Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 25.11.2009, 14:29:04
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Este parerea ta.

Ar fi totusi o posibilitate pentru voi ateii sa va mantuiti, din cate am inteles de undeva. O mantuire la limita, daca intr-o situatie extrema iti vei da viata pentru aproapele tau, facand dovada de jertfa din iubire ultima, stare de dragoste in care vei ramane pentru totdeauna, similara cu Jertfa Fiului. Ma simteam dator sa-ti spun. :)
Multumesc, dar s-ar putea sa nu ma intereseze :)



Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Dumnezeu a permis ispita si din pacate Eva a fost mai slaba... Altfel am fi fost o civilizatie superavansata astazi, nu am fi fost limitati in cunoasterea Universului si a existentei in general, nu stiam de boli, de crime, de moarte, de RAU.
Repet, de unde sa vina ispita intr-o lume exclusiv buna?

Last edited by topcat; 25.11.2009 at 14:35:44.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 25.11.2009, 14:49:23
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Repet, de unde sa vina ispita intr-o lume exclusiv buna?
Este o intrebare retorica? De la cel viclean si rau si corupt caruia i s-a dat voie sa-l ispiteasca pe om.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.11.2009, 14:58:34
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Este o intrebare retorica? De la cel viclean si rau si corupt caruia i s-a dat voie sa-l ispiteasca pe om.
Nu e retorica, si pasarea ivirii raului o trapta mai sus nu te scapa de intrebarea pe care am mai pus-o, cum a aparut primul gind rau.
Si nu mi-ati spus cum arata o lume unde nu exista rau ci numai bine in diferite grade
Reply With Quote
  #4  
Vechi 25.11.2009, 15:14:20
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Nu e retorica, si pasarea ivirii raului o trapta mai sus nu te scapa de intrebarea pe care am mai pus-o, cum a aparut primul gind rau.
Si nu mi-ati spus cum arata o lume unde nu exista rau ci numai bine in diferite grade
Primul gand rau al Evei a fost caderea din extaz la pofta de jos, la "fructul oprit". O data cu acceptarea neascultarii constiente, Duhul Sfant a plecat din inima ei, inlocuit fiind de pofta trupului.

Primul gand rau al fostului Heruvim Lucifer a fost ca nu i-a convenit existenta in iubire, ascultare smerita dupa modelul Lui Hristos, Creatorul sau. Deci i-a fost creata o alta imparatie care sa-i convina, guvernata de mandrie si de celelalte rele care decurg din acest prim pacat. Deci primul gand rau al ingerilor a fost NU.

