![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
dar ...oricum ai da-o (dogma catolica cu/fara contributia parintilor Ioachim si Ana si nasterea Fecioarei fara pacat ,tot EREZIE este... sa confunzi masa (Sf.Fecioara)care "poarta" pe Painea Vietii (Hristos ) cu Painea Vietii Insasi ...sau vasul care tine Mirul cu Mirul ...tot erezie e ... @ tigerAvalo9 : de acord ar trebui sa ne iubim intre noi ,dar conditia esentiala e sa-L IUBIM in primul rand PE HRISTOS si adevarul Sau ,apoi ,abia in al-2-lea pe ceilalti , oameni ,caci ce folos ca "ne intelegem" , ne pupam si suntem prieteni dar nu in adevarul lui Hristos ci in adevarul lumii si scopul principal devine sa nu cumva sa jignim ,sa suparam pe cineva...iar ce a spus Hristos-Dumnezeu ,nu mai conteaza...ca sa nu cumva sa jignim pe un om...
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk Last edited by flying; 10.04.2010 at 18:06:10. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
De unde impresia de ura?A postat niste diferente,atat.Unde ati vazut scris ceva referitor la mantuire?Daca nu le scrie nimeni,nu mai exista diferentele?
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
#13
|
||||
|
||||
![]()
[COLOR=black]Papa Innocentiu al II-lea92 (serm. in Assumpt.):[/COLOR]
[COLOR=black]“Glorioasa Fecioarã a fost conceputã în pãcat, dar ea a conceput pe fiulsãu fãrã pãcat.”[/COLOR] [COLOR=black]Papa Innocentiu al III-lea93 (serm. in Purif.), comentând aceste cuvinte ale Scripturii: “Duhul Sfânt va supraveni în tine”, zice:[/COLOR] [COLOR=black]“Duhul Sfânt venise deja într-însa, când, fiind încã în sânul mamei sale, el îi purificã sufletul sãu de pãcatul original”.[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Acelasi papã face aceastã paralelã între Eva si Maria (serm. In Assumpt.):[/COLOR] [COLOR=black]“Eva a fost formatã fãrã pãcat, dar ea a zãmislit în pãcat; Maria a fost zãmislitã în pãcat, dar ea a zãmislit fãrã pãcat”.[/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Augustin (de Peccat. Remiss., lib. II):[/COLOR] [COLOR=black]“Numai Iisus Hristos singur nu a avut niciodatã pãcat; el nu a luat carnea pãcatului, desi a luat din mama sa o carne care era a pãcatului; cãci aceea pe care el a luat-o din mama sa, sau a purificat-o mai înainte de a o lua,sau a purificat-o luând-o.”[/COLOR] [COLOR=black] “Pofta prin care Iisus Hristos nu a voit sã fie zãmislit a fãcut propagarea rãului în neamul omenesc, pentru cã corpul Mariei, desi venit prin aceastã poftã, nu a transmis-o cu toate acestea corpului pe care ea nu l-a zãmislit prin ea….[/COLOR] [COLOR=black]Pãcatul originar trece în toti oamenii; dar el n-a putut trece în acest corp unic, pe care sfânta Fecioarã l-a zãmislit altfel decât prin poftã….Asa corpul lui Iisus Hristos si-a tras mortalitatea sa din mortalitatea mamei sale; dar el nu a tras dintr-însa otrava pãcatului originar, de vreme ce n-a fost zãmislit prin calea poftei…El singur s-a nãscut om fãrã un viciu de care nueste lipsit nici unul dintre ceilalti oameni.”[/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Augustin mai zice încã (Op. Imperf. Contra Julian., lib. VI):[/COLOR] [COLOR=black]“Maria mama lui Dumnezeu, din care Iisus Hristos s-a întrupat, a fost nãscutã prin pofta trupeascã a pãrintilor sãi (de carnali concupiscentia parentumnata est).”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]“Noi nu supunem, zice el, pe Maria diavolului prin nasterea sa, pentru cã aceastã nastere a fost stearsã prin gratia renasterii.”[/COLOR] [COLOR=black]“Maria, copil al lui Adam, zice el (în Psalm., XXIV, § 3), a murit din cauza pãcatului; Adam a murit din cauza pãcatului; si corpul Domnului, pe care el l-a primit din Maria, a murit pentru a sterge pãcatele.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Eusebiu al Emesiei (de Nativit. Dom. Homil., II):[/COLOR] [COLOR=black]“Nimeni nu este fãrã de pãcatul original, nici chiar mama Rãscumpãrãtorului lumii. Iisus Hristos singur este afarã din legea pãcatului”.[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Fulgentiu (de Incarnat. et Grat.):[/COLOR] [COLOR=black]“Corpul Mariei, care a fost conceput în inechitate prin calea ordinarã a naturii, fu desigur un corp de pãcat (caro fuit utique peccati).”