![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Refuz să cred că s-a scos filozofia din programa de liceu. Nu poate fi adevărat. Probabil că se referă la școlile de meserii, nu la liceele teoretice. Accept argumentele celor care se pronunță pentru scoaterea religiei (și, uneori, înclin chiar să le dau dreptate). În schimb, scoaterea filozofiei e o pură aberație, nejustificată de nimic.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Orele acestea sunt cele în care copiii din clasă sunt cel mai puțin interesați. Deși toți au nota 10, sau poate tocmai de aceea. Majoritatea nici nu stau în clasă, ci ies sub diverse pretexte (ca să meargă la toaletă, de exemplu, după care nu mai revin). Fiind în București, se predă numai religie ortodoxă (se pare că există numai 2 profesori de religie care sunt catolici în tot Inspectoratul București). Uneori ai mei vin cu diverse puncte de vedere care, din perspectivă catolică, sunt greșite și a trebuit, nu o dată, să aleg între ceea ce este adevărul așa cum îl învață biserica noastră și istoriografia noastră și a închide ochii, ca să nu sap la baza încrederii în profesori. Teoretic, legea îmi dă dreptul de a anunța școala că cei doi, care sunt creștini catolici practicanți, urmează cursurile catehezei de la catedrală și le pot aduce calificativ de acolo. Practic, nu pot să fac asta, fiindcă orele de religie sunt "puse la mijloc" și copilul trebuie supravegheat. Singurele două școli catolice din București, unde se predă religie catolică, sunt la mare distanță de domiciliul meu. Prin urmare, în cazul copiilor mei orele de religie sunt inutile, având solidă pregătire în familie și la biserică. În cazul celorlalți copii, tot inutile îmi par a fi, din moment ce tratează religia cu nonșalanță, ca să nu zic cu bășcălie la ore. La această stare de fapt, replica cea mai constructivă pe care am auzit-o mai des este că orele de religie nu ar trebui să aibă coloratură confesională, ci să se predea mai degrabă lucruri din domeniul moralei sau al istoriei religiilor. Numai că toată morala creștină se bazează pe dogmatica creștină, așa cum bine știm. Nu prea ai cum să faci morală fără să vorbești de credință. Pe de altă parte, ore de istorie a religiilor nu înseamnă religie, după cum istoria matematicii nu înseamnă că faci matematică. Nu mai vorbim că un obiect ca "istoria religiilor" ar arăta foarte diferit după cum manualul și profesorul este ortodox sau catolic. Prin urmare, nu sunt de părere că orele de religie în școală sunt, ÎN SINE, un lucru rău. Ci că așa cum se fac în prezent, nu sunt de nici un folos. Recunosc însă, probabil că ar fi și mai rău fără ele: mulți ar ajunge la concluzia că religia, nemaipredându-se în școală, ar fi ceva de pe altă planetă. Dileme din care nu prea văd ieșiri.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
1. Desi elevii de alta confesiune decat ortodoxa au dreptul la un profesor care apartine confesiunii lor, acest drept este doar teoretic, pentru ca de multe ori, el nu poate fi asigurat. 2. Scoala nu poate asigura activitati alternative pentru copii care nu vor sa participe la ora de religie, desi se foloseste foarte mult ca argument ideea ca religia e "optionala". O fi, dar atata timp cat alternativa nu exista, devine obligatorie.
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu Question everything. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
#6
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Cu astfel de profesori se poate intampla asa la orice obiect. Ce legatura are religia? Citat:
Citat:
Dar de ce ar fi asta un punct contra religiei in scoala in general? [quote ]Prin urmare, în cazul copiilor mei orele de religie sunt inutile, având solidă pregătire în familie și la biserică. În cazul celorlalți copii, tot inutile îmi par a fi, din moment ce tratează religia cu nonșalanță, ca să nu zic cu bășcălie la ore. [/quote] Nu vad care ar fi bazele rationale ale unei astfel de generalizari. Citat:
Citat:
Dar din pacate BOR nu profita la maxim de aceasta oportunitate. Citat:
Citat:
Ar trebui sa desfiintam invatamantul cu totul? BOR ar putea lua mult mai in serios vizele care le da profesorilor pentru a preda religia + ar trebui sa infiinteze niste comisii de inspectie care sa supervizeze modul in care se desfasoara orele si cunostintele efective ale elevilor in urma lor. Iar posturile sa se ocupe binenteles prin concurs (nu stiu care este situatia acum) supervizat de BOR nu de inspectorat (sa speram ca astfel coruptia va fi mai mica). |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Desființarea completă a învățământului în forma sa actuală, de stat (de "stat în stat" mai bine zis) e o propunere mai puțin aberantă decât pare la prima vedere. În unele țări "școala acasă" (homeschooling-ul) e în plină expansiune. SUA e primul exemplu care îmi vine în minte. Sunt mai multe feluri de a face homeschooling, cam toate se bazează pe ajutorul mutual al părinților, asociați de obicei în mici grupuri de familii creștine. Copii au de susținut niște teste anuale, în baza unei programe. O alternativă ar mai fi și școlile confesionale.