Cum as putea sa-ti descriu o lume perfect buna si armonioasa, din imaginatie?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 25.11.2009, 14:52:31
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Repet, de unde sa vina ispita intr-o lume exclusiv buna?
Nu a fost nici o ispita, la inceput.Raul a aparut printr-o raportare falsa si prin neadevar, si prin slava desarta si mandrie.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 25.11.2009, 15:00:09
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Nu a fost nici o ispita, la inceput.Raul a aparut printr-o raportare falsa si prin neadevar, si prin slava desarta si mandrie.
Ce facea Dzeu deosebit de viitorul diavol a vrut sa il intreaca?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 25.11.2009, 15:28:42
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Ce facea Dzeu deosebit de viitorul diavol a vrut sa il intreaca?
Nu putem noi cunoaste exact cum a fost.Dar Lucifer din inger de lumina a devenit diavol prin pervertirea sa.Daca pui "problema" in felul asta, ajungem sa zici, "vai saracul diavol".Trebuie sa intelegem ca ce e mai intunecat, mai pervertit si mai obscur s-a nascut in diavol,iar ceea ce a facut si a dorit el a fost de rea vointa.Nu este rau sa iti doresti sa fi "precum Dumnezeu".Asta insemneaza desavarsirea,bunatatea,cresterea virutiilor,s.a.m.d.Dar diavolul a vrut sa fie Dumnezeu prin rautate si prin non-virtute,ceea ce e imposibil.A vrut sa fie Dumnezeu, dar fara Dumnezeu.A recurs la viclesuguri si la amagiri si minciuni, fiind capabil sa sacrifice orice pentru a-si indeplini scopul.A amagit a mintit le-a promis bogatii si slave desarte celorlalti ingeri probabil si putere,dar de fapt neinteresandu-l nimic altceva decat propria persoana si propriul interes.Iar interesul acesta putem zice ca a fost sa-i ia locul lui Dumnezeu, nu sa fie ca Dumnezeu.Ceea ce este o nebunie si imposibil.Din cauza trufiei si mandriei sale a ajuns la asemenea nebunie.Gandeste-te la cea mai rea persoana pe care ai cunoscut-o sau de care ai auzit-o vreodata, gandeste-te la tot raul din lume si numai rau, numai rau fara bine, minciuna,inselare,amagire,crima,vanitate,spurcaciu ne,perversitate,parsivitate,ura.Toate acestea s-au nascut in Lucifer,pierdandu-si astfel virtutiile cu care era imbracat in Rai, ca o piatra de mare pret si schimbandu-se la infatisare deving urat, spurcat si intunecat, devenind din inger Diavol.A ajuns sa fie azvarlit ca o ramura fara de pret.El care a fost printre primii intru ingeri ai lui Dumnezeu.Dumnezeu il plange pe acest inger, in Biblie, pentru ca, cu dragoste mare l-a facut si cu maretie l-a impodobit, l-a facut spre lauda sa, caci a si fost heruvim dintre cei ce aduc lauda lui Dumnezeu.Dar uite ce a ajuns acest heruvim maret, cel mai mare blasfemiator si batjocoritor.Acesta unul din cei care a fost facut spre slava lui Dumnezeu, cu uraciune si spurcaciune isi ridica buzele impotriva lui Dumnezeu.

Nu se cuvine ca un om precum eu sa vorbeasca despre lucrurile astea, pentru ca sunt lucruri delicate si e posibil sa fi gresit in unele privinte.Dar sa stii ca pricina transformarii lui Lucifer in Diavol este o rautate si o uriciune spurcata.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 25.11.2009, 19:06:30
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Ce facea Dzeu deosebit de viitorul diavol a vrut sa il intreaca?
Conducea Universul. Cand cineva nu mai suporta un Stapan si vrea sa fie el stapanul tuturor, desi este doar o creatie, a si facut primul pas spre razvratire.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 25.11.2009, 20:16:25
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Lucifer era printre cei mai mareti ingeri.Traditia ne spune ca era chiar arhanghel.Tot traditia ne vorbeste despre cei sapte arhangeli si despre ierarhia ingerilor in Cer.In prima treapta si cel mai aproape de Dumnezeu sunt tronurile, heruvimii si serafimii.Din Scriptura ni se spune ca Lucifer era heruvim "heruvimul pus sa pazeasca" si ca "umbla in mijlocul pietrelor de foc".Ingerii aveau posibilitatea sa creasca in rang.Asadar e posibil ca Lucifer sa fi ajuns la rangul de heruvim si arhanghel prin cresterea in treapta si in virtuti.Asta pana cand a inceput sa se mandreasca si sa se lacomeasca din pricina frumusetii si bogatiei sale.Asa a inceput sa se nasca si sa se infiripe in el faradelegea , pregatind si sadind razvratirea atat a sa cat si a celor care l-au urmat.Asadar el a vrut sa devina Dumnezeu, dar s-a folosit de viclesug, cum am mai zis, a vrut sa devina Dumnezeu,dar fara Dumnezeu.Si asa s-a nascut faradelegea in el,fara sa vrea sa mai asculte de Dumnezeu sau sa fie in prezenta lui.Asadar Dumnezeu i-a facut un loc unde sa stea in afara prezentei lui, un loc unde domneste pacatul, si care este "locuinta a mortii".Si el din ingerul cel mai frumos care era s-a schimbat la infatisare devenind urat si intunecat si transformandu-se in diavol.

