![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Imi cer scuze pentru confuzia de dies-zi Domine- zeu.Si ai dreptate sun-soare day-zi,dar nu cred ca cinstesc soarele prin asta ci pe Dumnezeu cel adevarat.Si nu imi aduc aminte unde ne-a spus Hristos sa pazim ziua sambetei,caci daca era asa de important ne spunea sa o cinstim si noi prin legamantul nou.Iisus a adus o noua lege a harului,nu a formalitatii unei legi,caci atunci daca ai tine sambata asa cum o tineau evrei nu ai avea voie sa parasesti casa nici sa faci mancare etc.iar daca ai incalca aceasta lege ai trebui omorat cu pietre.Hristos nu cere asta nu vrea asta de la noi,,mila voiesc iar nu jertfa'',iubire catre El si aproapele.Deci intrucat crestini descendenti apostolilor au cinstit Duminica ca zi a Domnului desigur nu imediat ci dupa sinoadele ecumenice,acum cativa oameni s-au gandit sa faca un sincretism iudeo-crestin luand si elemente crestine cat si iudaice.Asta nu e bine intrutotul.Si cine incalca Decalogul daca tine Duminica ca ziua Domnului caci ziua Domnului tot tinuta este chiar daca se face Duminica in amintirea invieri lui Hristos.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) Last edited by Seraphim7; 10.03.2010 at 18:14:25. |
|
#2
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Porunca a IV-a din Decalog spune clar: ziua Domnului este ziua a 7-a-sâmbăta. Hristos este Domn al sabatului (Marc.2,28), nu al duminicii; în consecință ziua Domnului sabatului nu poate fi decât... sabatul. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Teoretic,rational ai avea o oarecare dreptate,dar intrucat Adevarul divin nu este relativ ,nu putem relativiza nici dogmele acestuia,conferindu-le atribute inventate de noi,care nu isi au nici un fundament hristologic ci unul ahristologic care nu are legatura cu dogma predicata de Iisus ci este ceva care degradeaza adevarul de credinta.Sa luam cronologic Iisus Hristos(capul Bisericii)-Sf.Apostoli(ucenicii Sai)-Episcopi,preoti,diaconi(descendenti directi ai apostolilor)-Biserica Ortodoxa catolica(adica dreapta credinta universala)-deci dogmele regasibile in Biserica Ortodoxa si la catolici pornesc de la acel punct si nu se schimba,doar se imbogatesc.Unde ar fi greaseala?
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ev. dupa Marcu, cap. 2 vers. 27,28 : "Și le zicea lor: Sâmbăta a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru sâmbătă. Astfel că Fiul Omului este domn și al sâmbetei."
Bineinteles daca citezi franturi iese ce vrei. Afirmatia ca "Fiul Omului este Domn si al sambetei" trebuie inteleasa in relatie cu versetul anterior. Chiar daca la o lecturare superficiala intelesul ar putea fi: sambata este ziua in care Fiul Omului trebuie cinstit si slavit, intelesul care reiese la o atentie sporita e: sambata nu e mai presus de Fiul Omului, si astfel Fiul Omului e domnul ei, adica, iata, Iisus Hristos dezleaga ziua sabatuli(Ioan 5,18), sterge zapisul (Colos 2,14)."Astfel dar, nu mai ești rob, ci fiu; iar de ești fiu, ești și moștenitor al lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos. "(Gal 4,7) si iata ne ridica si pe noi la statutul de fii. Leagat de tinerea oarba a sambatei iata ce zice Sf. Ap. Pavel: "nimeni deci sa nu va judece pentru mancare si bautura sau cu privire la vreo sarbatoare sau luna noua sau sambete" (Colos. 