Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.03.2010, 14:26:19
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Si care sunt argumentele, pana la urma? Eu am dat, as vrea sa aud si de la tine. ;-)
Nu vreau sa dau argumente , dar google ne e deschis tuturor.
Ne putem da seama de natura unui lucru dupa roadele pe care le aduce. Eu sunt de parere ca la fel de bine ne putem da seama de natura unui lucru studiindu-i radacinile. Nimic nu apare din neant, nici macar tehniciile de bioterapie, si daca un lucru nu are explicatie stiintifica - pentru ca bioterapia nu are - si e totusi popular, catchy pentru mase, inseamna ca are alt appeal si alta explicatie, din sfera spirituala.

Iar faza cu lucrurile spirituale e ca sunt intotdeauna mai mult decat par la prima vedere, si ca daca te adancesti chiar si pentru cateva minute in vreun articol pe tema asta, sub toata pojghita de la suprafata, cum ca nu-s afiliati nicicarei religii si nicicarei rase, zace tristul adevar ca isi au originea in religiile orientale, cu energii cosmice si dumnezei impersonali care nu au nici o legatura cu realitatea.

Era bine sa fi fost barem placebo. Dar uite ca nu e, si ca atunci cand ne lasam "prelucrati" de toate energiile alea, ne facem, cu sau fara stiinta noastra, insa in mod sigur voluntar, subiectii unor practici nici mai mult nici mai putin decat religioase.

Pe mine nu ma intereseaza ce fac altii, sunt liberi sa faca si sa creada fix ce doresc, dar cred ca in calitate de ortodocsi nu avem nici o scuza pentru amestecul in chestiuni de genul acesta, in afara de, bineinteles, "nu am stiut" :) Dar in secolul 21, cu atata internet si forumuri, nici pretextul asta nu mai e ce a fost :)

(Nu-mi prea place sa-l mentionez pe mikidutza asa ca in textul asta el straluceste prin absenta)
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)

Last edited by Jane Says; 16.03.2010 at 14:29:49.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 16.03.2010, 15:01:14
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Nu vreau sa dau argumente , dar google ne e deschis tuturor.
Ne putem da seama de natura unui lucru dupa roadele pe care le aduce. Eu sunt de parere ca la fel de bine ne putem da seama de natura unui lucru studiindu-i radacinile. Nimic nu apare din neant, nici macar tehniciile de bioterapie, si daca un lucru nu are explicatie stiintifica - pentru ca bioterapia nu are - si e totusi popular, catchy pentru mase, inseamna ca are alt appeal si alta explicatie, din sfera spirituala.

Iar faza cu lucrurile spirituale e ca sunt intotdeauna mai mult decat par la prima vedere, si ca daca te adancesti chiar si pentru cateva minute in vreun articol pe tema asta, sub toata pojghita de la suprafata, cum ca nu-s afiliati nicicarei religii si nicicarei rase, zace tristul adevar ca isi au originea in religiile orientale, cu energii cosmice si dumnezei impersonali care nu au nici o legatura cu realitatea.

Era bine sa fi fost barem placebo. Dar uite ca nu e, si ca atunci cand ne lasam "prelucrati" de toate energiile alea, ne facem, cu sau fara stiinta noastra, insa in mod sigur voluntar, subiectii unor practici nici mai mult nici mai putin decat religioase.

Pe mine nu ma intereseaza ce fac altii, sunt liberi sa faca si sa creada fix ce doresc, dar cred ca in calitate de ortodocsi nu avem nici o scuza pentru amestecul in chestiuni de genul acesta, in afara de, bineinteles, "nu am stiut" :) Dar in secolul 21, cu atata internet si forumuri, nici pretextul asta nu mai e ce a fost :)