Last edited by Danut7; 25.11.2009 at 21:11:02.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 25.11.2009, 21:22:02
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

De pe un alt forum ortodox :

Răul și lucrarea lui în lume

De la bun început trebuie să facem distincția între rău și demoni: răul fiind o stare, iar demonii fiind îngerii căzuți în acea stare pe care o susțin și o lucrează mereu.
În ce privește natura răului, el nu este “ceva”, ci este mai degrabă un “minus în existență”, minus care crește continuu. El este o “non-existență sau existență fără consistență. Nu este însă o lipsă totală a existenței, ci o știrbire, o slăbire esențială a ei, o lipsire de ceea ce constituie cu adevărat suportul existenței.”1
Sf. Vasile cel Mare accentuează că răul nu este operă a lui Dumnezeu, ci o “înstrăinare liberă de Dumnezeu”,2 care ulterior s-a dezvoltat într-o dorință de războire împotriva Lui, iar Sf. Maxim Mărturisitorul spune că “răul este abaterea lucrării facultăților sădite în fire de la scopul lor și mișcarea nesocotită a puterilor naturale spre altceva decât spre scopul lor, în urma unor judecăți greșite.”3 Iar Dionisie Areopagitul spune că “originea răului și existența parazitară a lui nu se află în putere, ci în slăbiciune”, adică slăbiciunea de nu fi cu Dumnezeu.4
Raportând definițiile acestea la căderea protopărinților, Sf. Maxim spune: “Răul stă în necunoașterea celei bune a lucrurilor. Aceasta orbind mintea omenească, dar deschizând larg simțirea, l-a înstrăinat pe om cu totul de cunoștința de Dumnezeu și l-a umplut de cunoștința pătimașă a lucrurilor ce cad sub simțuri. Împărtășindu-se deci omul fără măsură de aceasta numai prin simțire, asemenea dobitoacelor (Ps. 48,12), a părăsit frumusețea dumnezeiască menită să-i alcătuiască podoaba spirituală.”5
Privit dintr-un alt punct de vedere, răul nu este doar o absență a rațiunilor bune, ci și o lipsă de unitate și o duplicitate care se manifestă ca un fel de “complexio oppositorum”; iar denumirea de diavol exprimă tocmai acest lucru (δια + βωλος, care înseamnă a despărți în două).
Această duplicitate o observăm și în Sf. Evanghelie (Mc. V), când diavolul din omul îndrăcit se prezintă la început ca un tot unitar, iar după ce Mântuitorul îl întreabă “Care-ți este numele?” (numele referindu-se aici la proprietățile și însușirile naturii și a ființei ), diavolul își demască falsa unitate, înfățișându-se deja ca o legiune de duhuri egocentrice.6
Această forță distrugătoare și despărțitoare de care dispune, diavolul o folosește cel mai mult în direcția despărțirii omului de Dumnezeu și a oamenilor între ei. “Urând pe Dumnezeu, satana urăște și pe om ca chip a lui Dumnezeu și ar vrea ca omul să nu aibă nici o legătură cu Dumnezeu, să nu-L recunoască.”7 “Nu a fost creat ca dușman al nostru, zice Mihail Psellos, ci a devenit dușmanul nostru din pizmă. Căci văzându-se pe sine aruncat dintre îngeri, n-a suportat să vadă pe cel pământesc înălțându-se la treapta îngerilor prin înaintare”, dar Dumnezeu a făcut și din această luptă a diavolului, un prilej pentru noi de a ne întări în bine, cu ajutorul harului dumnezeiesc.8
Despre modul prin care lucrează diavolul printre oameni, ne vorbește cel mai profund Sf. Ap. Ioan (I Ioan 2,16) atunci când enumără ca principale mijloace de manipulare a omului: pofta trupului, pofta ochilor și trufia vieții, adică mândria; iar Mihail Psellos spune că “demonii își fac convorbirea cu noi în chip ascuns ca să nu simțim de unde ne este războiul. Ei luând de la ființa lor imaginativă chipuri (și culori) și forme pe care le voiesc, le introduc în sufletul și în duhul nostru și ne înfățișează prin aceasta multe lucruri, ne sugerează sfaturi, ne arată forme, ne împrospătează amintirile unor plăceri, chipuri și patimi, și ne tulbură în stare de veghe sau somn.”9 Scopul acestui război care pornește și se lucrează atât prin trup cât și prin minte este de aduce pe om la cea mai mare patimă – cea a mândriei și a slavei deșarte din care izvorăște egoismul, dar și la gândul că noi și lumea stăpânită de noi ar fi ultima realitate, iar Dumnezeu – doar o iluzie.
Tocmai de aceea Sf. Antonie cel Mare recomandă ca arme împotriva diavolului, pe lângă rugăciune și post (Mt. 17,21), însemnarea cu semnul Sfintei Cruci, pentru că “prin semnul crucii s-a manifestat extrema smerenie a lui Dumnezeu Însuși, opusă mândriei și golului mincinos al satanei. Când omul arată că își însușește prin semnul crucii această smerenie, satana își vede învinsă mândria egoistă și goală.”10
Dacă omul s-ar fi folosit de aceste trei arme de la început, adică de post, prin nemâncare din pomul oprit; de rugăciune, prin contemplarea rațiunii lucrurilor, inclusiv a pomilor și prin continuarea unui dialog relațional cu Dumnezeu; de smerenie, prin respingerea totală a ideii de a ajunge ca Dumnezeu, recunoscându-și limitele – omul n-ar fi căzut. Sau dacă s-ar fi folosit de virtutea smereniei măcar atunci când a fost certat de Dumnezeu și și-ar fi cerut iertare, Dumnezeu tot l-ar fi iertat; dar iată că diavolul merge atât de departe cu amăgirea, încât vrea să ne convingă de neputința întoarcerii către Dumnezeu.

