![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Da, si Dumnezeu asculta rugaciunile. Insa Dumnezeu a facut minunile acelea in urma rugaciunilor lor, prin ei pentru ca trupurile si sufletele lor erau "vase ale Duhului Sfant", prin SMERENIE si ASCEZA. Noi nu avem nici una, nici alta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nu și Dumnezeu ascultă rugăciunile, Dumnezeu ascultă rugăciunile. Un mort, oricât de sfânt ar fi fost în timpul vieții lui, nu mai aude rugăciunile.
Și cine ne împiedică să avem? Deși doar smerenia și asceza nu ne conferă nici un merit înaintea lui Dumnezeu. Nu meritele noastre, ci ale lui Hristos - binecuvântat fie Numele Lui! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pai avem sau nu avem? :) Bineinteles de la Christos. Iar acel si era in sensul de "and", nu de "too" sau "also" :) El asculta rugaciunile.
Dar mai tii minte ca era cat pe ce sa crutze cetatea pentru rugaciunile lui Lot? Cam asa si cu Sfintii. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Nu e nevoie de preoți, nu e nevoie de sfinți, nu e nevoie de fecioara Maria, de moaște și de icoane, de taine ci e nevoie de "relația personală cu Domnul Isus". In acest sens se folosesc de citatul scos din context pe care l-ai dat tu și de altele câteva. Le redau mai jos: Ioan 14.6 "Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine." Luca 11.23 "Cel ce nu este cu Mine este împotriva Mea; și cel ce nu adună cu Mine risipește." Înainte de toate trebuie specificat că fiecare om de pe lumea asta nu se poate mântui decât prin IIsus Hristos, așa cum spune și Scriptura. Să vedem însă și: Fapte 3.6 "Iar Petru a zis: Argint și aur nu am; dar ce am, aceea îți dau. În numele lui Iisus Hristos Nazarineanul, scoală-te și umblă!" A făcut sf Petru minuni prin forțe proprii? Firește că nu, desi spune: "ce am iti dau". Tot prin Hristos lucrează și sfinții. Fapte 16.18 "Iar Pavel mâniindu-se și întorcându-se, a zis duhului: În numele lui Iisus Hristos îți poruncesc să ieși din ea. Și în acel ceas a ieșit." Fac sfinții minuni prin puterea lor ? Nu, ci tot prin Hristos au și ei puterea de a face minuni! Fapte 19.12 “Încât și peste cei ce erau bolnavi se puneau ștergare sau șorțuri purtate de Pavel, și bolile se depărtau de ei, iar duhurile cele rele ieșeau din ei.” Fapte 5.15 "Încât scoteau pe cei bolnavi în ulițe și-i puneau pe paturi și pe tărgi, ca venind Petru, măcar umbra lui să umbrească pe vreunul dintre ei." Sfinții făceau minuni cu ajutorul lui Hristos. De remarcat e faptul că creștinii îi așteptau pe Pavel și Petru să vină la ei, nu se apucau să urle că ei "l-au primit pe Domnul Isus" și ca atare "Domnul Isus" era intr-un fel obligat să își facă lucrarea de vindecare în ei (cum spun sectarii) fără ajutorul sfinților lui Dumnezeu, cum erau Pavel și Petru "Pentru că Dumnezeu cinstește pe cei ce Il cinstesc". (1 Samuel 2:30), Diferența dintre un sfânt și un "mântuit" neoprotestant este aceea că sfinții pe toată durata vieții lor au fost oameni umili, deosebit de smeriți, care se considerau cei mai mari pacatosi, unii dintre ei nu ieșit in evidenta cu nimic in timpul vietii, desi aveau o traire duhovniceasca deplină, si multi dintre ei au inceput sa faca minuni abia dupa ce au murit. Despre cinstirea sfintilor: Psalmi 15.3 (16.3 -biblia Cornilescu) “Prin sfinții care sunt pe pământul Lui minunată a făcut Domnul toată voia întru ei” Psalmi 88.6 (89.6-biblia Cornilescu) “Lăuda-vor cerurile minunile Tale, Doamne și adevărul Tău, în adunarea sfinților” Efeseni 1.15 “Drept aceea, și eu auzind de credința voastră în Domnul Iisus și dragostea pe care o aveti catre toti sfintii” Că sfinții intervin pentru oameni și după moartea lor o spune clar Biblia: Apoc.6. 9-10 "sufletele celor înjunghiați pentru cuvântul lui Dumnezeu și pentru mărturia pe care au dat-o strigau cu glas mare și ziceau: Până când, Stăpâne sfinte și adevărate, nu vei judeca și nu vei răzbuna sângele nostru, față de cei ce locuiesc pe pământ?" Apoc.8.3 “Și a venit un alt înger și a stat la altar, având cădelniță de aur, și i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu rugăciunile tuturor sfinților, pe altarul de aur dinaintea tronului, Și fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinților. ”. Iuda 1.3 "am nevoie să vă scriu și să vă îndemn ca să luptați pentru credința dată sfinților, odată pentru totdeauna." Ce spune sfânta fecioară Maria imediat după Buna Vestire? Luca 1.48 “iată, de acum mă vor ferici toate neamurile”. De asemenea, în Vechiul Testament este scris: "Iov, robul Meu, se va ruga pentru voi, că de n-aș fi primit eu fața lui și de n-ar fi pentru el, v-aș fi pierdut pe voi, pentru că nu ați grăit adevărat asupra robului meu, Iov "(Iov 42, 8). O minune săvârștiă de moaștele unui sfânt: 4 Regi 13.21 sau (2 Reg biblia sectanților) "Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete și, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela, s-a atins de oasele lui Elisei și a înviat și s-a sculat pe picioarele sale."
