![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#72
|
|||
|
|||
![]()
Eu cred ca este si cum spune Ana,caci prin Botez se scoate diavolul din inima inimii omului si se salasluieste in mod real Dumnezeu Iisus Hristos acolo...Care totusi lucreaza si fara stiinta noastra cumva:
" Iată, stau la ușă și bat; de va auzi cineva glasul Meu și va deschide ușa, voi intra la el și voi cina cu el și el cu Mine. " Apocalipsa ...neafectind libertatea noastra.Daca porti de grija unui om si-l feresti de multe primejdii,fara ca acesta sa stie ( sau sa-si dea acordul daca ar sti )...nu inseamna ca-l privezi de alegerea lui.( parerea mea ) Dar si ce spune fani e bine,sintem biserica,traim in comuniune unii cu altii prin Sfintul Duh Dumnezeu,sintem chipuri ale lui Hristos,traim si in prezent dar si in vesnicie,bine ar fi ca familia,nasii,... sa fie o biserica mai mica pentru copil, ca acesta sa creasca in fapte bune si in cunoasterea lui Iisus Hristos Dumnezeu....si ca Dumnezeu sa lucreze si prin el pentru ajutorarea celorlalti. Cit despre viitorul sinod ecumenic,ma gindesc la ce a spus Dumnezeu in Sfinta Scriptura: "Dar Fiul Omului, când va veni, va găsi, oare, credință pe pământ? " Luca 18,8
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici |
#73
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar oare este vina noastra, cind noi ca oameni suntem INCREDIBIL DE usor de mintit, manipulabili intr-o directie sau alta, efectiv Doamne ca frunza-n vint! SI TU DOAMNE STII DE ACEST LUCRU, cum de ne-ai lasat de izbeliste Doamne, fara nici un izvor istoric clar, fara nimic scris, fara nici o confirmare, fara nici o verificare CLARA! Noi astia micii si ca vai de capul nostru, de unde sa adunam atita putere pentru credinta? Nici macar sa alegem nu putem, intr-una aleg altii pentru noi si ne trag pe sfoara si ne pacalesc ca cica NOI ALEGEM!! |
#74
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bate odata cu adevarat, ca sa credem Doamne in ceva clar ca doar Tu esti Adevarul nu simbolul! |
#75
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu insa vorbeam de ortodocsi. De aceea nu doream sa intru in amanunte. |
#76
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu stiu unde i-ai cautat pe tineri in biserica, dar in Romania e plin de tineri. acolo sa-i cauti. |
#77
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#78
|
|||
|
|||
![]()
"Doamne ca frunza-n vint! SI TU DOAMNE STII DE ACEST LUCRU, cum de ne-ai lasat de izbeliste Doamne, fara nici un izvor istoric clar, fara nimic scris, fara nici o confirmare, fara nici o verificare CLARA!"
Numeste te rog verificare clara raportat la scopul propus. O carte scrisa mai bine? Dar ar spune imediat cineva ca e inventie omeneasca (si asa Biblia e luata pe sus in toate felurile ba ca e facuta de apostoli pentru propaganda, ba ca nici n-au facut-o apostolii, ba ca alte alea). O minune? Dar au fost minuni si sau sunt negate sau sunt comentate ca fiind fenomene naturale. Prezenta personala a lui Iisus? Dar nu te gandesti, Iuda a fost in prezenta lui si s-a impartasit direct din mana lui. Tu crezi cumva ca aici discutam de "Doamne, da-ne dobanda la banca fara modificarea contractului"? VIATA TA ACUM CAND VORBESTI E PLINA DE CERTITUDINI. Asta e tot. |
#79
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din pacate in astfel de cazuri unii se duc la alt preot care nu le cere nimic, si gata. :-( In ortodoxie nu exista doctrina dupa care un copil nebotezat nu se poate mantui. Asta era la catolici (si, ca sa fie clar, zic: este o doctrina falsa dpdv ortodox ;-)). La noi, pacatul originar nu este o vina, care ne-ar impiedica sa ajungem la Dumnezeu, ci este un fel de sabiciune, o boala a naturii umane care ne impiedica sa ne ducem viata pe lumea asta asa incat sa ne nastem intru Imparatie. Daca un copil moare fara botez, pentru el se deschid alte cai pt mantuire, caci el nu mai este in trup, nu mai este in lumea asta cazuta. Sfantul Grigore de Nyssa a scris o carte despre pruncii morti timuriu. El nici nu isi pune problema ca nu ar fi mantuiti, discuta doar despre 'teodicee' (de ce Dumnezeu ii lasa sa fei conceputi) O dovada ca este asa este botezul la maturitate practicat in primele secole. Cum am mai spus, au inceput sa fie botezati oamenii de mici nu din cauza temei ca nu s-ar putea mantui, ci din cauza ca toata societatea devenise crestina.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#80
|
||||
|
||||
![]()
Apoi, sufletele copiilor avortati, nefiind botezate, nu pot intra in imparatia lui Dumnezeu, ci asteapta ziua cea infricosatoare a judecatii, cand singuri vor acuza pe parintii care i-au ucis in fata Dreptului Judecator Iisus Hristos.
