![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Biserica, nu discrimineaza nici barbatul si nici femeia, pentru ca nici Hristos nu face acest lucru. Noi barbatii, ne nastem in acesta lume actualizand in mod profetic "chipul lui Hristos", iar femeile actualizand "chipul Bisericii". Atata vreme cat nu-L putem separa pe Hristos de Biserica Sa, nu suntem toti (barbat si femeie) de aceeasi cinste? Last edited by Marius22; 05.03.2010 at 16:39:32. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
@Jane Says - fiecare se simte in felul ei, prin sensibilitatea sa. Initiatoarea topicului, eu si alte femei ne simtim rau si de asta scriem aici si intrebam.
Uita-te si tu asa pe listele de discutii. Observi ceva? Se discuta si judeca numai femeile aproape: - cum sa intre in biserica, unde sa se aseze si cum, cum sa se imbrace, basma sau nu, curatia in anumite zile ale lunii, lauzia, ca ispitesc barbatii, n-au voie in altar, n-au voie in biserica sa citeasca, sa faca nu stiu ce etc., sa faca prunci, dar daca s-ar putea fara barbat (ca trebuie sa tina si post trupesc, indiferent cand este ea fertila, etc.). mai jos undeva scrie Dorin despre femeia desfranata. Intr-una femeia este cumva in plus. Se mai si citeaza din unii parinti monahi, care se iau dupa V.T si dau cu fermeia si familia de pamant. Sincer le admir pe cele care nu-si fac probleme. E mai bine asa, dar nu toata lumea are taria asta. Maica Domnului a fost "aleasa", a avut o situatie si pozitie speciala. Si totusi nici ea n-a fost (impreuna cu celelalte femei, mironositele de ex.) la acelasi nivel cu barbatii. El, Mantuitorul a respectat femeile in general, dar nici El nu le-a considerat egale cu barbatii. Repet, macar le-a respectat si ajutat si le-a iertat pacate si prin legea sa noua a mai imblanzit situatia femeii. In biserica se citeste rar din V.T cate ceva (psalmi, sau am inteles ca si cantarile provin in mare parte din V.T, nu stiu insa sigur).Proorocii mai sunt in V.T (Sf. Ilie de ex.). Ortodoxia se bazeaza pe legea noua, pe Noul Testament. Vechiul Testament este in/pentru Iudaism. Si totusi multi parinti monahi (ex. par. Cleopa) se bazeaza intru totul pe V.T in judecata. Si rau fac. @Marius - corect spui de asumarea conditiei. Asa ne-a facut Dumnezeu. Da, El asa ne-a facut, nu ne judeca, vin in schimb oamenii sa ne judece si sa ne desfiinteze in numele Lui si a bisericii. Asta este problema. Nu ce vrem noi, ci ce vor oamenii de la noi. Si cum puteti voi sa spuneti, cum va vine, chestia asta cu femeia chipul bisericii, sau femeia este biserica, iar barbatul preotul, ceva in genul asta, cand voi spuneti singuri ca femeia este pacatoasa si nu este curata si sa stea colo, sa nu intre colo, sa nu si sa nu. Pai va contraziceti grav! Hotarati-va si nu mai vobiti in metafore din astea derutante.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
M-as bucura f mult, daca ti-ai insoti afirmatiile cu citate si versete, ca sa vedem de unde te inspiri, atunci cand iti formulezi parerile. Nu putem avea doar pareri personale despre Maica Domnului. Si nici nu putem sa ne permitem aprecieri eronate la adresa Mantuitorului. Denota doar lipsa de informatie (ca sa ma exprim bland). |
|
#4
|
|||
|
|||
|
@Anca-Miha - in scripturi a fost peste barbati. Si da, a primit un har deosebit. Nici eu si nici altcineva nu contestam acest lucru.
