Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.03.2010, 22:45:11
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Unde scrie ca au aparut dupa 2-3 milenii
Avraam a fost primul evreu din istorie, el trăind cam în acea perioadă.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 13.03.2010, 22:56:51
Geony's Avatar
Geony Geony is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.02.2009
Mesaje: 908
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Avraam a fost primul evreu din istorie, el trăind cam în acea perioadă.
si de ce nu i-a poruncit Domnul sa tina Sabatul?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.03.2010, 23:02:17
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
si de ce nu i-a poruncit Domnul sa tina Sabatul?
Poate pentru faptul că-l ținea? De ce crezi că spunea Dunmnezeu despre el că păzește legile și poruncile Lui?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.03.2010, 00:09:44
rhadu_c rhadu_c is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 10.03.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 11
Implicit

Am observat ca unde nu esti sigur sau exista macar posibilitatea sa nu ai dreptate ori ignori argumentul respectiv, ori il analizezi fragmentat. Nu stiu daca faci asta cu buna stiinta sau daca a devenit un reflex. Cand am spus ca nu ai raspund la tot post-ul meu anterior nu am vrut sa zic ca nu ai raspuns deloc, ci ca ai raspuns numai la o parte.

Citind raspunsul si bineinteles cele anterioare am facut aproape involuntar o legatura intre modul tau de a raspunde si de a aborda in general o discutie si exact aceleasi trasaturi ale lui Smerdeakov din Fratii Karamazov(care argumenteaza si chiar duce pana la capat rationamentul: daca ajungi pe mana unor nelegiuiti si ei iti cer sa hulesti numele Domnului si sa te lepezi de botez, inainte de a fi rostit cu gura "ma lepad..." in mintea ta deja va fi incoltit acest gand si vei fi fost deja blestemat si exclus din legea crestina. Astfel, poti sa ca nu esti crestin si nu vei face un pacat pentru ca doar prin acel gand Dumnezeu te-a scos deja din randul crestinilor si tu practic la momentul cand raspunzi "nu" deja ai fost surghiunit si nu spui decat adevarul.)Iata un sofism fara cusur. Un rationament asemanator(adica tot un sofism) incerci si tu pentru a demonstra ca ziua a 7-a din Creatie e tot una cu sabatul. Cand acolo e ceva mult mai minunat e un timp primordial (illo tempore) in care Dumnezeu creeaza. Spre exemplu in prima "zi", nici nu avea cum sa existe zi in intelesul prozaic pentru ca nu era creat inca soarele si nici nu se putea vorbi de aparitia timpului cronologic. E clar deci ca lexemul "zi" in Facere nu are intelesul propriu, dar vad ca ori nu intelegi, ori nu vrei sa intelegi. Inca o data: sabatul nu are nici o legatura cu ziua odihnei lui Dumnezeu din Facere, in cel mai bun caz e doar un simbol.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.03.2010, 08:25:29
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de rhadu_c Vezi mesajul
Am observat ca unde nu esti sigur sau exista macar posibilitatea sa nu ai dreptate ori ignori argumentul respectiv, ori il analizezi fragmentat. Nu stiu daca faci asta cu buna stiinta sau daca a devenit un reflex. Cand am spus ca nu ai raspund la tot post-ul meu anterior nu am vrut sa zic ca nu ai raspuns deloc, ci ca ai raspuns numai la o parte.
Nu mi-am propus să fac o analiză completă a postărilor tale, și așa mi se pare că răspunsurile mele sunt prea stufoase oricât aș încerca să răspund laconic. Identic aș putea considera că nu există contra-argumente la argumentele mele fără replică. Dar nu este așa... fiecare răspunde la ceea ce consideră că este mai relevant pentru el. Dacă am omis ceva important din punctul tău de vedere, atrage-mi atenția te rog.

