Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sectiune dedicata profesorilor de religie
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.12.2009, 23:11:38
konijiro's Avatar
konijiro konijiro is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.04.2009
Mesaje: 1.114
Implicit

Citat:
Religia este prezenta si in scolile publice din statele din Europa cu exceptia Frantei, nu invoca doar scolile confesionale
Spune-mi, te rog, daca cunosti subiectul, in tarile unde se face religie se face ca la noi? Tot 12 ani, exclusiv dedicati unei singure confesiuni? Predau si acolo popi? Se vorbeste si acolo despre cipuri, vaccinuri si masoni la ora de religie?

Nu am nimic impotriva religiei in scoala, predata la nivel teoretic, timp de un an. Pana la urma, a avut o influenta asupra istoriei umane, buna sau rea, depinde de caz.

Dar te rog sa sesisezi diferenta: una e sa studiezi religia in general, pentru cultura generala si pentru a dobandi cunostinte despre domeniu, care poti fi aprofundate ulterior, dupa interes si optiune personala (intr-un an s-ar putea acoperi, la nivel de liceu, cele cateva religii majore ale lumii), si alta e sa te ocupi de asta 12 ani, dedicand toti anii astia unei singure confesiuni, si prezentand-o ca me unica, adevarata cale. Asta nu mai e educatie, e indoctrinare. Adica exact ce nu are loc in scoli.

Dawkins a avut dreptate cand a zis ca un copil nu se naste crestin, sau musulman, sau budist. Devine dupa aia, ca il invata parintii de ce grup apartine. Normal ar fi ca alegerea asta sa ii revina copilului. Inteleg ca aceasta alegere nu e reala acasa, pentru ca parintii il indreapta inspre o directia sau alta, chiar si inconstient, dar de ce trebuie sa ingustam si mai mult orizontul de alegere cu concursul scolilor publice?

Citat:
In cazul acesta este un abuz. Stiu ca este legal ca un elev sa nu studieze religia, iar situatia scolara se va incheia cu o medie in minus.
Bun, deci am ajuns la punctul in care admitem ca sistemul lasa loc de abuzuri. Din cate stiu eu, daca un copil opteaza sa nu ia parte la ora de religie, scoala e datoare sa ii ofere o ora de activitati alternative, sau o ora de studiul religiei sale. De multe ori asta nu se intampla, iar acel copil nu are voie sa paraseasca clasa in timpul orelor de curs. Deci, pana la urma, e silit sa asiste la ora, desi nu ia parte la ea.

Adauga la asta un profesor atins de fundamentalist religios, care il eticheteaza pe respectivul copil in fata celorlalti cu termeni nu tocmai magulitori, si te-ai ales si cu un potential outcast al clasei.
Exista doua libertati: de a te educa religios si de a alege sa nu ai de a face nimic cu religia. Iar in acest moment, una e neglijata, iar cealalta, trasformata din optiune in obligatie.

Citat:
Ma tem ca aceasta neutralitate intre stat si Biserica ascunde forme de ateism- vorba domnului Patapievici.
Te rog sa imi spui unde vezi tu ateism, la nivel de politica de stat, in Romania. Statul toarna bani in biserici, popii sunt platiti mai bine ca profesorii si nu dau un leu la impozite, si un candidat la Presedentia Romaniei declara, public, ca vrea parteneriat Biserica - Stat. Poate Patapievici o fi stiind el ceva, dar daca ateismul ala e ascuns, atunci chiar ca e ascuns bine.
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu
Question everything.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 05.12.2009, 00:01:30
zxcvbnm zxcvbnm is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.11.2009
Mesaje: 24
Implicit despre creationism in programa scolara la Religie

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Creationismul nu mai exista in programa scoalara la disciplina religie.
Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
... In rest, rea vointa. Programele scolare s-au modificat cu exceptia gimnaziului.

Lectura amănunțită a programelor școlare în vigoare, după care se predă Religie în anul școlar 2009-2010, scoate în evidență faptul că încă se mai predă creaționismul în școala românească, contrar “sugestiei” înaintate de Consiliul Europei:
http://assembly.coe.int/Main.asp?lin...7/ERES1580.htm

De exemplu, privind (doar) câteva programe care au fost modificate (după cum spuneți):

1. La nivelul clasei întâi:
- la primul Obiectiv Cadru (Cunoașterea și iubirea lui Dumnezeu ca fundament al mântuirii și desăvârșirii omului) se recomandă următoarele activități de învățare: [Observarea și contemplarea lumii înconjurătoare: frumusețea, perfecțiunea, măreția acesteia] și [Observarea și comentarea unor imagini despre Crearea Lumii].