(Nu-mi prea place sa-l mentionez pe mikidutza asa ca in textul asta el straluceste prin absenta)
Ce radacini are medicina moderna? Partial atee, ca stiinta secolului al 19-lea in general.
Ce radacini are calculatorul pe care il folosim acum?
Eu zic ca trebuie sa stim sa discernem cand folosim ceva, nu sa condamnam in masa orice medicina traditionala.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 16.03.2010, 15:03:41
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Ce radacini are medicina moderna? Partial atee, ca stiinta secolului al 19-lea in general.
Ce radacini are calculatorul pe care il folosim acum?
Eu zic ca trebuie sa stim sa discernem cand folosim ceva, nu sa condamnam in masa orice medicina traditionala.
Eu nu am condamnat in masa orice medicina traditionala, doar am scris despre bioterapie si bioenergie, ca unele ce nu tin de medicina ci de domeniul spiritual.
Iar faptul ca m-am interesat de subiectul asta pana la a ajunge in religiile orientale (ceea ce nici macar n-a fost un traseu asa de lung), cred ca e un lucru laudabil, nu? E intotdeauna bine sa te informezi, ca la ce am mai avea discernamant daca nu am avea si toate datele, nu? :)
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)

Last edited by Jane Says; 16.03.2010 at 15:10:44.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 08.08.2010, 20:59:47
ap2010's Avatar
ap2010 ap2010 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.08.2010
Locație: iasi
Religia: Ortodox
Mesaje: 237
Implicit