Copiii care mor nebotezati, din motive independente de vointa parintilor sau a preotilor, se pot considera partasi la botezul dorintei, ca si dreptii Vechiului Testament, sau prin analogie cu vindecarile facute de Iisus Hristos la rugaciunile parintilor sau ale prietenilor. Caci Dumnezeu nu pedepseste pe cel nevinovat, ci dimpotriva, caci El a creat pe om spre fericire. Totusi, parintii copiilor se vor spovedi si li se va randui canon potrivit cu grija sau nepasarea lor. Adica sa boteze sau sa creasca un copil sarac, sa viziteze un loc sfant, sa faca milostenie, sa fara metanii, sa tina post etc. Iata ce spune Sfantul Chiril al Ierusalimului in Cateheza a III-a, cap. 10: "Daca cineva nu primeste botezul, nu se mantuieste, afara numai de mucenici care primesc imparata si fara de apa ( botez). Mantuitorul, cand a mantuit lumea prin Cruce si cand I s-a impuns coasta, a slobozit sange si apa, ca sa se boteze cu sangele Lui cei care se boteaza in timpul persecutiilor. Mantuitorul numeste mucenicia botez, caci zice: <>"; (Marcu 10, 38). "Mucenicii si-au facut marturisirea de credinta, facandu-se priveliste lumii, ingerilor si oamenilor" (I Corinteni 4, 14). Sinodul VI Ecumenic in canonul 83, spune: "Cei morti nu pot fi botezati, dupa cum nu pot fi nici impartasiti". Deci copiii avortati, nascuti fara de vreme, pierduti fara voie, sau care mor indata dupa nastere, fara a primi botezul, nu pot fi botezati nicidecum dupa moarte, pentru ca nu mai sunt vii. Nu pot fi pomeniti nici la biserica, pentru ca nu sunt botezati si nu au nume. Ei nu sunt membrii Bisericii lui Hristos. De buna seama ca Dumnezeu nu pedepseste pe cei ce nu cunosc legile si mai ales pe copiii nebotezati. Ba, dimpotriva. El a creat pe om spre fericire si, deci, copiii care n-au putut folosi libera lor vointa si putere in virtutea scopului pentru care omul a fost creat, El ii fericeste pentru existenta lor, asa cum si ei Il lauda pentru aceeasi existenta nevinovatasi frumoasa creatiune naturala. Astfel, ei sunt randuiti la fericirea naturala a existentei, dar nu la cea a rasplatirii dupa merite, intrucat nu au fapte virtuoase". "Fericirea naturala o da Dumnezeu direct si necesar, fara a mai fi nevoie de efortul omului, nici nu mai este nevoie de a se vorbi de ea intre oameni. Ci, revelata divina ne arata numai pe acea fericirie la care si omul contribuie" (II Corinteni 12, 4; Apocalipsa 21, 22). Pravila lui Matei Basarab, in capitolul 153, spune despre copiii nebotezati: "Iar cati coconi ai crestinilor mor nebotezati, asijderea si ai paganilor, aceia nu merg nici in imparatia cerurilor, nici in munca, ci numai la un loc luminos. Iar cand se boteaza se deschid cerurile pe care le incuiase Adam pentru neascultare si au fost tot inchise pana cand a venit Domnul nostru Iisus Hristos si a dat darul Sfantului Botez in lume" (Ibidem, 154). Sursa: http://www.orthodoxphotos.com/readin...l/cleopa.shtml
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Al saptelea Sinod Ecumenic | Ekaterina | Istoria bisericii | 0 | 13.10.2012 01:07:32 |
Al optulea sinod ecumenic de la Florenta | Calin21 | Istoria bisericii | 3 | 08.10.2011 12:12:34 |
Cuvantarea PF Bartolomeu patriarhul ecumenic la sedinta Sfantului Sinod al BOR | mihailt | Generalitati | 1 | 28.10.2010 23:47:48 |
Sfantul Sinod al saptelea ecumenic | mihailt | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 17.06.2009 15:56:40 |
Se pregateste un nou sinod ecumenic? | mihailt | Despre Biserica Ortodoxa in general | 3 | 10.11.2008 23:28:33 |
|