2. La nivelul clasei a doua:
- la primul Obiectiv Cadru (identic celui de mai sus) se recomandă exerciții de observare asupra Naturii ocrotite de Dumnezeu.

3. La nivelul clasei a treia:
- la același prim Obiectiv Cadru se impune lecturarea unor texte biblice reprezentative, dintre care nu poate lipsi, desigur, Facerea.

4. La clasa a unsprezecea:
- la Competența Generală “Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri” avem surpriza să dăm peste conținutul “CREAREA LUMII. CREAREA OMULUI și căderea în păcat”.
- la Competența Generală 4, avem o surpriză de proporții: conținutul “Respectul pentru LUMEA CREATĂ (ecologie creștină)”, legat de o Competența Specifică deloc mai prejos (Identificarea responsabilităților față de LUMEA CREATĂ, ca dar primit de Om de la Dumnezeu).

Se specifică în Sugestiile Metodologice: “De asemenea, profesorul are libertatea de a alege metode, activități și stiluri variate, adecvate particularităților elevilor și ale clasei, precum și în concordanță cu competențele precizate pentru fiecare nivel”. Cu alte cuvinte, dacă profesorul dorește, poate să vorbească despre “creaționism” în orice săptămână din cursul anului școlar.

Și doar o vorbă să mai spun. Cu regret menționez că în cadrul programei școlare la Religie și în valorificarea ei la clasă se ignoră (deseori) o Atitudine, enunțată întotdeauna după Competențele Generale: “Respect și înțelegere față de semenii de alte credințe și convingeri”. Aplicarea ei se rezumă la menționarea existenței celorlalte “ramuri creștine”, care s-au desprins din dreapta credință, și a ideilor religioase exotice, extrem-orientale, care nu au nicio legătură cu dreapta credință.

Nota bene:
Nu mai insist pe ideea că revizuirea programei (și așa destul de târzie) a avut ca premisă abordarea Religiei dintr-o perspectivă ECUMENICĂ & confesională.

PS: Evitați să (mai) repetați că NU se mai predă creaționismul ori că NU se mai regăsește în programa la Religie pe anul școlar în curs, probabil și la anul.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.12.2009, 02:47:52
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zxcvbnm Vezi mesajul
Lectura amănunțită a programelor școlare în vigoare, după care se predă Religie în anul școlar 2009-2010, scoate în evidență faptul că încă se mai predă creaționismul în școala românească, contrar “sugestiei” înaintate de Consiliul Europei:
http://assembly.coe.int/Main.asp?lin...7/ERES1580.htm

De exemplu, privind (doar) câteva programe care au fost modificate (după cum spuneți):

1. La nivelul clasei întâi:
- la primul Obiectiv Cadru (Cunoașterea și iubirea lui Dumnezeu ca fundament al mântuirii și desăvârșirii omului) se recomandă următoarele activități de învățare: [Observarea și contemplarea lumii înconjurătoare: frumusețea, perfecțiunea, măreția acesteia] și [Observarea și comentarea unor imagini despre Crearea Lumii].

2. La nivelul clasei a doua:
- la primul Obiectiv Cadru (identic celui de mai sus) se recomandă exerciții de observare asupra Naturii ocrotite de Dumnezeu.

3. La nivelul clasei a treia:
- la același prim Obiectiv Cadru se impune lecturarea unor texte biblice reprezentative, dintre care nu poate lipsi, desigur, Facerea.

4. La clasa a unsprezecea:
- la Competența Generală “Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri” avem surpriza să dăm peste conținutul “CREAREA LUMII. CREAREA OMULUI și căderea în păcat”.
- la Competența Generală 4, avem o surpriză de proporții: conținutul “Respectul pentru LUMEA CREATĂ (ecologie creștină)”, legat de o Competența Specifică deloc mai prejos (Identificarea responsabilităților față de LUMEA CREATĂ, ca dar primit de Om de la Dumnezeu).

Se specifică în Sugestiile Metodologice: “De asemenea, profesorul are libertatea de a alege metode, activități și stiluri variate, adecvate particularităților elevilor și ale clasei, precum și în concordanță cu competențele precizate pentru fiecare nivel”. Cu alte cuvinte, dacă profesorul dorește, poate să vorbească despre “creaționism” în orice săptămână din cursul anului școlar.