2,16) si din nou : "Acum însă, după ce ați cunoscut pe Dumnezeu, sau mai degrabă după ce ați fost cunoscuți de Dumnezeu, cum vă întoarceți iarăși la înțelesurile cele slabe și sărace, cărora iarăși voiți să le slujiți ca înainte? Țineți zile și luni și timpuri și ani? Mă tem de voi, să nu mă fi ostenit la voi, în zadar. "(Gal 4,9-11) Eu zic ca mesajul e evident si nu are nevoie de comentarii. Astfel ca noi, crestinii autentici sarbatorim sau cinstim duminica, si nu datorita unei reguli impuse si instituite care ne constrange, ci datorita unei nevoi profunde launtrice care ne indeamna ("dar iată legământul pe care-l voi încheia cu casa lui Israel, după zilele acela, zice Domnul: Voi pune legea Mea înăuntrul lor și pe inimile lor voi scrie și le voi fi Dumnezeu, iar ei Îmi vor fi popor.") dupa legea cea noua caci toate cele vechi "...au trecut, iata, toate s-au facut noi" (II Cor., 5, 17). Daca Domnul a venit, cum foarte frumos spuneai, ca sa implineasca legea cea veche si daca cele vechi au trecut si s-au facut noi e clar ca se instituie si o noua zi de sarbatoare diferita ce aceea in care s-a incheiat legamantul cel vechi: "Legea a fost adaugata pentru calcarile de lege, pana cand era sa vina Urmasul (prin urmare pana la venirea Urmasului), Caruia I s-a dat fagaduinta" (Gal., 3, 19). Iar ziua cea noua de sarbatoare e duminica pentru ca Hristos a inviat in aceasta zi si pentru ca "dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este atunci propovăduirea noastră, zadarnică este și credința voastră." (I Cor 15,14). Scuze daca textul e putin incoerent nu am timp sa-l mai corectez, ma grabesc. |
|
#6
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Acum faci exact ce acuzai mai sus: citezi frânturi (care nici măcar nu sunt din aceeași carte) pentru a concluziona ce dorești. Versetul nu spune că desființa sabatul, nu spune că era concluzia lui Hristos și bineînțeles... nu spune nimic despre duminică. Altă carte, altă concluzie [greșită]. Zapisul nu se referă la poruncile Decalogului ci la rânduielile levitice (Deut. 31,26). Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Intr-adevar, oricum le-as lua, nu iese ca duminica e instituita ca zi noua de sarbatoare. Ceea ce voiam sa demonstrez este ca de aici reiese o anumita schimbare pe care Iisus o aduce in ceea ce priveste conceptia despre Sabat. Spui ca Hristos este "Domn al sabatului", dar citatul asa cum apare el in evanghelii este: "Domn SI al sabatului". Acest "si" trece practic sabatul in aceasi sfera cu celelalte zile ale saptamanii :Fiul Omului e Domn si al sabatului asa cum este Domn al celorlalte zile. Practic distruge nimbul de sfintenie din jurul sabatului, ca simbol al legamantului vechi.
Vad ca ai subliniat: "El l-a binecuvântat, El l-a sfințit și El S-a odihnit în această zi în calitate de Dumnezeu Creator". Da asa este: Dumnezeu a binecuvantat, a sfintit, s-a odihnit in ziua a 7-a. Dar nicaieri in Biblie nu scrie ca aceasta zi a 7-a a Creatiei ar coincide cu ziua de sambata si nici ca Adam sau urmasii lui, pana la Lege ar fi tinut aceasta zi. De altfel, de ce zici tu ca in mod absolut Sambata e ziua a 7-a? Sambata a fost ziua a 7-a conform unui sistem de referinta adoptat tot de om, sistem relativ. Pe de alta parte, gandindu-ne la cartacterul mitologic al primelor capitole ale facerii (vezi M. Eliade-Istoria credintelor si ideilor religioase) si la simbolul cifrei 7(cifra a implinirii, a desavarsiri, numar sacrui), cat si la faptul ca nu se spune ca la zilele precedente ca s-a facut noapte si din nou zi, aceasta zi a 7-a din Facere devine o marca a sacralitatii, Dumnezeu a intrat practic intr-o "contemplare a creatiei"(s-a odihnit). Daca, dupa cum zici tu, in Facere e sugerata, sau mai bine zis, anticipata porunca a 4-a, inseamna ca dupa ziua a 7-a ar fi trebuit sa urmeze din nou zi