![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Deci, sa fim buni, sa fim credinciosi, sa ne iubim aproapele si sa mancam in continuare de dulce... ca, oricum nu conteaza... Sa-i incurajam si pe cei ce zic: Nu-i pacat ce bagi in gura, ci ce scoti., ... sa nu ne infranam poftele pantecelui...
Deci in 2010, lumea e mai moderna, a evoluat, nu mai facem si noi ce au facut batranii (apropo ati auzit ca pe vremeri se spalau oalele inainte sa inceapa postul, sa nu mai fie pic de grasime pe ele? Fraierii!, nu? si noi oricum avem detergenti buni...), noi suntem mai spirituali azi. Eventual, daca ne indeamna vreun doctor ... pt colesterol... sau dieta de slabit... sau alt motiv... dar BISERICA nu mai cere atata importanta pt post. Deabia astept sa treaca postul mare, cel sufletesc, sa vina dezlegarile la cele sufletesti.... si apoi ... Pana acum am sustinut contrarul. Acum voi fi laudat cu siguranta! Multumiri anticipate! Iertare pt ironie. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E bine ssa tinem postul,dar sa fie dublat si de postul sufletesc. Unu fara altul nu se poate |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pai de ce nu postesc fratii crestini?
Si se ascund sub paravanul faptelor bune? 40 de zile de ce? De rugaciune sau de post? La ce credeti ca se refera Biserica acum? 7 saptamani de post. Bun. Adica? Mancam 7 saptamani de post sau nu? Pt ca de la rugaciune, fapte bune, nu avem niciodata dezlegare. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
si se poate rugaciune fara post, ceea ce inseamna ca e mai importanta.
Dar post fara rugaciune nu e bine primit. Adica postul e secundar. Deci, merge una fara alta. Sau? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
ce-i ala?
Cand incepe cand se termina? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Parinte, mi se pare ca toate aceste aspecte negative pe care le enumerati sunt numai niste efecte, cauzele sunt altele...lumea nu mai intelege de ce sa posteasca? ce este postul? care sunt efectele postului? ca sa il si mai doreasca...asta e deja prea mult. Stiti vorba romanului "pestele la cap se impute" ...asa si acum nu mai gaseste omul exemple vii, nu mai sunt multi pastori care sa le pasa de oi, care sa-si puna sufletul pt ele, lumea nu este educata acum decit prin TV. ..s-a creat o distanta mare intre ierarhie si preoti, intre preoti si enoriasi, multi nu se simt decit niste oameni care trebuie sa mai contribuie la ridicarea de ziduri, omul simte cind de fapt nu intereseaza pe nimeni de sufletul lui. Am vazut in parohiile cu preoti buni, slujitori, corecti, peste medie - ca sa zic asa - cum bisericile devin neincapatoare si prin predica preotului si exemplul lui, oamenii incep sa inteleaga ceredinta si sa posteasca, sa se roage... Preotii, calugarii, si noi fiecare in parte in patratelul nostru, putem schimba aceste conceptii..desi uneori ai impresia ca te lupti cu morile de vint. Caci vorba unui parinte : mai usor baga omul mina in buzunar si da un pomelnic decit sa te asculte sa-i spui sa se lase de pacate, sa posteasca si mai ales sa nu-i pomenesti de TV, de raul de faradelegi ce curge de acolo. Iertati |
#8
|
|||
|
|||
![]()
