![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Avraam a fost primul evreu din istorie, el trăind cam în acea perioadă.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
si de ce nu i-a poruncit Domnul sa tina Sabatul?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Poate pentru faptul că-l ținea? De ce crezi că spunea Dunmnezeu despre el că păzește legile și poruncile Lui?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Am observat ca unde nu esti sigur sau exista macar posibilitatea sa nu ai dreptate ori ignori argumentul respectiv, ori il analizezi fragmentat. Nu stiu daca faci asta cu buna stiinta sau daca a devenit un reflex. Cand am spus ca nu ai raspund la tot post-ul meu anterior nu am vrut sa zic ca nu ai raspuns deloc, ci ca ai raspuns numai la o parte.
Citind raspunsul si bineinteles cele anterioare am facut aproape involuntar o legatura intre modul tau de a raspunde si de a aborda in general o discutie si exact aceleasi trasaturi ale lui Smerdeakov din Fratii Karamazov(care argumenteaza si chiar duce pana la capat rationamentul: daca ajungi pe mana unor nelegiuiti si ei iti cer sa hulesti numele Domnului si sa te lepezi de botez, inainte de a fi rostit cu gura "ma lepad..." in mintea ta deja va fi incoltit acest gand si vei fi fost deja blestemat si exclus din legea crestina. Astfel, poti sa ca nu esti crestin si nu vei face un pacat pentru ca doar prin acel gand Dumnezeu te-a scos deja din randul crestinilor si tu practic la momentul cand raspunzi "nu" deja ai fost surghiunit si nu spui decat adevarul.)Iata un sofism fara cusur. Un rationament asemanator(adica tot un sofism) incerci si tu pentru a demonstra ca ziua a 7-a din Creatie e tot una cu sabatul. Cand acolo e ceva mult mai minunat e un timp primordial (illo tempore) in care Dumnezeu creeaza. Spre exemplu in prima "zi", nici nu avea cum sa existe zi in intelesul prozaic pentru ca nu era creat inca soarele si nici nu se putea vorbi de aparitia timpului cronologic. E clar deci ca lexemul "zi" in Facere nu are intelesul propriu, dar vad ca ori nu intelegi, ori nu vrei sa intelegi. Inca o data: sabatul nu are nici o legatura cu ziua odihnei lui Dumnezeu din Facere, in cel mai bun caz e doar un simbol. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Totusi, ar trebui sa reprezinte o intrebare in mintea celor care sustin serbarea Sambetei, De ce a venit aceasta porunca in scris abia in a doua carte a VT, si atunci cand a venit a venit doar in sanul poporului evreu cu recomandare directa: "Spune fiilor lui Israel așa: Băgați de seamă să păziți zilele Mele de odihnă, căci acestea sunt semn între Mine și voi din neam în neam, ca să știți că Eu sunt Domnul, Cel ce vă sfințește. Păziți deci ziua de odihnă, căci ea este sfântă pentru voi. Cel ce o va întina, acela va fi omorât; tot cel ce va face într-însa vreo lucrare, sufletul acela va fi stârpit din poporul Meu;..." |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Prima carte a Sfintei Scripturi nu avea ca tema centrala poruncile. Iti dau inca sase carti ale Sfintei Scripturi, unde nu se pomeneste despre pazirea zilei a saptea, desi personajele din acele carti pazeau cu sfintenie aceasta zi. Citeste de la cartea lui Iosua pana la cartea a treia a regilor, inclusiv (varianta Sinodala) sau de la Iosua pana la 1 Imparati (varianta Cornilescu). 3. Tu respecti numai poruncile care au fost scrise in prima carte a Bibliei? Cele care au fost scrise "abia in a doua carte a VT" sau in cartile urmatoare, nu au valabilitate pentru tine? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
In cartea Facerii gasim porunca Taierii imprejur, gasim porunca prin care se interzicea uciderea, ferirea de inchinarea la idoli, etc... Asadar, nici cartea Facerii nu este straina de porunci...insa, este straina de porunca sabatului de la Iesire 20,11 (la noi este Iesire 20, 10). Apoi, este curios ca D-zeu in cap 31 de la Iesire spune lui Moise sa pazeasca Sabatul ca zi de odihna. Acest lucru ma face sa cred ca porun ca sabatului (una din cele 10 porunci) se adreseaza doar evreilor...si ca aceasta zi , odata si odata, va fi inlocuita. Este o porunca instabila. Citat:
Eu fac ce faceau crestinii "in prima zi a saptamanii" cand se adunau pt frangerea painii. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
[quote=Geony;223919]Apoi, este curios ca D-zeu in cap 31 de la Iesire spune lui Moise sa pazeasca Sabatul ca zi de odihna.
Acest lucru ma face sa cred ca porun ca sabatului (una din cele 10 porunci) se adreseaza doar evreilor...si ca aceasta zi , odata si odata, va fi inlocuita. Este o porunca instabila./quote] Este "curios", contradictoriu și chiar periculos să afirmi despre una din poruncile divine că e ”instabilă”. Vei găsi în VT comentarii cu privire și la alte porunci din Decalog, aceasta le face și pe ele să devină instabile? A fost înlocuită vreuna din aceste porunci de către Domnul Hristos? Trimiterea este evidentă la duminică... poți detalia unde se găsește această ”poruncă”? Prea repede ai trecut de la presupusa desființare a ”instabilei” porunci a IV-a la inexistenta poruncă duminicală. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Dar unde ai fi dorit să se manifeste dacă nu în sânul poporului ales? De ce nu am admite că și alte popoare au fost în atenția lui Dumnezeu, acestea beneficiind la rândul lor de câte un ”Exod” și de legi similare (istoria antică consemnează faptul că și alte popoare păzeau sabatul)? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Intrebari pentru adventisti, baptisti si penticostali | Anca-Miha | Secte si culte | 1268 | 12.07.2016 01:44:25 |
Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini | RafaelMiticaPitulice | Despre Sfanta Scriptura | 25 | 02.08.2011 09:01:17 |
O intrebare pentru neoprotestanti si nu numai. | gabriel 30 | Generalitati | 34 | 23.06.2010 15:35:35 |
Cateva cuvinte despre "catolici" + cateva dogme | andrei_im | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 8 | 21.02.2010 15:06:08 |
|