Trebuie sa facem distinctie intre bioterapie,care inseamna tratament cu materiale biologice,mai concret ceaiuri din plante,tot aici intra si tratamentul cu ape minerale,regimul alimentar etc .(Daca se poate vindeca cineva astfel?DA!),si bioenergie care inseamna vindecare prin restabirea echilibrului energetic de catre un bioenergoterapeut,persoana care are un nivel energetic superior si pe care il poate dirija si controla.Ca un exemplu tehnic pot sa spun ca fiecare om ,ca orice corp viu,are camp magnetic si electric iar bolile produc un scurt-circuit in sistem care poate fi restabilit prin bioenergie.Vindecarea aici depinde de gravitatea bolii si de puterea bioenergeticianului,ca orice stiinta are limitele ei.Diferenta dintre o persoana care te poate ajuta in acest sens si una care vrea numai plata(necinstiti destui) este ca cei din a doua categorie spun ca e greu de rezolvat,necesita cheltuieli,ingrediente rare si nu iti ofera solutia de prima data.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.08.2010, 23:34:10
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ap2010 Vezi mesajul
Trebuie sa facem distinctie intre bioterapie,care inseamna tratament cu materiale biologice,mai concret ceaiuri din plante,tot aici intra si tratamentul cu ape minerale,regimul alimentar etc .(Daca se poate vindeca cineva astfel?DA!),si bioenergie care inseamna vindecare prin restabirea echilibrului energetic de catre un bioenergoterapeut,persoana care are un nivel energetic superior si pe care il poate dirija si controla.Ca un exemplu tehnic pot sa spun ca fiecare om ,ca orice corp viu,are camp magnetic si electric iar bolile produc un scurt-circuit in sistem care poate fi restabilit prin bioenergie.Vindecarea aici depinde de gravitatea bolii si de puterea bioenergeticianului,ca orice stiinta are limitele ei.Diferenta dintre o persoana care te poate ajuta in acest sens si una care vrea numai plata(necinstiti destui) este ca cei din a doua categorie spun ca e greu de rezolvat,necesita cheltuieli,ingrediente rare si nu iti ofera solutia de prima data.
Distincția care o propuneți nu este corectă. De la clasificare se poate manipula mult opinia, lucru obișnuit celor care oferă bioenergia ca metodă de tratament. Nu ne mirăm că susținând bioenergia susțineți și o clasificare neștiințifică a medicinii ci ne bucurăm pentru aceasta căci ne susțineți (fără a vrea) argumentația că bioenergia este pseudoștiință.
Dumneavoastră numiți fitoterapia, balneoterapia, tratamentul dietetic ca fiind bioterapie. Noi putem numi bioterapie atunci și scărpinatul porcului dar nu contează ce numim noi bioterapie și nici măcar termenul în sine ci realitatea care o acoperă.
Noi aici dezbatem tocmai criteriul de distincție al tratamentelor medicale care folosesc energii dumnezeiești, firești și demonice iar nu denumirile lor neapărat pentru că cei ce se folosesc de energiile celui viclean sunt și ei vicleni și vor să dea o mască științifică prin denumiri și explicații științifice la bătrâna vrăjitorie sau magie (magie = știință în limba celor vechi, deci nimic nou sub soare).
II.Cor.11:14. Nu este de mirare, deoarece însuși satana se preface în înger al luminii.
II.Cor.11:15. Nu este deci lucru mare dacă și slujitorii lui iau chip de slujitori ai dreptății, al căror sfârșit va fi după faptele lor.
Așadar noi trebuie să privim la sfârșitul faptelor bioenergiei, adică la consecințele asupra sufletului și sănătății veșnice iar nu la vindecarea propriuzisă.
Nu negăm existența energiilor și efectelor lor vindecătoare dar noi ortodocșii nu ne mulțumim cu empirismul deoarece noi avem datoria să deosebim și duhurile (mult mai subtilă problemă) darămite energiile și consecințele lor veșnice.
I.Cor.12:4. Darurile sunt felurite, dar același Duh.
[…]
I.Cor.12:9. Și unuia i se dă întru același Duh credință, iar altuia, darurile vindecărilor, întru același Duh;
I.Cor.12:10. Unuia faceri de minuni, iar altuia proorocie; unuia deosebirea duhurilor, iar altuia feluri de limbi și altuia tălmăcirea limbilor.
I.Cor.12:11. Și toate acestea le lucrează unul și același Duh, împărțind fiecăruia deosebi, după cum voiește.
[…]
I.Cor.12:28. Și pe unii i-a pus Dumnezeu, în Biserică: întâi apostoli, al doilea prooroci, al treilea învățători; apoi pe cei ce au darul de a face minuni; apoi darurile vindecărilor, ajutorările, cârmuirile, felurile limbilor.
I.Cor.12:29. Oare toți sunt apostoli? Oare toți sunt prooroci? Oare toți învățători? Oare toți au putere să săvârșească minuni?
I.Cor.12:30. Oare toți au darurile vindecărilor? Oare toți vorbesc în limbi? Oare toți pot să tălmăcească?
Vedeți așadar că deosebirea duhurilor ca și vindecările prin Duhul Sfânt se fac numai în Biserica Ortodoxă (căci nu toți pot face toate ci este nevoie de Biserică) și neapărat sub îndrumările apostolice? Aceasta deoarece vindecătorii sunt enumerați ierarhic după apostoli și după învățători tocmai pentru a afla că vindecarea trebuie supusă învățăturii iar nu învățătura să urmeze și să se ia după vindecare.
Modelele tehnice cu omul ca obiectul transformă după opinia dumneavoastră pe chipul lui Dumnezeu în baterie de telefon Nokia. Depersonalizarea este specifică înșelării deoarece exclude participarea persoanelor la îmbolnăvire sau însănătoșire în funcție de viața lor duhovnicească. Așadar dacă trebuie să se regleze electromagnetic poate ar trebui pus pe un scaun electric și executat. Desigur ar fi mult mai puțin gravă uciderea lui trupească decât uciderea sufletească pe care o suferă cel ce merge la bioenergetician, acest practician al medicinii demonice care alături de sănătate trupească dă și o seamă de boli duhovnicești unele ireversibile și veșnice.
Dacă vă preocupă subiectul cu adevărat vă recomandăm să urmăriți cum nu vindecarea e scopul existenței ci mântuirea în postările anterioare. Acum arătăm cum influențează credința sănătatea neamurilor și generațiilor. Apoi vom studia clasificarea și modul de a privi al bioenergiei asupra medicinii, cu dezlegări științifice și ortodoxe asupra fenomenului.
Cele ce le-ați spus dumneavoastră sunt doar o repetiție mai palidă a dezbaterilor fulgerătoare ce au fost pe această temă mai sus. Vă rog cercetați mai înainte de a da cu părerea.
Vă aștept, dacă doriți să contribuiți la acest subiect, să studiați problema și să aduceți argumente coerente la ce doriți să susțineți iar nu păreri superficiale sau măcar să contraargumentați fondat la studiul preluat din Sfinții Părinți și medicina științifică făcut de noi dacă nu sunteți de acord cu cele scrise aici.
Despre bioenergie ca și de vindecarea înșelătoare s-a scris deja mai pe larg la citatul de mai jos, dacă apăsați pe săgețica albastră vă duce direct acolo.
Despre deosebirile între energiile vindecătoare și deci între metodele de vindecare va urma mai spre sfârșit.
Citat:
În prealabil postat de ALEXANDRU ANASTASIU Vezi mesajul
Cum înșeală dracii. Cum sug sau dau energie, care prin vicleșug au numit-o „bio” dar mai bine am numi-o tanatoenergie căci aduce moarte veșnică.