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Acum, mai e o falsă problemă pe care neoprotestanții o ridică frecvent, prin proasta interpretare a unor versete.
Ei mai spun: "Scriptura ne arată că sfinții și îngerii resping închinarea față de ei, spre a nu fi știrbită și umbrită închinarea față de Dumnezeu căruia Singur I se cuvine cinste deosebită și închinare. "Și când a fost să intre Petru, Corneliu ieșindu-i înainte, a căzut la picioarele lui și i s-a închinat. Dar Petru l-a ridicat și i-a zis: Scoală-te, că și eu sunt om (Fapte 10, 25–26). Iar despre Pavel și Barnava: Iar preotul lui Zeus, al cărui templu era înaintea cetății, aducând la porți tauri și cununi, voia să le aducă jertfă împreună cu mulțimile. Și auzind Apostolii Pavel și Varnava, și-au rupt veșmintele, au sărit în mulțime și au strigat: O, bărbaților, de ce faceți acestea? Doar și noi suntem oameni, asemenea pătimitori ca voi"… (Fapte 14, 13–15). Asemenea se întâmplă și cu îngerii, cum este de pildă îngerul care i-a făcut Apostolului Ioan descoperirile din Apocalipsă: Și am căzut înaintea picioarelor lui, ca să mă închin lui. Și el mi-a zis: Vezi să nu faci aceasta! Sunt împreună-slujitor cu tine și cu frații tăi, care au mărturia lui Iisus. Lui Dumnezeu închină-te, căci mărturia lui Iisus este duhul proorociei (Apoc. 19, 10). Iar altă dată: Și eu, Ioan, sunt cel ce am văzut și am auzit acestea, iar când am auzit și am văzut, am căzut să mă închin înaintea picioarelor îngerului care mi-a arătat acestea. Și el mi-a zis: Vezi să nu faci aceasta! Deci atât sfinții, cât și îngerii refuză orice închinăciune ce li se aduce, știind că ea se cuvine numai lui Dumnezeu". Asta spun ei. Acum să vedem care e adevărul: În Faptele Apostolilor, (10, 25–26), Apostolul Petru respinge închinarea ce i-a adus-o Corneliu, sub cuvânt că el este om, deoarece Corneliu îl socotise că este mai mult ca om, adică zeu. Sutașul roman era familiarizat cu noțiunea de zei, ca unul ce fusese păgân. Deci, socotind pe Petru ca pe un trimis al lui Dumnezeu, el era foarte înclinat a-l socoti ca zeu, sau în cel mai rău caz ca pe un om superior celorlalți oameni sau semizeu, căruia i se cuvenea nu venerare, ci adorare, ca zeilor, ceea ce Petru a refuzat să i se aducă. În citatul din Faptele Apostolilor (14, 13–15), Pavel și Varnava resping închinarea ce li s-a adus, pentru același motiv ca și mai sus, căci erau socotiți ca zei și li s-a adus adorare, nu venerare. Contextul ne spune clar că locuitorii pământului din Listra, uimiți de minunea vindecării ologului din naștere de către Pavel, în văzul tuturor au strigat: Zeii, luând asemănare omenească, s-au pogorât la noi. Și ziceau de Varnava că este Zeus, iar de Pavel că este Hermes, de vreme ce era «purtătorul cuvântului; (Fapte 14, 8–12). Astfel, este lesne de înțeles refuzul apostolilor de a fi adorați ca niște zei, de vreme ce ei tocmai împotriva zeilor predicau întoarcerea la Unicul Dumnezeu (Fapte 14, 15–17). Și vorbind acestea, de abia au domolit mulțimile ca să nu le aducă jertfe (Fapte 14, 18), se spune în continuare. În al treilea citat (Apoc. 19, 10), îngerul descoperitor al vedeniilor apocaliptice respinge închinarea ce i-a adus-o Apostolul și Evanghelistul Ioan. Respingerea este motivată: Sunt împreună-slujitor cu tine…, adică sunt egal cu tine, ca slujitor al lui Dumnezeu, cum ești și tu, deci suntem în raporturi de egalitate și nu se cuvine să primesc de la tine închinare, mai cu seamă că și tu ești aici, nu în trup, ci în (Apoc. 1, 10), adică în stare îngerească; și în plus, și tu ca mine ești în duhul proorociei care constă în a mărturisi pe Iisus. Al doilea motiv al refuzului este exprimat în cuvintele:;Lui Dumnezeu te închină;. Dumnezeu era de față și îngerul descoperitor I-ar fi adus o jignire dacă ar fi primit pentru sine, chiar în fața lui Dumnezeu, închinare de la Ioan. Chiar și între oameni este jignitor a respecta prea mult pe un înalt slujitor al unui conducător de țară, când acel conducător