![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Oricum, despre mine nu cred ca mai are cineva vreo indoiala cu ce ma ocup. ![]() Pentru a intelege un lucru complex, el trebuie disecat in altele mult mai simple, dupa cum sustinea si Socrate. Care, apropo de sacrificiu, a considerat la un moment dat ca prefera sa moara decit sa isi deranjeze concetatenii. Sacrificiul este un asemenea complex, insuficient inteles. Dar intelegerea e un tabu sau, mai rau, un pacat. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Te inseli :)
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Nu ma insel :P Daca era sa ma insel eu si era metoda ta buna, tu ai mai fi luat in calcul niste lucruri fara de care tot exemplul sta in aer, pleaca de la premise false si sfarsi-va in infundatura.
1. Ion a facut-o pe Ana prin Gheorghe (succes sa intelegi asta) 2. Ana, daca nu primeste penarul, se afla in iminenta mortii. Lipsa aceea a penarului e echivalenta cu moartea. 3. Ana nu poate primi penarul decat daca Gheorghe isi arunca papucii pe geam, adica daca el se coboara la nivelul ei, ii traieste suferinta aceasta si o transfigureaza cu totul (succes sa intelegi asta, cum adica a indumnezeit firea umana prin aceea ca S-a investmantat El Insusi cu ea, si cum adica a murit si in acelasi timp moartea nu L-a putut cuprinde pe Cel Care era incepatorul, sursa si implinirea Vietii). Sugestia mea, ca sa ajungi sa intelegi, e sa citesti ce au scris altii mai destepti (decat mine) pe tema asta, si care au studiat si au citit si au trait si au simtit lucrurile astea. Ca din teorii, la fotbal politica si vad ca si religie ne pricepem toti :) Dintre care cea dintai sunt eu, daca-mi permiti o autoironie. Adica ori esti om in toata firea si cauti realmente sa intelegi ceva, la modul serios, ori ne jucam de-a ratele si vanatorii pe-aici si atunci e ok, e alegerea ta, dar nu mai zi pe urma ca ai metoda :)
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Gheorghe isi arunca papucii pe geam pentru ca a trait viata Anei, cea fara penar, a vazut ca e nasol, si astfel s-a hotarit sa faca un sacrificiu pentru ca Ana sa isi redobindeasca penarul? Si prin aceasta ii arata Anei cit de important e penarul, daca pina si el, Gheorghe, spune asta? |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
OK. Pentru ca oricum Jane mi-a stricat telenovela, va propun sa vorbim despre sacrificiu intr-un mod serios (nu ca pina acum nu as fi incercat sa vorbesc altfel), eventual, pentru a fi mai usor de vorbit si sa cadem cit mai putin in pacat, sa pastram numele Ana, Gh si Ion, cu permisiunea voastra. Deci: Dupa cum spunea si Jane, telenovela e mult mai incurcata, pentru ca Ion a facut-o pe Ana prin Gh (poate ne explica intr-un episod viitor), ca penarul e ceva foarte important pentru Ana, desi ea nu stie, si ca nu se poate altfel, Gh trebuie neaparat sa isi arunce papucii pentru ca Ana sa isi primeasca penarul, in acest fel si tranfigurind o chestie pe care am sa o rog pe Jane sa o explice tot intr-un episod urmator. Dar asta nu ar trebui sa schimbe cu nimic caracterul de sacrificiu al gestului lui Gh. |
|
|