![]()  | 
	   ![]()  | 
       
| 
 | 
  
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 46. Și a zis Maria: Mărește sufletul meu pe Domnul. 47. Și s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu, 48. Că a căutat spre smerenia roabei Sale. Că, iată, de acum mă vor ferici toate neamurile. 49. Că mi-a făcut mie mărire Cel Puternic și sfânt este numele Lui. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online.  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Ca sa inteleg bine niste versete scrise de un Sfant Evanghelist (ex: Luca), urmaresc atitudinea acelui Sfanta Evanghelist (si a celorlati) fata de subiectul care ma intereseaza. Vedem ca Sfantul Evanghelis Luca vorbeste despre Maica Domnului, doar in primele doua capitole ale Evangheliei Sale (atunci cand Domnul Iisus era prunc si mai apoi copil). Apoi, Sfantul Evanghelist Luca, nu mai vorbeste despre Maica Domnului (o mai gasim pomenita doar in cap. 8 unde Domnul Iisus spune ceva de genul "cei care asculta Cuvantul Tatalui Meu, aceia sunt mama mea si fratii mei"). Este interesant ca Sfantul Luca nu-i acorda atentie Maicii Domnului, nici la momentul prinderii si rastignirii Domnului. Mai mult, Sfantul Luca scrie si cartea Faptele Apostolilor (28 de capitole). Maria, mama Domnului Iisus este pomenita o singura data, la inceput (cap 1:14). Apoi dispare. Sfantul Luca nu-i mai acorda nici o atentie. La fel fac si Sfintii Apostoli in epistolelel lor. Mesajul Sfintilor Apostoli este clar: toata slava, cinstea si marirea se cuvin Tatalui, Fiului si Duhului Sfant. "Caci n-am avut de gand sa stiu intre voi altceva, decat pe Hristos si El rastignit." Sa nu incercam sa fim noi mai sfinti decat Sfintii Apostoli. De fapt, este problema fiecaruia. Eu voi urma exemplul Sfintilor Apostoli (inclusiv in ceea ce priveste venerarea Mariei). Maica Domnului si Sfintii morti in Hristos nu au nevoie de inchinarea si slava pe care le-o dam noi. Ei au fost slujitori ai lui Dumnezeu. Si, Dumnezeu are pentru ei o rasplata adevarata. Last edited by condor; 22.10.2009 at 12:27:03.  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Noi urmam exemplul Arhanghelului Gavriil care s-a inchinat Mariei spunand: "Bucură-te, ceea ce ești plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată ești tu între femei.", al Elisabetei care a zis inspirata de Duhul Sfant: "Binecuvântată ești tu între femei și binecuvântat este rodul pântecelui tău. Și de unde mie aceasta, ca să vină la mine Maica Domnului meu? Că iată, cum veni la urechile mele glasul salutării tale, pruncul a săltat de bucurie în pântecele meu. Și fericită este aceea care a crezut că se vor împlini cele spuse ei de la Domnul." Si noi avem rugaciuni de lauda in care spunem la fel: bucura-te, binecuvantata esti, ceea ce esti de Dumnezeu fericita samd. Bineinteles ca este total gresit sa credem ca Preasfanta este cumva inlocuitoare a Lui Dumnezeu si sa nu intelegem ca numai El este sursa a tot binele si ca de la El vine ajutorul pe care il cerem prin intermediul Sfintilor Lui. E posibil sa fi aparut erezii de genul asta, nu contest. Citat: 
	
 26. Deci Iisus, văzând pe mama Sa și pe ucenicul pe care Îl iubea stând alături, a zis mamei Sale: Femeie, iată fiul tău! 27. Apoi a zis ucenicului: Iată mama ta! Și din ceasul acela ucenicul a luat-o la sine. Stiu ca voi interpretati anapoda multe locuri importante din Scripturi, inclusiv acesta in care noi suntem infiati de catre Nascatoarea de Dumnezeu, avand din acel moment o Mama careia ii pasa de noi. De fapt il si uitati cu totul. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online.  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Ioan nu este Luca  
		 | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Condor zice asa: "Apoi dispare. Sfantul Luca nu-i mai acorda nici o atentie. La fel fac si Sfintii Apostoli in epistolelel lor." Ce-are-a face? Ioan nu este Apostol si Evanghelist? 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online.  | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Citat: 
	