(Gr. βιος bios = viață; θανατος thanatos = moarte)
Ca să nu vorbim neacoperit să vedem cum acționează duhurile pentru a suge energia sau a o da în funcție de scenariul de înșelare compus de ele.
Doamne ajută!
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.08.2010, 00:04:22
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Medicina contemporană și vindecările ei 37

Exemplele continuă și cu anglicanii cu persecuția tuturor irlandezilor papiști care a dus la genociduri morți înfricoșătoare și cu puritanii lui Oliver Cromwell din 1649 „coastele de fier” cu tunică roșie care asasinau orice papist indiferent de vârstă și sex iar pe cei ce-i lăsau liberi îi vindeau ca robi, la fel dictatura lui Calvin, la fel Noaptea Sfântului Bartolomeu a fost un masacru al protestanților din Franța din noaptea dintre 23 și 24 august [1] 1572. Au fost atacați și masacrați aproape 30.000 de “hughenoți”, punct culminant al conflictelor purtate între catolici și protestanți. Masacrul este cunoscut în istoriografie sub numele de Noaptea Sfântului Bartolomeu.
Nu mai continuăm tot din scârbă.
În total catolici și protestanți 4 veacuri de fanatism.
Ca să nu mai punem la socoteală cruciadele împotriva Ortodocșilor și a Sfântului Munte înainte de aceasta și apoi de crimele și distrugerile Mânăstirilor noastre din Ardeal, din Sfântul Munte și din multe alte părți cu ocazia uniatismului.
http://ltcorastie.wordpress.com/2010/04/
„ierarh Ilie Iorest, mărturisitor al dreptei credințe pe pământul românesc, a fost mitropolit al Ardealului între anii 1640 și 1643. S-a născut în Țara Ardealului, din părinți dreptcredincioși. Din copilărie a intrat în Mănăstirea Putna din Moldova. Primind apoi îngerescul chip, s-a învrednicit de harul preoției. Pentru învățătura lui iscusită și pentru viața lui îmbunătățită, Dumnezeu a rânduit să fie ales în scaunul de mitropolit al Ardealului. Luptând cu bărbăție împotriva calvinilor abătuți de la dreapta credință, care căutau să surpe Ortodoxia din sufletele românilor, a tipărit cărți bisericești de învățătură și a cercetat sat cu sat povățuind și îndrumând pe fiii săi duhovnicești. În această luptă nu l-au înfricoșat nici amenințările, nici opreliștile craiului Ardealului și ale căpeteniilor calvinești. Pentru aceasta, curând au născocit împotriva sfântului ierarh pâri mincinoase, au adunat sobor și l-au scos din scaun, aruncându-l în temniță. Nouă luni a stat sfântul în temniță, legat cu lanțuri grele la mâini și la picioare. Din când în când, era scos din temniță la priveliște, înaintea bisericii sale din Bălgrad; și era batjocorit, despuiat de haine și bătut cu nuiele pe trupul gol. Dumnezeu însă n-a voit ca acest cuvios al Lui să fie dat pierzării. A fost slobozit din temniță, în schimbul unui preț de o mie de taleri. Cum nu avea de unde să-i plătească, a pus 24 de chezași, iar el a plecat în Moldova și apoi în Rusia, unde a adunat acești bani pentru despovărarea chezașilor. Peste 10 ani, în 1656, Dumnezeu l-a rânduit să păstorească episcopia Hușilor și după puțină vreme s-a săvârșit în pace.
Fericitul părintele nostru Sava s-a născut în întâiul pătrar al veacului al XVII-lea, în Ineul Ardealului, din părinți de neam bun și creștini evlavioși, Ioan și Maria. Din botez a primit numele Simeon. Mai multe din rudele sale, după tată, au fost episcopi sau protopopi ai cetății Ineului. Tânărul Simeon a început învățătura de carte în casa părintească, iar adâncirea în Sfintele Scripturi și pravila vieții mănăstirești le-a deprins în Mănăstirea Comana din Țara Românească, de la unchiul său, arhiereul Longhin, care se așezase în această mănăstire. După puțin timp a fost ales protopop al Ineului, primind darul preoției. Rămas însă văduv după scurtă vreme, frumoasele sale însușiri sufletești, dovedite în vrednicia de protopop, precum și viața sa pilduitoare l-au înălțat pe scaunul Mitropoliei Ardealului, văduvit prin adormirea întru Domnul a mitropolitului Simion Ștefan, în anul 1656. Măritul Sava a păstorit Biserica Ortodoxă din Ardeal cu neînfricată bărbăție și cu mare vrednicie timp de 24 de ani, în împrejurări grele. În tot timpul păstoriei sale, sfântul s-a străduit necontenit să ridice Biserica și să o țină în albia dreptei credințe a Răsăritului, ferind-o de toate uneltirile eresului calvinesc. Râvna cea mare a sfântului Sava pentru Ortodoxie i-a adus dușmănia și prigoana căpeteniilor calvinești și a craiului de atunci al Ardealului. Aceștia voiau să strecoare cu vicleșug, în cărțile bisericești ale românilor, învățături rătăcite și pierzătoare de suflet. Câțiva ani mai târziu s-a pornit asupra sa cumplită prigoană din partea căpeteniilor calvine și a craiului. El a fost trimis în judecată, osândit împotriva canoanelor, pentru niște vini născocite. Cu silnicie și mărturii mincinoase soborul nelegiuit l-a osândit pe nedrept, scoțându-l din scaunul vlădicesc. A fost aruncat apoi în temnița craiului și a suferit batjocuri, biciuiri și loviri de toiege. Neclintit a rămas sfântul în credința sa, ca o stâncă bătută de valurile mării și a suferit și a pătimit pentru Ortodoxie. După cumplite chinuri, sfântul a fost slobozit din temniță, dar așa de slăbit, că s-a mutat curând către Domnul, în luna aprilie 1683.”
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...iei-82213.html