Ba mai mult o iubim pentru asta, ne este orcrotitoare, dar mai este ceva: admiram smerenia Ei. Ea insasi s-a lasat in urma barbatilor. Tocmai aici este un paradox: este cea dintai din unele puncte de vedere, dar in urma barbatilor. Si barbatii nu au adus-o langa ei, pe treapta lor. Nu stiu acum daca era traditia vremii (ca asa erau tratate femeile atunci), sau voia Lui. Se spune deja f.putin despre viata Ei. Ce anume a facut, cu ce s-a ocupat. A facut minuni prin harul ei. Totusi nicaieri nu se spune ca ar fi avut si alt rol in credinta, in afara de Maica Domnului. In sensul ca nu i-a fost dat de barbati. Nu s-a luptat pentru El, pentru fiul ei ca orice mama, ca asa era voia Tatalui (dupa scripturi)(tot "fie mie dupa Voia Ta"), nu a fost chemata si intrebata nicaieri. Nu a facut un ordin de maici (voi spuneti ca a facut Athosul...pentru barbati), nu a propovaduit credinta, in sensul ca nu a avut biserica, ordin, diaconie, nimic. Nu a lucrat, nu a studiat, ca asa era pe atunci. Merita mai mult? Poate ca da. A fost data de copil la templu si la fel ca alte fete, la varsta pubertatii n-a mai fost lasata in templu. Si la Ea era ideea cu "curatia"? Desi se spune ca a fost iertata de pacatul originar, deci a fost fara pata, altfel decat celelalte femei. Alt paradox. Maica Domnului nu mi se pare exemplul si comparatia potrivita pentru egalitatea femeii cu barbatul. O iubim si veneram pentru ceea ce a fost si ramane.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Evdokimov spune in 'Femeia si mantuirea lumii' ca femeia tine de 'a fi' iar barbatul de 'a face'. (daca imi amintesc eu bine). Nu inseamna ca o femeie nu poate si actiona, asa cum propui tu, dar are si un mod specific de a 'actiona' e care ne este greu sa il definim. Uneori, acest mod feminin da mai multe roade decat cel masculin. Sa nu uitam si spusele lui Hristos: ultimii vor fi primii in Imparatia Cerurilor. Deci femeia, care a avut adesea in societate, exterior vorbind, un rol secundar, a avut poate, in ceea ce priveste Imparatia (care incepe de aici) un rol mai important.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cel mai mult m-a ajutat urmatoarea explicatie a lui Evdokimov, la dilema "ne-preotiei femeii". Zice asa: femeia are jertfelnicia in mod ontologic, intern, prin faptul ca naste prunci. Ea se jetfeste pentru Dumnezeu in modul asta, pentru ca Dumnezeu ii incredinteaza aceasta jertfa. La barbati e diferit: jetfelnicia este externa, barbatul este hirotonit preot - adica savarsitor al Jertfei nesangeroase. Fiecare la locul lui - si cum zicea Marius mai sus - in conditia lui - si astfel totul este conform vointei lui Dumnezeu. Atunci cand femeia se leapada de jertfa ei, iar barbatul de rolul sau de slujitor al lui Dumnezeu, ajungem sa avem astfel de dileme. Dar insusi faptul ca avem aceasta dilema implica faptul ca nu vrem sa primim voia lui Dumnezeu ca atare. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cred ca trebuie adaugat, in legatura cu nasterea de prunci, ca si cele care nu pot avea copii in mod vizibil au un fel specific feminin dea 'zamisli', in mod invizibil. Dumnezeu le ajuta sa le gaseasca. De altfel, nici toti barbatii nu ajung preoti. Iar pentru toti, atat barbati cat si femei, exista preotia imparateasca de care vorbeste sf. Petru.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
O inteleg mai bine pe Maica Domnului, in postura ei de femeie smerita, prin prisma sfintilor. Si acestia, in clipa, in care Dumnezeu i-a miluit (vezi Sf. Nifon: ), i-a golit de pacate si i-a indumnezeit, au primit porunca sa nu se increada in ei si sa ne se mandreasca. Maica Sfanta are aceleasi atribute ca si Fiul, mai putin nasterea inainte de veacuri; in rest le are pe toate. Intentionat nu a vrut sa iasa in evidenta, si asta nu a depins de Apostoli sau de martorii oculari, ci de vointa ei, de marea ei smerenie. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
asta e ceea e s a propovaduit de proorocii vechiului testament izbavirea intregului neam omenesc prin femeie ca prin ea cazuse fiirea omenesca si izbavirea tot in ea sa facut.......... |
![]() |
| Tags |
| intinaciune, moliftelnic, nastere, pacat |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| tinuta femeii in biserica | lore86 | Tinuta in Biserica | 469 | 04.08.2016 16:47:33 |
| Discriminarea și prigonirea Ortodoxiei și a ortodocșilor de către catolicism | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 37 | 25.08.2013 16:06:04 |
| Discriminarea - o boala a societatii in care traim - | razvan_andrei | Generalitati | 23 | 27.02.2012 13:47:06 |
| Imaginea ideala a femeii laice in biserica | sophia | Tinuta in Biserica | 55 | 22.01.2012 07:11:46 |
|
|