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Alcuin (lib. I, Sent., c. XVIII):[/COLOR] [COLOR=black]“Desi corpul lui Iisus Hristos a fost luat din acela al Fecioarei, care fusese corupt prin pãcatul original, Iisus Hristos, cu toate acestea, nu a fost culpabil de pãcatul original, pentru cã zãmislirea sa nu a fost opera poftei trupesti.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black] “Desi conceptiunea lui Iisus Hristos a fost curatã si fãrã de pãcatul care este alipit de pofta corporalã, Fecioara, cu toate acestea, din care corpul lui Iisus Hristos a fost luat, a fost zãmislitã în inechitate, mama sa a zãmislit-o în pãcat.”[/COLOR] [COLOR=black]Papa Innocentiu al V-lea94 se exprimã în acesti termeni în privinta sfintei Fecioare (Comment. in Lib. III Sentent.):[/COLOR] [COLOR=black]“Prea fericita Fecioarã a fost sfintitã în sânul mamei sale, nu mai înainte de unirea sufletului sãu cu corpul sãu, pentru cã ea nu era încã capabilã de gratie, nici în momentul chiar al acestei uniri, pentru cã, dacã ar fi fost asa, ea ar fi fost fãrã de pãcatul original si nu ar fi avut trebuintã de rãscumpãrarea lui Iisus Hristos, necesarã tuturor oamenilor, ceea ce nu trebuie sã se zicã. Ci trebuie sã credem cu pietate cã ea a fost purificatã prin gratie si sfintitã dupã prea putin timp de la aceastã unire: spre exemplu, în aceeasi zi sau în aceeasi orã, nu cu toate acestea în momentul chiar al unirii.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Tertullian (de Anima, § 41):[/COLOR] [COLOR=black]“Dumnezeu singur este fãrã de pãcat: Hristos este singurul om care este fãrã de pãcat, pentru cã Hristos este Dumnezeu.”[/COLOR] [COLOR=black]Origene (Omil., VII, in Levit.): “Oricine intrã în lume prin calea ordinarã a nasterii, prin aceasta chiar, a fost întinat în tatãl sãu si în mama sa, pentru cã nimeni nu este fãrã întinãciune, nici chiar copilul de o zi.Numai Iisus Hristos singur, Domnul nostru, a fost zãmislit fãrã pãcat.”[/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Ilarie Pictavianul (de Trinit.):[/COLOR] [COLOR=black]“Fecioara a fost zãmislitã prin poftã; ea dar a avut trebuintã de a firenãscutã spritual si purificatã de pãcat.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Irineu (adv. Haeres., lib. IV, c. XVI):[/COLOR] [COLOR=black]“Tot copilul ce vine pe lume prin nastere contracteazã pãcatul primului nostru pãrinte, si este supus decretului de moarte care a fost pronuntat contra lui Adam si a Evei.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Ambrozie (in Luc., lib. II, § 55):[/COLOR] [COLOR=black]“Printre toti cei ce sunt nãscuti din femei, nimeni nu este perfect sfânt decât Domnul Iisus: el singur, prin modul negrãit cu care a fost zãmislit, si prin puterea infinitã a dumnezeiestii Maiestãti, n-a contractat contagiunea viciului care corupe natura umanã.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Sfântul Atanasie (in Luc.):[/COLOR] [COLOR=black]“Iisus Hristos a fost sfânt într-un mod cu totul singular, cãci aceastã diferentã a fost între el si ceilalti sfinti, cã el a primit sanctitatea cu natura.”[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Astfel fu, în cursul primelor douãsprezece secole ale Bisericii, doctrina scaunului roman, ca doctrinã constantã, universalã, unanimã a tuturor Bisericilor din Orient si din Occident.[/COLOR] [COLOR=black]Cãtre secolul al XII-lea, se începu a se vorbi în Biserica occidentalã despre conceptiunea nemaculatã. Wladimir Guettee [/COLOR] [COLOR=red] [/COLOR] [COLOR=red][/COLOR]
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Mai postez o data opinia total eronata a Parintelui Cleopa. Deci, el socoate ca:
"- 6. Catolicii mai au o dogma noua: imaculata conceptie. Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii." Ceea ce sustine el, si este dupa cum am mai spus, total gresit, e ca imaculata conceptie inseamna nasterea de la Duhul Sfant, si nu nastere in chip firesc, de la parinti. Prin insasi faptul ca introduce a doua propozitie, rezulta fara putinta de indoiala ce intelege Parintele Cleopa prin imaculata conceptie, si anume ca Fecioara s-ar fi nascut de la Duhul Sfant, asemenea lui Cristos. Ori, dupa cum am aratat si dupa cum se poate citi in catehismul catolic, prin imaculata conceptie se intelege cu totul altceva. Asa ca ramane perfect valabil ceea ce am afirmat. Parintele Cleopa, despre care nu contest ca ar fi un stalp al ortodoxiei, dovedeste ca nu are proprietatea termenilor d.p.d.v. teologic atunci cand se decide sa atace dogmele catolice. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ar fi spus - "o diferenta intre catolici si ortodocsi este legata de recunoasterea rolului Papei de conducator al Bisericii lui Cristos, ei il recunosc, noi nu-l recunoastem" - aceasta ar fi fost o prezentare obiectiva a diferentelor. Insa Parintele Cleopa isi mai permite sa adauge, pentru a caracteriza pozitia catolica, sintagma "mandrie draceasca" - ceea ce este un atac si, in general, o atitudine nedemna de un mare om al Bisericii. In consecinta, prezentarea sa inceteaza sa mai fie obiectiva. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Eu am mare respect pentru Sf.Parinti ortodocsi si ii apreciez pentru tot ceea ce au facut si fac dar sa crezi ca totul e o mandrie draceasca ,sa crezi ca totul e pacat,sa crezi ca noi suntem cei mai corescti,drepti si cei care vom fi mantuiti,singurii de altfel,este o aberatie enorma,de o absurbitate foarte mare.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Din câte știu eu, ieromonahul Ilie Cleopa nu face parte din Sf Părinți ortodocși. Apare el în sinaxarul ortodox ? Dacă da, cer iertare, nu sunt la curent cu ultimele sanctificări. În orice caz, prin "sfinți părinți" nu se înțeleg toți preoții a căror sfințenie a fost recunoscută de Biserică (fie ea și Ortodoxă), ci aceia care au trăit în primul mileniu.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#18
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si ti se pare normal ca papa sa fie mai mare decat toti patriarhii?Cum am zice noi azi "cel mai mare si cel mai tare".Suna a mandrie si de ce draceasca?Pentru ca papa insasi se numeste loctiitorul lui Hristos pe pamant si urmasul Sfantului Petru! Mai mare erezie nu se putea.Hristos este unul singur,capul Bisericii Ortodoxe este El nu avem nevoie de un om sa-I tina locul.!Si Sfantul Petru este unul singur nimeni nu e urmasul lui(nici papa). Si pana la urma de ce nu e ales papa "y" ci papa "x"? Pentru ca asa se voteaza. Votul pentru alegerea unui nou papa are loc intr-o incapare din Vatican. Dupa ce cardinalii intra in aceasta incapare, usile se zidesc, pentru a se evita in acest mod orice "ochi indiscret". Pentru a comunica in exterior, exista un orificiu in perete, cu o usita rotativa, conceput astfel incit cei din afara sa nu-i poata vedea deloc pe cardinali. Prin acest orificiu, cardinalii primesc alimente si apa, iar ei transmit mesaje importante in scris pentru catolicii din intreaga lume. Desigur, in incapare exista paturi si instalatii sanitare. Buletinele de vot sint anonime, pe fiecare fiind imprimat cuvintul "eligo" (aleg). Numararea voturilor secrete se face in prealabil de o comisie alcatuita din trei membrii. Pentru a fi ales, noul papa trebuie sa intruneasca doua treimi plus un vot. Daca nu intruneste aceasta majoritate, buletinele de vot sint amestecate cu paie umede si arse intr-o soba speciala din incapere. Fumul negru ii anunta pe toti cei care asteapta in piata din fata Domului ca, pina in acel moment, nu s-a ajuns la un rezultat Atunci cind unul dintre candidati intruneste majoritatea necesara - acest lucru se intimpla de cele mai multe ori doar dupa mai multe zile de izolare si de repetare a scrutinului - buletinele de vot sint amestecate cu paie uscate si aprinse in aceeasi soba. Pe hornul special din Capela Sixtina, iese un fum alb care vesteste multimii adunate ca lumea catolica are un nou papa. In acel moment, oamenii aflati la Vatican izbucnesc in ovatii. Atitudinea parintelui Cleopa a fost demna de un ortodox adevarat!Si totusi el a fost un om intelept si un ortodox ADEVARAT!Eu personal il cinstesc mai mult pe parintele Cleopa decat pe papa ales prin vot! Last edited by RauL15; 10.04.2010 at 22:52:54. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
tu chiar incerci sa vinzi castraveti gradinarului ? il inveti pe Parintele Cleopa despre dogme(fie ele si catolice) si interpretarea lor ? :) cu si cu am recitit textul din cartea respectiva ,luand ca ipoteza de lucru SI faptul ca parintele Cleopa -din cauza unor probleme de traducere in limba romana din italiana sau de semantica a termenilor folositi la exprimarea respectivelor dogme -n-ar fi inteles ,sau ar fi fost eronat (sau tendentios) informat despre continutul dogmei respective .