Dupa transformarea Transilvaniei in Principat (1541), aflat sub suzeranitate otomana, s-au raspandit si in arcul carpatic cultele protestante - calvinismul (1564) si unitarianismul (1568). Catolicismul continua sa supravietuiasca in mediile secuiesti, desi in anul 1556 au fost desfintate Episcopiile româno-catolice de la Alba Iulia si Oradea, episcopii si ordinele calugaresti catolice fiind alungate iar averile etatizate. Doar in vremea principilor din familia Báthory cultul catolic s-a legalizat. Ortodoxia a continuat sa fie considerata religie tolerata, desi Dieta de la Cluj din anul 1543 a proclamat principiul libertatii religioase, care se referea insa doar la extensia "libertatilor" religiilor considerate recepte: luteranismul, calvinismul si unitarianismul. In 1556, Dieta ardeleana de la Sibiu hotaraste "ca episcopii români, fie preoti sau calugari, care n-ar voi sa se lepede de crezul lor si ar continua sa duca poporul spre pieire, sa fie scosi din tara". In 1568 vor fi recunoscute ca religii oficiale cea româno-catolica, lutherana, calvina si unitariana. Cele mai importante consecinte ale acestor masuri au fost, pe de o parte, convertirea multor români la religia apuseana, in frunte cu conducatorii lor - nobilii, iar pe de alta parte, trecerea peste Muntii Carpati a unei alte parti importante a populatiei. In secolul al XVII-lea, principii calvini si dietele Transilvaniei desfiinteaza vechile episcopii ale românilor, lasandu-le doar Mitropolia din Alba- Iulia, pe care o supusesera superindendentului calvin. Principii calvini au dezlantuit o adevarata prigoana la adresa românilor ortodocsi, mai ales in vremea lui Gheorghe Ráckoczy I si II, precum si in vremea lui Mihail Apaffi. Conform istoricului Mircea Pacurariu, calvinizarea românilor ortodocsi insemna si o actiune de maghiarizare, fapt confirmat de anumite masuri luate cu acest scop: instituirea de "episcopi" români-calvini ca: Gheorghe de Sangeorz (1566), Pavel din Turdas (1569) si Mihail din Turdas (1577), convocarea de sinoade "calvine", tiparirea de carti etc. Actiunea prozelitista si masurile de oprimare a Bisericii românesti din partea principilor calvini ai Transilvaniei se vor intensifica in secolul al XVII-lea. Insa putini români, din cei care aveau titluri si proprietati, au trecut la confesiunea calvina.
Si in arcul carpatic s-au facut treceri la una din aceste religii recepte, multi români ortodocsi, pentru a scapa de oprimarile exercitate, optau pentru drepturile pe care le aveau secuii (ex. in schimbul serviciului militar erau scutiti de anumite obligatii materiale fata de autoritati), mai ales ca aceasta calitate de secui nu era o notiune strict etnica, ci si una sociala.
Va urma: durerile românilor datorate ereziilor având consecințe boli, moarte, distrugeri toate din cauza prigoanelor eretice
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 19.08.2010, 00:18:01
ap2010's Avatar
ap2010 ap2010 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.08.2010
Locație: iasi
Religia: Ortodox
Mesaje: 237
Implicit