Și doar o vorbă să mai spun. Cu regret menționez că în cadrul programei școlare la Religie și în valorificarea ei la clasă se ignoră (deseori) o Atitudine, enunțată întotdeauna după Competențele Generale: “Respect și înțelegere față de semenii de alte credințe și convingeri”. Aplicarea ei se rezumă la menționarea existenței celorlalte “ramuri creștine”, care s-au desprins din dreapta credință, și a ideilor religioase exotice, extrem-orientale, care nu au nicio legătură cu dreapta credință.

Nota bene:
Nu mai insist pe ideea că revizuirea programei (și așa destul de târzie) a avut ca premisă abordarea Religiei dintr-o perspectivă ECUMENICĂ & confesională.

PS: Evitați să (mai) repetați că NU se mai predă creaționismul ori că NU se mai regăsește în programa la Religie pe anul școlar în curs, probabil și la anul.
Din pacate eroare. Folositi clisee vechi. Aceasta este noua programa in vigoare. In rest nu ma mai repet.
CLASA A XI-A
(programa se aplică și la clasa a XII-a, liceu – ruta progresivă)
Se aplică și la clasa a XII-a – filiera tehnologică, ruta progresivă de calificare prin școala de arte și
meserii + anul de completare.
COMPETENȚE SPECIFICE ȘI CONȚINUTURI
C.G.1. Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri
Competențe specifice Conținuturi
1.1. Sintetizarea principalelor învățături de
credință ortodoxă despre Sfânta Treime și
lucrările Sale în lume
− Descoperirea lui Dumnezeu
− Iisus Hristos – Mântuitorul lumii
− Lucrarea Sfântului Duh în lume
− Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
1.2. Analiza comparativă a marilor religii ale
lumii, pornind de la un set de criterii (
caracteristici definitorii, arie de răspândire,
doctrină , adepți, importanță în istoria omenirii,
etc.)
− Iudaismul
− Creștinismul
− Islamul
1.3. Prezetnarea semnificației și rolului
iconografiei în cult
− Elemente de iconografie
− Semnificația așezării sfintelor icoane în
biserică
C.G.2. Utilizarea adecvată a conceptelor specifice religiei, în diferite contexte de
comunicare
Competențe specifice Conținuturi
2.1. Elaborarea de argumentări fundamentate
scripturistic,(oral sau în scris) referitoare la
învățătura de credință ortodoxă
2.2. Compararea unor opinii și argumente diferite
în discuții și dezbatrei pe teme religioase
− Descoperirea lui Dumnezeu
− Iisus Hristos – Mântuitorul lumii
− Lucrarea Sfântului Duh în lume
− Elemente de iconografie
− Semnificația așezării sfintelor icoane în
biserică
− Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
− Minuni și false minuni, fenomene normale
și paranormale
C.G.3. Integrarea valorilor și a cunoștințelor religioase în structura propriilor atitudini și
comportamente
Competențe specifice Conținuturi
3.1. Evidențierea promovării convingerilor și
atitudinilor moral- creștine, însușite din
învățătuura Mîntuitorului și din exemplele
oferite de marile personalități din istoria
națională, prin promovarea unui comportament
social-moral elevat
− Iisus Hristos – Mântuitorul lumii
− Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
− Contribuția voievozilor români la formarea
și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel
Bătrân, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare,
Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab)
Religie - Cultul ortodox, clasele a IX-a – a XII-a , Liceu și Școala de arte și meserii 20
Competențe specifice Conținuturi
3.2. Analizarea responsabilităților și a modului
de implicarea a tânărului creștin, în familie și
în societatea contemporană
− Familia creștină azi
− Rolul creștinilor în promovarea valorilor
religioase
− Forme de denaturare a persoanei (corupția,
minciuna, înșelătoria)
− Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
3.3. Explicarea caracteristicilor relației om-
Dumnezeu și a relației dintre semeni,
fundamentate pe valorile moralei creștine
− Descoperirea lui Dumnezeu
− Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
− Lucrarea Sfântului Duh în lume
− Minuni și false minuni, fenomene normale
și paranormale
C.G.4. Aplicarea învățăturii de credință în viața personală și a comunității
Competențe specifice Conținuturi
4.1. Identificarea responsabilităților față de
lumea creată și primită în dar de la Dumnezeu
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