Note:
1. Pr. Prof. Dr. Dumitru Stăniloae, Teologie Dogmatică Ortodoxă, vol. I, p. 311.
2. Căci Dumnezeu nu este autorul răului, cap. V, trad. rom. în PSB vol. 17, Om. IX, p. 441.
3. Răspunsuri către Talasie, FR vol. 3, p. 31.
4. Cf. Serghei Bulgakov, Lumina neînserată, cap. II, p. 346.
5. Răspunsuri către Talasie, p. 34.
6. Cf. Pavel Florenski, Stâlpul și temelia adevărului, trad. Emil Iordache, Iulian Friptu și Dumitru Popescu, Ed. Polirom, Iași 1999, p. 121-122.
7. Pr. Prof. Dr. Dumitru Stăniloae, op. cit., vol. I, p. 314.
8. Cf. Ibidem, p. 314.
10. Cf. Ibidem, p. 316.
11. Pr. Prof. Dr. Dumitru Stăniloae, Note la Sf. Atanasie cel Mare, “Viața Cuviosului Părintelui nostru Antonie, 28, în PSB vol. 15, Ed. IBMBOR, Buc. 1987, p. 214.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
ingerii, oameni, rau



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
De ce sunt ingerii reprezentati cu aripi? sergiu Generalitati 21 13.03.2014 22:24:46
Ingerii pot face voia lor proprie? sergiu Din Noul Testament 23 03.08.2012 17:12:03
Nelu și ingerii ben_gal Intrebari utilizatori 2 23.03.2010 00:36:49
Despre îngerii cei căzuți nectaria Generalitati 4 26.02.2009 13:04:44
Diavolul la sfat cu ingerii sai patinina34 Din Noul Testament 0 02.01.2009 21:42:39