Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #61  
Vechi 07.02.2010, 19:35:50
geo.nektarios's Avatar
geo.nektarios geo.nektarios is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.07.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.356
Implicit

A treia Tema a acestei perioade a Triodului, a acestei Duminici este meditatia asupra Judecatii ce va avea loc... cand Domnul Hristos iarasi va sa vina cu slava sa judece viii si mortii a Carui Imparatie nu va avea Sfarsit!

Domnul Hristos nu se ascunde cu aceasta ci ne spune exact cum va fi: va desparti „oile” de „capre”. de ce foloseste Domnul Hristos aceste expresii? Pt ca El Insusi S-a numit pe Sine PASTOR: Eu sunt Pastorul cel Bun si Imi pun viata pt oile Mele! Cand vine hotul, cel platit fuge, dar eu Imi dau viata pt ele. Eu le cunosc pe ele si ele Ma cunosc pe Mine! (ev de la Ioan cap 10)
Asadar OILE de la sfarsit care Il cunosc pe Pastor se vor separa de capre, precum un pastor face cand pune oile in staul.
Spune Ivatatura Bisericii ca Judecata va fi foarte repede, atat timp cat dureaza citirea celor 6 Psalmi ai Utreniei, care si poarta numele de Psalmii Judecatii! Atat de importanti sunt! E vb de Ps. 3, 37, 62, 87, 102 si 142.
Iar constiinta fiecaruia ii va spune ce loc are in fata lui Hristos: constiinta ii spune sa mearga cu oile sau cu caprele.
Chemarea lui Hristos e atat de frumoasa: Veniți, binecuvântații Tatălui Meu, moșteniți împărăția cea pregătită vouă de la întemeierea lumii.
iar celor cu caprele le spune foarte dur: Duceți-vă de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, care este gătit diavolului și îngerilor lui. Ceea ce descoperim din aceste cuvinte este EXISTENTA IADULUI, si cum ca si DIAVOLII se vor chinui alaturi de cei pacatosi.
Din Sf.Evanghelii aflam ca si demonii se tem de iad: Ce ai cu noi Fiul lui Dumnezeu, ai venit sa ne chinuiesti mai inainte de vreme?
Amranic trebuie sa fie Iadul... cata groaza!
De aceasta Judecata nu va scapa nimeni. Nici Dreptii nici Pacatosii. Toti oamenii de la Intemeierea lumii vor fi prezenti...

Judecata are si rol particular, cand fiecare om se va infatisa inaintea lui Hristos pt a da raspuns pt fiecare fapta a sa! Sentinta acestei Judecati are rol provizoriu pana la Judecata cea Mare, care nu se mai poate schimba deloc, caci pana la Judecata Mare mai sunt sanse de salvare a sufletelor care sunt in iad... mai da cineva Milostenie pt el... se roaga BISERICA prin Sf.Liturghie si Sf.Parastase...

Dar de judecata personala ne putem scapa, daca implinim cuvantul Mantuitorului care spune NU judecati ca sa NU FITI JUDECATI! Spoevedania este prilejul cel mai BUN de judecata a noastra... sa ne para rau si sa nu mai gresim. sa ne mustram pt pacate si sa luma canon pt a ne curati si a nu mai face raul. In felul acesta putem scapa noi singuri de judecata daca nu judecam pe aproapele si daca ne judecam noi pe noi insine fiecare, si NU MAI GRESIM!

Dumnezeu sa ne dea raspuns Bun la infricosata judecata!
__________________
Reply With Quote
  #62  
Vechi 07.02.2010, 20:57:50
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de geo.nektarios Vezi mesajul
A treia Tema a acestei perioade a Triodului, a acestei Duminici este meditatia asupra Judecatii ce va avea loc... cand Domnul Hristos iarasi va sa vina cu slava sa judece viii si mortii a Carui Imparatie nu va avea Sfarsit!

