![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deși am o vârstă eu încă nu am curajul să mă împărtășesc atât de des și fără o pregătire temeinică. Nu combat pe nimeni, încerc să nu judec.Fiecare lucrează așa cum este îndrumat de duhovnicul său. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Fani, pacat ca noi, cei de acum, nu mai avem viata curata a primilor crestini! Daca tot e sa ne raportam la ei, sa luam toate aspectele, nu doar partile convenabile...
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu trebuie sa uitam insa ca si printre primii crestini au fost slabiciuni si pacate cat cuprinde, nu trebuie sa ii idealizam in masa. Au fost si apostati (deci mai slabi, care cedau si nu aveau curajul sa fie martiri dar reveneau eventualm cand mai trecea persecutia), au fost si tot felul de alti pacatosi, de care vorbeste si Sf. Pavel in epistole. Si acestia se impartaseau mereu... Pe atunci, impartasania nu era considrata in acelasi fel. Se impartaseau cei care erau botezati si nu faceau pocainta pentru un pacat grav (omor, avort, apostazie etc). Impartasania constituie trupul lui Hristos, biserica. Este adevarat ca practica impartasaniei mai rare a aparut atunci cand tot imperiul s-a crestinat, deci multi erau crestini 'sociali', de forma, sau mai caldicei. Si acum, unii sunt crestini mai caldicei, sau mai incepatori, sau mai pe jumatate. Nici eu nu cred ca ar fi bine ca toata lumea care vine la biserica sa se impartaseasca.. Zic de cei care von mereu, si incearca sa duca o viata crestina. Acestora, duhovnicul le poate da binecuvantarea sa se impartaseasca des. Cunosc si biserici romanesti aici in occident unde se face asa, chiar cea de la Bruxelles. Episcopul de care tin parohiile din Belgia si Franta, IPS Iosif, este foarte favorabil acestei practici.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
ciao!
ma bucur ca sunteti de acord si sunteti si voi informati despre aceste lucruri. mai am de punctat unele chestii, cum ar fi: - a zis unul dintre voi ca rolul principal al preotului este de a evangheliza, de a propovadui, pe langa savarsirea Sf. Liturghii, si odata cu inmultirea crestinilor si devenirea crestinismului ca religie de stat, incepand cu Sf. Constantin cel Mare, a inceput sa nu se mai puna accent pe aceasta fara vointa rea cred, si incet incet poate s-au nascut unele asa-numitele traditii si obiceiuri "de la babe citire", si fiindca dincauza multimii crestinilor, nu se mai putea tine o relatie asa stransa cu duhovnicul, fiecare "stiind" cand e vrednic si cand nu,; si sincer, cateodata noi cand facem o greseala credem ca cinestie ce-am facut, pe cand duhovnicul ne spune ca nu e asa grav; de aceea o slaba legatura cu duhovnicul nu e buna; - cat am stat in romania, nici prin cap nu mi-a trecut ca alti crestini, in comu iune cu noi(greci, rusii din diaspora cred) fac altfel; nu mi se parea ciudat ca preotul zicea" cu frica, cu dragoste, cu credinta sa va apropiati" si oamenii doar faceau un pas inainte, ca si cum asta presupunea aceaesta chemare minunata, si apoi strana canta multumire pentru ca ne-am impartasit, cand nimeni nu facea asta - e ridicol!!!!! - apoi la noi nici copiii mici pana in 7 ani nu se impartasesc in fiecare Sf. Liturghie, ci de cand se impartasesc pt 1 oara si pana la 7 ani, se comunica din ce in ce mai rar; daca nu se marturisesc pana la 7 ani, inseamna ca nu sunt considerati cu pacat, atunci dece sunt privati de aceasta HRANA?? - apoi, nici la Paste, cand se citeste omilia Sf. Ioan Gura de Aur, cred, cand sutn chemati toti , absolut, chiar daca nu au postit , nu s-au marturisit sau altele, spre comunicare, nu se impartasesste toata lumea; iarasi o contradictie ridicola!!!! - intradevar, asa cum din ce in ce aceasta practica a slabit in