observație. Identificarea Noului Ierusalim cu România, spre care se vor îndrepta, potrivit d-lui Marian Zidaru, "toți cei care vor dori să scape din focul care va cuprinde întreaga omenire", în jurul căreia "se vor aduna toți oamenii care vor vedea adevărul", dar mai ales "toți cei care vor voi să asculte cuvântul Domnului sau să-l citească (și care pentru aceasta vor fi nevoiți să învețe limba română)" (am citat din „Vestitorul“ din 30.11.1992, pag. 5 col. 2), nu pot să nu ne amintească versetele 41-43 din rugăciunea regelui Solomon, rostită cu ocazia sfințirii templului de la Ierusalim:
"Chiar străinul care nu este din poporul Tău Israel, se roagă Solomon, de va veni pentru numele Tău din pământ îndepărtat [...] și el va veni și se va ruga în templul acesta, să-l asculți (O, Doamne) din cer, din locașul șederii Tale..." (III Regi, 8/41-43). Este evident că entuziaștii neomontaniști interpretează capitolul 21 al Apocalipsei prin prisma relatărilor despre construirea și sfințirea templului lui Solomon din mijlocul vechiului Ierusalim, evenimente descrise în capitolul 8 al cărții a III-a a Regilor.
Lectura fragmentară a Bibliei, dar mai ales înțelegerea ei superficială a jucat însă adepților mișcării "Noului Ierusalim" o farsă rară. Capitolul 21 al Apocalipsei descrie într-adevăr viziunea Sfântului Ioan despre Noul Ierusalim, Cetatea cea cu douăsprezece porți. În versetul 22 Sfântul Ioan evanghelistul adaugă însă un
amănunt tulburător, care a scăpat cu totul atenției vizionarilor de la Pucioasa. În timp ce textul "Noului legământ" semnat de PS Irineu Bistrițeanul vorbește despre biserica de la Pucioasa ca despre "templul" Noului Ierusalim din România, Sfântul Ioan, referindu-se la cetatea "Noul Ierusalim" din viziunea sa, declară scurt: "Și templu n-am văzut în ea, căci Domnul Dumnezeu Atotțiitorul și Mielul este templul ei (al cetății Noul Ierusalim, n.r.)"“.

Comentând acest text, Nicodimul Pucios apreciază că părintele Niculcea se înșeală, atunci când (cităm de la pag. 79) “sesizează ceea ce el crede a fi o gravă neconcordanță de termeni”. De aceea, preacuviosul apelează la un eufemism (cităm de la pag.80): “...s-a încercat desființarea celei mai noi mișcări religioase de înnoire spirituală a Bisericii, apărută chiar în sânul B.O.R.”, pentru a masca adevărul. Dar adevărul gol-goluț este că Noul Ierusalim de la Pucioasa (NIP) nu este o “mișcare” în sânul B.O.R., ci o altă biserică, o biserică eretică și schismatică, Biserica Noul Ierusalim (B.N.I.), apărută și desprinsă din sânul Bisericii Ortodoxe Române (B.O.R.), cu care nu mai are de mult nici o tangență. Am zis “eretică” înainte de a demonstra detaliat acest lucru, pentru simplul fapt că orice schismă este ea însăși o erezie (în timp ce, nu orice erezie duce neapărat la schismă). Deci orice biserică schismatică este automat și eretică, îndată ce disprețuiește porunca lui Hristos: “Ca toți să fie una” (Ioan 17,21).
  #1130  
Vechi 26.09.2009, 14:41:51
BoGdAn000 BoGdAn000 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2009
Mesaje: 8
Exclamation ce e cu voi oameni?

Citat:
În prealabil postat de sovidiu Vezi mesajul
Va inshelatzi amarnic shi fenomenul este profund autentic iar Hristos a vorbit prin Trambitza sa shi vine sa implineasca Apocalipsa.... Cei de acolo care sant din radacina sadita de Hristos prin sf Verginica au ascultare de BOR shi de Sinod shi nu sunt nicidecum o secta shi e o mare greshala sa te privezi de un mare prooroc asemenea lui Moise prin care Hristos a daruit atata proorocie cum n-a daruit niciunui prooroc al Vechiului Testament.... In opinia mea este cu adevarat Noul Ierusalim care se nashte shi trimite lumina shi curatzie in adevar shi dreptate de la Dumnezeu, iar denumirile sunt semnificative intrucat Hristos afirma ca din glodul de la pucioasa l-a plamadit pe Adam shi apoi pe Eva din Coasta Lui, Adam insemnand om. Shi se mai afirma ca pamantul Romaniei a fost primul care a ieshit din ape.... e bine ca cei interesatzi sa citeasca in fiecare zi de pe site-ul respectiv pentru ca altfel nu vor birui in lupta cu antihristmul lumii ce vine peste noi din toate directziile ca sa se intareasca.... Eu am citit cate ceva de acolo shi m-am convins ca nimeni nu putea vorbi asha daca nu ar fi fost Dumnezeu, Hristos prin glasul Trambitzei sale care in timpul ei a biruit mult, mult antihrist a biruit sarmana sfanta shi nevinovata fiind chinuita cu mult peste puterile vasului sau, dar n-au biruit dushmanii fiindca n-a lasat Dumnezeu.... Deci nu va pacalitzi ca nu e o secta shi nu va privatzi de binele ceresc sa nu patzim shi noi ca evreii care shi-au omorat proorocii shi sfintzii pentru duhul minciunii maririi de sine shi pentru lacomia shtiintzei lumii...... Citzitzi de acolo, Pricepetzi shi va vetzi convinge ca nu ma inshel! Bine ar fi ca apoi sa ascultatzi! Doamne ajuta-i pe cei ce aud acel cuvant dat prin Trambitza Domnului...
.............Ce e cu voi oameni buni...voi nu stiti ca draciii sunt cei mai mari teologi,nu stiti ca un singur drac poate intaorce lumea pe dos dak Dumnezeu ar ingadui asta,insa El ne iubeste prea mult........unde va e credinta??....ce spun sfintii parinti,ca vor face mari minuni,dar voi sa nu ii credeti.vor fi prooroci mincinosi...manastirile sunt pline de"haine negre",insa nu de calugari...trist,dar adevarat....deoarece luxul e prea mare,iara asta ii face sa uite pentru ce sunt in manastiri...si ce e cu noul ierusalim...ce se intampla acuma e vai si amar,si femei sa fie facute "preot" si sa slujeasca!!!CE SE INTAMPLA AICI....pai sa fulgere din cer ca asa ceva nu se mai poate!..deja se ingaduie prea mult femeilor..femeile nici in altar nu au voie sa intre apoi sa mai si fie preot...asa ceva e de neiertat,deja oamenii fac ce vor dupa capul lor...for sa manipuleze lumea..sa isi bata joc de saracii oameni....trebuie facut curatienie in B.O.R....sunt plin de"lepadati fara frica"...femeia sa aiba grija sa nu muste din nou din mar.....ca va fi vai si amar...unu lucru mi-e frica"ca din cauza femeii sa cada credinta noastra"...
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Fenomenul Posaga poster Exorcismul 13 13.01.2015 14:22:59
Cetatea Noul Ierusalim idealist Calugarul 12 18.01.2013 11:13:01
Fenomenul Emo - o cultura a instabilitatii psihice si sufletesti geo.nektarios Secte si culte 3 01.04.2011 17:38:21
mesaj de la noul ierusalim anaana71 Secte si culte 417 31.01.2011 15:31:40