![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ce jertfa? Moartea unui nemuritor? De ce a venit numai pentru un grup restrins de oameni si, practic, poti numara pe degete oamenii care au fost martori la invierea sa (asta daca ar fi sa dam crezare unor anumite scrieri)? Nu te asteptai la ceva mai maret? |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nu exista acolo pacat, patima sau vreo urma de rautate. Chiar si ingerii care au decazut au fost scosi de acolo. Da, ai dreptate, dar aceste pacate sunt personale. Firea bolnava a fost curatata de urmarile pacatelor stramosilor. Daca nu ni se lua desaga cu pacate din spate, nu ne puteam ridica spiritual si moral. Si asa e nevoie de ajutorul Lui Dumnezeu, darmite atunci. Pacatele de dupa Hristos sunt personale si trebuiesc sterse in decursul vietii crestinului, tot de catre Hristos, dar prin intermediul duhovnicului si cainta noastra. Jerta Mantuitorului a constat in luarea asupra Sa a TUTUROR pacatelor noastre, El fiind fara de pacat, inclusiv MOARTEA, ca sa stearga si urmarea pacatului, adica moartea. Nu e vorba de moartea unui nemuritor, ci de iubirea si jertfa Celui Atotputernic pentru cei slabi si pacatosi. Aici nu trebuie sa vezi perfectiunea lucrarii, ci sublimul ei. Cel Infinit se face mic si sufera IN LOCUL NOSTRU. Asta e SUBLIMUL. Sa fii cel mai mare si sa vii cel mai smerit. Sa fii cel mai tare si sa speli picioarele celor ce se dezic apoi de tine si chiar te vor vinde. Se spune ca iubirea cea mai mare a celui mai sfant dintre sfinti fata de Hristos e cu mult mai mica decat iubirea Lui Hristos fata de cel mai pacatos dintre noi. Citat:
te smeresti. Mandria n-are ce cauta in Imparatia Sa. El a venit pentru toti, dar a venit la modul cel mai smerit, nu ca sa ne impresioneze, ci sa fie deschizator de CALE spre CER pentru reintoarcerea fiilor ratacitori la CASA lor.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
primit desaga cu pacatele stramosilor, ci desaga cu urmarile acelor pacate. Pacatele nu se mostenesc, spune Ortodoxia, urmarile lor, insa, da. Deci corect este ca nu ne-a pus nimeni in desaga pacatele, ci prin pacatele inaintasilor firea "normala" a oamenilor s-a imbolnavit, si fara ajutorul duhului nu se putea insanatosi. Nimeni nu ne-a imbolnavit, am facut-o noi singuri. Cand nu te speli pe maini, tu singur te imbolnavesti, nu te imbolnaveste cineva.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Care e diferenta?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Daca mostenesti pacatul, atunci mostenesti si vina pentru el.
Daca mostenesti urmarile pacatului, esti slabit dar nu vinovat.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
De ce ar trebui sa fi slabit? De ce ar trebui sa fiu eu slabit pentru ca stra-stra-stra-bunicul meu a facut nu-stiu-ce nazbitiie care se numea atunci pacat? De ce pentru ca aceasta slabiciune trebuie ca Dzeu sa trimita pe cineva care sa se jertfeasca pentru el, cind putea pur si simplu sa renunte la regula mostenirii urmarilor pacatului?
|
![]() |
| Tags |
| evolutionism |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre ereziarhi, erezii si combaterea acestora la Sfintele Sinoade Ecumenice | tot-Laurentiu | Dogmatica | 15 | 11.04.2014 01:40:59 |
| Puncte comune intre catolicism si ortodoxie | PadreCory | Biserica Romano-Catolica | 17 | 12.04.2008 02:35:49 |
|
|