![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Inteleg, exista si post in relatia conjugala. Dar de ce sa tinem post si de sarbatori?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Post=infranare, nu?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nu cred ca este acelasi lucru, Noesisaa
Tocmai pt ca unui crestin i se cere in multe infranare, nu numai la mancare si relatii trupesti. De exemplu, ar trebui sa ne infranam si de la vorbe (ceea ce nu facem pe forum), dar asta nu este post, nu? (Dar, da, trebuie sa mai citesc si eu) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Iata cum inteleg eu:
1. Sarbatoarea este o icoana a vietii vesnice, a Imparatiei lui Hristos unde oamenii nici nu se insoara, nici nu se marita, ci sunt asemenea ingerilor lui Dumnezeu. Da, sarbatoarea este o zi a bucuriei, dar in sensul ca omul este chemat sa guste oarecum din bucuria cea neinserata care ii va fi daruita in rai. Sensul sarbatorii este acela de a-l chema pe om sa-si ridice mintea de la cele pamantesti, catre cele ceresti. 2. Unirea trupeasca, desi este binecuvantata in cadrul casniciei, este totusi un element pamantesc in sensul ca in rai nu va mai fi nevoie de aceasta. Inainte de cadere, Adam si Eva au trait in feciorie. Nevoia casatoriei a aparut dupa caderea din rai. Asadar, in zi de sarbatoare, prin relatiile trupesti, mintea noastra este trasa tot catre cele pamantesti. 3. Aceeasi situatie apare si in cazul in care ne impartasim. Ne infranam de la relatiile trupesti atat inainte, cat si dupa impartasanie, nu pentru ca ele ar fi necurate, ci pentru a simti mai bine gustul vesniciei, gustul bucuriei celei nematerialnice. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Doar cateva ganduri vreau sa va spun, ca altfel n-as fi vrut sa ma bag in discutia celor de aici.
Postul, stiti bine este un mijloc, nu un scop in sine. Este un mijloc de curatire de pacate, de deprindere cu faptele bune atat de necesare pt. mantuire. Cand se dezleaga postul de bucate , nu se dezleaga si postul de pacate! Acest post ramane in continuare, adica deprinderea de a nu mai pacatui cu care ne invatam in timpul postului de bucate trebuie sa se prelungeasca si dupa inceperea praznicului si a dezlegarii de mancare. Sarbatoarea este o zi de bucurie ,si nu de destrabalare. Sarbatoarea se cinsteste prin participarea la slujba, prin Impartasanie chiar in ziua de praznic. Le spun enoriasilor mei ca postul tinut pana la capat si Impartasania chiar in ziua de sarbatoare cand se dezleaga postul( Sfintele Pasti sau Craciunul etc.) este incununarea tuturor straduintelor, jertfelor si ostenelilor din timpul postului. Deci , chiar daca nu mai postim de bucate, postim de pacate si tot trebuie sa postim. ![]() ![]() ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Or nu asta invata Biserica. Relatia conjugala este binecuvantata de Biserica. Si prin ea, sotul si sotia se unesc intru Hristos si devin un singur trup. Pentru Anca: cu textul postat de tine sunt numai partial de acord. Sexualitatea in forma de dupa cadere a fost probabil diferita de cea creata de Dumnezeu la inceput, dar asta nu inseamna ca este intinata de pacat in orice conditii. La fel, si mancarea a fost altfel inainte de cadere, a fost ca o euharistie. Noi suntem chemati, dupa Intrupare, sa incercam sa traim lucrurile curatate de semnele caderii, sau 'prin moarte sa calcam moartea'. pentru crestin, nici moartea insasi nu mai este urmarea pacatului, ci cale spre Viata. Atunci, opice act uman este cale spre viata daca il traim ca atare. Relatia trupeasca binecuvantata de Dumnezeu in casatorie este un acest mod de a trai sexualitatea.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eu am inteles deja raspunsul la intrebarea pe care am pus-o in titlu, in sensul ca scrie undeva ca exista doua feluri de impartasanii: in perioada de post si in perioada de dulce.