Domnul Hristos nu se ascunde cu aceasta ci ne spune exact cum va fi: va desparti „oile” de „capre”. de ce foloseste Domnul Hristos aceste expresii? Pt ca El Insusi S-a numit pe Sine PASTOR: Eu sunt Pastorul cel Bun si Imi pun viata pt oile Mele! Cand vine hotul, cel platit fuge, dar eu Imi dau viata pt ele. Eu le cunosc pe ele si ele Ma cunosc pe Mine! (ev de la Ioan cap 10)
Asadar OILE de la sfarsit care Il cunosc pe Pastor se vor separa de capre, precum un pastor face cand pune oile in staul.
Spune Ivatatura Bisericii ca Judecata va fi foarte repede, atat timp cat dureaza citirea celor 6 Psalmi ai Utreniei, care si poarta numele de Psalmii Judecatii! Atat de importanti sunt! E vb de Ps. 3, 37, 62, 87, 102 si 142.
Iar constiinta fiecaruia ii va spune ce loc are in fata lui Hristos: constiinta ii spune sa mearga cu oile sau cu caprele.
Chemarea lui Hristos e atat de frumoasa: Veniți, binecuvântații Tatălui Meu, moșteniți împărăția cea pregătită vouă de la întemeierea lumii.
iar celor cu caprele le spune foarte dur: Duceți-vă de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, care este gătit diavolului și îngerilor lui. Ceea ce descoperim din aceste cuvinte este EXISTENTA IADULUI, si cum ca si DIAVOLII se vor chinui alaturi de cei pacatosi.
Din Sf.Evanghelii aflam ca si demonii se tem de iad: Ce ai cu noi Fiul lui Dumnezeu, ai venit sa ne chinuiesti mai inainte de vreme?
Amranic trebuie sa fie Iadul... cata groaza!
De aceasta Judecata nu va scapa nimeni. Nici Dreptii nici Pacatosii. Toti oamenii de la Intemeierea lumii vor fi prezenti...

Judecata are si rol particular, cand fiecare om se va infatisa inaintea lui Hristos pt a da raspuns pt fiecare fapta a sa! Sentinta acestei Judecati are rol provizoriu pana la Judecata cea Mare, care nu se mai poate schimba deloc, caci pana la Judecata Mare mai sunt sanse de salvare a sufletelor care sunt in iad... mai da cineva Milostenie pt el... se roaga BISERICA prin Sf.Liturghie si Sf.Parastase...

Dar de judecata personala ne putem scapa, daca implinim cuvantul Mantuitorului care spune NU judecati ca sa NU FITI JUDECATI! Spoevedania este prilejul cel mai BUN de judecata a noastra... sa ne para rau si sa nu mai gresim. sa ne mustram pt pacate si sa luma canon pt a ne curati si a nu mai face raul. In felul acesta putem scapa noi singuri de judecata daca nu judecam pe aproapele si daca ne judecam noi pe noi insine fiecare, si NU MAI GRESIM!

  1. Dumnezeu sa ne dea raspuns Bun la infricosata judecata!
  1. Un aspect pe care multi din noi il neglijeaza , cu voie sau fara voie , ca nu este deajuns sa spui senin ca nu am facut rau in viata mea , ci tot timpul sa faci fapte bune . Nepasarea , indiferenta ,timpul pierdut de noi in aceasta stare , va fi luat in calcul la infricosata judecata . Si in aceasta este judecata infricosatoare , pentru ca nu este suficient sa nu desfranez , sa nu fur , sa nu ucid , etc., ci trebuie sa-mi folosesc timpul ca sa devin mai bun , mai intelegator , mai milostv . A ne culca pe o ureche ca suntem far de pacate , este mare inselare , pentru ca la aceata infricosata judecata vor fi judecate atat faptele bune cat si cele rele . " NU E SUFICIENT SA NU FACI RAU NIMANUI , CI TREBUIE SA FACI BINE MULTORA " ( din predica de astazi a PreafericituluiParinte Patriarh DANIEL )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #63  
Vechi 07.02.2010, 21:53:58
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de geo.nektarios Vezi mesajul
A treia Tema a acestei perioade a Triodului, a acestei Duminici este meditatia asupra Judecatii ce va avea loc... cand Domnul Hristos iarasi va sa vina cu slava sa judece viii si mortii a Carui Imparatie nu va avea Sfarsit!

