![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce stii tu despre st Serge, ca nici n-ai terminat scoala si abia esti ortodox de cateva luni? Ai citit poate niste fituici de propaganda pe undeva. Uite-te in dictionar si vezi ce inseamna propaganda. Eu nu fac propaganda, ci discut. Sunt si sfinti care au recunoscut botezul si alte taine savarsite de altii decat de ortodocsi, deci nu neaga prezenta harului la ei.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Harul ori este, ori nu este. Iconomia nu il face sa apara. Iconomia activeaza ceea ce este. Despre celelalte (filioque etc), alta data.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Uite roadele; ereticii au har! Daca Sfintii afirma ca nu exista Har in adunarile ereticilor, in cazul nostru, romano-catolicii, tu de ce afirmi (pentru a cata oara?) contrariul? De ce voi ecumenistii va opuneti Adevarului cautand portite spre o noua eclesiologie? Doar in Biserica Ortodoxa exista Har! Tu afirmi ca defapt nu e asa, ci si romano-catolicii au "ceva" har! Avem negru pe alb, vocea patristica a Sfintilor si vocea ta ecumenista? Oare cino o avea dreptate... (intrebare retorica)! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Conceptia Sfintilor Parinti (cum ar fi de ex. Sfantul Grigorie de Nyssa), preluata si de teologii nostri contemporani (cum ar fi Pr. Staniloae), este ca omul vine in contact cu harul, in aceasta lume, in mai mare sau mai mica masura. Pastrand fragmente de adevar, orice om pastreaza si o anumita impartasire cu harul divin, dar nu in sensul Sfintelor Taine, ci in sensul puterii atottiitoare a lui Dumnezeu. In acest sens se poate spune de ex. ca romano-catolicii sunt mai aproape de ortodoxie decat, sa zicem, animistii. Cu toate acestea, ratand totusi intalnire cu ortodoxia, catolicii sunt in fapt mai departe, intrucat aparenta lor "ortodoxie" ii face sa respinga adevarata Biserica a lui Hristos. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Lamuritor pentru problema mi se pare urmatorul fragment, din editorialul de azi de pe site:
"Daca ne intalnim sa ne unim, ce chip trebuie sa luam? Sa intelegem ca sfintii pictati in Biserica nu au chipul asemanator lui Hristos? Daca da, atunci spre ce tindem? Stim ca pentru ortodocsi identitatea de credinta este esentiala unitatii. De aceea nu trebuie sa se uite ca identitatea trebuie cautata nu numai in raport cu prezentul, ci si in raport cu trecutul. Nu putem vorbi de o unitate, in conditiile in care unele Biserici sunt indiferente la o parte din invatatura apostolica, marturisita in Biserica nedivizata de la inceput. Si atunci ce facem, ne asezam unii langa altii cu gandul ca vom ajunge la unitate, in conditiile in care marturisirile de credinta sunt diferite. Nu asa devenim una. Mantuitorul nu-i cere lui Petru sa se roage intr-un fel, iar lui Ioan in alt fel. El lasa o rugaciune pentru toti. Nu ne intalnim sa devenim o asociatie, ci o Biserica care se bazeaza pe unitatea de marturisire a credintei crestine originare." |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In baza a ceea ce avem in comun putem doar purta un dialog, un dialog despre orice problema religioasa. Citat:
Nici un om de pe fata pamantului nu poate ingradi voia si lucrarea harului lui Dumnezeu. Eu inteleg ce vrei tu sa spui. Insa, sa avem grija cum formulam acestea. Sfintii Parinti spun ca Tainele Bisericii Ortodoxe sunt mijloacele de pogorare a harului in om, insa nu limiteaza harul la acestea. Oameni din diverse confesiuni au venit la Ortodoxie. Stii asta. Pai tocmai acea miscare a inimii lor, inainte insa de a fi primiti in Biserica Ortodoxa, este chiar o lucrare a harului lui Dumnezeu. Cand citim ca "Duhul sufla unde vrea" se arata tocami ca omul nu poate ingradi lucrarea Acestuia. Ce avem noi de facut este sa ne vedem de ale noastre, sa pastram dreapta credinta si viata practica de nevointa si rugaciune, in a ne stradui sa inmultim si sa pastram harul primit in cadrul Sfintelor Taine. Cat despre ceilalti, sa'L lasam pe Dumnezeu sa lucreze, iar pe noi insine sa ne facem lor pilda cu fapta.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) Last edited by windorin; 20.01.2010 at 15:01:09. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pot si eu sa spun: "Sunt si sfinti care nu au recunoscut botezul si alte taine savarsite de altii decat de ortodocsi, deci neaga prezenta harului la ei". Intelegi ce vreau sa spun? Putem afirma sau nega cu usurinta fara a indica de unde am luat ideea respectiva; fapt pe care l-am remarcat la mai multi forumisti. Nimeni nu este original pe lumea asta; toata lumea se inspira de undeva, conform Tutea. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Comentariu rugaciune "Cuvine-se cu adevarat" | Ludescu | Despre Biserica Ortodoxa in general | 17 | 26.05.2011 04:17:42 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
|