mai multi ani, asa cu ajutorul lui Dumnezeu, se va restaura; - apoi, odata ce romanii cunt in comuniune cu grecii, inseamna ca admit si ca, credinciosii sa seimpartaseasca des- asta teoretic - dar practic, ai nostri, romanii, nu sunt de acord cu asa ceva!! atunci cum se paote asa ceva??? frati doar in unele si in altele nu? - apoi: noi am crescut cu ac easta traditie in romania, f. bine, si daca am vazut ca altii, care marturisesc ca si noi, fac altfel, nu ne puenm un semn de intrebare?si e bine sa ceercetam, ar fi bien cu ajutorul unuia mai invatat; - si la noi se zice ca te impartaseti ca esti vrednic (ai postit, te-ai marturisit), esti curat si gata de impartasit, de parca noi ne impartasim ca sa primim o recompensa pentru eforturi!!! GRESIT! Sf. Impartasanie sde ia pentru a ne curati, nevrednici fiind, si pentru a spori, caci Mantuitorul S-a jertfit pentru pacatosi, nu pentru drepti, ca ei nu au nevoie de vindecare; si cum toti suntem oameni, deci pacatosi, inseamna ca avem nevoie cat mai des; - bineinteles ca impartasirea deasa nu presupune obligatoriu la fiecare Sf. Liturghie, ci cat mai des posibil, dar ar fi preferabil la fiecare Sf. Liturghie; caci asta e scopul insasi al Sf. Liturghii, de a obtine Trupul si Sangele Mantuitorului - pentru cine?: pentru noi! - si inca ceva, cum sunt multi din noi, plecati in strainatate, si nu poate ajunge la o biserica romaneasca, cu traditia asta, si se are nevoie de un duhovnic, certo!,apartinand de o Biserica in comuniune cu romanii,(greci, rusi di diaspora),ia sfaturi de la el, dar nu urmeaza si traditia Bisericii de care apartine, ca si cum ce fac ei nu e corect sau interzis( Impartasirea deasa); pai atunci unde mai este relatia de comuniune dintre biserici? daca sunt Biserici surori nu presupune ca accepta toate ale lor? daca ar fi asa, nici nu ar mai fi aceasta plemica!!!!! Atunci de ce sunt priviti ca si eretici romanii care urmeaza acestor biserici? sunt niste intrebari deocamdata fara niste raspunsuri clare, dar se vor lamuri curand cert este ca faptul ca grecii au pastrat aceasta traditie, deloc condamnabila, se datoreaza Sf. Nicodim, pe care il recunosc toti crestinii! despre cum a lucrat acest Sfant va voi spune poate in curand, pt ca acum nu stiu toate, decat in linii mari! Doamne ajuta! daca sunt dintre voi care stau in italia, as vrea sa stiu si eu! grazie |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
O mica precizare: faptul ca exista traditii locale diferite nu intineaza unitatea Bisericii. Intotdeauna au existat traditii diferite si la inceput nimeni nu sera deranjat de asta, desi diferentele erau mai mari. Insa bineinteles, ar trebui ca o biserica locala sa respecte traditia alteia, sa nu o denigreze ca fiind neortodoxa sau eretica sau laxista, fara sa stea sa judece. De asemenea eu am invatat ca in ortodoxie se respecta hotararea parintelui duhovnic. Daca cinea se duce la o biserica spunand ca parintele lui duhovnic i-a dat binecuvantare sa se impartaseasca, preotul de acolo ar trebui sa accepte fara sa mai cerceteze sau fara a il mai puna pe credincios sa se spovedeasca din nou. Eu insa am patit (la biserici care tin de sarbi dar ar fi putut fi in alta parte) sa mi se ceara sa ma spovedesc inainte de impartasanie chiar daca am zis ca m-am spovedit la parintele meu. Asta mi se pare o incalcare a comuniunii dintre ortodocsi si o lipsa de respect atat pentru celalalt duhovnic cat si pentru credincios.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
.. despre unul din aspectele discutate mai sus (l-am mai postat)