4.2. Analizarea consecințelor negative ale
comportamentelor care încalcă morala
creștină, asupra vieții personale și asupra
comunității
− Familia creștină azi
− Rolul creștinilor în promovarea valorilor
religioase
− Forme de denaturare a persoanei
(corupția, minciuna, înșelătoria)
4.3. Folosirea învățăturilor Bisericii pentru a
deosebi corect minunile de falsele minuni,
fenomenele normale de cele paranormale
− Minuni și false minuni, fenomene normale
și paranormale
C.G.5. Corelarea cunoștințelor religioase cu cele dobândite la alte discipline de
învățământ
Competențe specifice Conținuturi
5.1. Sintetizarea și prezentarea contribuției
voievozilor români la formarea și dezvoltarea
culturii naționale, utilizând cunoștințe
dobândite la diferite discipline
− Contribuția voievozilor români la formarea
și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel
Bătrân, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare,
Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab)
5.2. Utilizarea cunoștințelor de la diferite
discipline alături de cele religioase pentru a
dialoga pe o temă dată
− Adeverirea morții și realitatea Învierii
Mântuitorului
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
− Minuni și false minuni, fenomene normale
și paranormale
5.3. Utilizarea cunoștințelor de istorie a
religiilor în susținerea importanței respectului și
a dialogului între oameni, comunități, Biserici
− Iudaismul
− Creștinismul
− Islamul
UNITĂȚI DE CONȚINUT
I. Învățătura de credință
1. Descoperirea lui Dumnezeu
2. Iisus Hristos – Mântuitorul lumii
- Întruparea Fiului lui Dumnezeu
- Jertfa pe Cruce a Mântuitorului Iisus Hristos
Religie - Cultul ortodox, clasele a IX-a – a XII-a , Liceu și Școala de arte și meserii 21
- Adeverirea morții și realitatea Învierii Mântuitorului
3. Lucrarea Sfântului Duh în lume
II. Trăirea învățăturii creștine
1. Familia creștină - azi
2. Rolul creștinilor în promovarea valorilor religioase
3. Forme de denaturare a persoanei (corupția, minciuna, înșelătoria)
III. Exprimarea învățăturii creștine
1. Elemente de iconografie
2. Semnificația așezării sfintelor icoane în biserică
IV. Spiritualitate și viață creștină
1. Jertfa euharistică și iubirea jertfelnică
2. Respectul față de lumea creată (ecologie creștină)
V. Religiile lumii
1. Iudaismul
2. Creștinismul
- Neînțelegerile din 1054
- Reforma
- Uniația. Școala Ardeleană
3. Islamul
VI. Ortodoxie și cultură națională
1. Contribuția voievozilor români la formarea și dezvoltarea culturii naționale (Mircea cel Bătrân,
Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare, Constantin Brâncoveanu, Neagoe Basarab)
VII. Creștinismul și provocările lumii contemporane
1. Minuni și false minuni, fenomene normale și paranormale
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.12.2009, 03:13:57
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Ma intreb daca tot se exagereaza cu optiunea pentru religie de a particia sau nu la orele de curs, eu de ce nu am posibilitatea sa-mi retrag copilul de la ora de biologie unde se preda evolutionismul?
Mi se pare ideologic sa gandim asa. Consider ca din punct de vedere informational este benefic sa cunoasca si evolutionismul.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.12.2009, 11:21:31
Epicur Epicur is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 05.12.2009
Mesaje: 2
Implicit

Sa le predai copiilor si evolutie si creationism este o mare greseala. Scoala trebuie sa ajute dezvoltarea intelectuala a copiilor. Cum se poate face asta cand la clasa 1 predai bazaconii ca de genul ca lumea a fost creata in 6 zile? Iar evolutionismul-teorie stiintifica demonstrata de toate datele empirice- il predai abia in clasa a 7-a. Predarea religiei in scoli este daunatoare; nu ar trebui sa fie umplute capetele copiilor cu prostii religioase aprute in epoca bronzului. Daca vrei sa devii crestin nimeni nu te tine sa nu te duci la biserica sau sa nu citesti Biblia la tine acasa. De ce trebuie sa ne fie imbuibate capetele timp de 12 ani de scoala cu prostii religioase fara legatura cu realitatea.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 05.12.2009, 12:11:50
zxcvbnm zxcvbnm is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.11.2009
Mesaje: 24
Implicit iarasi despre programele scolare de Religie