Domnul Hristos nu se ascunde cu aceasta ci ne spune exact cum va fi: va desparti „oile” de „capre”. de ce foloseste Domnul Hristos aceste expresii? Pt ca El Insusi S-a numit pe Sine PASTOR: Eu sunt Pastorul cel Bun si Imi pun viata pt oile Mele! Cand vine hotul, cel platit fuge, dar eu Imi dau viata pt ele. Eu le cunosc pe ele si ele Ma cunosc pe Mine! (ev de la Ioan cap 10)
Asadar OILE de la sfarsit care Il cunosc pe Pastor se vor separa de capre, precum un pastor face cand pune oile in staul.
Spune Ivatatura Bisericii ca Judecata va fi foarte repede, atat timp cat dureaza citirea celor 6 Psalmi ai Utreniei, care si poarta numele de Psalmii Judecatii! Atat de importanti sunt! E vb de Ps. 3, 37, 62, 87, 102 si 142.
Iar constiinta fiecaruia ii va spune ce loc are in fata lui Hristos: constiinta ii spune sa mearga cu oile sau cu caprele.
Chemarea lui Hristos e atat de frumoasa: Veniți, binecuvântații Tatălui Meu, moșteniți împărăția cea pregătită vouă de la întemeierea lumii.
iar celor cu caprele le spune foarte dur: Duceți-vă de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, care este gătit diavolului și îngerilor lui. Ceea ce descoperim din aceste cuvinte este EXISTENTA IADULUI, si cum ca si DIAVOLII se vor chinui alaturi de cei pacatosi.
Din Sf.Evanghelii aflam ca si demonii se tem de iad: Ce ai cu noi Fiul lui Dumnezeu, ai venit sa ne chinuiesti mai inainte de vreme?
Amranic trebuie sa fie Iadul... cata groaza!
De aceasta Judecata nu va scapa nimeni. Nici Dreptii nici Pacatosii. Toti oamenii de la Intemeierea lumii vor fi prezenti...

Judecata are si rol particular, cand fiecare om se va infatisa inaintea lui Hristos pt a da raspuns pt fiecare fapta a sa! Sentinta acestei Judecati are rol provizoriu pana la Judecata cea Mare, care nu se mai poate schimba deloc, caci pana la Judecata Mare mai sunt sanse de salvare a sufletelor care sunt in iad... mai da cineva Milostenie pt el... se roaga BISERICA prin Sf.Liturghie si Sf.Parastase...

Dar de judecata personala ne putem scapa, daca implinim cuvantul Mantuitorului care spune NU judecati ca sa NU FITI JUDECATI! Spoevedania este prilejul cel mai BUN de judecata a noastra... sa ne para rau si sa nu mai gresim. sa ne mustram pt pacate si sa luma canon pt a ne curati si a nu mai face raul. In felul acesta putem scapa noi singuri de judecata daca nu judecam pe aproapele si daca ne judecam noi pe noi insine fiecare, si NU MAI GRESIM!

Dumnezeu sa ne dea raspuns Bun la infricosata judecata!
Din Evanghelie reiese clar ca iadul va fi vesnic. Sfantu Ioan Damaschin ne spune ca Dumnezeu nu distruge iadul nu pentru ca nu poate, ci pentru ca respecta libertatea celor care vor sa traiasca vesnic in afara comuniunii cu El.
Reply With Quote
  #64  
Vechi 07.02.2010, 22:07:57
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

