![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
S-au putut gasi solutii de compromis acceptabile pe moment in problemele esentiale, de catre ambele parti, dovada ca daca e nevoie si dogma poate fi nuantata... Dar cum a fost intotdeauna in istorie, Dracu si-a bagat coada, si nu s-a ales nimic. Constantinopolul a cazut in mana turcilor, si Asia Mica, unul din leaganele crestinismului, isi pleaca azi genunchii in fata lui Allah. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ii iubim pe Catolici , sunt cei mai apropiatzi de Ortodoxie, Il iubim si pe Papa Ioan Paul 2 ca a facut Primul Mare pas spre Reintregirea Bisericii Crestine,chiar vad in fiecare pangar al Bisericilor Ortodoxe carti de vanzare cu viatza Papei DAR Frati Ortodocsi ....catolicii sunt fratzii nostri Rataciti! De la Marea Schisma din 1051 , de cand au vrut ei sa nu mai depinda de Constantinopol, sa aiba ei autonomie politica economica si evident religioasa de atunci au cazut in ratacire! Si le-a dat Bunul Dumnezeu destule semne ca au gresit : 250 aproape 300 de ani de razboi al cruciatilor, sub pretextul de a elibera crestinii din Africa Asia au facut milioane de crime talharii violuri, apoi inca vreo 100 -150 ani de Inchizitie alte milioane de crime si arderi pe rug( au recunoscut pana la urma ca a fost o greseala istorica) iar astazi guess what sunt pe rol peste 20000-30000 de procese pe rol (de pedofilie si homosexualitate intre preotii catolici) daca acestea sunt DOAR cele recunoscute oficial imaginatzi-va cate sunt in realitate!!!??!!! dece? pt simplu motiv caci preotii catolici nu au voie sa se casatoreasca ! Pai dragi catolici , nu toti preotii au chemari monahice! unii rezista sa traiasca in sihastrie si perfecta curatzie , altii NU si atunci se casatoresc si il slujesc pe Dumnezeu ca Preot Mirean , avand o familie exemplara pentru enoriashi!
cati Sfintzi ati mai intalnit la catolici dupa Marea Schisma??? poate mi-i spunetzi si mie |
|
#3
|
||||
|
||||
|
...diferentzele apasatoare dintre Ortodoxie si catolicism:
1. filioque: Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin fiul. (Ioan) 2. suprematia papala: Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine, adica loctiitorul lui Hristos pe pamant! Mai mare decat toti patriarhii! Ceea ce n-a facut Biserica Universala. Mandrie draceasca. Papa se numeste urmasul Sfantului Petru! 3. infaibilitatea papala: Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, cand predica el ceea ce iarasi este o dogma noua respinsa de Biserica Ortodoxa 4. purgatoriul: Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul cateva sute de ani si se curata, apoi se duce in Rai. Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura. 5. azimile: Ei nu slujesc cu paine dospita, ci cu azime, ca evreii 6. imaculata conceptie: Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii. 7. substantialitatea: La sfintirea Sfintelor Daruri catolicii nu fac rugaciunea de invocare a Sfantului Duh, cum facem noi la Sfanta Epicleza. Ei zic ca Darurile se sfintesc singure, cand se zice: Luati mancati... si celelalte. Nu au rugaciunea de pogorare a Duhului Sfant, peste Daruri 8. celibatul preotilor: Preotii catolici nu se casatoresc. Sunt celibatari, impotriva Sinoadelor ecumenice care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie 9. indulgente papale: Alta ratacire. Papei, daca-i dai parale multe, poti sa faci oricate pacate te iarta, te dezleaga. Sfintii lor au prea multe fapte bune, n-au ce face cu ele, le da papei, iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune 10. mirungerea: Catolicii nu miruiesc copii imediat dupa Botez, ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc. Noi avem liturghiile constantinopolitane ale Sfantului Vasile cel Mare, Grigore Dialogul si Sfantul Ioan Gura de Aur, iar catolicii au liturghia romana si cea ambroziana Fragment din "Ne vorbeste parintele Cleopa", vol.3, p.65, ed. Episcopiei Romanului, 1996 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Multe sunt diferente liturgice, nu dogmatice...
Pai sin intre Antiohia si Constantinopol erau diferente liturgice, inca din vechime, si nimeni nu s-a scandalizat. De asemenea, latinii, inca din primul mileniu aveau asemenea diferente liturgice, si grecii le-au inteles, daca au vrut. Apoi, daca e sa luam bine seama, asemenea diferente nu sunt valabile pentru toti catolicii, caci intre catolici mai sunt si de rit bizantin, care, cel putin teoretic, nu ar trebui sa aiba alta practica liturgica diferita de cea din bisericile ortodoxe. Si inca ceva, in Biserica Catolica sunt multe rituri, si apusene si rasaritene, deci...daca e sa cautam diferente, de dragul diferentelor, apoi, avem de lucru, nu gluma. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Nu am uitat nimic si ma doare concluzia la care am ajuns.Nu se poate trai fara Dumnezeu..iar ateismul e ceva complit,..o viata fara speranta reinvierii...o moarte permanenta.Iar pe acest forum e rautate cat cuprinde..iar unii vor sa zica ca sant ortodocsi.Este suficient sa citesti ce expune..unul oarecare...Remus,si vezi numai serenie..
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Pe mine ma doare mai mult decat ateismul, crestinismul de suprafata, faptele oribile care se infaptuiesc in pofida ortodoxiei inscriptionate pe fruntea romanului .
Iar cel mai dureros si jalnic lucru, este atunci cand facem atatea grozavii, uriciune si nepasare si-l mai invocam si pe Dumnezeu in imbecilitatea noastra. Astfel , nu stiu daca pot fi capabila sa-i compatimesc pe atei, ori sa le cer lucruri si trairi semnificative din punct de vedere spiritual
__________________
" Nu suntem prizonierii propriului destin, suntem prizonierii propriei minti " |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Greselile, care spui ca se fac, tin cel mult de individ, nu de Biserica. Capul Bisericii Ortodoxe este Hristos, si in El nu poate fi greseala. Oamenii pot gresi, dar fara ca greseala lor sa aiba repercusiuni asupre Bisericii. Cand vorbim despre Biserica, trebuie sa privim din Inaltul Cerului; iar cand vorbim despre oameni, adica fiecare despre sine, sa privim de la nivelul furnicii, ca sa ne vedem pacatele toate si sa ne indepartam de ele. Nu ajunge sa aratam cu degetul lucrurile, care se fac gresit de catre oameni in Biserica; aceste greseli ne apartin si noua. Ca daca noi am fi mai buni, lucrurile ar fi altfel. Exista o solidaritate in acest sens, de care nu suntem intotdeauna constienti. Citeam chiar ieri din cele spuse de Cuv. Seraphim Rose: raul trebuie sa se produca; nu putem lupta noi cu el. Noi trebuie doar sa ne tinem de Adevar, pe care il gasim in Scripturi si in Sfintii Parinti. voxdei, daca esti ortodox, concetreaza-te la invatatura ortodoxa si nu pierde timpul cu alte invataturi, caci timpul s-a scurtat. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Biserica catolica ca si cladire | elcipo | Biserica Romano-Catolica | 153 | 12.08.2015 15:07:40 |
| Dialog BOR - Biserica Catolica | Ducutu | Biserica Romano-Catolica | 70 | 08.05.2013 01:19:29 |
| Blasfemie la o liturghie catolica | colaps | Generalitati | 48 | 02.01.2011 20:37:19 |
| Crucea catolica | Dia20_diana | Biserica Romano-Catolica | 135 | 07.12.2010 00:45:33 |
|
|