este de fața. Totdeauna, toată atenția și toată cinstea se îndreaptă către cel ce este mai marele tuturor, atunci când el este prezent. Dar aceasta nu înseamnă că cei din jurul lui nu ar fi și oameni de cinste. În citatul din urmă (Apoc. 22, 8–9), de asemenea, îngerul exprimă chiar mai limpede decât în citatul dintâi, egalitatea sa cu Apostolul Ioan și necuviința ce ar face-o primindu-i închinarea. Astfel, în toate citatele de mai sus, invocate de sectari, în motivarea învățăturilor lor greșite, refuzul sfinților și al îngerilor de a li se aduce închinare, își are explicație proprie și particulară: Apostolii Petru, Pavel și Varnava au refuzat a li se aduce adorarea ca unor zei, iar nu cinstirea sau venerarea pe care sfinții o primesc. Iar îngerul descoperitor a respins închinarea lui Ioan, pentru egalitatea pe care o avea cu el, ca împreună-slujitor al lui Dumnezeu. Însă în ce privește cinstirea și venerarea pe care oamenii o aduc sfinților și îngerilor lui Dumnezeu, acestea sunt primite de ei, după cum se poate vedea, în diferite locuri ale Scripturii. Un prim exemplu se poate vedea atunci când al treilea căpitan trimis de împăratul Ohozia, cu cei cincizeci de oameni ai lui, a îngenunchiat înaintea lui Ilie și s-a rugat lui și a grăit către el și a zis: Omule al lui Dumnezeu, caută cu ochi milostivi la sufletul meu și la sufletele robilor tăi, acestor cincizeci (IV Regi 1, 13). Și iarăși: …feciorii proorocilor cei din Ierihon… au venit înaintea lui Elisei și s-au închinat lui până la pământ (IV Regi 2, 15 sau 2 Imp Biblia sectantilor). Și iarăși: Atunci împăratul Nabucodonosor a căzut pe fața sa și s-a închinat lui Daniel (Daniel 2, 46). Și iarăși, vedem că Balaam plecându-se cu fața sa, s-a închinat… îngerului Domnului (Num. 22, 31). Iarăși vedem că îngerul Domnului a primit închinare de la Iosua, care a căzut cu fața la pământ și i s-a închinat (Iosua 5, 14–15). Îngerii au primit închinare de la Lot (Fac. 19, 1). Îngerul Domnului a primit închinare de la Daniel proorocul (Daniel 8, 18; 10, 9–15). etc
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ceea ce ma bucura este ca din ce scrii mai invat cate ceva
![]() ![]()
__________________
Inimă curată zidește intru mine, Dumnezeule și duh drept înnoiește întru cele dinlăuntru ale mele. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfintii din prezenta lui Hristos (vezi Apoc 5:8), morti fata de noi dar vii cu Hristos, aduc rugaciunile lor la Hristos, deci stiu si fac ceva in acest sens. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Isus spune ca orice voi cere in numele Lui, voi primi, daca cer cu toata inima. El nu spune ca asta este valabil doar pentru unii sau altii... cred ca e valabil pentru oricine crede in Numele Lui... Adica si pentru mine... care nu am smerenia si asceza sfintilor.... Si tot nu inteleg, daca pot spune - pentru ca Isus a zis ca pot :"Tata, cer in Numele lui Isus sa ma eliberezi de blestem" ... de ce trebuie sa cer eliberarea de blestem la Sfantul Ciprian... ? Intrebarea nu este tedentioasa ... vreau doar sa inteleg... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Din smerenie. Rugaciunile pentru Sfinti sunt cam asa: Sfinte al lui Dumnezeu, roaga-te pentru mine si arata-ma vrednic Domnului de mila Sa (prin asta, dam dovada ca ne stim pacatele si nimicnicia si ca avem nevoie de ajutor.)
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
eu ma intreb de ce neoprotestantii intra pe acest forum?
![]() ![]() ![]()
__________________
Inimă curată zidește intru mine, Dumnezeule și duh drept înnoiește întru cele dinlăuntru ale mele. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Vorbirea in limbi la penticostali... | lacrimi | Secte si culte | 2217 | 03.04.2012 13:35:20 |
Ce ziceti de calugarul care a trecut la penticostali? | Raul Ortodox | Secte si culte | 120 | 28.05.2011 01:21:11 |
Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti | danyel | Secte si culte | 741 | 11.08.2010 21:37:50 |
|