![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Repet, de unde sa vina ispita intr-o lume exclusiv buna? Last edited by topcat; 25.11.2009 at 14:35:44. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Este o intrebare retorica? De la cel viclean si rau si corupt caruia i s-a dat voie sa-l ispiteasca pe om.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si nu mi-ati spus cum arata o lume unde nu exista rau ci numai bine in diferite grade |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Primul gand rau al fostului Heruvim Lucifer a fost ca nu i-a convenit existenta in iubire, ascultare smerita dupa modelul Lui Hristos, Creatorul sau. Deci i-a fost creata o alta imparatie care sa-i convina, guvernata de mandrie si de celelalte rele care decurg din acest prim pacat. Deci primul gand rau al ingerilor a fost NU. Cum as putea sa-ti descriu o lume perfect buna si armonioasa, din imaginatie?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Nu a fost nici o ispita, la inceput.Raul a aparut printr-o raportare falsa si prin neadevar, si prin slava desarta si mandrie.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ce facea Dzeu deosebit de viitorul diavol a vrut sa il intreaca?
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu se cuvine ca un om precum eu sa vorbeasca despre lucrurile astea, pentru ca sunt lucruri delicate si e posibil sa fi gresit in unele privinte.Dar sa stii ca pricina transformarii lui Lucifer in Diavol este o rautate si o uriciune spurcata. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Conducea Universul. Cand cineva nu mai suporta un Stapan si vrea sa fie el stapanul tuturor, desi este doar o creatie, a si facut primul pas spre razvratire.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lucifer era printre cei mai mareti ingeri.Traditia ne spune ca era chiar arhanghel.Tot traditia ne vorbeste despre cei sapte arhangeli si despre ierarhia ingerilor in Cer.In prima treapta si cel mai aproape de Dumnezeu sunt tronurile, heruvimii si serafimii.Din Scriptura ni se spune ca Lucifer era heruvim "heruvimul pus sa pazeasca" si ca "umbla in mijlocul pietrelor de foc".Ingerii aveau posibilitatea sa creasca in rang.Asadar e posibil ca Lucifer sa fi ajuns la rangul de heruvim si arhanghel prin cresterea in treapta si in virtuti.Asta pana cand a inceput sa se mandreasca si sa se lacomeasca din pricina frumusetii si bogatiei sale.Asa a inceput sa se nasca si sa se infiripe in el faradelegea , pregatind si sadind razvratirea atat a sa cat si a celor care l-au urmat.Asadar el a vrut sa devina Dumnezeu, dar s-a folosit de viclesug, cum am mai zis, a vrut sa devina Dumnezeu,dar fara Dumnezeu.Si asa s-a nascut faradelegea in el,fara sa vrea sa mai asculte de Dumnezeu sau sa fie in prezenta lui.Asadar Dumnezeu i-a facut un loc unde sa stea in afara prezentei lui, un loc unde domneste pacatul, si care este "locuinta a mortii".Si el din ingerul cel mai frumos care era s-a schimbat la infatisare devenind urat si intunecat si transformandu-se in diavol.
Last edited by Danut7; 25.11.2009 at 21:11:02. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
De pe un alt forum ortodox :
Răul și lucrarea lui în lume De la bun început trebuie să facem distincția între rău și demoni: răul fiind o stare, iar demonii fiind îngerii căzuți în acea stare pe care o susțin și o lucrează mereu. În ce privește natura răului, el nu este “ceva”, ci este mai degrabă un “minus în existență”, minus care crește continuu. El este o “non-existență sau existență fără consistență. Nu este însă o lipsă totală a existenței, ci o știrbire, o slăbire esențială a ei, o lipsire de ceea ce constituie cu adevărat suportul existenței.”1 Sf. Vasile cel Mare accentuează că răul nu este operă a lui Dumnezeu, ci o “înstrăinare liberă de Dumnezeu”,2 care ulterior s-a dezvoltat într-o dorință de războire împotriva Lui, iar Sf. Maxim Mărturisitorul spune că “răul este abaterea lucrării facultăților sădite în fire de la scopul lor și mișcarea nesocotită a puterilor naturale spre altceva decât spre scopul lor, în urma unor judecăți greșite.”3 Iar Dionisie Areopagitul spune că “originea răului și existența parazitară a lui nu se află în putere, ci în slăbiciune”, adică slăbiciunea de nu fi cu Dumnezeu.4 Raportând definițiile acestea la căderea protopărinților, Sf. Maxim spune: “Răul stă în necunoașterea celei bune a lucrurilor. Aceasta orbind mintea omenească, dar deschizând larg simțirea, l-a înstrăinat pe om cu totul de cunoștința de Dumnezeu și l-a umplut de cunoștința pătimașă a lucrurilor ce cad sub simțuri. Împărtășindu-se deci omul fără măsură de aceasta numai prin simțire, asemenea dobitoacelor (Ps. 48,12), a părăsit