Probabil cel care a pus intrebarea voia un sfat pentru problemele de sanatate pe care le are,nu sa dea nastere la controverse interminabile.Eu am vrut numai sa ajut,nu sa suport ironii si lectii gratuite.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 23.08.2010, 01:36:42
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ap2010 Vezi mesajul
Probabil cel care a pus intrebarea voia un sfat pentru problemele de sanatate pe care le are,nu sa dea nastere la controverse interminabile.Eu am vrut numai sa ajut,nu sa suport ironii si lectii gratuite.
Cel care a pus întrebarea era necăjit de înșelătoriile din domeniul medicinii care pe vremuri se chemau vrăjitorii iar acum, cu o denumire la modă și mască științifică bioenergie. Și este unul din cei ce ne-au rugat să lămurim cât mai pe larg și mai documentat problema.
Dar dacă vreți să-l ajutați pentru sănătate dați-i sfaturi sănătoase. Dacă cineva vă cere un pește și îi dați un șarpe, acesta nu-i ajutor ci momeală vicleană, milostenie drăcească, așa că să nu vă așteptați la laude și recunoștință din partea ortodocșilor. Dacă vreți să fiți admirat mergeți la un forum vrăjitoresc. Veți putea chiar fi premiat.
Dacă ați dat însă sfat viclean nu vă mirați că vi se răspunde, doar suntem pe un forum ortodox unde cei care l-au creat tocmai aceasta au dorit: ca Ortodoxia să biruie viclenia. Ironia nu este adresată dvs. ci bioenergiei. Nu ne permitem de dragul lui Hristos să jignim pe nici unul din cei ce poartă Chipul Lui, indiferent cât de acoperit de noroi.
Dacă însă nu a fost un sfat viclean ci unul sincer, dintr-o convingere personală greșită, după cum bănuiesc și nădăjduiesc, atunci cercetați adevărul. În această privință aici tocmai pentru aceasta ne străduim cu destulă osteneală pentru a cerceta adevărul cu privință la energiile folosite în medicină. Dar dacă dvs. căutați cu adevărat adevărul de ce vă supărați când aflați alte idei?

