![]() |
![]() |
|
#41
|
||||
|
||||
![]() Citat:
4. Acela e un îngâmfat, care nu știe nimic, suferind de boala discuțiilor și a certurilor de cuvinte, din care pornesc: ceartă, pizmă, defăimări, bănuieli viclene, 5. Gâlcevi necurmate ale oamenilor stricați la minte și lipsiți de adevăr, care socotesc că evlavia este un mijloc de câștig. Depărtează-te de unii ca aceștia. ". Citat:
Citat:
|
#42
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"7. Pentru că taina fărădelegii se și lucrează, până când cel care o împiedică acum va fi dat la o parte." (1 Tes. 2) |
#43
|
||||
|
||||
![]()
cate odata stau si ma gandesc, ca mai bine ar fi sa ne rugam unii pentru altii decat sa ne ascundem in spatele versetelor, in spatele frustrarilor noastre, si sa nu incercam sa ne impunem credinta, sau sa dorim cu "orice" pret sa-i convertim pe altii, ajungand sa ne aducem injurii, sa ne ironizam si sa demonstram cat de "prost" e celalalt. ortodoxul n-o sa fie niciodata deacord cu neoprotestantul, si cu asta basta. cei care si-au pierdut increderea in ortodoxie sau neoprotestantism vor cauta probabil in alte parti, va fi o perioada de cautari si pana la urma tot il vor gasi pe Dumnezeu, dar cei care si-au pierdut credinta, sunt oricum pierduti. ar trebui fiecare sa ne uitam in sufletele noastra si sa vedem ce vrem? sa ne rafuim in numele religiei sau sa ne apropiem de Dumnezeu?
![]()
__________________
Inimă curată zidește intru mine, Dumnezeule și duh drept înnoiește întru cele dinlăuntru ale mele. |
#44
|
|||
|
|||
![]()
in sfirsit ceva intelept
|
#45
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aminteste-ti de pilda lui Lazar si a bogatului. Bogatul il roaga pe Lazar sa se duca sa ii avertizeze si pe fratii lui ,ca sa nu ajunga si ei acolo. Raspunsul care il primeste e clar(nu am referinta in fata,dau un citat aproximativ) "dc nu asculta pe Moise si pe proroci nu vor asculta nici dc vine cineva din morti". Intelegi ideea, o persoana poate decide pt propria viata atat timp cat e in vie, dupa nu mai are nici o sansa sa schimbe ceva. Bogatul stie asta, de aceea trimite pe Lazar sa avertizeze pe fratii lui, macar ei sa scape ,ca pt el nu mai era nici o speranta. |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Se presupune că rugăciunile la morți și-ar avea debutul într-un obicei apărut la Smyrna, în secolul al II-lea, când credincioșii au început să se adune la mormântul faimosului episcop Policarp, considerat discipol al lui Ioan și maestru al lui Irineu de Lyon. E doar o presupunere. Însă text biblic pentru o asemenea practică legată de cultul morților nu există. Poate doar unica întâmplare biblică luată eronat ca motivație și pentru cultul moaștelor.
Un cult universal al morților, în Biserică, nu putea exista înainte de dezvoltarea dogmatică și generalizarea credinței în nemurirea naturală a sufletului, în starea spirituală, conștientă a sufletului (persoanei) în moarte. Or doctrina aceasta încă nu era acceptată de toți și peste tot, chiar în secolele marilor compromisuri (IV-VI). Aș avea o întrebare, dacă este cineva amabil să-mi răspundă: în Biserica Ortodoxă se fac rugăciuni la Enoh, Ilie și Moise? |
#47
|
|||
|
|||
![]()
Sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului: screrile Sfintilor Parinti sunt stufoase. Din ce stiu nici nu se poate pune degetul pe o editie definitiva a acelor scrieri (corectati-ma daca n-am dreptate).
Odata cu Sfintii Parinti se introduce in ecuatie un grad mare de complexitate. geo.nektarios scria mai demult ca Sfintii Parinti se contrazic pe alocuri intre ei, ceea ce n-ar fi de mirare, avand in vedere ca si in Biblie exista contradictii. Si pe langa contradictii, exista ambiguitati. Daca Biblia a reusit sa lase asemenea loc de interpretare incat astazi exista 34 de mii de culte crestine, de ce n-ar face si Sfintii Parinti acelasi lucru? Ce vreau eu sa spun aici este ca dificultatea cu care combateti punctele de vedere ale "sectarilor" (termen peiorativ, in opinia mea) vine din faptul ca ei se bazeaza in mare parte sau exclusiv pe Biblie. Din start mai putina literatura de mestecat. Parerea mea.
__________________
User vechi: scrabble. |
#48
|
|||
|
|||
![]()
Si pentru ca tot n-am inteles ce se va intampla cu mine dupa ce mor, din perspectiva crestina, intreb iar:
Dupa ce mor, ma duc direct in Iad? Dupa ce am ajuns in Iad, sunt scos de acolo pentru a asista la Judecata de Apoi? Dupa Judecata de apoi, ce urmeaza? Doresc raspuns de la un ortodox informat si de la un "sectar" asemenea. Va multumesc.
__________________
User vechi: scrabble. |
#49
|
||||
|
||||
![]() Citat:
eu ma tin la ortodoxia mea si voi invata mai departe nu ca sa dau raspuns la altii dar sa gasesc calea adevarului lui Dumnezeu si sa fac asa cum e drept inaintea Lui.asta este cel mai important. nu te lasa intimidata de ei, spunele ca in biblie scrie ca e pacat sa te certi si ca urmare nu vei comenta pe ce spun ei. iti doresc sa poti sa inveti adevaratele cai ortodoxe, adevaratele cai Dumnezeiesti .sufletul tau cauta linistea divina si e mare binecuvintare cind o gasesti. |
#50
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aș avea totuși o mică observație. Nu neg o anume ambiguitate prezentă în scrierile sfinte, însă contradicțiile sunt doar aparente. Urmând același principiu Sola Scriptura în ce privește adoptarea gogmelor și regulilor de viață creștină, trebuie să avem în vedere ansamblul Scripturilor, nu doar fragmente precum și studiul lipsit de preconcepții a acestora. Dispar astfel și ambiguitățile, cât și aparentele contradicții. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Un raspuns va rog ! | cristian98 | Botezul | 10 | 08.01.2013 01:11:14 |
un răspuns..! | myself00 | Generalitati | 5 | 16.03.2012 17:17:29 |
raspuns | verona | Generalitati | 2 | 23.10.2006 19:44:56 |
raspuns | pompi | Vrajitoria | 1 | 06.07.2006 15:20:47 |
|