![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In al doilea rand, indemnul de a citi ceea ce a scris Pr. Staniloae, nu era conceput pentru a-ti inchide gura, ci dimpotriva, pentru a avea o baza comuna de discutii. Spui: "Dar ortodocșii cred că nu numai Isus a fost liber de păcat ancestral, ci așa a fost, de fapt, starea lui Adam și a Evei. Dacă Isus omul, "noul Adam" este fără păcat ancestral, de ce ar fi altfel "noua Evă" ? " Ortodocsii nu cred asa ceva si daca gresesc, ii rog pe colegii mei ortodocsi sa ma corecteze. Dar revenind, Mihnea Dragomir, uiti probabil de pacatul pe care tocmai protoparintii, creeati ce-i drept fara de pacat, l-au facut; pacat, care se da mai departe intregii rase, mai putin insa lui Iisus, care fiind nu numai Om, dar si Dumnezeu, a putut sa fie El insusi fara de pacat si si-a curatit si Mama, caci un lucru nu poate Dumnezeu: sa se asocieze cu pacatul. Abia prin conceperea supranaturala a putut fi reala lipsa de pacat stramosesc; ceea ce la Fecioara Maria nu gasim, ea fiind conceputa de Sfintii Ioachim si Ana. Fecioara Maria, in schimb, are o genealogie curatita in timp de Dumnezeu. Sunt prea multe de spus... Nu caut bunavointa nimanui, dar fratii ortodocsi stiu la ce fac referire si trebuie sa fim atenti, ca sa nu ne lipsim de libertatea de gandire, care face parte din liberul nostru arbitru, facandu-ne astfel robi omului. Last edited by Miha-anca; 13.04.2010 at 18:26:30. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sper că susțineți că Isus Dumnezeu Și-a curățit mama. Nu poate omul să curețe de păcate pe nimeni. Ei bine, exact același lucru îl spunem și noi. Deci, am stabilit împreună că Isus Dumnezeu, în baza puterii Sale redemptorii, și-a curățit mama. Acuma, de ce credeți că a făcut-o cât timp trupul Lui era de prunc mic, eventual nenăscut și nu ar fi făcut-o cu 16 ani mai devreme ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 13.04.2010 at 18:55:58. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Da, asta vroiam sa spui si eu. Pana la urma cearta se bazeaza pe o diferenta (posibila) de 14-16 ani. Si pana la urma ne referim la un lucru pe care toti il obtinem in urma botezului.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeirea si umanitatea sunt unite in Hristos. Toate cele pe care le-a facut, le-a facut ca Dumnezeu-om, nu numai ca om sau numai ca Dumnezeu.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Urmând așadar Sfinților Părinți, noi învățăm într-un glas că mărturisim pe Unul și același Fiu, Domnul nostru Iisus Hristos, Însuși desăvârșit întru dumnezeire cât și întru omenitate, Însuși Dumnezeu adevărat și om adevărat din suflet rațional și din trup, de-o-ființă cu Tatăl după dumnezeire și de-o-ființă cu noi după omenitate, întru toate asemenea nouă afară de păcat, născut din Tatăl mai înainte de veci după dumnezeire și, la plinirea vremii, Același născut pentru noi și pentru a noastră mântuire din Fecioara Maria, Născătoarea de Dumnezeu, după omenitate, Unul și Același Hristos, Fiul, Domnul, Unul Născut, cunoscându-se în două firi, fără amestecare, fără schimbare, fără împărțire, fără despărțire, deosebirea firilor nefiind nicidecum stricată din pricina unimii, ci mai degrabă păstrându-se însușirile fiecărei firi într-o singură persoană și într-un singur ipostas, nu împărțindu-se sau despărțindu-se în două fețe, ci Unul și Același Fiu, Unul Născut, Dumnezeu Cuvântul, Domnul Iisus Hristos, precum [au vestit] de la început proorocii, precum El însuși ne-a învățat despre Sine și precum ne-a predanisit nouă Crezul Părinților. Sursa (ortodoxă) aici: http://www.credo.ro/sinodul-al-patru...c-calcedon.php Adesea vedem în Biblie că Domnul Cristos acționează uneori ca om, alteori ca Dumnezeu. În mod evident facultatea de a ierta păcatele este un exercițiu al divinității Sale, fapt pentru care Și-a atras antipatia arhiereilor și fariseilor, care nu îi puneau la îndoială umanitatea, ci divinitatea. Fiind un exercițiu al omnipotenței divine, iertarea păcatelor a putut-o face înainte de întrupare, deoarece Isus s-a născut ca Dumnezeu din preeternitate.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iata cuvintele Sfantului Maxim Marturisitorul: “Nici o fire din cele carora le era ipostas nu era activata in chip despartit de cealalta. Prin fiecare facea evidenta pe cealalta. Fiind cu adevarat si una si alta, ca Dumnezeu misca umanitatea, iar ca om descoperea Dumnezeirea proprie. Patimea dumnezeieste, ca sa zic asa, caci suferea de bunavoie, deoarece nu era om simplu, si savarsea minuni omeneste, caci le savarsea prin trup, deoarece nu era Dumnezeu dezvaluit. Incat patimile sunt minunate si noi, prin puterea dumnezeiasca a naturii Celui ce patimea, iar minunile patimite, fiind implinite prin puterea patimitoare a trupului Celui ce le savarsea.” Este posibil ca pentru teologia scolastica citatul de mai sus sa fie scandalos, dar aceasta este linia pe care merge gandirea ortodoxa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Evident că la un sfânt catolic de talia Sf Maxim Confesorul nu putem găsi nimic scandalos. Dar eu nu văd nicăieri în citatul reprodus unde spune acesta că Dumnezeu nu și-a putut îndeplini acțiunea sfințitoare decât după încarnarea Sa.
Cel Care a sfințit Chivotul Legii, antitip al Mariei, prin puterea Sa ca Vistier al Bunătăților, fără îndoială că a putut-o sfinți și pe Maria. Și așa cum Chivotul Legii curat a fost încă de la începuturile sale, și nu abia când au așezat cuvântul Domnului scris cu degetul Său și pâinea căzută din Cer, antitip al însuși sfântului Său trup în acel chivot, tot așa și Maria credem și mărturisim că a fost neprihănită încă de la zămislirea ei, și nu din momentul când a devenit cristoforă. Dacă veți crede, va fi bine. Dacă nu veți crede, nu eu vă pot ajuta, ci numai Acela care ne întărește credința, Vistierul Bunătăților despre care am vorbit. De aceea, mă iertați, dar mă retrag dintr-un dialog a cărui utilitate nu o văd.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 14.04.2010 at 11:56:13. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Daca inteleg bine, considerati ca actunea de sfintire respectiv cea de mantuire ar fi fost posibila, in definitiv, chiar fara Intrupare?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hristos a inviat! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este periculos sa despartim prea mult cele doua naturi in viata lui Iisus, de altfel textele liturgice rareori o fac (exista si exceptii). De altfel, Mihnea Dragomir, asta este si credinta catolica daca nu ma insel. Nu exista aici vreo deosebire cu ortodoxia.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
renuntare la religie | 111111111111 | Intrebari utilizatori | 30 | 08.08.2013 21:12:16 |
Religie alternativa | CristanN29 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 8 | 25.11.2010 12:05:42 |
Ce fel de religie sa imi doresc? | MariaB | Biserica Romano-Catolica | 42 | 18.10.2010 02:17:29 |
Religie | Darkanian | Pocainta | 4 | 07.12.2009 12:20:13 |
|