Pun și eu la sfârșit o întrebare retorică: oare de ce toți cei ce susțin că bioenergia este bună sunt așa de țâfnoși? Oare duhul enervării e un semn al adevărului, al păcii lăuntrice al celui ce a ajuns la limanul și odihna cunoștinței celei de sus? Sau este semnul agitației dinainte de înec?

Răspunsul se află în semnătura noastră de mai jos, un cuvânt de taină și atât de actual al Sf. Marcu Ascetul
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 23.08.2010 at 01:41:40.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 23.08.2010, 01:48:21
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Medicina contemporană și vindecările ei 38

O raza de lumina a constituit-o, pentru credinciosii români inca inainte de a infaptui unirea politica a celor trei tari, a realizat unitatea pe linia bisericeasca: in 1595, prin tratatul de la Alba Iulia, a asezat bisericile românesti ale Transilvaniei sub jurisdictia Mitropoliei Tarii Românesti. La interventia lui Mihai, Dieta de la Alba Iulia, din iulie 1600, adopta masuri pentru imbunatatirea situatiei preotilor români care urmau "sa fie scutiti pretutindeni de sarcinile pe care le presteaza poporul". Marturiile documentare dovedesc prezenta la Alba Iulia, in mitropolie, in timpul domniei lui Mihai Viteazul, a numerosi ierarhi, calugari, preoti români si straini. Era un semn al prestigiului pe care Mitropolia Ortodoxa a Transilvaniei il avea. Figura marelui voievod este pastrata si in memoria colectiva a zonei. La trecerea sa in Transilvania, voievodul Mihai Viteazul s-a oprit, la 8/14 octombrie 1599, in Intorsura Buzaului, asezandu-si tabara pe o colina de la marginea localitatii, denumita astazi "Dealul Taberii". Domnitorul a trecut prin pasul Buzaului si cand s-a intors, dupa infrangerea suferita la Miraslau. Unul din capitanii lui Mihai Viteazul, Stefan Lutul, era la anul 1600 comandant al cetatii Odorhei, avand atributii administrative si militare. El a condus o buna perioada de timp scaunul secuiesc Odorhei, iar documentele semnaleaza ca secuii si românii din aceasta zona i se adresau cu diferite pricini sau litigii spre rezolvare. Astfel de fapte faceau parte dintr-o o strategie a marelui domnitor, de a introduce o administrare româneasca a oraselor si cetatilor transilvanene. Ca si cetatile Fagaras, Gurghiu, Chioar (Cetatea de Piatra), Gherla, si cetatea Odorheiului era condusa de un capitan român ("oláh kapitány"). Fapt deloc semnificativ pentru istoria bisericeasca a zonei, chiar in aceasta perioada, este ridicat un lacas de cult ortodox in cetatea Odorheiului, in timpul marelui voievod, mentiune gasita pe un document si aparuta in lucrarea: Székelyhoni utazás a két Homorod mellett. Jánosfalvi Sándor István által. 1838-tol 1846-1858-ig (Calatorie in tinutul secuiesc, pe langa cele doua Homoroade. Prin J.S.I. De la 1838, la 1846 si pana la 1858 - reeditata la Budapesta in 1942), in care se precizeaza: "Eclezie si biserica de credinta greceasca [ortodoxa] nu a fost in acest oras [Odorheiu Secuiesc] pana la 1600, dar atunci un negustor grec [aromân] pe nume Andrei, a cumparat un teren in str. Botos, pe care a ridicat biserica si a fondat eclezie (...)". Scurta, dar rodnica domnie a voievodului Mihai Viteazul, a dus la intarirea Bisericii Ortodoxe românesti din Ardeal. Prin mai multe tratative duse cu principele Transilvaniei Sigismund Báthory, acesta hotaraste la 4 iulie 1596 extinderea jurisdictiei mitropolitului "Ioan de la Prislop, vladica soboarelor românesti din tot Ardealul", si asupra preotilor români din Tara Fagarasului, de la care putea sa incaseze un florin anual, conform traditiei, suma care pana atunci acesti preoti erau obligati sa o plateasca superintendentului româncalvin cu resedinta la Fagaras.