din care Dumnezeu sa iasa din odihna si sa creeze din nou. De altfel cifra 7 e distribuita in intreaga Biblie si apare ca simbol al dumnezeirii(solomon a zidit templul in 7 ani, la fiecare 7 ani robii sunt eliberati, zaharia 3,9 vorbeste despre cei 7 ochi ai lui Dumnezeu in Apocalipsa: 7 biserici, 7 trambite, 7 cupe si exemplele pot continua). Ce vreau sa zic, este ca sabatul a fost doar un simbol efemer al dumnezeirii in Vechiul Testament, si fara indoiala nu poate fi ridicata la rang absolut. Am vazut ca nu exista dovezi cum ca Sabatul ar fi ziua in care s-a odihnit Dumnezeu dupa Creatie(s-ar ridica o serie de intrebari: — Este ziua a saptea din Facere una si aceeasi cu sabatul ? — Se numarau pe atunci zilele saptamanii in asa fel ca ziua a saptea sa corespunda cu sambata de azi? — Unde se spune ca se numarau zilele si cum se numeau ele in acel timp ?) . Sabatul e doar o sarbatoare pe care Dumnezeu a dat-o evreilor: "Adu-ti aminte ca ai fost rob in pamantul Egiptului si te-a scos Domnul Dumnezeul tau de acolo cu mana tare si cu brat inalt pentru aceea ti-a poruncit Domnul-Dumnezeul tau sa pazesti ziua sambetei" (Deut., 5, 15). " Iata, "pentru aceea ti-a poruncit Domnul-Dumnezeu..." e un indiciu evident al legamantului pe care Iahve il face cu evreii, nici intr-un caz nu se poate vorbi de un legamant universal. "Cel ce vesteste cuvantul Sau lui Iacov, indreptarile si judecatile Sale lui Israel (adica poporului scos de El din robie), n-a facut asa nici unui alt neam (adica necredincios, care nu se tragea din samanta lui Iacov) si judecatile Sale nu le-a aratat lor" (poruncile si sambata) (Ps. 147, 8- 9). Voi sambetistii faceti mare caz de decretul lui Constantin cel Mare. Adica el, ca un om sinistru si malefic ce e a instituit o alta zi....si acuze asemanatoare. Uite ce zice Sfantul Iustin Martirul (+ 155) , pe la mijlocul veacului al doilea dupa Hristos, adica cu mult inainte de Constantin: "Duminica ne adunam cu totii la un loc, pentru ca aceasta este ziua in care Dumnezeu, la zidirea lumii, a despartit lumina de intuneric si in care Mantuitorul nostru a inviat din morti..." (Apologia 1, cap. 67), apoi :"Cei care au trait in randuielile cele vechi (adica evreii n.n.) si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci Duminica, in care si viata noastra a rasarit" (Scrierile Parintilor Apostolici, trad. de Pr. D. Feciorii, Buc., 1979, p. 167). Decretul lui Constantin nu vine decat ca o confirmare a faptului ca duminica era serbata neoficial pana atunci, ca o legiferate a unei stari de fapt. Am folosit pt redactare dinctionarul de simboluri(jean chevalier) si un articol de pe acest site (despre serbarea duminicii in locul sambetei: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...tei-79924.html) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Spune-mi ce vrei sa fac? Sa cred in interpretarile si traditiile omenesti sau in ceea ce spune Cuvantul lui Dumnezeu? Sa pazesc o zi hotarata de oameni sau ziua hotarata de Dumnezeu si pazita de Mantuitorul? |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Intrebari pentru adventisti, baptisti si penticostali | Anca-Miha | Secte si culte | 1268 | 12.07.2016 02:44:25 |
| Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini | RafaelMiticaPitulice | Despre Sfanta Scriptura | 25 | 02.08.2011 10:01:17 |
| O intrebare pentru neoprotestanti si nu numai. | gabriel 30 | Generalitati | 34 | 23.06.2010 16:35:35 |
| Cateva cuvinte despre "catolici" + cateva dogme | andrei_im | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 8 | 21.02.2010 16:06:08 |
|
|