![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu am sa repet pentru tine faptul ca acest termen este subiectiv numai pentru ca esti comoda si nu citesti totul. 2. Poate in vremea sfintului era asa insa astazi este alta poveste...eu nu sunt de acord cu acest amendament desi Sf Efrem Sirul imi este drag. sa raminem aici!..fara comentarii Last edited by andreicozia; 04.11.2009 at 02:59:55. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
“Episcopul Varnava Beliaev (ascet la începutul secolului XX) , în tratatul său “Bazele artei sfințeniei”, crede că diavolul pur și simplu ispitește pe fiecare cu ceea ce are la îndemână. De aceea, homosexualitatea apare ca patimă, nu ca alternativă, în comunitățile de bărbați (pușcării, armată sau chiar mănăstiri).
Părinții pustiei știau asta, de aceea Sf. Vasile cel Mare în Regulile sale nu recomanda ca frații să-și strângă mâinile când se salută. Asta nu pentru că ei ar fi homosexuali, ci tocmai pentru că diavolul poate trezi această patimă chiar și în cei care niciodata nu au simțit-o și chiar au avut oroare de ea. Iar dacă ar fi să amintim și de Sfântul Nil Izvorâtorul de mir de la Athos, acesta poate să pară un adevărat obsedat prin felul în care prezintă pericolul primirii tinerilor fără barbă în mănăstiri. Sfântul Nil compară intrarea unui tânăr imberb în obște cu un jăratec căzut pe o rochie nouă. Dar aceste precauții panicoase împotriva tinerilor nu ne pot face să credem că Athosul era plin de homosexuali, ci doar confirmă ipoteza că patima iși face obiect sexual din ceea ce are la îndemână. Episcopul Varnava spune că pe pustnicii care trăiesc în singurătate, pentru că nu au nici o ființă prin apropriere, diavolul nu-i mai ispitește cu pofta pentru altcineva, ci cu pofta pentru ei înșiși, cu malahia, onanismul. El crede că monahul pomenit în Patericul Egiptean, care a chemat asinii sălbatici ca să-i duca pe bătrâni la Sf. Antonie și pe care ei l-au lăudat pentru sfințenia lui, când au ajuns la marele avva, ar fi căzut anume în acest păcat. Vezi că, pe când vorbeau ei cu Sf. Antonie, acesta a prins a se tângui și a zis: “Mare stâlp al Bisericii a căzut acum”. Iar ei, la întoarcere, trecând pe la acel călugar, l-au găsit plângând pe rogojină. Cititi tot articolul: http://gabrieltzu.wordpress.com/2009...cam-pe-preoti/ |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
INSA NU TOTI!! sunt multi duhovnici care au avut de a face cu frati si surori care ASA SUNT EI de la mama lor facuti, si sa stii ca-i inteleg si le inteleg lupta de a nu ceda firii lor homosexuale si DE A NU FI ACTIVI pentru a nu sminti. Asa da smerenie! Sa stii ca acei duhovnici sunt tacuti cind vine vorba de homosexualitate in minastiri! Patimi sunt multe in minastiri mai ales cu cei tineri infantili la minte care fug de resposabilitati din lume. Unora le fug ochii dupa maicute, altora dupa calugari, iar altii se masturbeaza, deci care ar fi diferenta, ...nici una! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
... Caci, daca este nevoie, el si sufletul si-l pune pentru tine. Daca nu si-l pune aici la timp, îl va pierde acolo; tu însa nu voiesti a te supune nici macar cu cuvântul.