 Replica lui Iisus era justificată, deoarece Evanghelia ne spune că, în timp ce adversarii lui Iisus tocmai Îl învinuiau de pactul cu diavolul, căzând ei înșiși în păcatul luciferic, de moarte, al insultării Duhului Sfânt, mama și frații Lui Îl căutau „ca să pună mâna pe El, fiindcă ziceau: 'Și-a ieșit din minți!' " (Marc. 3:21-35). Cu alte cuvinte, și ei riscau să ajungă la păcatul de neiertat. Evanghelia folosește orice ocazie de a scoate în evidență tensiunea religioasă dntre Iisus și familie. Ai Lui doreau să Se bucure de o recunoaștere generală a mesianității lui Iisus, motiv pentru care aveau grijă să-I recomande un comportament adecvat (Ioan 2:3-4; 7:3-8). Când Iisus S-a botezat, nici unul din acești frați, nici chiar propria Lui mamă, nu L-au urmat. La botezul lui Ioan au venit corupții și prostituatele să se pocăiască (Mat. 21:32), au venit chiar și unii cucernici ipocriți, al căror botez a fost amânat până la o adevărată pocăință (Mat. 3:7-12). Dar frații lui Iisus nu au venit. Iosif probabil murise deja, fiindcă din copilăria lui Iisus nu mai este menționat în evanghelii. Însă Maria, o femeie evlavioasă, la cei aproximativ 50 de ani ai ei, nu a venit la botez. Evanghelia ar fi menționat-o, dar ea era absentă. Iisus Și-a făcut discipoli în primul rând dintre botezații lui Ioan. Și de regulă nu a refuzat pe nimeni care voia să-I fie ucenic. Dar frații lui Iisus (Iacov, Simeon, Iosif, Iuda, cf. Mat. 13:15; Marc. 6:3) nu s-au alăturat celor doisprezece, în ciuda coincidențelor de nume, nici surorile (Mat. 13:56), nici mama Lui n-au fost bucuroase de la început de compania galileencelor care Îl ascultau (Luca 23:49.55). Îți poți imagina să știi că fratele sau fiul tău este Domnul Cerului, că a ieșit în lume spunând și făcând lucruri uimitoare, iar tu să stai cuminte la vatră? Mama Maria se pare că s-a alăturat celorlalte Marii în ultimele zile ale lucrării Lui, și după ce o aflăm martoră a cruzimilor de pe Calvar, o simțim în Camera de Sus, printre martorii Celui Înviat. De asemenea este menționată cu ocazia Pogorârii Duhului Sfânt, împreună cu rudele lui Iisus. Dar ea nu are un rol proeminent în evanghelii, decât în textele narative ale nașterii și copilăriei lui Iisus. Lângă apostoli este aproape invizibilă, iar când în sfârșit li se alătură, ea nu este mai proeminentă decât celelalte femei. În ce privește prioritatea de a-L vedea pe Cel Înviat, Domnul a dat-o altei Marii: Magdalenei. Apoi s-a arătat celorlalte femei, apoi lui Ioan și lui Petru, apoi pe rând și celorlalți, între care fratelui Său mai mare, Iacov (Luca 24:22; 1Cor. 15:7; Fapte 1:14; Gal. 1:19; 2:9). Iisus a iubit-o în mod sigur pe mama Sa, dar a răsplătit pe cei iubiți pe măsura iubirii lor. Iisus a dat Mariei ca și celorlalți discipoli, cel mai mare dar, Duhul Sfânt, în ziua Cincizecimii. Gestul acesta arată că ea avea nevoie de Spiritul lui Dumnezeu ca și ceilalți sfinți. Ea nu era acolo ca intermediară pentru ei, ci toți S-au rugat lui Dumnezeu „în numele lui Iisus." După episodul acesta, Scriptura ne descrie cele mai semnificative fapte ale apostolilor și epistolele în care se întâlnesc o mulțime de nume de bărbați și femei care au slujit lui Dumnezeu în generația aceea. Dar numele maicii Domnului nu este menționat nici printre închinători, nici printre cei care primesc închinare. Comparând vârsta ei cu a lui Iisus, ea trebuie să fi trăit până spre anii 50-60 ai erei creștine. Apostolul Ioan, luându-și în serios rolul de fiu (Ioan 19:26-27), i-a îngrijit bătrânețea și, fără îndoială, Maria a fost sursa unor informații foarte importante din evanghelia lui Ioan și din celelalte evanghelii. Cu toate acestea, Ioan însuși nu menționează nimic în evanghelie care să ne facă s-o considerăm mai mult decât ceea ce era. În epistolele și în Apocalipsa lui nu se găsește nici o referire la mama lui Iisus. Foarte probabil că la data aceea ea nici nu mai era în viață. Această tăcere nevinovată a Scripturii în ce privește deificarea Mariei este semnificativă pentru cine știe să citească. Dar în secolele în care creștinismul a devenit popular și apoi dominant politic, când gloatele păgâne și elitele lor oportuniste au îmbrățișat noua credință, fără a se dezbăra de apetitul politeist, de nevoia de zei-patroni și de o Mare Mamă (întrucât divinitățile masculine sunt mai severe); modesta galileeancă a fost batjocorită de teologi inconștienți cu titluri și calități la care nici îngerii, nici apostolii nu visaseră, deși ea fusese fericită în rolul de creatură care așteaptă învierea drepților.  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Cand vei intelege ca ea L-a nascut pe Fiul lui Dumnezeu, vei avea alta abordare. Pana atunci, e indicat sa ai respect fata de adevar.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Insusi Duhul Sfant a numit-o pe Maica Domnului imparateasa prin cuvintele psalmistului: Psalmul 44, 11: Stătut-a împărăteasa de-a dreapta Ta, îmbrăcată în haină aurită și prea înfrumusețată. Aveti grija ce scrieti pe forum, sa nu cumva sa se intoarca in capul vostru hulele impotriva Duhului Sfant pe care le marturisiti sus si tare. Mai bine nu se deschidea topicul asta, dar nu e tarziu sa se inchida, cum au propus si altii. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online.  | 
| 
		 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Iar Sfintii Apostoli, al cui exemplu l-au urmat (de nu au pomenit de Maica Domnului in epistolele lor)? Ori Sfintii Apostoli au gresit grav, ori voi dati interpretari fortate unor pasaje din Scriptura, pentru a va justifica modul de inchinare (ar fi fost mai usor sa faceti o reforma si sa eliminati inchinarile necrestine). Eu am vorbit despre scrierile Sfantului Luca si despre epistolele Sfintilor Apostoli. Nu am facut referire la Evanghelii (din care face parte si Ioan 19). Dar, nu este gresit sa facem referire si la scrierile Sfantului Apostol Ioan. Nici in cele trei epistole ale sale nu gasim vre-o referire la Maica Domnului. De ce oare? A uitat Sfantul Apostol ceva atat de important? Eu cred ca problema este la voi. Citat: 
	