In perioada de post se tin regulile cunoscute. In perioada de dulce se tine post alimentar de la ora 24.00h pana la impartasanie. Cu postul trupesc in acest caz inteleg ca este 1 zi inainte si una dupa impartasanie. Eu una nu sunt adepta impartasirii dese, fara pregatire prealabila, indiferent de ce spun duhovnicii si preotii. Sunt pentru mai mult respect in acest sens, a semnificatiei impartasaniei. Nu este ceva de placere, pentru ca asa am putea manca si bea cate o cupa plina cu anafura si vin. Totusi primim numai o firimitura si o lingurita. Este ceva special, fin, sfant. Daca simt ca vreau sa ma impartasesc in perioada de dulce, as putea s-o fac, acum stiu regula si nu trebuie asa post. In rest mi se pare f.aspru, dar fiecare cum poate. Eu mi-am facut regula mea. Legat de postul trupesc eu va inteleg totusi total. Adica spuneti-mi si mie cum va ganditi si procedati voi: dupa 40 zile de post, mai tineti si sarbatorile si atunci cand va mai intalniti fratilor cu sotul/sotia? Chiar cand anume? Cand este liber? Si daca vedeti lucrurile la modul asta, de ce v-ati mai casatorit? Si pana la urma este casatoria normala, acceptata de biserica sau nu? Este un pacat sa traiesti cu sotul/sotia, sau nu? Discutam la nesfarsit acest subiect si nu ajungem la nici un rezultat. Este f.clar ca pentru calugari, sfinti necasatoriti (dar si aceia casatoriti cum si cand or fi facut cu sotia si cand au facut copiii)? Asa cum sustin multintre voi, sexul cu sotul/sotia este ceva murdar, pacatos si de aceea trebuie post = abstinenta. Si mai cred ca atat la mancare cat si la sex, pacatul incepe numai cand se depasesc niste limite. Mancatul in anumite limite sanatoase nu este pun pacat si daca s-ar mentine asa, n-ar trebui post deloc. La fel si cu sexul. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Imi pare rau, GeorgeS a postat in timp ce eu scriam, deci nu am vazut mai inainte ce a scris.
Inteleg din postarea sa asa: 1. Sarbatoarea se cuvine a se tine cu mers la biserica, impartasanie, a nu face pacate. Pana aici sunt de acord si asa ma stradui (cu exceptia impartasitului). Dar de aici urmeaza insa problema: 2. Si GeorgeS, ca preot spune ca:"sarbatoarea este zi de bucurie, nu de destrabalare". De unde deduc eu ca si un preot vede sexul ca destrabalare, deci si propria lui relatie cu sotia este tot destrabalare? Eu sunt de parere ca ziua de sarbatoare sa se tina asa cum spune George, dar seara sa ne ducem la culcare cu sotul/sotia. Nu mi se pare nici pacat si nici destrabalare. Am gasit si in canoane ceva interesant: "51.Daca vreun episcop sau preot sau diacon, sau oricare din catalogul clericilor, se abtine de casatorie si de carnuri si de vin, nu pentru infranare, ci din dispret, uitand ca "toate sunt bune foarte" si ca "barbat si femeie" a facut Dumnezeu pe om si hulind va barfi faptura, ori sa se indrepteze, ori sa fie caterisit si izgonit din biserica. Asemenea si laicul." |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Post de bucate sau post de pacate...??? | geo.nektarios | Pocainta | 160 | 19.03.2016 13:34:53 |
Icoana Mantuitorului nu se mai saruta daca te-ai impartasit? | Heurtebise | Impartasania (Taina Euharistiei) | 23 | 06.05.2011 12:32:42 |
MITROPOLITUL CORNEANU S-A IMPARTASIT CU CATOLICII | orthodoxis | Stiri, actualitati, anunturi | 3 | 28.05.2008 15:37:58 |
Sarbatori fericite! | ancah | Generalitati | 57 | 01.01.2008 21:49:47 |
Slujba post Craciun | motiff | Generalitati | 1 | 20.11.2006 12:18:10 |
|