La Judecata vor fi luate in seama fapte concrete ,caci prin acelea se cunoaste rodul cuiva.
Indraznesc sa spun ca nu va mai conta ca esti ortodox sau eretic,impartasit sau nu .
Caci acelea sunt doar ajutoare pentru a rodi."Ramaneti in Mine,caci in afara Mea nimic nu veti face" Ortodoxia are sens,in masura in care ne face sa rodim faptele cele bune.Ea nu este un scop in sine.Ci este un mijloc de a rodi. Daca vita de vie care a ramas in Stapanul nu aduce roada,iar o buruiana crescuta pe jos aduce roada,apoi cu atat mai mult va fi aleasa aceea.
Caci faptele fiecaruia vorbesc despre inima sa. Vedem fiecare din noi,cat de greu ne este sa miluim un sarac,sa vizitam un bolnav,sa primim pe cel strain.Unul care face acestea, prin har sau prin fire,inseamna ca a facut sa biruiasca Cuvantul adevarului ,care se afla in inimi.
Reply With Quote
  #65  
Vechi 07.02.2010, 22:09:24
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Din Evanghelie reiese clar ca iadul va fi vesnic. Sfantu Ioan Damaschin ne spune ca Dumnezeu nu distruge iadul nu pentru ca nu poate, ci pentru ca respecta libertatea celor care vor sa traiasca vesnic in afara comuniunii cu El.
Tocmai aceata accentua in predica de astazi Preafericitul Parinte Patriarh Daniel , ca prima invatatura pe care o primim din Evanghelia Duminicii infricosatoarei judecati este " ACEEA A LEGATURII TAINICE DINTRE SMERENIA LUI DUMNEZEU SI SLAVA LUI . SMERENIA LUI ESTE SPATIUL LIBERTATII NOASTRE . DUMNEZEU ESTE ATAT DE SMERIT INCAT SE LASA NEGLIJAT DE NOI . ATAT DE MULTRESPECTA EL LIBERTATEA NOASTRA INCAT SE ASCUNDE TAINIC IN OAMENII CEI MAI SMERITI . . ." Iadul este alegerea ce se afla in libertatea data , o libertate ce nu ne este incalcata in nici un fel !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #66  
Vechi 08.02.2010, 11:39:40
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
La Judecata vor fi luate in seama fapte concrete ,caci prin acelea se cunoaste rodul cuiva.
Indraznesc sa spun ca nu va mai conta ca esti ortodox sau eretic,impartasit sau nu .
Caci acelea sunt doar ajutoare pentru a rodi."Ramaneti in Mine,caci in afara Mea nimic nu veti face" Ortodoxia are sens,in masura in care ne face sa rodim faptele cele bune.Ea nu este un scop in sine.Ci este un mijloc de a rodi. Daca vita de vie care a ramas in Stapanul nu aduce roada,iar o buruiana crescuta pe jos aduce roada,apoi cu atat mai mult va fi aleasa aceea.
Caci faptele fiecaruia vorbesc despre inima sa. Vedem fiecare din noi,cat de greu ne este sa miluim un sarac,sa vizitam un bolnav,sa primim pe cel strain.Unul care face acestea, prin har sau prin fire,inseamna ca a facut sa biruiasca Cuvantul adevarului ,care se afla in inimi.
"Cel care vrea să se mântuiască , mai întâi de toate trebuie să țină credința sobornicească, pe care dacă nu o va păstra fără șovăire întreagă și fără prihană, se va pierde pentru vecie"( Simbolul de Credință al Sfântului Atanasie al Alexandriei ) .
Dacă mesajul mântuitor al ORTODOXIEI noastre se va pierde printre mesajele înșelătoare ale celor de altă credință de dragul unui vis ecumenic UTOPIC , atunci se va pierde și nădejde mântuirii lumii.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #67  
Vechi 08.02.2010, 14:19:44
geo.nektarios's Avatar
geo.nektarios geo.nektarios is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.07.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.356
Arrow Istoric:

Duminica lasatului sec de carne sau a infricosatei Judecati, desi destul de veche, se pare ca a aparut abia in sec 7 cand imparatul Heraclie a instituit o saptamana (neutra) in care sa nu se manance carne ci numai lactate - aceasta ca stare de compromis intre cei care se certau daca Postul Mare trebuie sa fie de 7 - 8 saptamani! Mai tarziu aceasta regula a fost considerata ca o pregatire pedagogica pentru o aceza aspra a Psotului Mare. Celelalte posturi nu au o asemeni pregatire!
__________________
Reply With Quote
  #68  
Vechi 08.02.2010, 14:35:12
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de geo.nektarios Vezi mesajul
Duminica lasatului sec de carne sau a infricosatei Judecati, desi destul de veche, se pare ca a aparut abia in sec 7 cand imparatul Heraclie a instituit o saptamana (neutra) in care sa nu se manance carne ci numai lactate - aceasta ca stare de compromis intre cei care se certau daca Postul Mare trebuie sa fie de 7 - 8 saptamani! Mai tarziu aceasta regula a fost considerata ca o pregatire pedagogica pentru o aceza aspra a Psotului Mare. Celelalte posturi nu au o asemeni pregatire!
Este o chestiune mai mult pedagogică, pregătitoare, ținând cont că Postul Mare este considerat de unii mult mai restrictiv, mai aspru, mai dur !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #69  
Vechi 09.02.2010, 11:27:54
mc2009 mc2009 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.04.2009
Mesaje: 112
Implicit Din nou despre Duminica Infricosatoarei Judecati

