Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.12.2009, 02:06:52
mihai1936 mihai1936 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 29.11.2009
Mesaje: 6
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Aceasta invatatura este prezenta in Sfanta Scriptura si a primit o formulare la primele doua sinoade ecumenice. Invatatura despre Sfanta Treime o gasim in Crez in forma sistematica.
Nu este filozofie, este mai presus de ratiune- tocmai, nu se incadreaza in niciun sistem filozofic.
Invatatura despre Sfanta Treime este vitala deorece ea se reflecta in Biserica si in familie sub aspectul relational si al comuniunii. Daca am avea Treimea model atunci nu am mai ajunge la conceptii extremiste-spre exemplu misoginism. In Sfanta Treime desi Tatal il naste pe Fiul nu este mai mare decat Fiul, acelasi lucru si in familie barbatul este egal cu femeia, desi femeia a fost luata din barbatul ei. Exemplele continua.
trebuie sa fi putin dus pluta spunand ca Tatal este egal cu Fiul.Aduti aminte ce a spus IIsus in ultimile momente din viata sa ca om "Tata daca este cu putiinta departeaza de la mine paharul acesta.........totusi faca-se voia Ta".Iti arata asta tie ca Dumnezeu este egal cu Fiul?Fi mai rational si nu mai invata pe alti prosti
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.12.2009, 13:09:59
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihai1936 Vezi mesajul
trebuie sa fi putin dus pluta spunand ca Tatal este egal cu Fiul.Aduti aminte ce a spus IIsus in ultimile momente din viata sa ca om "Tata daca este cu putiinta departeaza de la mine paharul acesta.........totusi faca-se voia Ta".Iti arata asta tie ca Dumnezeu este egal cu Fiul?Fi mai rational si nu mai invata pe alti prosti
Tocmai ca in Taina Sfintei Treimi nu se patrunde cu ratiunea. Acelasi lucru il sustineau si monotelistii sau monoenergistii-erezie combatuta la sinodul VI ecumenic, invocand textul pe care l-ai amintit. Pentru aceasta erezie Sfantul Maxim Marturisitorul ne ofera un tratat.
Cugeta mult la afirmatia Sfantului Grigorie de Nazianz:
„As vrea sa-L numesc pe Tatal mai mare, pentru ca din El isi au Cei asemenea Lui asemanarea si fiinta Lor. Caci asa s-ar cuveni. Dar ma tem ca prin aceasta sa nu fac obarsia mai prejos decat obarsia si sa nu ofensez printr-o asemenea cinstire. Caci nu este o cinste pentru obarsie atunci cand cele care sunt din ea*(Fiul si Duhul Sfant) ii sunt inferioare. ”
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.01.2010, 20:32:47
Eutifievv_emi
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Este cineva in masura sa explice punct cu punct aceasta doctrina, dogma ?

Va rog...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.01.2010, 23:47:47
inorog
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Da, e unul Iisus. Da-i o intalnire, vezi ce-ti explica. Oricine altcineva e necalificat pentru slujba in cauza. Subliniez: oricine.
Exista desigur temeiuri biblice pentru credinta ca Dumnezeu-Unul se manifesta trinitar ca persoane, dar acelea sunt numai indreptari si forme care sa ghideze gandirea. Dovezi exista la cel de care am zis, si numai la El. Orice altceva sunt baliverne.
Temeiul principal: La Cina cea de Taina Filip cere "Doamne, arata-ne noua pe Tatal si ne este de ajuns". Vezi ce raspunde Iisus, si vezi si rugaciunea lui pentru sine si pentru apostoli asa cum o descrie Evanghelia lui Ioan si ai acolo o indreptare de credinta. Daca nu-ti este de ajuns e putin probabil sa te lamureasca altceva.

