![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mai intai trebuie sa ajungem noi la o masura duhovniceasca... pentru ca, altfel, ii smintim si mai tare. Trebuie sa ajungem modele pentru altii. la concluzia aceasta am ajuns eu, dupa ce m-am tot framantat pe aceeasi tema si am facut altora mai mult rau decat bine. In rest, rugaciunile pentru ei fac mult bine. Si rabdarea, rabdarea....
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ei, intrebarea este cum poti sa faci acest lucru in vecinatatea unei persoane pentru care toate cele pe care le implica practicarea ortodoxiei reprezinta o ciudatenie (ca sa nu spun o bizarerie)? In ascuns banuiesc ca nu ne putem manifesta, doar trebuie sa fim modele, nu? (nu la modul fatarnic, fireste) Asadar cum dozam cantitatea de "practica" ortodoxa ca sa nu producem sminteala si sa nu pierdem o batalie chiar inainte de a o fi inceput? Sunt de acord cu rugaciunea, totul e clar in privinta ei. Si cu rabdarea. Doamne ajuta!
__________________
Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatoasa! Preach the Gospel and, if necessary, use words. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nu prin lucruri exterioare care par exotice o sa le dam celorlalti un iz de ortodoxie, chiar daca ele sunt bune (cum ar fi postul, sa zicem).
Cred ca un om care are o viata in Hristos arata asta prin privire, prin lumina care i se citeste pe fata. Astea pot impresiona. Si bineinteles se vede in purtarea lui fara de aproapele. Alt lucru care atrage: bucuria care se citeste pe fata omului.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si as mai adauga ceva, desi stiu ca o sa sara multi in sus: ortodox nu este cel cu certificat de ortodox, ci cel care traieste in acest spirit. Era si o povestioara oarecum comica pe undeva, cu ortodoxul si ne-ortodoxul care asteptau la Poarta Raiului, sa le deschida Sfantul Petru. Si pana la urma cel care a intrat n-a fost cel cu certificatul... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Pai nu a zis ca asta intreaba: Orthdoxy for dummies? Dummies inseamna incepatori.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Sporturile, yoga si altele se practica.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Este greu sa inveti pe cineva credinta in general, sau alta credinta decar a invatat/are el.
Se face in general, si asta se vede pe acest forum, o mare greseala: Este prezentata numai partea exterioara a credintei, detalii aiurea. La fel ca in multe alte situatii, oamenii isi fac prima impresie din ceea ce vad. Pana sa ajunga sa vada dogme si ce scrie in scripturi, oamenii vad lucruri ca: femei infasurate, slujbe f.lungi, asprime, interdictie la mancaruri, interdictia obtinerii de copii pe cale medicala (ce scandal continuu este aici din acest motiv si cata lume care nu poate avea copii uraste si a iesit din biserica (lor), pentru ca in grupul celor ce voteaza niste legi se afla si reprezentanti ai bisericii) etc. Mi s-au pus o serie de intrebari si mie si au ajuns la concluzia ca ortodoxia este o secta f.invechita. Ei asa au perceput si m-au jignit pe mine. Nu m-am suparat, pentru ca exact asa se intampla in multe situatii. Si noi crestinii patim la fel cand vine vorba de musulmani, iudei, sau alte religii. La musulmani vedem imediat femeile invaluite in negru, violenta, umilirea femeii, si ce mai vedeti si voi in lume. Noi nu stim ce scrie in scripturile lor. Poate ca au si lucruri bune. Dar ne socheaza mai intai aspecte exterioare si fapte si ne indeparteaza imediat de la credinta respectiva, inainte sa ajungem sa le cunoastem in interior. In log sa prezentam lucruri pozitive, frumoase, speriem lumea. Un lucru pozitiv realizat aici la noi: interesul pentru slujbele ortodoxe (dar sa nu fie lungi). Am observat ca la orice credinta, tocmai lucrurile care se opun umanului sperie si indeparteaza oamenii de la credinta si amestecul in viata privata a omului. Lucruri si fapte umane, de ajutorare, de caldura, prietenie, de omenie, de aspect uman normal, astea atrag oamenii. La fel ca si atunci cand vrei sa capeti un serviciu si trebuie sa convingi angajatorul. Am observat ca nu conteaza (depinde si de tara acum) cat stii, ce experienta, cine esti in interior, ci: hartiile, poza, mapa, cum te prezinti la interviu (aspect exterior, mod de abordare a lucrurilor, gesturi, fizic). Asta este realitatea din pacate. Trebuie sa arati omului ce ofera bun si frumos (dar palpabil) credinta respectiva. Si eu sunt tentata de credinta de aici, tot prin partea practica. Daca pe mine credinta mea nu ma ajuta sa ma descurc, sa-mi rezolv niste greutati, sa ma simt bine (inclusiv pe plan uman), atunci mai bine ma duc la ceilalti care imi ofera atatea. Si atunci cum e mai bine? La noi in ortodoxie este prea mare foarfeca intre pamant si cer, intre om si Dumnezeu si atunci unul din ele se pierde pe drum (de obicei omul). |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Eu cred ca este o mare ingamfare din partea omului sa traiasca cu senzatia ca el poate aduce pe cineva la Ortodoxie, de parca i-ar aduce la sine.
Dumnezeu, Cel care cerceteaza inimile si rarunchii, singur El este Cel care converteste, caci catre El ii cheama pe cei rataciti. Noi nu putem decat sa ne punem in slujba Lui si sa incercam sa intelegem lumea prin ochii Lui. Altfel, silirea noastra spre convertire / convingere nu ne va duce decat la depresie, pentru ca din pacate, realitatea arata ca marea majoritate a oamenilor, in ciuda tuturor eforturilor lui Dumnezeu, aleg calea mortii. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Cu ce ochi va privi un ateu (sau un om care nu a postit in viata lui) postul alimentar sau pe cel conjugal?
Nu ne putem permite sa fim caldicei in relatia cu Dumnezeu, nu-i asa? Atunci cum incepem sa postim atat timp cat partenerul considera abtinerea de la mancarea de frupt si respectiv de la relatiile trupesti un non-sens? Dumnezeu ii va deschide ochii, insa cum trecem peste perioada dificila de inceput? E foarte greu sa le explici oamenilor ca ortodoxia nu are nimic de-a face cu “carpe diem”, ca din contra, trebuie sa ne nevoim, samd. Mie mi se pare o problema serioasa. Daca unora li se pare semn de ingamfare, sa-mi fie iertat. Doamne-ajuta!
__________________
Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatoasa! Preach the Gospel and, if necessary, use words. |
|
|