Deci, Anna, dupa el ispita poate veni si daca ne infranam prea mult, sau fara voia celullalt. Viata duhovniceasca este mai complexa decat pare la inceput. din Comentariile sau Tâlcuirea Epistolei întâi către Corinteni, omilia XIX, pp. 189-190 SFANTUL IOAN GURA DE AUR CĂSĂTORIA (împreunarea trupească) [...] ,,Să nu opriți datoria unul altuia, fără numai din bună înțelegere (1 Cor. 7, 5). Dar ce vrea să spună el aici? Să nu se înfrâneze femeia, zice, dacă bărbatul nu voiește, și nici bărbatul, dacă nu voiește femeia. Și pentru ce? Fiindcă din astfel de înfrânare se nasc mari rele, căci și preacurviile, și curviile, și chiar stricarea caselor de aici se trag de multe ori. Dacă având pe femeile lor și încă curvesc, apoi cu atât mai mult vor face așa dacă sunt lipsiți de această mângâiere. Și bine a zis: Să nu opriți datoria, adică să nu vă lipsiți de datoria voastră conjugală. Cu alte cuvinte, el numește lipsă acum ceea ce mai sus a numit-o datornica dragoste, ca astfel să arate însemnătatea stăpânirii. A se înfrâna unul din doi fără voia celuilalt, aceasta este lipsă, aceasta înseamnă a opri datoria, pe când dacă este cu voia lui, nu se poate numi lipsă sau oprire de datorie. Deci trebuie a prefera buna-înțelegere înaintea tuturor, fiindcă este și mai însemnată decât toate. Și de voiești, să cercetăm acest fapt mai de aproape. Fie, de pildă, o femeie și un bărbat, și înfrânându-se femeia, fără ca bărbatul să voiască. Deci pentru ce te miri dacă el din această pricină curvește, sau dacă nu curvește, apoi este posomorât, veșnic tulburat, veșnic în luptă și pricinuind femeii mii de neajunsuri? Care este folosul postului și al înfrânării, dacă dragostea este sfâșiată? Nici unul. Câte batjocuri nu ies de aici, câte vorbe proaste și câtă luptă nu se desfășoară în asemenea împrejurări! Când într-o casă bărbatul și femeia sunt dezbinați, apoi acea casă nu se găsește mai bine decât corabia cea purtată de valurile mării, fiindcă și aici căpitanul vasului se află în neînțelegere cu cârmaciul. Pentru aceea zice: Să nu opriți datoria unul altuia, fără numai din buna înțelegere până la o vreme, ca să vă îndeletniciți în post și rugăciune – vorbind aici de rugăciunea cea cu multă sârguință. Că dacă împiedică pe cei uniți de a se ruga împreună pentru un timp, apoi a se ruga necontenit cum s-ar putea? Deci se poate ca cineva să fie și însurat cu femeie, și în același timp să fie cu băgare de samă și la rugăciune; însă asemenea rugăciune se face mai cu amănunțime prin înfrânare. Căci nu a zis simplu ca să vă rugați, ci să vă îndeletniciți cu rugăciunea, punând aceasta ca o ocupație, iar nu ca fiind vreo necurățenie. Și iarăși să vă împreunați, ca să nu ispitească pre voi Satana. Ca să nu creadă că aceasta este o legiuire din parte-i, apoi adaogă și pricina. Și care este acea pricină? Ca să nu ispitească pre voi Satana, zice. Și ca să afli că cele ale curviei nu le mrejește diavolul singur, a adăogat: pentru neînfrânarea voastră.”
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
De-abia acum inteleg si eu multe dintre problemele voastre. Anul trecut , cand am fost la cursurile preotesti nu i-am crezut pe parintii profesori cand ne-au spus depre problemele ortodocsilor romani din diaspora. Preoti care trebuie sa faca si altceva decat preotia ca sa supravietuiasca, care trebuie sa faca multe compromisuri si abateri de la canoane si tipic pt. ca sa placa credinciosilor, impartasanie deasa fara spovedanie , fara post , fara infranare, relatii trupesti in zile de sarbatoare (zicand ca nu este pacat) si fara a putea atrage atentia sau a admonesta pe cineva , de frica sa nu-i jignesti pe credinciosi si sa nu mai vina deloc la biserica! La sfarsitul prelegerii , parintele care a conferentiat a intrebat in sala care dintre noi ar dori sa slujeasca in diaspora? I s-a raspuns: in aceste conditii ,NIMENI ! Mie, cel putin imi este mult mai frica de Dumnezeu si de calcarea poruncilor Lui decat de oameni si de parerea lor.