am cautat si exprimarea dogmei in Catehismul Bisericii Catolice 96. Ce înseamnă „neprihănita zămislire”? Dumnezeu a ales‑o în mod gratuit pe Maria din toată veșnicia ca să fie Mama Fiului său: pentru a îndeplini această misiune, ea a fost neprihănit zămislită. Aceasta înseamnă că, prin harul lui Dumnezeu și în vederea meritelor lui Isus Cristos, Maria a fost ferită de păcatul strămoșesc încă de la zămislirea ei. (http://www.vatican.va/archive/compen...um-ccc_ro.html) daca citeste si un copil de clasa a-I-a intelege sensul celor scrise ,e simplu ca lumina zilei ,nu? INTREBARE: parintele Cleopa oare nu avea macar intelegerea unui copil ? :))) atunci de ce a scris DE LA DUHUL SFANT ? sau de ce n-a scris NUMAI DE LA DUHUL SFANT DAR , Raul15 a postat : Citat:
"Catolicii mai au o dogma noua: imaculata conceptie. Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant, adica fara pacat stramosesc. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii." sincer sa fiu, am avut cateva momente cand chiar am crezut ca parintele Cleopa o fi fost informat gresit despre dogmele catolicilor , dar ce ma bucur ca n-a fost asa ,ci prin afirmatia sa a mers cu articulatia logica mai departe , dezvaluind erezia si implicatiile ei eronate asupra transmiterii pacatului stramosesc dupa cum foarte bine a postat Raul15 Citat:
Erethorn noi suntem niste bieti amatori in ale teologiei ,n-am invatat nici alfabetul ei si dam lectii teologilor ? cu ce? cu prepozitii "DE LA" si "PRIN" ? si ca sa vezi ca parintele Cleopa nu e asa cum il vezi tu (rau intentionat),iata ce afirma la cateva randuri dupa ce a expus aceste diferente : „-Cum vedeți unirea Bisericilor?”, Părintele răspunde: “-Fraților, unirea Bisericii nu este lucru omenesc ci dumnezeiesc. Nu-i în puterea noastră. Iată cum văd eu: să punem post și rugăciune către Dumnezeu și când va veni Duhul Sfânt să ne găsească ca pe Sfinții Apostoli. Asta e lucrarea Duhului Sfânt. Iar dacă va veni Duhul Sfânt când îl cerem cu post și rugăciune, când va veni la toate mințile arhiereilor catolici și ortodocși, va fi aceeași gândire:- Hai să ne unim ,că n-au fost la început două Biserici ci UNA singură! Deci asta să cerem de la Dumnezeu, că El poate face unitate de vederi în toate privințele… Iar dacă este vorba să se creadă, să se FACA UNITATE de credință, atunci numai Domnul știe...
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk Last edited by flying; 11.04.2010 at 15:28:06. |
#20
|
|||
|
|||
![]() Citat:
vai, vai, vai.... de cita logica, si de cita acuratete si precizie stiintifica dai dovada cind vine vorba sa dai cu noroi intr-o alta dogma care este de fapt asemanatoare in circumstante si dependenta de legile pamintene cu dogma nasterii Mintuitorului. LOGIC VORBIND si urmarind firul ratiunii si a unei posibilitati de nastere fara de pacat( a lui Iisus fiul Mariei) intr-un mediu IMPINZIT DE PACAT ar fi ABSOLUT normal sa existe si posibilitatea nasterii fara pacat si a altor persoane nu? Gindeste-te de data asta! Din moment ce Iisus s-a nascut asa, de ce nu s-ar naste si fecioara Maria intr-un mod similar. Poti tu oare demonstra ca nu-i asa, sau sa o punem altfel: Poti tu DEMONTA teoria ca nu se poate...evident ca NU ! ! ! deci sa fim mai retinuti si smeriti!...si din nou repet, sa nu mai facm atit de desteptii si pe AVOCATII LUI DUMNEZEU! Daca are Dumnezeu vre-o problema cu aceasta dogma o sa ne explice El DIRECT! ! !, nu prin intermediar(i), ca doar nu suntem la piata Matache Macelaru'! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
nunta dintre un ortodox si un catolic | Marinela | Nunta | 30 | 16.07.2011 11:56:44 |
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 00:18:17 |
ce fel de catolic poate fi cel botezat ortodox | MariaB | Biserica Romano-Catolica | 15 | 30.10.2010 16:55:32 |
Casatoria intre ortodox si catolic | ioanac27 | Nunta | 6 | 17.08.2009 14:07:52 |
|