![]() |
![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Pun o problema: nu este nicio diferenta de fond privind Taina Maslului, de obste sau ... pentru un singur bolnav. Sesizez insa o chestiune sensibila: cum se face ca, o data ce pentru Taina Maslului se recomanda - chiar obligatoriu, daca e posibil - spovedania inainte, iar in cazul savarsirii Maslului de obste, nu se insista chiar deloc asupra acestui aspect? Urmariti - preotii - in Molitfelnic, inainte de inceperea randuielii Maslului care sunt indicatiile cu rosu: se recomanda excat spovedania crestinului inainte!!! Asadar, ce se intampla de fapt?!!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Termenul de "Maslu" provine din limba slava si inseamna untdelemn, avand in vedere ca materia prin care se administreaza aceasta lucrare sfintitoare este untdelemnul sfintit de regula de sapte preoti. Asa cum arata si denumirea, dar mai ales continutul acestei slujbe, ea se savarseste, de regula, celor bolnavi, asa cum a fost practica dintotdeauna a Bisericii, inca din vremea apostolica. Taina poate fi savarsita si celor sanatosi fizic, intrucat prin ea se da si iertarea pacatelor. De aceea intalnim in bisericile noastre practica savarsirii ei si pentru cei sanatosi; uneori si pentru copii. In cazul in care se administreaza numai celor bolnavi, maslul se savarseste la casa acestora sau la spital. Cand se administreaza si celor sanatosi, el se savarseste de obicei in biserica si se mai numeste maslul de obste. Cei carora li se administreaza maslul este bine sa fie spovediti inainte de aceasta slujba.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
P.S. M-as bucura daca m-ar contrazice cineva, ca daca am eu dreptate atunci lucrurile nu stau prea bine in BOR |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
- spune "bolnav", deci poate fi vorba si/sau de o boala trupeasca si/sau de una sufleteasca, de aceea se poate face Maslu si la cei sanatosi trupeste, daca ei sint bolnavi sufleteste - spune "preotii", la plural, de aceea Maslul nu se savarseste de catre un singur preot - spune "sa cheme preotii Bisericii si sa se roage pentru el, ungandu-l cu untdelemn, in numeleDomnului" - adica: - ungerea cu untdelemn trebuie facuta numai de catre preot in cadrul Tainei Maslului - trebuie rugaciunea sa fie facuta pentru anume omul bolnav (pomenit) - spune "de va fi facut pacate se vor ierta lui" - deci sigur se vor ierta pacate prin Taina Maslului, dar in ce masura numai Dumnezeu stie, pt ca Maslu nu suplineste Taina Spovedaniei in priviinta iertarii pacatelor, intrucat dupa aceea spune "ca sa va vindecati" marturisiti-va pacatele, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului In toata rugaciunea pe care o rosteste preotul in cadrul Maslului, nicaieri nu se pomeneste despre faina, ci doar despre untdelemnul ce se sfinteste. Deci toate acele tone de faina pe care le aduc credinciosii la Maslu si le pun pe diferite mese iar apoi si le iau acasa cu mare evlavie ca sa le manance (turte, turtite, etc), nu au nici un rost la Maslu (e doar un obicei). La Maslu nu se sfinteste faina. Doar untdelemnul (preotilor). |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Adica: - preotii sa-l unga pe omul bolnav cu untdelemn sfintit. Nu pe lucrurile si obiectele celor din casa. Deci acest obicei de a aduce lucruri, haine, nu are nici o legatura cu Taina Maslului. Hainele si lucrurile, la fel ca si faina adusa de credinciosi, nu se sfintesc in cadrul rugaciunii Maslului. - Sfantul Apostol Iacob nu spune ca cel bolnav sa cheme preotii Bisericii de 3, de 9, de 40, sau de un numar anumit de ori, ci spune "sa cheme". Acest gen de indemnuri - de a participa la un numar anumit de Masluri (cum spune Nede_mar ca a fost sfatuita de "femeile batrane" sa participe la noua Masluri), ca si cand Dumnezeu nu ar asculta rugaciunea credintei de prima data ci doar a noua oara (ceea ce este evident fals), nu numai ca nu are nici un temei de credinta si nici scripturistic, dar chiar e (in opinia mea) o dovada de necredinta (pentru ca e ca si cand ai considera ca Taina Maslului nu e valida decat daca e facuta de un anumit numar de ori, ceea ce este evident fals). Taina Malului, odata savarsita, este valida si are efect. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Prin orice rugaciune facuta cum trebuie se obtine iertarea de pacate. Prin Maslu se obtine cateodata doar vindecarea suferintelor trupesti. Exemplu, un preot ortodox care a fost vindecat doar trupeste scapand de o operatie la creier in manastirea Sfantului Nectarie, Hristos ii vindeca urechea lui Malhus taiata cu sabia de catre Petru , iar acesta Il palmuieste la scurt timp, Asa raspunzi Tu arhiereului. In plus toata lumea stie ca trebuie sa fie mai multi preoti deoarece cuvantul este, Sa cheme preotii bisericii. Mai demult preotii de la Dervent se duceau la casele celor care ii chemau si faceau acolo Maslu, la bolnavi care nu se puteau ridica din pat sau din alte motive nu veneau la Dervent. Am scris aceasta pentru a nu se pierde misionarismul ortodox,caci de este vreun preot insetat de mantuirea semenilor sai , el este cel ce cauta oaia ratacita si nicidecum oaia nu-l va gasi pe preot decat daca este si el pierdut.As prefera cand intra preotul in casa mea cu boboteaza sau cu alte ocazii sa zica tu ai prea multe carti ortodoxe sau icoane, pe astea ti le iau si le dau la cei ce nu au deloc poruncindu-le sa le citeasca si sa le cinsteasca.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
IInvierea lui Lazar adeverire a invierii de obste | Daniel_7 | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 3 | 23.04.2013 17:33:47 |
Ce este maslul? | Codreanu | Maslul | 23 | 26.11.2007 01:06:16 |
|