 In ceea ce priveste respectul pentru Maica Domnului, putem spune ca noi o respectam mai mult. Voi nu sunteti in stare sa o respectati asa cum o prezinta Sfanta Scriptura. Aveti nevoie sa o divinizati, sa o ridicati pe un piedestal, sa o inaltati mai presus de ingeri, sa o faceti "nascatoare de Dumnezeu", s.a.m.d. pentru a o respecta. Daca as reusi sa va demonstrez ca Maica Domnului a mai avut copii (nu pot demonstra acest lucru - Scriptura nu este edificatoare in aceasta problema), voi v-ati pierde respectul pentru ea. Pentru ca nu o respectati pe Maica Domnului ci imaginea pe care v-ati fabricat-o. Nu incercati sa-i acuzati pe altii ca nu respecta ceea ce voi va imaginati (sau v-au inoculat altii). Last edited by condor; 22.10.2009 at 16:25:21.  | 
| 
		 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Totusi Biblia ar trebui inteleasa in duh, nu numai in litera. Revenind la cunoasterea Scripturilor si la intelegerea duhovniceasca, daca Dumnezeu vrea, ii invata pe alesii lui ceea ce este de folos CHIAR IN LIPSA BIBLIEI. De ex. Sf. Maria Egipteanca nu a citit niciodata Scripturile, dar dupa multi ani petrecuti in pustie LE STIA! Duhul Sfant o invatase! "Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela VA VA INVATA TOATE și vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu. " (Ioan 14:26) Repet, a nesocoti invatatura Sf Parinti ai bisericiii inseamna a nesocoti puterea Sf. Duh. Pentru ca ei nu de la ei au vorbit, nu au avut invataturi omenesti/lumesti. De altfel, incapacitatea de a accepta invatatura Sf. Parinti atesta ancorarea cititorului in aceasta lume trecatoare, lipsa luminarii lui de Duh (caci scrierile Sf. Parinti sunt intelese doar in masura in care ne straduim sa ne ridicam de aici catre cele dumnezeiesti, atunci si Dumnezeu ne deschide inima). (Nu vreau sa se inteleaga ca as diminua importanta Scripturilor, dar in lipsa comuniunii cu biserica cu mare greu se apropie cineva de adevar) Last edited by anna21; 22.10.2009 at 19:52:37.  | 
![]()  | 
	
	
		
		
  | 
			 
			Subiecte asemănătoare
		 | 
	||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari | 
| Maica Domnului | NEKTARIOS. | Intamplari adevarate | 1 | 25.09.2014 09:14:13 | 
| Maica Domnului | steliana-steli | Generalitati | 23 | 03.07.2014 19:59:57 | 
| Maica domnului | patricia2006 | Rugaciuni | 7 | 29.09.2012 11:44:47 | 
| Maica domnului | cristina13 | Mari Duhovnici si predicile lor | 6 | 06.06.2010 03:20:01 | 
| Maica Domnului | catalinabalhui | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 03.08.2009 14:11:05 | 
| 
 |