Last edited by inorog; 26.01.2010 at 23:51:15.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.01.2010, 10:15:49
padreati padreati is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.12.2009
Locație: Iasi
Religia: Ortodox
Mesaje: 73
Implicit

Nu am putut urmari cu amanuntul tot firul discutiei, de aceea daca rpet ceva ce s-a spus, sa ma iertati.
Vroiam numai sa aduc aminte de o formulare care ii apartine lui Hristos:

Mat 28:18 Și apropiindu-Se Iisus, le-a vorbit lor, zicând: Datu-Mi-s-a toată puterea, în cer și pe pământ.
Mat 28:19 Drept aceea, mergând, învățați toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh,
Mat 28:20 Învățându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, și iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârșitul veacului. Amin.

PS: am verificat, si in toate versiunile la care am acces (grecesti, vilgata, king james, romanesti toate), scrie acelasi lucru, deci nu e cazul de ne-autenticitate.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 27.01.2010, 10:31:32
inorog
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Nu sunt multumiti nici cu asta si nici cu epistola apostolica a lui Ioan ("Caci trei sunt care marturisesc in cer, Tatal, Fiul si Duhul Sfant") si nici cu altele, ba chiar e o campanie intre iehovisti sa demonstreze ca aceste pasaje "au aparut mai tarziu". Litera scrisa nu poate convinge. Scrie tot in Biblie de ce :)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 27.01.2010, 11:09:49
padreati padreati is offline
Member
 
Data înregistrării: 22.12.2009
Locație: Iasi
Religia: Ortodox
Mesaje: 73
Implicit

Citat:
În prealabil postat de inorog Vezi mesajul
Nu sunt multumiti nici cu asta si nici cu epistola apostolica a lui Ioan ("Caci trei sunt care marturisesc in cer, Tatal, Fiul si Duhul Sfant") si nici cu altele, ba chiar e o campanie intre iehovisti sa demonstreze ca aceste pasaje "au aparut mai tarziu". Litera scrisa nu poate convinge. Scrie tot in Biblie de ce :)
Just, pentru completare:

1Io 5:7 Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul și Sfântul Duh, și Acești trei Una sunt.

Reply With Quote
  #8  
Vechi 27.01.2010, 12:35:39
inorog
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Cu minima modestie necesara cand ne atingem fie si cu gandul de acest loc, sa remarcam ca Ioan, teologhisind despre Sfanta Treime in epistola, atrage atentia cu blandete dar si cu severitate, adica avand atitudinea pe care e nevoie sa o avem manevrand un instrument foarte delicat, sau navigand intr-o zona foarte anevoioasa, CA ESTE CU NEPUTINTA CONTEMPLAREA TAINEI TREIMII IN AFARA TAINEI INTRUPARII LUI IISUS. Pentru aceea bisericile sacramentale (in principal ortodoxia si catolicismul) au atras si atrag atentia ca negarea materializarii divine in sacramente echivaleaza cu abandonul crestinismului, pentru ca de acolo incolo suntem pe un etern teritoriu de ipoteze, "eu cred ca" si "de unde sa stim". Ce diferente de cult sunt intre ortodoxie si catolicism - sunt majore, dar acest capitol ramane valid. Materializarea lui Iisus inviat in sacramente este singurul mod de a cunoaste divinitatea, chiar si ascetii vazatori in rugaciune nu fac altceva (spune de data aceasta ortodoxia si numai ea) decat ca materializeaza pe Iisus intr-o liturghie ascunsa.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Credinta in zodii vs. dogma liberului arbitru laurastifter Alte Religii 21 23.06.2013 15:54:57
Dogma Democratiei si Dogma Statului Paternal Mihnea Dragomir Dogmatica 71 17.02.2013 19:45:07
Dogma este obligatorie pentru mantuire catalin2 Dogmatica 137 04.10.2011 15:59:10
Religie, Dogma, Ortodoxism vs Buddhism, Hinduism vs iubirea libera a Divinitatii Tangun Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 126 31.01.2011 16:41:30
Avem Patriarh danyel Stiri, actualitati, anunturi 34 11.02.2009 22:03:42