Fratilor, voi credeti ca Ortodoxia romana are nevoie de "aggiornamento" ? Oare parintii, bunicii, strabunicii si toti inaintasii nostri au fost in greseala si nu s-au mantuit ca nu s-au impartasit zilnic? Nu credeti ca traind in mijlocul celor de alte credinte (catolici si protestanti) aveti tendinta sa imprumutati elemente ale credintei lor , dar care intra in contradictie cu ortodoxia? Nu vedeti ca in ortodoxie se pune accent pe jertfa, taierea voii, ascultare, Sfanta Traditie, rugaciune din inima (nu formala) , si nu pe ceea ce ne convine sau ne face placere ? Voi doriti har ieftin, mantuire usoara ,fara prea mult efort, dar nu stiti ca cele bune cu anevoie se dobandesc? Din pacate, acest fel de a trai ortodoxia a intrat si in tara. Am fost surprins sa aflu ca si la noi in oras (nu la mine in parohie, ca a noastra este la tara), se gasesc cate un grup de "cucernici" si "cucernice" care se impartaseau in fiecare duminica, fara post si spovedanie. Dupa ce a venit Preasfintitul Vincentiu si a schimbat unele lucruri (staretul de la manastire) , acesti asa-zisi "cucernici" au disparut pt. ca li s-a cerut sa se pregateasca pt. impartasanie. Mie greu sa cred ca si-au schimbat parerea, mai degrab au schimbat biserica, pt. ca duhovnic probabil ca nu au. Vai, vai ce vremuri ne-a fost dat sa traim! Ca maine auzim ca nu mai este suficienta o Sfanta Liturghie pe zi (ca sunt prea multi credinciosi care se impartasesc mancati, bauti nu conteaza cum) , trebuie sa slujim dimineata, la pranz si seara cate o liturghie, ca sa fie si celor care se intorc de la lucru. Nu mai este nevoie de duhovnic, ce sa te tot spovedesti la unul care este tot atat sau mai pacatos ca tine? Te spovedesti direct la Dumnezeu, sau intri pe mail si primesti dezlegare tot electronic.( nu se vede mana care binecuvinteza, dar ce conteaza asta, important ca te-ai spovedit, ai spus ce ai vrut, ai ascuns tot ce ai vrut si ai primit on-line dezlegare). In aceste conditii, fratilor , ma fericesc ca am o parohie misionara de 70 de familii, ca babele mele imi dau ascultare si nu ies din cuvantul pe care il rostesc oficial si nu comenteza cand le canonesc la Spovedanie. Ma fericesc ca pot sluji netulburat de inovatiile care incearca sa le introduca unii sau altii in cult, in credinta si in traditia bisericii. Dumnezeu sa va ierte, sa va binecuvinteze si sanatate trupeasca si sufleteasca sa va daruiasca! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1. In privinta Impartasaniei, doar tu si duhovnicul tau puteti decide, asa cum ai spus. 2. Consider totusi ca noi nu avem datoria sa facem ce zic "batranii" pe la biserica, ci avem datoria de a respecta ceea ce zic Sfintii Parinti pe a caror invatatura se bazeaza ortodoxia. 3. "Batranii" de prin biserici inventeaza uneori multe "datini si obiceiuri" care nu au nici o legatura cu invatatura ortodoxa. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Post de bucate sau post de pacate...??? | geo.nektarios | Pocainta | 160 | 19.03.2016 13:34:53 |
Icoana Mantuitorului nu se mai saruta daca te-ai impartasit? | Heurtebise | Impartasania (Taina Euharistiei) | 23 | 06.05.2011 12:32:42 |
MITROPOLITUL CORNEANU S-A IMPARTASIT CU CATOLICII | orthodoxis | Stiri, actualitati, anunturi | 3 | 28.05.2008 15:37:58 |
Sarbatori fericite! | ancah | Generalitati | 57 | 01.01.2008 21:49:47 |
Slujba post Craciun | motiff | Generalitati | 1 | 20.11.2006 12:18:10 |
|