Citat:
În prealabil postat de rhadu_c Vezi mesajul
Cand acolo e ceva mult mai minunat e un timp primordial (illo tempore) in care Dumnezeu creeaza. Spre exemplu in prima "zi", nici nu avea cum sa existe zi in intelesul prozaic pentru ca nu era creat inca soarele si nici nu se putea vorbi de aparitia timpului cronologic. E clar deci ca lexemul "zi" in Facere nu are intelesul propriu, dar vad ca ori nu intelegi, ori nu vrei sa intelegi. Inca o data: sabatul nu are nici o legatura cu ziua odihnei lui Dumnezeu din Facere, in cel mai bun caz e doar un simbol.
Am să fiu sincer cu tine. Chiar dacă -să admitem- ziua a 5 a durat 1.000 de ore și a 6-a 200, pentru mine ziua a 7-a rămâne tot binecuvântată și sfințită de Dumnezeu, iar separatorul zilelor rămâne în mod consecvent apusul soarelui. Dacă aș presupune că undeva în istorie s-a produs o greșeală în numerotarea zilelor, iar acum sâmbăta ar fi de fapt ”joia primordială”, nu m-ar deranja cu nimic: întreaga umanitate consideră că sâmbăta e sâmbătă, iar eu rămân fidel poruncii lui Dumnezeu.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.03.2010, 18:22:18
Geony's Avatar
Geony Geony is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.02.2009
Mesaje: 908
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Poate pentru faptul că-l ținea? De ce crezi că spunea Dunmnezeu despre el că păzește legile și poruncile Lui?
Presupun ca sustii ca nici lui Isaac si Iacob nu le-a dat porunca Sabatului pt ca si ei o tinea?

Totusi, ar trebui sa reprezinte o intrebare in mintea celor care sustin serbarea Sambetei, De ce a venit aceasta porunca in scris abia in a doua carte a VT, si atunci cand a venit a venit doar in sanul poporului evreu cu recomandare directa:

"Spune fiilor lui Israel așa: Băgați de seamă să păziți zilele Mele de odihnă, căci acestea sunt semn între Mine și voi din neam în neam, ca să știți că Eu sunt Domnul, Cel ce vă sfințește.
Păziți deci ziua de odihnă, căci ea este sfântă pentru voi. Cel ce o va întina, acela va fi omorât; tot cel ce va face într-însa vreo lucrare, sufletul acela va fi stârpit din poporul Meu;..."
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.03.2010, 20:48:36
postavarul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Totusi, ar trebui sa reprezinte o intrebare in mintea celor care sustin serbarea Sambetei, De ce a venit aceasta porunca in scris abia in a doua carte a VT, si atunci cand a venit a venit doar in sanul poporului evreu cu recomandare directa:
1. Ce s-a scris "abia in a doua carte a VT" este in stransa legatura cu ceea ce s-a scris in prima carte, de la inceput: "Dumnezeu a binecuvantat ziua a saptea si a sfintit-o, pentru ca in ziua aceasta S-a odihnit de tota lucrarea Lui pe care o zidise si o facuse."(Facerea 2:3) Iar Porunca a patra spune: "Caci in sase zile a facut Domnul cerurile, pamantul si marea si tot ce este in ele, iar in ziua a saptea S-a odihnit; de aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o." (Iesirea 20:11)

2. Prima carte a Sfintei Scripturi nu avea ca tema centrala poruncile. Iti dau inca sase carti ale Sfintei Scripturi, unde nu se pomeneste despre pazirea zilei a saptea, desi personajele din acele carti pazeau cu sfintenie aceasta zi. Citeste de la cartea lui Iosua pana la cartea a treia a regilor, inclusiv (varianta Sinodala) sau de la Iosua pana la 1 Imparati (varianta Cornilescu).

3. Tu respecti numai poruncile care au fost scrise in prima carte a Bibliei? Cele care au fost scrise "abia in a doua carte a VT" sau in cartile urmatoare, nu au valabilitate pentru tine?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 15.03.2010, 02:14:52
Geony's Avatar
Geony Geony is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.02.2009
Mesaje: 908
Implicit

Citat:
În prealabil postat de postavarul Vezi mesajul
1. Ce s-a scris "abia in a doua carte a VT" este in stransa legatura cu ceea ce s-a scris in prima carte, de la inceput: "Dumnezeu a binecuvantat ziua a saptea si a sfintit-o, pentru ca in ziua aceasta S-a odihnit de tota lucrarea Lui pe care o zidise si o facuse."(Facerea 2:3) Iar Porunca a patra spune: "Caci in sase zile a facut Domnul cerurile, pamantul si marea si tot ce este in ele, iar in ziua a saptea S-a odihnit; de aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o." (Iesirea 20:11)?
?

