Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Si eu sunt impotriva amestecarii adevarului cu minciuna. Desi nu tolerez ideea de ecumenism, pot sa afirm cu tarie ca orice om nascut pe acest pamant are sansa sa se mantuiasca de rau. Nu conteaza unde si in ce vremuri s-a nascut, cat a trait, ce religie se practica pe acolo. Intr-adevar, ingusta e calea care duce la viata, insa toti avem aceleasi sanse sa pasim pe usa Raiului, indiferent cat de aproape sau de departe suntem de Adevar, adica de Hristos. Si da, marturisesc ca ortodoxia este cea mai aproape de Adevar.
|
Ortodoxia
este adevar si nu religia "cea mai aproape de adevar" - asta spune invatatura ortodoxa pe care eu mi-o asum in totalitate. Cit priveste cea ce tu preferi sa afirmi cu tarie, ca toti avem aceleasi sanse "sa pasim pe usa Raiului" inseamna exact ecumenismul pe care pretinzi ca nu il tolerezi.
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Numele celui rau este Despartitorul. Dupa ce a fost pacalit de Mantuitor, a facut tot posibilul sa dezbine, sa insele, sa intunece adevarul revelat, sa piarda. Si a facut-o asa de calculat, incat a dezbinat pana si ortodocsii unii de altii. Acum, din cate am inteles de la tine, ortodoxia pe stil nou este in stare de inselare din cauza calendarului si mai ales ca sustine ecumenismul. Si noi de fapt traim in minciuna, pentru ca harul Duhului Sfant nu se pogoara in Sfintele Taine la noi, cei pe stilul nou... Apoi domnule, ai mare tupeu sa afirmi asa ceva! De unde ai dumneata certitudinea ca este asa, pentru ca s-a dat o anatema la 1583? Nu-ti este deloc teama sa marturisesti asemenea gogomanii?! Oare nu faci tu acum rolul celui care vrea sa dezbine, cu scopul "nobil" de a intoarce oamenii la credinta pe stil vechi, cea "adevarata"? Nu recunosti, nu intelegi ca asa s-au pornit TOATE ereziile din istoria crestinismului? Macar si de ai avea dreptate, ca greseala este la cei care tin calendarul gregorian, si tot nu ai avea voie sa scrii asa ceva in mod public. Iata blasfemia blasfemiilor: cineva care crede ca noi nu ne impartasim cu Trupul si Sangele Lui Hristos!
Eu stiu ca Hristos ne-a invatat sa nu fim extremisti, sa ne aratam super-ortodocsi, ci sa ducem o viata normala, in Duh si in Adevar. Crezi ca degeaba s-au inclus NT exemplele cu fariseii si saducheii? Tocmai de aia, ca sa nu facem din credinta un set de norme, ca sa nu contabilizam credinta, ca sa nu ne inselam, ca sa nu primim cumva raspunsul tragic "nu va cunosc pe voi". Canoane, reguli, anateme, afurisenii, Doamne pazeste!... La asta s-a redus credinta ortodoxa, la talpa literei?
|
"Gogomaniile" pe care ti le spun vin de la Sfintii Parinti si Duhul Sfint. Eu, ca ortodox, stiu ca Dumnezeu lucreaza in Biserica prin oameni, ca invatatura Sfintilor Parinti, Sfintele Canoane si deciziile consiliilor ecumenice au fost inspirate de Dumnezeu. Anatema de care vorbesti a fost data de un consiliu pan-ortodox la care a fost reprezentata intreaga Ortodoxie si nu a fost niciodata ridicata de nimeni. Acel consiliu (cu putere de consiliu ecumenic) a decis la 1583 ca oricine schimba pascalia sau sinaxarul cade in afara Bisericii. Ceea ce acei Parinti au legat pe Pamint si Dumnezeu a legat in Cer! Prin introducerea calendarului iulian revizuit la 1924 a fost modificat sinaxarul, deci, acele Biserici locale care au adoptat noul calendar au intrat sub incidenta anatemei Patiarhului Ieremia, cazind, astfel, din Biserica lui Hristos. Conform invataturii ortodoxe Har mintuitor nu exista in afara Bisericii. Tu daca stii altfel, aceea nu este cu siguranta invatatura ortodoxa.
Nici o erezie n-a pornit de la respectarea dogmei, ci tocmai de la desconsiderarea ei.
Si sa stii ca blasfemia blasfemiilor nu este a spune ca nu exista Har mintuitor in tainele Stilului Nou, ci a nu crede ca Duhul Sfint a inspirat Ortodoxia, ceea ce se cheama blasfemie impotriva Duhului Sfint, lucru care nu i se va ierta nimanui nici pe lumea cealalta.
Sfintele Canoane nu sint indrumar de credinta, ci masura (standarde) de credinta, iar daca spui ca esti inginer, atunci sint sigur ca intelegi ca nu sint facute ca sa fie aplicate sau interpretate dupa bunul plac. Atentia fata de ele nu se cheama super-ortodoxie sau extremism, ci judecata sanatoasa si responsabilitate, respect fata de cuvintul lui Dumnezeu si Biserica lui Hristos, traire cu adevarat ortodoxa.