2. Unul crede ca poate sa manance de toate; cel slab insa mananca legume.
3. Cel ce mananca sa nu-l dispretuiasca pe cel ce nu mananca, iar cel ce nu mananca sa nu-l judece pe cel ce mananca; pentru ca Dumnezeu l-a primit. 4. Cine esti tu, cel ce judeci pe servul altuia ? Pentru stapanul sau sta el in picioare sau cade. Dar se va tine'n picioare, caci Domnul are putere sa-l faca sa stea drept. 5. Unul deosebeste o zi de alta, iar altul judeca toate zilele la fel. Fiecare sa-si aiba'n minte deplina sa incredintare. 6. Cel ce tine ziua , pentru Domnul o tine; si cel ce nu tine ziua, pentru Domnul n'o tine. Si cel ce mananca, pentru Domnul mananca, fiindca-I multumeste lui Dumnezeu; si cel ce nu mananca, pentru Domnul nu mananca, si-I multumeste lui Dumnezeu. 7. Ca nimeni dintre noi nu traieste pentru sine si nimeni nu moare pentru sine. 8. Ca daca traim, pentru Domnul traim; si daca murim, pentru Domnul murim. Asadar, si daca traim, si daca murim, ai Domnului suntem. 9. Caci pentru aceasta a trait si a murit si a inviat Hristos, ca El sa stapaneasca si peste morti si peste vii. 10. Dar tu, de ce-l judeci pe fratele tau? sau tu, pe fratele tau de ce-l dispretuiesti? Fiindca toti ne vom infatisa inaintea scaunului de judecata al lui Dumnezeu. 11. Ca scris este: Viu sunt Eu! - zice Domnul -; Mie Mi se va pleca tot genunchiul si toata limba Ii va da slava lui Dumnezeu. Ap Pavel -Romani 14 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu tin post.. dar nu ma pot lauda cu asta..Ca nu-l tin cum trebuie (adica sa mananc abia seara), uneori gatesc cu ulei etc.. Si nici gandurile nu sunt in stare sa le pazesc, nu scap de rautate, judecarea aproapelui etc.. Deci nu am cu ce sa ma laud. Dar ma bucur ca este post, chiar ma bucur. Macar un lucru mic, mic pot si eu sa incerc sa fac pentru Dumnezeu (ca altfel nu fac nici atat). |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Sf. Nicolae Velimirovici
Dar aceste cuvinte ale lui Hristos: "unge capul tău și fața ta o spală" rostite atât de hotărât, au înțelesul lor lăuntric profund. Deoarece, dacă Domnul S-ar fi gândit numai la capul cel trupesc și la fața cea trupească, cu siguranță că El nu ne-ar fi poruncit să ne ungem capul și să ne spălăm fața atunci când postim. El ar fi spus că este un lucru de mică importanță și lipsit de sens, unde se amestecă roadele postirii, să-ți ungi sau să nu-ți ungi capul, să-ți speli sau să nu-ți speli fața. Este limpede faptul că, în adâncul acestor cuvinte se ascunde un înțeles tainic. De altfel, cel care înțelege această poruncă a lui Hristos sub înfățișarea ei de suprafață și începe, mai ales atunci când postește, să-și ungă capul și să-și spele fața, va cădea în chipul celălalt al fățărniciei. El va pune iarăsi în priveliște, înaintea oamenilor postirea sa, însă într-un chip diferit. Dar Domnul tocmai aceasta a căutat să ne învețe în chip lămurit, ca să nu facem. Atunci, nu mai există nici o îndoială că această poruncă și are înțelesul său lăuntric. Care este acela? Este asemenea celui pe care l-a dat Apostolul Pavel tăierii împrejur, întregind tăierea împrejur a inimii ca mijloc mântuitor, și socontind că înfățișarea de la suprafață a tăierii împrejur ca nefiind mai importantă ca nesăvârșirea acestei tăieri (Galateni 6:15; Romani 2:29). Atunci, "unge capul tău" înseamnă: unge mintea ta cu Duhul Sfânt. Fiindcă "capul" semnifică "mintea" și întregul suflet, și uleiul înmiresmat cu care se unge capul semnifică Duhul Sfânt. Și aceasta înseamnă: postește de toate gândurile cele rele și înfrânează-te de la toate cuvintele nerușinate și fără de folos. Dimpotrivă: umple-ți mintea cu gândurile lui Dumnezeu, ale lucrurilor Sale sfinte, ale curăției, ale credinței și dragostei și cu toate cele ce sunt vrednice de Duhul Sfânt. Fă la fel și cu limba ta - pentru că vorbirea și mintea una sunt - fie că te înfrânezi în întregime de la vorbire, ori, dacă vorbești, spune numai ceea ce este spre slava lui Dumnezeu și spre mântuirea sufletului. Fă la fel și cu inima ta: postește de toată ura și de tot r ăul, zavistia și mândria, hula împotriva lui Dumnezeu și a omului, de orice păcat și poftire păcătoasă, patimă și dorință - înfrânează-te de la toate astea și lasă Duhul Sfânt liber, ca să semene în inima ta fiecare fel de plantă sfântă și bine-plăcută lui Dumnezeu, floare