Citat:
În prealabil postat de zxcvbnm Vezi mesajul
De exemplu, privind (doar) câteva programe care au fost modificate (după cum spuneți):

1. La nivelul clasei întâi:
- la primul Obiectiv Cadru (Cunoașterea și iubirea lui Dumnezeu ca fundament al mântuirii și desăvârșirii omului) se recomandă următoarele activități de învățare: [Observarea și contemplarea lumii înconjurătoare: frumusețea, perfecțiunea, măreția acesteia] și [Observarea și comentarea unor imagini despre Crearea Lumii].

2. La nivelul clasei a doua:
- la primul Obiectiv Cadru (identic celui de mai sus) se recomandă exerciții de observare asupra Naturii ocrotite de Dumnezeu.

3. La nivelul clasei a treia:
- la același prim Obiectiv Cadru se impune lecturarea unor texte biblice reprezentative, dintre care nu poate lipsi, desigur, Facerea.

4. La clasa a unsprezecea:
- la Competența Generală “Definirea specificului propriei credințe, în raport cu alte credințe și convingeri” avem surpriza să dăm peste conținutul “CREAREA LUMII. CREAREA OMULUI și căderea în păcat”.
- la Competența Generală 4, avem o surpriză de proporții: conținutul “Respectul pentru LUMEA CREATĂ (ecologie creștină)”, legat de o Competența Specifică deloc mai prejos (Identificarea responsabilităților față de LUMEA CREATĂ, ca dar primit de Om de la Dumnezeu).
....
PS: Evitați să (mai) repetați că NU se mai predă creaționismul ori că NU se mai regăsește în programa la Religie pe anul școlar în curs, probabil și la anul.
Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Din pacate eroare. Folositi clisee vechi. Aceasta este noua programa in vigoare. In rest nu ma mai repet.
.....
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
....
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
....
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
....
− Respectul față de lumea creată (ecologie
creștină)
.....
2. Respectul față de lumea creată (ecologie creștină)
....

Domnule Georgeval, nu vă pripiți să aruncați că nu sunt bine informat.
Sunt mai informat decât aveți impresia.

1. Nu văd nicio remarcă asupra conținuturilor prezente în programa școlară primară date drept exemplu, de la clasele 1,2 & 3.
Nu aveți ce să mai răspundeți cu privire la ele, deoarece sunt incluse în programa școlară clasele I-IV, aprobată prin Ordinul ministrului Nr. 5229 din 01.09.2008.

2. Legat de cele 2 conținuturi date ca exemplu la clasa XI, chiar dumneavoastră ați întărit prin menționarea de nu mai puțin de 5 ori (priviți în copy-paste-ul dumneavoastră) a [Respectului față de lumea creată (ecologie creștină)], care se păstrează (fără nicio bază) în programa școlară Religie (cultul ortodox) clasele IX-XII (și pentru SAMuri), aprobată prin Ordinul ministrului Nr. 5230 din 01.09.2008.

3. Singura mea așa-zisă eroare, pe care ați insinuat-o, este legată de [CREAREA LUMII. CREAREA OMULUI și căderea în păcat], conținut care, într-adevăr, nu este cuprins în programa în vigoare în acest an școlar, ci a fost cuprinsă în programa adoptată în 2006, aprobată prin Ordinul Ministrului Nr. 3252, din 13.02.2006.
A fost predată în toate școlile din România până în anul școlar 2008-2009 și, sub aproape aceeași formă, până în 2008.

PS: Și în altă ordine de idei, ia răspundeți-mi de ce când ne uităm pe această pagină:
http://curriculum2009.edu.ro/Ciclul_liceal/
(unde se găsesc programele școlare în vigoare pentru 2009-2010; negru pe alb – modificat 19.11.2009)
și extragem programele școlare de Religie (ortodoxă) de la Om & Societate, aveți surpriza să constatați că cele 2 în vigoare, pentru clasele IX & X, sunt ... cele din 2004 (și nu din 2008), aprobate prin Ordinele de Ministru: Nr. 3458 din 09.03.2004 (pentru clasa IX) și Nr. 4598 din 31.08.2004.

