Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.01.2010, 15:42:01
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
De ce a fost nevoie ca Iisus sa moara?Nu a mai existat alta solutie?
Ba da. Să ne lase să pierim pentru totdeauna.
Ori să desființeze Legea care cerea moartea păcătosului. Oare de ce n-a făcut-o? Teoretic era mult mai simplu, trebuia să rostească un simplu cuvânt, nici măcar nu era nevoie să vină pe pământ. De ce nu a ales această soluție? Poți răspunde?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.01.2010, 15:46:57
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ba da. Să ne lase să pierim pentru totdeauna.
Ori să desființeze Legea care cerea moartea păcătosului. Oare de ce n-a făcut-o? Teoretic era mult mai simplu, trebuia să rostească un simplu cuvânt, nici măcar nu era nevoie să vină pe pământ. De ce nu a ales această soluție? Poți răspunde?
Nu ne putea salva altfel?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.01.2010, 15:49:45
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesumusseptimus
5. Înviere înseamnă readucere la viață așa cum e normal: în-viere (doar pentru voi este o anexă a legii lui Lavoisier: trecerea dintr-o formă în alta).
Readucere la viață din ce? Din nimic? Dacă după moartea omului nu mai există nimic din el, atunci conform sectei adventiste, Dumnezeu îl recrează total pe om la Înviere. Lucru antibiblic.
Filipeni 1. "22.Dacă însă a viețui în trup înseamnă a da roadă lucrului meu, nu știu ce voi alege. 23.Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine; 24.Dar este mai de folos pentru voi să zăbovesc în trup."
La fel o face și sfântul Ioan în Apocalipsă. Iată ce ne spune el despre Înviere:
Apoc.20."4.Și am văzut tronuri și celor ce ședeau pe ele li s-a dat să facă judecată. Și am văzut sufletele celor tăiați pentru mărturia lui Iisus și pentru cuvântul lui Dumnezeu, care nu s-au închinat fiarei, nici chipului ei, și nu au primit semnul ei pe fruntea și pe mâna lor. Și ei au înviat și au împărățit cu Hristos mii de ani".
Amândoi apostoli văd învierea ca un eveniment ce se petrece cu un suflet ce există conștient, care capătă un trup duhovnicesc, nou, nestricăcios, nu e vorba de un om inexistent și recreat.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.01.2010, 16:29:49
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Readucere la viață din ce? Din nimic? Dacă după moartea omului nu mai există nimic din el, atunci conform sectei adventiste, Dumnezeu îl recrează total pe om la Înviere. Lucru antibiblic.
Cum nu mai există nimic? Țărâna în care s-a transformat trupul e nimic? Suflarea de viață pe care Dumnezeu o retrage la moarte e nimic? Și chiar de nar rămâne nimic, puterea lui Dumnezeu poate să readucă la viață pe cel mort. Vă rătăciți pentru că nu credeți nici în Scriptură, nici în puterea lui Dumnezeu (Mat. 22,29). Credeți atunci în sf. Părinți și în puterea moaștelor lor și veți vedea unde o să ajungeți...



Citat:
În prealabil postat de ovidiu-s Vezi mesajul
Amândoi apostoli văd învierea ca un eveniment ce se petrece cu un suflet ce există conștient, care capătă un trup duhovnicesc, nou, nestricăcios, nu e vorba de un om inexistent și recreat.
Am pus o întrebare, și o repet că n-ai binevoit a-mi răspunde: unde scrie apostolul Pavel de înviere în citatul din Filipeni?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.01.2010, 16:27:54
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Nu ne putea salva altfel?
Ai tu soluții alternative pe care Inteligența Divină nu le-a întrezărit?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.01.2010, 15:56:38
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ba da. Să ne lase să pierim pentru totdeauna.
Ori să desființeze Legea care cerea moartea păcătosului. Oare de ce n-a făcut-o? Teoretic era mult mai simplu, trebuia să rostească un simplu cuvânt, nici măcar nu era nevoie să vină pe pământ. De ce nu a ales această soluție? Poți răspunde?
Ce satisfactie are Dumnezeu in moartea Fiului Sau?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 05.01.2010, 15:19:15
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ba da. Să ne lase să pierim pentru totdeauna.
Ori să desființeze Legea care cerea moartea păcătosului. Oare de ce n-a făcut-o? Teoretic era mult mai simplu, trebuia să rostească un simplu cuvânt, nici măcar nu era nevoie să vină pe pământ. De ce nu a ales această soluție? Poți răspunde?
Prin venirea lui Iisus s-a aratat ca "Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului ci sa se intoarca si sa fie viu".
La voi sectantii am vazut ca se obisnuieste ca cel care a gresit sa fie exclus din comunitate ,voi sunteti cei care faceti judecata pe pamant ,nu il lasati pe Hristos sa judece lumea.
Unde este legea noua ,a iubirii , lasata de Hristos?
Am mai observat ca aveti Noul Testament altfel decat la ortodocsi ,cu ce drept ati modificat cuvintele Scripturii?
Pe cand o noua religie ?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 05.01.2010, 15:31:38
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Prin venirea lui Iisus s-a aratat ca "Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului ci sa se intoarca si sa fie viu".
La voi sectantii am vazut ca se obisnuieste ca cel care a gresit sa fie exclus din comunitate ,voi sunteti cei care faceti judecata pe pamant ,nu il lasati pe Hristos sa judece lumea.
Unde este legea noua ,a iubirii , lasata de Hristos?
1. Excluderea din comunitate nu înseamnă automat condamnarea la moarte cum se deduce din preambulul tău și cum practica biserica istorică.
2. Ecluderea din comunitate nu înseamnă că cel exclus este părăsit și iubirea față de el se transformă în ură.
3. Excluderea nu realizează "judecata pe pământ", este doar o modalitate aleasă de Biserică pentru a face îndreptarea celui greșit și în același timp de a se delimita de păcatul săvârșit (se condamnă păcatul, nu păcătosul).
4. Până la excludere, mai există alți pași de făcut conform Matei 18,15-17


Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Am mai observat ca aveti Noul Testament altfel decat la ortodocsi ,cu ce drept ati modificat cuvintele Scripturii?
Pe cand o noua religie ?
Concret la ce te referi? Iar ajungem la topicul pe care dl. ovidiu-s se ferește să-l deschidă....
Reply With Quote
  #9  
Vechi 05.01.2010, 15:47:37
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
1. Excluderea din comunitate nu înseamnă automat condamnarea la moarte cum se deduce din preambulul tău și cum practica biserica istorică.
2. Ecluderea din comunitate nu înseamnă că cel exclus este părăsit și iubirea față de el se transformă în ură.
3. Excluderea nu realizează "judecata pe pământ", este doar o modalitate aleasă de Biserică pentru a face îndreptarea celui greșit și în același timp de a se delimita de păcatul săvârșit (se condamnă păcatul, nu păcătosul).
4. Până la excludere, mai există alți pași de făcut conform Matei 18,15-17




Concret la ce te referi? Iar ajungem la topicul pe care dl. ovidiu-s se ferește să-l deschidă....
Ma refer la faptul ca Scripturile scrise de Cornilescu nu pot fi un reper pentru noi ortodocsii.
Cornilescu s-a servit in traducerea lui de versiunile in limba engleza ,franceza si germana de unde influenta protestanta.
Am gasit deosebirile dintre traducerea lui Cornilescu si traducerea din limba greaca a Bibliei la ortodocsi pe internet ,pe un blog.Le redau aici:


"Traducerea Cornilescu contine numeroase greseli, iar însusi stilul traducerii conduce la pierderea adâncimii de întelesuri din traducerea ortodoxă. Iată câteva dintre greseli:
  • În primul rând, cea mai mare si mai importantă greseală apare la traducerea cuvintelor Apostolului Pavel cu privire la mântuire. În timp ce în traducerea ortodoxă este folosit un timp gramatical continuu - crestinii se mântuiesc - în traducerea lui Cornilescu scrie că crestinii "sunt mântuiti", în spiritul învătăturii protestante că mântuirea este încheiată, că are o dată calendaristică precisă în viata credinciosului si că este sigură. Originalul grecesc cuprinde un timp gramatical asemănător prezentului continuu din limba engleză - crestinii sunt mântuiti (se mântuiesc) în cadrul unui proces duhovnicesc prin care vietile lor sunt transformate (vezi si cuvintele Sf. Ap. Pavel despre alergarea către tintă). Această traducere eronată folosită de Cornilescu conduce în mod inevitabil la o contradictie cu cuvintele Apostolului Pavel, în care el afirmă că nu este mântuit si că încă aleargă după cunună.[
  • O altă schimbare a textului care nu îi face cinste lui Cornilescu este traducerea selectivă a cuvântului care apare în Noul Testament cu referire la traditii. În Tesaloniceni 2: 15, citim în traducerea lui Cornilescu: "Asadar, fratilor, rămâneti tari si tineti învătăturile pe care le-ati primit fie prin viu Cuvântul tradus aici "învătăturile" este cuvântul grecesc paradosis, acelasi cuvânt care apare si în textul din Matei 15:2, 3, unde Iisus îi ceartă pe iudei pentru că respectă mai mult niste porunci omenesti în dauna poruncilor lui Dumnezeu. Cornilescu, având anumite prejudecăti împotriva traditiei ortodoxe, a preferat sa folosească un alt cuvânt. Ce spune de fapt textul din Tesaloniceni? Apostolul Pavel îi îndeamnă pe credinciosi sa tina traditia pe care au preluat-o de la el. Aceasta traditie era atât scrisa, cât si orală.
  • La Evrei 7:24, în Biblia ortodoxă (traducerea IPS Bartolomeu Anania) se poate citi: "dar Iisus are o preotie netrecătoare prin aceea că El rămâne în veac", pe când în traducerea Cornilescu scrie "Dar El, fiindcă rămâne "în veac", are o preotie, care nu poate trece de la unul la altul". Citatul este folosit de protestanti pentru a justifica necredinta lor fată de succesiunea apostolică. ]
  • Textul ortodox "rusinati cei care se închină chipurilor cioplite" devine în traducerea Cornilescu "rusinati cei care se închina icoanei". În Apocalipsa, "chipul fiarei" devine pentru Cornilescu "icoana fiarei". Icoana e totusi un termen care apare mult mai târziu. In textul original (grecesc, masoretic, manuscrisele de la Marea Moarta) nu apare. La Cornilescu însă apare.[/SIZE]
  • În Biblia ortodoxă, Iisus Hristos este mentionat si ca "ultimul Adam" (ESCHATOS ADAM - în greacă, conform f]1 Cor 15:45. Cornilescu traduce eronat si foloseste "al doilea Adam" pentru Iisus, si nu Ultimul, cum indică termenul eschatos.[/SIZE]
  • În Evanghelia după Ioan, cap. 3, verset 3, este redată discutia Domnului Iisus cu Nicodim. Mântuitorul îi spune: "Dacă nu se naste cineva de sus, nu poate să vadă împărătia lui Dumnezeu". Cornilescu, traducând în fapt după versiunile protestante engleză si franceză ale Bibliei (neoprotestantii îl laudă totusi ca pe un erudit al limbilor vechi), scrie "dacă nu se naste cineva din nou...", pentru a face potrivirea cu doctrina neoprotestantă a nasterii din nou a crestinului, în urma unei rugăciuni spontane, care marchează totodată si încheierea mântuirii. Textul original grecesc - gennisi anothen - înseamnă "să se nască de sus". De altfel, la versetul 4, unde Nicodim întreabă cum poate să se nască un om bătrân, Cornilescu adaugă de la sine "...din nou".

Last edited by anita; 05.01.2010 at 15:50:17.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 05.01.2010, 16:18:47
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Ma refer la faptul ca Scripturile scrise de Cornilescu nu pot fi un reper pentru noi ortodocsii.
Cornilescu s-a servit in traducerea lui de versiunile in limba engleza ,franceza si germana de unde influenta protestanta.
Am gasit deosebirile dintre traducerea lui Cornilescu si traducerea din limba greaca a Bibliei la ortodocsi pe internet ,pe un blog.Le redau aici:


"Traducerea Cornilescu contine numeroase greseli, iar însusi stilul traducerii conduce la pierderea adâncimii de întelesuri din traducerea ortodoxă. Iată câteva dintre greseli:
  • În primul rând, cea mai mare si mai importantă greseală apare la traducerea cuvintelor Apostolului Pavel cu privire la mântuire. În timp ce în traducerea ortodoxă este folosit un timp gramatical continuu - crestinii se mântuiesc - în traducerea lui Cornilescu scrie că crestinii "sunt mântuiti", în spiritul învătăturii protestante că mântuirea este încheiată, că are o dată calendaristică precisă în viata credinciosului si că este sigură. Originalul grecesc cuprinde un timp gramatical asemănător prezentului continuu din limba engleză - crestinii sunt mântuiti (se mântuiesc) în cadrul unui proces duhovnicesc prin care vietile lor sunt transformate (vezi si cuvintele Sf. Ap. Pavel despre alergarea către tintă). Această traducere eronată folosită de Cornilescu conduce în mod inevitabil la o contradictie cu cuvintele Apostolului Pavel, în care el afirmă că nu este mântuit si că încă aleargă după cunună.[
  • O altă schimbare a textului care nu îi face cinste lui Cornilescu este traducerea selectivă a cuvântului care apare în Noul Testament cu referire la traditii. În Tesaloniceni 2: 15, citim în traducerea lui Cornilescu: "Asadar, fratilor, rămâneti tari si tineti învătăturile pe care le-ati primit fie prin viu Cuvântul tradus aici "învătăturile" este cuvântul grecesc paradosis, acelasi cuvânt care apare si în textul din Matei 15:2, 3, unde Iisus îi ceartă pe iudei pentru că respectă mai mult niste porunci omenesti în dauna poruncilor lui Dumnezeu. Cornilescu, având anumite prejudecăti împotriva traditiei ortodoxe, a preferat sa folosească un alt cuvânt. Ce spune de fapt textul din Tesaloniceni? Apostolul Pavel îi îndeamnă pe credinciosi sa tina traditia pe care au preluat-o de la el. Aceasta traditie era atât scrisa, cât si orală.
  • La Evrei 7:24, în Biblia ortodoxă (traducerea IPS Bartolomeu Anania) se poate citi: "dar Iisus are o preotie netrecătoare prin aceea că El rămâne în veac", pe când în traducerea Cornilescu scrie "Dar El, fiindcă rămâne "în veac", are o preotie, care nu poate trece de la unul la altul". Citatul este folosit de protestanti pentru a justifica necredinta lor fată de succesiunea apostolică. ]
  • Textul ortodox "rusinati cei care se închină chipurilor cioplite" devine în traducerea Cornilescu "rusinati cei care se închina icoanei". În Apocalipsa, "chipul fiarei" devine pentru Cornilescu "icoana fiarei". Icoana e totusi un termen care apare mult mai târziu. In textul original (grecesc, masoretic, manuscrisele de la Marea Moarta) nu apare. La Cornilescu însă apare.[/SIZE]
  • În Biblia ortodoxă, Iisus Hristos este mentionat si ca "ultimul Adam" (ESCHATOS ADAM - în greacă, conform f]1 Cor 15:45. Cornilescu traduce eronat si foloseste "al doilea Adam" pentru Iisus, si nu Ultimul, cum indică termenul eschatos.[/SIZE]
  • În Evanghelia după Ioan, cap. 3, verset 3, este redată discutia Domnului Iisus cu Nicodim. Mântuitorul îi spune: "Dacă nu se naste cineva de sus, nu poate să vadă împărătia lui Dumnezeu". Cornilescu, traducând în fapt după versiunile protestante engleză si franceză ale Bibliei (neoprotestantii îl laudă totusi ca pe un erudit al limbilor vechi), scrie "dacă nu se naste cineva din nou...", pentru a face potrivirea cu doctrina neoprotestantă a nasterii din nou a crestinului, în urma unei rugăciuni spontane, care marchează totodată si încheierea mântuirii. Textul original grecesc - gennisi anothen - înseamnă "să se nască de sus". De altfel, la versetul 4, unde Nicodim întreabă cum poate să se nască un om bătrân, Cornilescu adaugă de la sine "...din nou".
  • Mai înainte de toate, țin să atrag atenția că a greși nu e totuna cu a adăuga, a falsifica.
  • Mai apoi, traducerea selectivă nu este o caracteristică proprie lui Cornilescu. Anania face aceeași greșeală, pe care nu o dată am remarcat-o în paginile acestui sub-forum.
  • În privința 1 Cor.15,45 ai dreptate, este o traducere imperfectă, și nu cred că din rea intenție. Între primul Adam și "ultimul" Adam, cu siguranță au mai fost și alți Adami, însă doar doi au fost de importanță reprezentativă pentru neamul omenesc: Adam și Iisus.
  • Legat de Ioan 3,3 ai din nou dreptate, de data aceasta doar parțial: anothen poate avea și sensul de din nou. Grecescu anothen, este tradus în altă parte în Ioan înseamnă „de sus” (cap. 3,31; 19,11; etc.). Cuvântul poate fi folosit bine în oricare sens și nu este singur ce înțeles intenționa Iisus aici. Este clar că Nicodim l-a înțeles în sensul de „din nou” (v. 4), dar Iisus poate vrea să spună „de sus” sensul în care anothen este folosit ulterior în același capitol (v. 31). De fapt, nașterea la care Iisus Se referă aici este o a doua naștere, dar nu este o repetare a primei nașteri, așa cum ar putea lăsa să se înțeleagă expresia „din nou”.

Problema deci este mai nuanțată. Mulțumesc oricum pentru trimiterile semnalate. Cred că această problemă merită un topic special, datorită importanței. Poate reușești să-l convingi pe ovidiu-s .
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cateva intrebari pentru neoprotestanti si protestanti. Seraphim7 Secte si culte 104 23.10.2022 00:36:38
Profeti adventisti NeInocentiu Secte si culte 592 07.05.2012 09:41:27
Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini RafaelMiticaPitulice Despre Sfanta Scriptura 25 02.08.2011 09:01:17
Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti danyel Secte si culte 741 11.08.2010 21:37:50