![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La celelalte Taine se face aceasta binecuvantare, pentru ca, la fel ca Liturghia, Tainele ne introduc in Imparatie, ne ajuta sa participam la ea. Foarte interesanta intrebare, Lore! Nu stiu nici eu de ce!! Poate stie cineva din specialistii in liturgica de pe aici?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#12
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Binecuvantat este Dumnezeul nostru, totdeauna acum si pururrea si in veci vecilor.Amin"=e binecuvantarea mica intrebarea era= de ce nu toate tainele incep cu binecuvantarea mare? |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Merci, Fani... dar vad ca nu raspunde nici un specialist, poate nu e nici unul pe forum? sau poate lucrurile astea sunt axiomatice, si fac un fel de diferentiere intre Sf. Taine.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
asta mi se pare ciudat, de ce se fac deosebiri intre taine?
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Nu sunt de acord cu afirmatia unor liturgisti ca Sfintele Taine se deosebesc de ierurgii prin Binecuvantarea marea- in cazul Tainelor si Binecuvantarea mica- ierurgiile. Iata in cazul de fata ca acest argument nu mai este valabil sau cere o exceptie.
Consider ca principalul argument il constituie faptul ca foarte multe Taine in vechime erau legate de Sfanta Liturghi Botezul, Mirungerea nedespartita de Botez, Euharistia, Preotia , Cununia- acestea erau incluse in Sfanta Liturghie. In timp fiind oficiate separat de SF Liturghie- au preluat inceputul cu binecuavntarea mare la care se adauga ectenia mare cu cererile respective. Spovedania nu facea parte din Liturghie sau nu era legata de Sfanta Liturghie, de aceea a primit un inceput asemanator cu ierurgiile. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|