cerească. Fă la fel cu voia sufletului tău: postește de la fiecare scop păcătos și de la fapta păcătoasă, înfrânează-te de la tot răul și lasă Duhul Sfânt liber, ca să ungă sufleul tău învârtoșat, cu uleiul înmiresmat al lui, să-i vindece rănile și să-l întoarcă înspre Dumnezeu, să-l îndemne către lucrările cele bune și să-l umple cu setea pentru fiecare bună lucrare care se află în Dumnezeu. Acesta este înțelesul cuvintelor: "unge capul tău". Altfel spus: înfrânează și stăpânește omul tău lăuntric, care este de cea mai mare însemnătate, oprește-l de la fiecare rău și îndeamnă-l către tot ceea ce este bun. Ce înțeles au cuvintele: "și spală fața ta"? Fața semnifică omul pe dinafară, omul trupesc, simțitor - trupul omului. Sufletul se arată lumii acesteia, prin mijlocirea trupului. Pentru Dumnezeu, sufletul este fața omului, dar pentru lume, sufletul este trupul omului. Prin simțirile și mădularele trupului arătăm lumii ce gândim, ce simțim și ce vrem. Limba transmite gândurile minții, ochii arată simțămintele inimii și picioarele duc la bun sfârșit scopul sufletului. "Spală fața ta" înseamnă: curățește-ți trupul tău de săvârșirea oricărui păcat, oricărei necurății și oricărui rău. Înfrânează-ți simțurile de la tot ceea ce este de prisos și primejdios; păzește-ți ochii ca să nu zăbovească prin amestecările acestei lumi; păzește-ți urechile de la toate cele care nu slujesc mântuirii sufletului; păzește-ți nasul, pentru ca sufletul tău să nu inspire mirosul acestei lumi, care degrabă se schimbă în duhoare; înfrânează-ți limba și stomacul de poftirea de multă mâncare și băutură; înfrânează-ți întregul tău trup, ca să nu se facă peste măsură de delicat, și să nu-ți ceară mai mult decât îi are nevoie pentru viețuire. Pe l ângă toate acestea, înfrânează-ți mâinile, ca să nu bată și să nu chinuiască oamenii și animalele; înfrânează-ți picioarele ca să nu te ducă în păcat, să nu te ducă la petreceri prostești, la distracții fără de Dumnezeu, la lupte și furturi. Și, împotriva tuturor acestora, fă din trupul tău o adevărată biserică pentru sufletul tău; nu fă din el o cârciumă de la marginea drumului, unde se adună tâlharii ca să-și împartă prada și să-și facă planuri pentru noi atacuri, ci biserică a Dumnezeului Celui viu. Acesta este înțelesul cuvintelor: "și spală fața ta". Aceasta este postirea care duce la mântuire. Acesta este postul pe care îl propovăduiește Hristos, post fără fățărnicie, post care scoate duhurile cele rele, și aduce omului biruință slăvită și roade bogate, atât în această viață, cât și în cea următoare. Este important să observăm aici, că Hristos vorbește mai întâi despre cap și apoi despre față - mai întâi despre suflet și apoi despre trup. Fățarnicii posteau numai în trup și arătau oamenilor postirea lor prin mijloace trupești. În contrast cu aceasta, Hristos așează postirea lăuntrică pe primul loc și apoi postirea din afară, trupească, nu pentru a socoti postirea trupească mai neînsemnată - căci El Însuși obișnuiește să postească trupește - dar să începem cu începutul: mai întâi se curățește izvorul și apoi râul; mai întâi se curățește sufletul și apoi oglinda sufletului. Omul trebuie mai întâi să se străduiască să facă postirea în minte, inimă și în voia lui, și apoi să întregească postul cu bunăvoire și bucurie în trupul său, așa cum pictorul face mai întâi priveliștea în sufletul său și apoi degrabă și cu veselie, zugrăvește priveliștea cu mâna. Așadar, postirea trupească trebuie să fie cu veselie și nu cu tristețe. De aceea Domnul folosește cuvintele "unge" și "spală"; pentru că, așa cum acestea aduc bună plăcere și bucurie omului celui trupesc, tot așa postirea - atât a sufletului, cât și a trupului - trebuie să aducă veselie și bucurie sufletului omului |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Post de bucate sau post de pacate...??? | geo.nektarios | Pocainta | 160 | 19.03.2016 13:34:53 |
Fie-va mila de un om aflat in mare, mare ispita! | Ana-Maria N | Umanitare | 42 | 08.04.2012 15:12:22 |
toata lumea vorbeste de un cutremur mare in 2010 | annajanette | Generalitati | 17 | 27.05.2010 16:57:00 |
O mare rugaminte odata cu aceasta Sfanta mare sarbatoare | mara2008 | Generalitati | 7 | 25.12.2009 22:35:45 |
La multi ani 2010 | adrian010155 | Generalitati | 10 | 18.12.2009 00:01:09 |
|