De ce nu găsim programele școlare aprobate în bloc (IX-XII) cu OM nr. 5230 din 01.09.2008 ?!
(că doar 2008 este mai recent decât 2004)

Deci, domnule georgeval, lăsați-o-ncolo de “clișee vechi”.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 05.12.2009, 12:42:01
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Epicur Vezi mesajul
Sa le predai copiilor si evolutie si creationism este o mare greseala. Scoala trebuie sa ajute dezvoltarea intelectuala a copiilor. Cum se poate face asta cand la clasa 1 predai bazaconii ca de genul ca lumea a fost creata in 6 zile? Iar evolutionismul-teorie stiintifica demonstrata de toate datele empirice- il predai abia in clasa a 7-a. Predarea religiei in scoli este daunatoare; nu ar trebui sa fie umplute capetele copiilor cu prostii religioase aprute in epoca bronzului. Daca vrei sa devii crestin nimeni nu te tine sa nu te duci la biserica sau sa nu citesti Biblia la tine acasa. De ce trebuie sa ne fie imbuibate capetele timp de 12 ani de scoala cu prostii religioase fara legatura cu realitatea.
Si ce propui in loc? Educatie sexuala? Binefacerile drogurilor? Credinta in Lucifer?

Cred ca ti-ai schimbat de cateva ori numele pentru a interveni in aceasta discutie pentru a da impresia ca sunteti mai multi. Crestinii au dreptul la o educatie in conformitate cu aspiratiile lor. Intr-o tara majoritar ortodoxa si dupa 50 de ani de comunism, copiii crestinilor trebuie sa beneficieze si de hrana duhovniceasca oferita de persoane pricepute. Crestinii, care contribuie cu importante sume la bugetul de stat, au dreptul la un sistem de invatamant care sa le apere valorile.

A propune ca educatia religioasa sa se desfasoare strict in spatiul privat inseamna a-i prigoni pe crestini. Nu suporti crestinii? Ocoleste-i. Iar daca chiar simti nevoia sa-i atragi sa-ti urmeze exemplul, afla ca ti-ai ales o ocupatie paguboasa a carei valoare o vei afla cand vei trece la cele vesnice.

Nu tot ce e modern este si folositor.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 05.12.2009, 13:31:34
zxcvbnm zxcvbnm is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.11.2009
Mesaje: 24
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Si ce propui in loc? Educatie sexuala? Binefacerile drogurilor? Credinta in Lucifer?

Nu tot ce e modern este si folositor.
Dragă antoniap,
în primul rând te apreciez pentru talentul verbului acid prin care i-ai deschis o perspectivă destul de sumbră a vieții după moarte (duguri rele, arzi în flăcările iadului etc.) lui konijiro. A fost o replică savuroasă, elegantă, la care am râs minute în șir. Probabil că adresantul nu s-a înfiorat și nici n-a căutat la rebrica “Pocăința” pentru a se informa precis asupra pașilor necesari, însă probabil a înțeles că această “ieșire” a ta s-a legat exclusiv de lipsa de “smerenie” a lui în acest dialog, atribut prețuit de credincioși, mult mai mult decât inteligența sau cultura.

Konijiro, pentru a nu o pierde ca interlocutor pe antonia, fii mai “smerit”, nu în sensul lipsirii de argumente perspicace, ci adoptă un ton mai puțin tăios. Altfel dialogul riscă ciclicitatea, iar vina aparține ambelor părți.
Consensul e exclus din start în privința anumitor chestiuni.
Pentru că “facultatea de judecare” a unui om religios se sprijină pe dogme, iar instrumentarul său critic nu poae în veci pricepe niște “argumente raționale” ale unui agnostic sau ateu. La fel și invers, un moralist non-religie nu poate accepta un argument bazat pe o dogmă.
De multe ori, acest tip de dialog ajunge într-un punct mort, unde nu mai funcționează nicio gnoseologie sau dogmatică.

Antonia,
Educația sexuală este absolut necesară în școală, nu doar pentru a evita sarcinile nedorite la vârste fragede, după cum încearcă să îndrume profesorul de religie în cadrul conținutului “Tinerii și viata intimă”.
Care dacă ar fi văzut de un terț, ar replica (fără doar și poate):
Cum să caute o lecție “Tinerii și viața INTIMA” (a se citi sexuală) la ora de religie.
Viața sexuală este o treabă mult prea serioasă pentru a fi dezbătută dogmatic.