Aceasta este pricina tuturor relelor, ca au disparut toate cele cuvenite celor mai-mari; nici o sfiala, nici o cinste, nici o frica. "Supuneti-va, zice, mai-marilor vostri, si-i ascultati"; iar acum toate s-au rasturnat pe dos. Nu spun acestea pentru cei mai mari – caci ce folos vor avea de la cinstea noastra? -, ci pentru folosul vostru. Ei chiar de ar fi cinstiti, cu nimic nu se folosesc (beneficiaza) în viitor, ci mai mare le va fi osânda si, chiar de ar fi batjocoriti, cu nimic nu vor fi vatamati în viitor, ci înca mai mare le va fi justificarea. Insa eu voiesc ca toate sa se faca pentru voi. Când cei mai mari sunt cinstiti de cei mici, si aceasta este spre ponosul lor, dupa cum este spus în cazul lui Eli: "Si nu l-am ales Eu oare din toate semintiile lui Israel"; iar când sunt batjocoriti, asculta ce zicea Dumnezeu lui Samuel: "Nu pe tine te-au lepadat, ci M-au lepadat pe Mine" (I Regi 2, 28; 8, 7), astfel ca batjocura este câstig pentru ei, iar cinstea este o povara. Deci, acestea le spun nu pentru ei, ci pentru voi. Cel ce-l cinsteste pe preot, si pe Dumnezeu Il va cinsti; iar cel ce se învata a-l dispretui pe preot, cu timpul Il va dispretui si pe Dumnezeu. "Cine primeste proroc în nume de proroc plata de proroc va lua" si: "Cine va primeste pe voi pe Mine Ma primeste" (Matei 10, 41, 40), si: "Cinsteste pe preot si da-i partea lui" (întelepciunea lui Isus Sirah 7, 32). De aici s-au învatat iudeii a-L dispretui pe Dumnezeu, fiindca l-au dispretuit pe Moise, fiindca l-au alungat cu pietre. Când cineva se poarta cu evlavie fata de preot, cu atât mai mult se va purta fata de Dumnezeu. Chiar de ar fi preotul rau, totusi Dumnezeu, vazând ca pentru cinstea Sa tu te porti cuviincios fata de cel ce nu este vrednic de cinste, îti va rasplati tie dupa dreptate. http://www.ioanguradeaur.ro/348/treb...a-nu-i-judeca/ |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sunt curios oare sotul tau ce ar spune? tot evlavios ar ramine si ar considera ca-i plin de Har si ar continua sa se spovedeasca la el...pentru a capata rasplata de care vorbesti mai sus? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca noi am fi niste sfinti, nimic nu ne-ar atinge, dar pentru ca suntem pacatosi, pericolul exista. Prin rugaciune sa ne sfintim. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Se stie ca cele rele ne vin de la diavolul, nu sunt idei care ne apartin, ci el ni le trimite si noi le punem in aplicare. De aceea nu putem accepta ca normal ceea ce spune unul si altul, ci trebuie sa ne straduim sa intelegem cum iau nastere aceste caderi si patimi. Sf. Ioan Gura de Aur, in citatul de mai sus explica unele lucruri, dar am gasit si alte amanunte intr-un Pateric, cu care voi reveni, caci e cam tarziu pentru mine ca sa continui acum. Duhul Sfant, care i-a inspirat pe Sfintii Parinti, le-a dezvaluit acestora adevarul la un nivel mult superior, comparativ cu nivelul de intelegere al oamenilor obisnuiti. Ideile lor le putem intelege, dar nu putem ajunge singuri la aceleasi idei. Tocmai de aceea e de dorit sa ii studiem, daca vrem sa stim cat mai exact despre cele ce ne intereseaza. Dar a spune ca X, care face faptele sodomiei, nu e stapanit de patima (patima fiind repetarea pacatului), desi scris este ca sodomitii, pe langa multi alti pacatosi, nu vor intra in imparatia cerurilor, este doar o copilarie, dar nu una nevinovata... Sa nu uitam ca ne aflam in vremea proorocilor mincinosi, in care adevarului i se substituie minciuna. Dar oare noi ce vrem sa credem, adevarul sau minciuna?!? Raspunzand la aceasta intrebare, vom sti ce avem de facut. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ai auzit ce spune Arhim. Arsenie Papacioc in clipul postat de mine?
A spus: nu vrednicia preotului transforma vinul in Sange si painea in Trupul lui Hristos, ci Harul lui Dumnezeu! Toti preotii ortodocsi au har, indiferent de faptele lor. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Doamna, ai grija ce conserve deschizi!...indiferent de faptele lor????
Deci conform acestei regului ei ramin cu Har chiar si dupa ce sunt caterisiti nu? dintr-un motiv sau altul, atunci de ce nu li se mai permite sa slujeasca in afara jurisdictiei BOR?. Oare harul este ca un robinet pe care in deschid si il inchid clerul superior al BOR? cind doresc ei Parca Duhul Sfint nu asculta de om?...cu acest aspect spinos pentru teoria de mai sus pe care o sustii cum ramine? |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Altceva e la noi mirenii, care botezndu-ne primim Duh Sfant; pacatuind, acesta se retrage din vasul murdar. Nici noi nu putem sluji la doi stapani. |
|
|