Citat:
În prealabil postat de postavarul Vezi mesajul
2. Prima carte a Sfintei Scripturi nu avea ca tema centrala poruncile. Iti dau inca sase carti ale Sfintei Scripturi, unde nu se pomeneste despre pazirea zilei a saptea, desi personajele din acele carti pazeau cu sfintenie aceasta zi. Citeste de la cartea lui Iosua pana la cartea a treia a regilor, inclusiv (varianta Sinodala) sau de la Iosua pana la 1 Imparati (varianta Cornilescu).?
Unde scrie ca a 2-a carte (Iesire) trateaza tema poruncilor? Oare titlui (Iesire sau Exod) asta sugereaza.
In cartea Facerii gasim porunca Taierii imprejur, gasim porunca prin care se interzicea uciderea, ferirea de inchinarea la idoli, etc...
Asadar, nici cartea Facerii nu este straina de porunci...insa, este straina de porunca sabatului de la Iesire 20,11 (la noi este Iesire 20, 10). Apoi, este curios ca D-zeu in cap 31 de la Iesire spune lui Moise sa pazeasca Sabatul ca zi de odihna.
Acest lucru ma face sa cred ca porun ca sabatului (una din cele 10 porunci) se adreseaza doar evreilor...si ca aceasta zi , odata si odata, va fi inlocuita. Este o porunca instabila.

Citat:
În prealabil postat de postavarul Vezi mesajul
3. Tu respecti numai poruncile care au fost scrise in prima carte a Bibliei? Cele care au fost scrise "abia in a doua carte a VT" sau in cartile urmatoare, nu au valabilitate pentru tine?
Deci recunosti ca au fost porunci si in cartea Faceri! Eu respect poruncile pe care le-au tinut crestinii de 2000 de ani, nu din 1870.
Eu fac ce faceau crestinii "in prima zi a saptamanii" cand se adunau pt frangerea painii.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 15.03.2010, 09:45:12
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

[quote=Geony;223919]Apoi, este curios ca D-zeu in cap 31 de la Iesire spune lui Moise sa pazeasca Sabatul ca zi de odihna.
Acest lucru ma face sa cred ca porun ca sabatului (una din cele 10 porunci) se adreseaza doar evreilor...si ca aceasta zi , odata si odata, va fi inlocuita. Este o porunca instabila./quote]
Este "curios", contradictoriu și chiar periculos să afirmi despre una din poruncile divine că e ”instabilă”. Vei găsi în VT comentarii cu privire și la alte porunci din Decalog, aceasta le face și pe ele să devină instabile? A fost înlocuită vreuna din aceste porunci de către Domnul Hristos?

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Eu respect poruncile pe care le-au tinut crestinii de 2000 de ani, nu din 1870
Trimiterea este evidentă la duminică... poți detalia unde se găsește această ”poruncă”? Prea repede ai trecut de la presupusa desființare a ”instabilei” porunci a IV-a la inexistenta poruncă duminicală.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 15.03.2010, 09:38:59
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Presupun ca sustii ca nici lui Isaac si Iacob nu le-a dat porunca Sabatului pt ca si ei o tinea?
Presupun că nu susții că Isaac și Iacob țineau ziua soarelui și se închinau la Baal.

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
Totusi, ar trebui sa reprezinte o intrebare in mintea celor care sustin serbarea Sambetei, De ce a venit aceasta porunca in scris abia in a doua carte a VT
Matale ai auzit de Sfânta Tradiție? Aici nu mai ești dispus să aplici dogma ortodoxă privitoare la transmiterea prin viu grai a poruncilor dumnezeești... și tocmai aici se aplică mai cu deosebire. Până la momentul Exodului nu s-a scris nici o carte a Bibliei, toate informațiile privitoare la începuturi transmițându-se pe cale orală de la Adam la Moise doar prin câteva generații. Dacă Avraam a fost beneficiarul acestor informații și a pus în aplicare poruncile și legile lui Dumnezeu (Facerea 26,5), ce te-ar îndreptăți să crezi că Isaac (și generațiile următoare după el) n-a făcut la fel?

Citat:
În prealabil postat de Geony Vezi mesajul
si atunci cand a venit a venit doar in sanul poporului evreu cu recomandare directa
Dar unde ai fi dorit să se manifeste dacă nu în sânul poporului ales? De ce nu am admite că și alte popoare au fost în atenția lui Dumnezeu, acestea beneficiind la rândul lor de câte un ”Exod” și de legi similare (istoria antică consemnează faptul că și alte popoare păzeau sabatul)?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Intrebari pentru adventisti, baptisti si penticostali Anca-Miha Secte si culte 1268 12.07.2016 01:44:25
Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini RafaelMiticaPitulice Despre Sfanta Scriptura 25 02.08.2011 09:01:17
O intrebare pentru neoprotestanti si nu numai. gabriel 30 Generalitati 34 23.06.2010 15:35:35
Cateva cuvinte despre "catolici" + cateva dogme andrei_im Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 8 21.02.2010 15:06:08