Cotinuand traditia secolelor XIV-XV, si in zorile epocii moderne viata religioasa a românilor din Arcul Carpatic s-a aflat in preocuparea permanenta a mitropoliilor, episcopiilor, a domnitorilor si a boierilor din tarile române extracarpatice, aici avand loc majoritatea hirotoniilor preotilor ce slujeau in zona de curbura a Carpatilor si in spatiile geografice limitrofe Moldovei si Tarii Românesti. Ceea ce anumiti istorici numesc "tara secuilor - afirma A. D. Xenopol - s-a aflat de fapt, pana in a doua jumatate a secolului al XV-lea, sub stapanirea si controlul [pe linie religioasa] voievozilor români". Cele mai stranse legaturi le-au avut parohiile din sud-estul Transilvaniei cu episcopiile de la Curtea de Arges, Ramnicu Valcea si Buzau, din Tara Româneasca, si cele din Român si Suceava, din Moldova, unde "pe la schiturile si manastirile Neamtului isi castigau preotii cunostintele de lipsa". Stau marturie in acest sens: Manastirea Doamnei de la Moglanesti-Toplita, ctitorita in anul 1658 de Doamna Safta, sotia voievodului Gheorghe Stefan, antimisul de la biserica din Voslobeni cu insemnarea "Szaba Episzkop Româneszk Vleat 7222" (Sava de Român 1713-1718), dovada ca, inainte de a trece la uniatie, parohia amintita apartinea de Episcopia Românului. Legaturile bisericesti dintre credinciosii români de pe ambii versanti ai Carpatilor au fost intarite si prin mijlocirea preotilor si calugarilor de dincolo de Carpati, care au venit in ajutorul românilor ardeleni cu cuvantul si cu fapta, prin copierea si raspandirea de manuscrise si tiparituri, prin grija aratata fata de credinciosii ardeleni care intrau in manastirile din Tara Româneasca si Moldova, prin solicitudinea aratata prin colectele facute in vederea construirii unor biserici si scoli confesionale. Sunt cunoscute si masurile luate de autoritatile vremii de a impiedica aceste benefice legaturi. Astfel, hotararea Dietei de la Let (azi, in comuna Borosneu Mare, jud. Covasna), tinuta in 25 octombrie 1600, dupa infrangerea lui Mihai Viteazul la Miraslau, prevedea persecutia a calugarilor români "fiindca stricaciunea si pericolul nostru de acum a venit din cele doua tari române..., de aceea nici un popa românesc sa nu poata intra niciodata din cele doua tari române, iar calugarii de tot sa fie proscrisi din toata tara. De se va afla vreunul ca a intrat sau va intra contra hotararii tarii, pe acela sa-l prinda si sa-l despoaie ori si unde"- se spune in hotararea dietala.
Cu toate acestea, rezistenta credinciosilor ortodocsi in a-si mentine legea a fost o realitate, iar legaturile fratesti dintre biserici si credinciosii români au continuat. Aceasta evolutie a fost favorizata de sprijinul primit de românii din actualul judet Covasna de la fratii lor din Tara Barsei, in frunte cu destoinicii protopopi din Scheii Brasovului, iar a celor din actualul judet Harghita, de la Episcopia Românului si din partea manastirilor din Moldova.
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.07.2011, 16:09:42
Andrei B. Andrei B. is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 26.07.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 20
Implicit

am mai scris si pe alt topic despre chestia asta, bioenergia e o practica anti-crestina ce doar imbraca limbaj medical si tehnic, dar nu are nicio legatura cu medicina

de fapt cand ei spun "bioenergie", in practica isi imagineaza ca comanda unor "spirite" sa repare organismul bolnavului

cum este asta diferit de invocarea oculta a duhurilor necurate? incantatii
Reply With Quote
Răspunde

Tags
bioterapie, înșelare demonică



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre pacate si despre Canoanele duhovnicilor gheorghecoser23 Preotul 5 25.06.2008 17:01:23