O legislație înțeleaptă nu numai că ar trebui să încurajeze homescooling-ul, dar ar trebui să încurajeze și învățământul confesional, care este umbra celui ce a fost odată. În țările în care legislația nu încurajează acest lucru, învățământul confesional există, dar este un lux pe care nu toți și-l pot permite. Tocmai am corectat o lucrare pe care i-o dădusem fiului meu care e în a 5-a. "Am puso" scris fără liniuță de unire ! Nu-i așa că româna e limbă fonetică ? Se scrie cum se aude. Și știți ce notă are la română un elev care în a 5-a folosește aiurea ortogramele, scrie "aș fii mulțumit", etc ? 10. Zece ! A luat premiul I și e vai de capul lui. Iar școala lui nu e cea mai proastă din cartier. Față de altele e așa, nici prea-prea, nici foarte-foarte.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
S-a promovat initiativa privata in domeniul economic si s-a exclus total cea de stat, mergandu-se chiar pana la sabotarea economiei nationale in favoarea unor grupe de interese ceea ce a produs dezastrul economic actual care inca nici n-a ajuns inca la apogeul deplinului efect al cauzelor. S-a facut la fel si cu privatizarea invatamantul universitar iar rezultatul deasemeni a fost dezastruos pentru ca a fost implementat la fel pentru a satisface niste interese financiare si nu pentru a produce un invatamant de calitate si alternative reale la sistemul "de stat" a carei calitate de asemeni a scazut o data cu privatirarea lui partial-majoritara (se pare ca mai putin de 20% din locurile "la stat" sunt acum fara plata). Insa promovarea initiativei private in domeniu invatamantului primar, gimnazial si liceal, cu un control al calitatii aplicat riguros ar putea fi o solutie fiabila. Eventual s-ar putea incepe de la extreme spre mijloc, adica liceu + primar pentru o tranzitie mai usoara. Invatamantul ar putea ramane tot gratuit, fiind sponsorizat de stat pentru fiecare elev, cu o suma fixa sau variabila in functie de valoarea dovedita a elevului pe parcurs. Extremele cu sume mai mari, mijlocul cu sume mai mici. Calitatea invatamantului ar trebui verificata periodic (anual chiar) prin examinari sustinute de stat asa cum erau admiterile pe vremuri. Asta ar evita dezastrul din invatamantul universitar actual cand facultatile isi certifica studentii intre ele, doar la admitere intr-un mediu privat, dupa criterii subiective si fara supervizare obiectiva. Dar binenteles la noi nu se gandeste nimeni la masuri radicale sau unele care ar duce la o crestere reala a calitatii invatamantului.. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eu consider ca orele de religie sunt binevenite in scolile romanesti insa finalitatea lor n-ar trebui sa fie cuantificata in acelasi mod ca a celor de matematica, geografie, etc.
Atitudinea lejera a unor elevi vizavi de orele de religie este data de aglomerarea (+ brambureala) deja existenta (e) in programul de studiu al scolarilor. Data fiind cantitatea inumana si total inutila de teme / referate / proiecte careia trebuie sa-i faca fata zilnic, elevul ajunge sa perceapa orele de religie si educatie fizica drept momente de relash, de respiro. Profesorul de religie trebuie sa le transmita elevilor preponderent informatii care sa poata fi folosite in viata de zi cu zi. Ca un fel de lectie de viata. Pentru ca toate datele, numele, bagajul teoretic vor fi uitate cu siguranta in scurt timp. Eu realizez ca nimeni nu-i invata pe viitorii adulti cum sa traiasca, cum sa vietuiasca in comunitate, care sunt lucrurile de care trebuie sa se fereasca (pericolele contemporane: droguri, arme, etc), cum sa se raporteze la ceilalti din jur, cum sa reactioneze in varii situatii, etc. Veti spune ca acesta e rolul parintilor, insa de ce n-ar face si scoala ceva in sensul pregatirii pentru viata a elevilor? Orele de dirigentie aproape ca nici nu conteaza, in decursul lor se motiveaza absente, se discuta teme impuse de programa a caror relevanta e mai mult decat discutabila si ... gata cele 50 de minute. Mai degraba as spune ca acest rol de consiliere i s-ar potrivi profesorului de religie, care ar putea "inarma" scolarii cu abecedarul crestinesc cu care sa "citeasca" Cartea Vietii. Doamne ajuta!
__________________
Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatoasa! Preach the Gospel and, if necessary, use words. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Scoaterea Episclezei | adelin | Biserica Ortodoxa Romana | 40 | 14.02.2011 12:50:25 |
Patriarhia Bulgariei -cere reintroducerea RELIGIEI in scoli | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 10.10.2010 19:56:58 |
Predarea religiei in scoli | Mirean | Biserica Ortodoxa Romana | 229 | 05.10.2010 21:46:18 |
Pastrarea religiei in scoli | laurschepsis | Generalitati | 15 | 22.11.2009 23:26:44 |
|