![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Sophia, ai la acest link mai multe articole despre modernitate si relatia ei cu credinta.
http://www.crestinortodox.ro/cauta/modernitate |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Un singur lucru mi s-a parut nepotrivit, si anume ca e pus intr-o lumina nu tocmai buna cel, care s-a luptat impotriva acesteor pasapoarte cu cipuri, Pr. Iustin Parvu, care a vorbit f pe inteles si a ajuns la inima multor romani. Daca nu era aceasta interventie a dumnealui, noi nu am fi stiut ce pericol constituie aceste pasapoarte cu date biometrice. Ma gandesc, ca fara interventia Pr. Iustin Parvu, nici aceasta conferinta nu ar mai fi avut loc, caci pe ea isi bazeaza lectorul Radu Preda in buna parte discursul. Interesanta si observatia referitoare la datele biometrice; o completare binevenita la tot demersul Pr. Iustin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Da, cam asta era si dilema mea..........
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Plus, Preda spune ca, sau cel putin asa se intelege, ca problema nu este tehnologia, sau pasapoartele biometrice, ci felul in care sunt folosite. Si ca daca cineva vroia intr-adevar sa ne supravegheze putea sa foloseasca un mijloc mult mai propice supravegherii decat un act de indentitate pe care il porti sau nu asupra ta, telefonul mobil. Si chiar si asa, supravegherea in sine nu e mare branza, oricum lasam tot felul de urme virtuale pe internet, problema este ca poti deveni manipulabil. Ceea ce as completa eu, deja suntem oricum. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Am ascultat si eu conferinta respectiva si chiar daca se vrea o alternativa, dupa parerea mea este doar o completare - concluzia la care ajunge fiind buna - caci lectorul Radu Preda nu m-a convins ca cele afirmate de Pr. Iustin Parvu nu sunt credibile, ele fiind doar o exprimare din alt punct de vedere a problematicii pasapoartelor si a tututror actelor cu date biometrice. Explicatia lectorului mi se pare mai "terestra", desi se vrea f elevata, comparativ cu explicatia Pr. Iustin Parvu, care mi se pare mai duhovniceasca. Dar nu e de mirare, caci dintre cei doi doar unul are vedere inainte: Pr. Iustin Parvu.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
In nici o rugaciune nu cerem,nici nu am cerut de la Dumnezeu sa ne dea "modernitate" sau civilizatie.Sa luam o rugaciune de cerere,pe care,preotul o rosteste in Biserica,iar noi raspundem:Da,Doamne!Ce sa ne dea Domnul?Mai intai preotul se roaga asa:Ziua toata desavarsita,sfanta,in pace si fara de pacat,la Domnul sa cerem.La acestea,noi raspundem Da,Doamne!Apoi:inger al pacii,credincios indreptator,pazitor sufletelor si trupurilor noastre,la Domnul sa cerem.Iar noi raspundem.Da,Doamne!Apoi:Mila si lasare de pacate si de gresalele noastre,la Domnul sa cerem.Iar noi ne rugam lui Dumnezeu:Da,Doamne!Apoi:Cele bune si de folos sufletelor noastre,si pace lumii,la Domnul sa cerem.iar noi ne rugam:Da,Doamne!Apoi:Cealalta vreme a vietii noastre in pace si intru pocainta a savarsi,la Domnul sa cerem.Iar noi raspundem: Da,Doamne!Si in cele din urma:Crestinesc sfarsit vietii noastre,fara durere,nerusinat,in pace,si raspuns bun la infricosatul scaun de judecata a lui Hristos sa cerem.Iar noi raspundem:Da,Doamne!Asadar,in aceste rugaciuni de cerere care se rostesc inaintea tuturor altarelor ortodoxe in fiecare dimineata si seara,si la fiecare Liturghie,nu ne rugam Ziditorului nostru sa ne dea "modernitate",ci cu totul altceva,mult mai pretios si mai de folos.Niciodata preotul nostru nu a cerut
de la Domnul "modernitate",nici poporul nu a strigat lui Dumnezeu:Da,Doamne! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Modernitatea nu o cere nimeni, pentru ca a venit singura. Asta este problema: cum sa ne descurcam noi crestinii in conditii noi de viata? sa traim ca acum cateva secole, ignorandu-le, sau sa raspundem la ele, pozitiv cand se poate, negativ cand se cere?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Adevăratul vrăjmaș , pe care fiecare creștin îl are nu este nici așa zisa "modernitate" și nici aproapele care poate gândește și acționează altfel decât ar dori el, ci diavolul care îl îndeamnă și uneltește spre a lucra păcatul. Astfel , lupta reală a creștinului nu trebuie să fie împotriva celor din jur , care poate uneori i se par potrivnici , ci împotriva păcatului și a patimilor, pentru că acestea îl îndepărtează de ceva mult mai prețios : viața veșnică alături de Dumnezeu și de sfinții Săi. Poți trăi foarte bine și în "modernitate", dar fără a încălca Poruncile Lui ! A trăi în "modernitate" nu înseamnă a nerespecta poruncile divine . Poruncile lui Dumnezeu nu au valabilitate limitată, ele sunt valabile pentru cât o fi lumea asta și nu au legătură cu o perioadă sau alta a istoriei noastre . Noi trebuie să ne croim viața , fie ea și ultra modernă, fără a încălca Voia Lui , și Slavă Domnului , Voia Lui nu îngrădește cu nimic așa zisa MODERNITATE !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
dar aduce cu ea si apostazia pentru cei mai in varsta, iar pentru copii, libertinismul, superficialismul, consumismul si chiar violenta.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ortodoxia | dobrin7m | Dogmatica | 64 | 25.09.2011 20:23:28 |
Ortodoxia in Japonia | Laurentiu | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 4 | 22.12.2008 22:06:02 |
ORTODOXIA | cosmin_lovin | Despre Biserica Ortodoxa in general | 73 | 14.08.2008 13:43:58 |
Biserica si modernitate | iosif | Despre Biserica Ortodoxa in general | 202 | 29.07.2008 11:38:06 |
Ortodoxia | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 33 | 03.11.2007 14:59:22 |
|