frumusețea dumnezeiască menită să-i alcătuiască podoaba spirituală.”5 Privit dintr-un alt punct de vedere, răul nu este doar o absență a rațiunilor bune, ci și o lipsă de unitate și o duplicitate care se manifestă ca un fel de “complexio oppositorum”; iar denumirea de diavol exprimă tocmai acest lucru (δια + βωλος, care înseamnă a despărți în două). Această duplicitate o observăm și în Sf. Evanghelie (Mc. V), când diavolul din omul îndrăcit se prezintă la început ca un tot unitar, iar după ce Mântuitorul îl întreabă “Care-ți este numele?” (numele referindu-se aici la proprietățile și însușirile naturii și a ființei ), diavolul își demască falsa unitate, înfățișându-se deja ca o legiune de duhuri egocentrice.6 Această forță distrugătoare și despărțitoare de care dispune, diavolul o folosește cel mai mult în direcția despărțirii omului de Dumnezeu și a oamenilor între ei. “Urând pe Dumnezeu, satana urăște și pe om ca chip a lui Dumnezeu și ar vrea ca omul să nu aibă nici o legătură cu Dumnezeu, să nu-L recunoască.”7 “Nu a fost creat ca dușman al nostru, zice Mihail Psellos, ci a devenit dușmanul nostru din pizmă. Căci văzându-se pe sine aruncat dintre îngeri, n-a suportat să vadă pe cel pământesc înălțându-se la treapta îngerilor prin înaintare”, dar Dumnezeu a făcut și din această luptă a diavolului, un prilej pentru noi de a ne întări în bine, cu ajutorul harului dumnezeiesc.8 Despre modul prin care lucrează diavolul printre oameni, ne vorbește cel mai profund Sf. Ap. Ioan (I Ioan 2,16) atunci când enumără ca principale mijloace de manipulare a omului: pofta trupului, pofta ochilor și trufia vieții, adică mândria; iar Mihail Psellos spune că “demonii își fac convorbirea cu noi în chip ascuns ca să nu simțim de unde ne este războiul. Ei luând de la ființa lor imaginativă chipuri (și culori) și forme pe care le voiesc, le introduc în sufletul și în duhul nostru și ne înfățișează prin aceasta multe lucruri, ne sugerează sfaturi, ne arată forme, ne împrospătează amintirile unor plăceri, chipuri și patimi, și ne tulbură în stare de veghe sau somn.”9 Scopul acestui război care pornește și se lucrează atât prin trup cât și prin minte este de aduce pe om la cea mai mare patimă – cea a mândriei și a slavei deșarte din care izvorăște egoismul, dar și la gândul că noi și lumea stăpânită de noi ar fi ultima realitate, iar Dumnezeu – doar o iluzie. Tocmai de aceea Sf. Antonie cel Mare recomandă ca arme împotriva diavolului, pe lângă rugăciune și post (Mt. 17,21), însemnarea cu semnul Sfintei Cruci, pentru că “prin semnul crucii s-a manifestat extrema smerenie a lui Dumnezeu Însuși, opusă mândriei și golului mincinos al satanei. Când omul arată că își însușește prin semnul crucii această smerenie, satana își vede învinsă mândria egoistă și goală.”10 Dacă omul s-ar fi folosit de aceste trei arme de la început, adică de post, prin nemâncare din pomul oprit; de rugăciune, prin contemplarea rațiunii lucrurilor, inclusiv a pomilor și prin continuarea unui dialog relațional cu Dumnezeu; de smerenie, prin respingerea totală a ideii de a ajunge ca Dumnezeu, recunoscându-și limitele – omul n-ar fi căzut. Sau dacă s-ar fi folosit de virtutea smereniei măcar atunci când a fost certat de Dumnezeu și și-ar fi cerut iertare, Dumnezeu tot l-ar fi iertat; dar iată că diavolul merge atât de departe cu amăgirea, încât vrea să ne convingă de neputința întoarcerii către Dumnezeu. Note: 1. Pr. Prof. Dr. Dumitru Stăniloae, Teologie Dogmatică Ortodoxă, vol. I, p. 311. 2. Căci Dumnezeu nu este autorul răului, cap. V, trad. rom. în PSB vol. 17, Om. IX, p. 441. 3. Răspunsuri către Talasie, FR vol. 3, p. 31. 4. Cf. Serghei Bulgakov, Lumina neînserată, cap. II, p. 346. 5. Răspunsuri către Talasie, p. 34. 6. Cf. Pavel Florenski, Stâlpul și temelia adevărului, trad. Emil Iordache, Iulian Friptu și Dumitru Popescu, Ed. Polirom, Iași 1999, p. 121-122. 7. Pr. Prof. Dr. Dumitru Stăniloae, op. cit., vol. I, p. 314. 8. Cf. Ibidem, p. 314. 10. Cf. Ibidem, p. 316. 11. Pr. Prof. Dr. Dumitru Stăniloae, Note la Sf. Atanasie cel Mare, “Viața Cuviosului Părintelui nostru Antonie, 28, în PSB vol. 15, Ed. IBMBOR, Buc. 1987, p. 214. |
![]() |
| Tags |
| ingerii, oameni, rau |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| De ce sunt ingerii reprezentati cu aripi? | sergiu | Generalitati | 21 | 13.03.2014 22:24:46 |
| Ingerii pot face voia lor proprie? | sergiu | Din Noul Testament | 23 | 03.08.2012 17:12:03 |
| Nelu și ingerii | ben_gal | Intrebari utilizatori | 2 | 23.03.2010 00:36:49 |
| Despre îngerii cei căzuți | nectaria | Generalitati | 4 | 26.02.2009 13:04:44 |
| Diavolul la sfat cu ingerii sai | patinina34 | Din Noul Testament | 0 | 02.01.2009 21:42:39 |
|
|