[Competența Generală Aplicarea învățăturii de credință în viața personală și a comunității – Conținutul “Tinerii & viața intimă”, legat de aplicarea NORMELOR de viață CREȘTINĂ în situații CONCRETE, din programa de clasa IX]

Se cunosc îndrumările legate de “partea aia”.

Downloadează de la pagina asta, un opțional devenit obligatoriu prin vest, din care poți învăța la orice vârstă, nu doar la adolescență. (Educație pentru sănătate) – din care elevul află, uneori, lucruri diferite față de cele religioase. Oare cine poate decide adevărul legat de viața sexuală a zilei de azi, medicul sau duhovnicul ?

http://curriculum2009.edu.ro/Optionale/

Antonia, uneori, ce e modern e folositor mai mult decât ce e vechi.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 05.12.2009, 15:51:39
Epicur Epicur is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 05.12.2009
Mesaje: 2
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Si ce propui in loc? Educatie sexuala? Binefacerile drogurilor? Credinta in Lucifer?

Cred ca ti-ai schimbat de cateva ori numele pentru a interveni in aceasta discutie pentru a da impresia ca sunteti mai multi. Crestinii au dreptul la o educatie in conformitate cu aspiratiile lor. Intr-o tara majoritar ortodoxa si dupa 50 de ani de comunism, copiii crestinilor trebuie sa beneficieze si de hrana duhovniceasca oferita de persoane pricepute. Crestinii, care contribuie cu importante sume la bugetul de stat, au dreptul la un sistem de invatamant care sa le apere valorile.

A propune ca educatia religioasa sa se desfasoare strict in spatiul privat inseamna a-i prigoni pe crestini. Nu suporti crestinii? Ocoleste-i. Iar daca chiar simti nevoia sa-i atragi sa-ti urmeze exemplul, afla ca ti-ai ales o ocupatie paguboasa a carei valoare o vei afla cand vei trece la cele vesnice.

Nu tot ce e modern este si folositor.
In primul rand, n-am pomenit nimic de educatie sexuala sau de droguri. Si de ce crestinii cand au o discutie in contradictoriu il pomenesc pe Lucifer? Whatever...
In al doilea rand, sunt doar eu, nu mi-am schimbat numele sa par ca suntem mai multi.
In al treilea rand, a scoate religia din scoli nu inseamna prigonirea crestinilor. Valorile morale trebuie invatate de la parinti nu de la scoala. Scoala invata nu educa! Si de cand pot fi copiii crestini sau musulmani sau budisti? E ca si cum ai zice copil liberal sau marxist sau copil social-democrat. Credinta ar trebui sa se formeze la maturitate, cand ai discernamant.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 05.12.2009, 00:16:47
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de konijiro Vezi mesajul


Dawkins a avut dreptate cand a zis ca un copil nu se naste crestin, sau musulman, sau budist. Devine dupa aia, ca il invata parintii de ce grup apartine. Normal ar fi ca alegerea asta sa ii revina copilului. Inteleg ca aceasta alegere nu e reala acasa, pentru ca parintii il indreapta inspre o directia sau alta, chiar si inconstient, dar de ce trebuie sa ingustam si mai mult orizontul de alegere cu concursul scolilor publice?
Tare te mai tulbura duhurile rele daca te revolti cu atata sarguinta impotriva credintei. Dumnezeu sa te lumineze si sa-ti arate ca exista! Daca ai chef sa-ti cresti la casa un animal cu chip de om, nu te opreste nimeni. Dar nu cere crestinlor sa se ia dupa tine. De fapt cred ca tupeul tau intrece masura.

Cum sa nu fie botezat copilul cand e mic? Mai lasa-ne-n pace cu ideile masonice si comuniste, ca suntem satui. Copilul, chiar daca moare cand e mic, moare crestin, uite de-aia ca are parinti responsabili care se ingrijesc de sufletul lui. Dar tie poate ca-ti place caldura. Ai ocazie, daca nu te pocaiesti, sa te prajesti vesnic in flacarile iadului.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Scoaterea Episclezei adelin Biserica Ortodoxa Romana 40 14.02.2011 13:50:25
Patriarhia Bulgariei -cere reintroducerea RELIGIEI in scoli cristiboss56 Stiri, actualitati, anunturi 0 10.10.2010 20:56:58
Predarea religiei in scoli Mirean Biserica Ortodoxa Romana 229 05.10.2010 22:46:18
Pastrarea religiei in scoli laurschepsis Generalitati 15 23.11.2009 00:26:44