"În cuvintele Lui despre judecată, nu găsim, cum spune tot Nicolae Steinhardt, <<nimic elegant, superior, intelectualist, mistic, sofianic, transcendental, abisal, apologetic, ‚idealist’, mistagogic, tainic, pitagoreic, isihastic, ‚sublim’ ori extransenzorial și parapsihologic>>. Ci lucrurile elementare: să-i hrănim pe flămânzi, să le potolim setea celor însetați, să-i vizităm și să le spunem o vorbă bună celor bolnavi și din închisori.

[...] Să iubești omenirea e ușor, pentru că omenirea nu e decât o vorbă, un concept abstract. Real e omul de lângă noi, cu micile lui mizerii, de multe ori enervant, cu tabieturi stupide și nevoi care ni se par absurde, cu necazuri care de cele mai multe ori nu au aură de măreție tragică, dar care pe el îl dor la fel de tare. Pe acesta trebuie să-l ajutăm, lui trebuie să-i spunem o vorbă bună, pentru el trebuie să jertfim cât de puțin din timpul nostru prețios.

[...] Creștinismul nu e, cum spun unii din afara Bisericii, trăire abstractă în lumea ideilor, o spiritualitate nerealistă. Există un pragmatism creștin prin care nu lăsăm rugăciunea, dar nu uităm nici că cel de lângă noi are nevoie de pâinea cea de toate zilele. Nu habotnicia, nu tipicăreala, nu calendarul ne mântuiesc, ci ajutorul dat celor din nevoi."

De aici: http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...-omul-concret/
Reply With Quote
  #70  
Vechi 13.02.2010, 23:36:05
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit O noua perioada a evaluarii , a apropierii noastre de calea ce duce spre pocainta

Intram de maine intr-o noua perioada , cand Biserica noastra Ortodoxa a randuit ca pana pe 18 februarie in toate Biserinoastre sa se oficieze Slujba Canonului Sfantului Andrei Criteanul unita cu Pavecernita , fapt amintit si la Topicul de stiri si la cel intitulat " Remembar ". Cu siguranta ca aceasta noua perioada nu poate constitui un subiect sec de stiri sau de anunturi , ci ea reprzinta pentu noi toti , cei cu frica si dragoste de Dumnezeu , o perioada de evaluare , de meditatie ,de cainta , de recunoastere sincera a slabiciunilor si a neputintelor noastre . Primele zile ale Postului Mare sunt dedicate , ca sa spun asa , IERTARII , pentru ca El insusi este mult milostiv si iertator , si apoi ne iertam unii pe altii ( nu doar cu gura , ci cu toata finta noastra ) , pentru ca si El Cel mult milostiv si iertator sa ne IERTE . De relatia noastra cu cei din jurul nostru , de felul in care-i privim si ii tratam pe cei de langa noi , de felul nostru de a ne comporta in societatea in care traim si de multe alte criterii , se poate defini CREDINTOSIA noastra . Adevarata fata a omului nu-i nici pe departe aici pe net , ci in viata reala , in valtoarea ispitelor si a incercarilor ce vin asupra noastra . Sa ne ajute Bunul Dumnezeu sa pasim in aceasta noua perioada , increzatori cu optimism , cu ganduri curate , cu minte inteleapta , pentru ca la sfarsitul intregii perioade sa mai castigam ceva in desaga faptelor bune si bine placute lui Dumnezeu .
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Maica Domnului ajutorul nostru nemijlocit pe drumul Pocaintei ! cristiboss56 Pocainta 478 28.09.2024 22:37:42
A micsora timpul pocaintei costel Generalitati 14 14.01.2013 17:46:36
Drumul Crucii, Calea Pocaintei, nevointele duhovnicesti. alexmatei Spiritualitatea ortodoxa 0 16.03.2012 20:22:04
Triodul si judecarea aproapelui ioan cezar Sfintele Pasti - Invierea Domnului 11 29.02.2012 14:19:24
A inceput perioada Triodului georgeval Generalitati 12 11.02.2009 11:42:27