![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Daca trebuie...
http://www.mitropoliaslatioara.ro/controverse.php Mentiune: pagina apartine BOSV. Ultimul articol: "Sfinte moaste sau cadavre?" De-o vreme încoace s-au purtat discuții aprinse pe seama sfintelor moaște. Fiecare, în cunoștință de cauză fiind, sau nu, și-a dat verdictul autenticității, sau al neautenticității unor trupuri neputrezite, declarate sfinte moaște. Este știut lucru că nu orice trup neputrezit poate fi venerat și numit drept sfinte moaște. Iar printre sfintele moaște autentice, chiar dacă nu sunt trupuri întregi, pot fi și osemintele, rămășițele unor sfinți, pentru care avem mărturie miile de sfinte moaște din Țara Sfântă sau din alte părți ale lumii. Cert este că primul criteriu în canonizarea unui sfânt este mărturisirea de credință, ortodoxia cea adevărată, nepervertită cu ereziile ecumenice de azi, pilda vieții și învațăturii propovăduite de acesta. În cazul în care nu sunt îndeplinite minimum de condiții de mai sus, prezența trupului neputezit ar trebui să dea de gândit. Să vedem ce spun Legile Bisericii Ortodoxe Pentru a nu ne pierde prea mult în amănunte, să ne oprim asupra lucrării numite “Îndreptarea Legii”, cap. 37, glava 37, care tratează problema unei eventuale afurisenii. În privința unui trup neputred, putem să ne întrebăm dacă la mijloc nu este vreo afurisenie sau blestem, motiv pentru care trupul nu se descompune. Astfel, în lucrarea mai sus numită, aflăm că trupurile rămân nedezlegate după moarte, în următoarele condiții: cel care este blestemat numai în părțile dinainte i se ține trupul întreg; cel care este antematisit se arată verde și degetele-i sunt zbârcite; cel care se arată negru este afurisit de către arhiereu; cel care se arată alb este afurisit de către legile dumnezeiești. La Boroaia, în primăvara lui 2006, zarvă mare Au fost descoperite rămășițele pământești ale regretatului părinte Ilarion Argatu. Dar… nu chiar rămășițe, fiindcă, de fapt, trupul era aproape neputred. Unii susțineau cauza sfințeniei vieții sale și i se închinau ca unui sfânt; alții ripostau, considerând că „de fapt, era doar schelet cu rămășițe de păr (care se descompune foarte greu), deși sicriul putrezise în totalitate”. Cât despre credincioșii evlavioși, se spune că se închinau la «racla cu sfinte moaște (bucăți de cadavru) așezată în Biserică» (vezi http://ro.wikipedia.org/wiki/Ilarion_Argatu). Deși decizia ierarhilor din B.O.R. a fost ca să rămână în biserică timp de 40 de zile și apoi să fie îngropate în curtea lăcașului, credincioșii au construit un baldachin și l-au așezat în pronaosul bisericii, aproape de criptă, racla fiind lăsat desfăcută și acoperită doar cu sticlă. Din nou, părerile sunt împărțite. Legile Bisericii (glava 40 – «Îndreptarea Legii»), sfătuiește că «dacă s-a aflat în mormânt trup întreg și păr să nu aibă nicidecum, aceasta dă de gândit și este îndoială, dacă este afurisit sau nu; totuși trebuie trupul acela să fie scos afară din mormântul în care a fost și să-l pună în alt mormânt curat și neîntrebuințat. Și, după ce va trece timp îndeajuns, dacă trupul acela s-a aflat întreg desfăcut, e bine, iar dacă s-a aflat nedesfăcut, să știți că este afurisit și cere iertare ca să fie izbăvit de afurisenie. Iar dacă s-a aflat vreun om afurisit și i s-au citit de către arhiereu rugăciunile de iertăciune și acel trup nu s-a desfăcut din cauza afuriseniei, să fiți încredințați că a săvârșit o nedreptate.» Dacă o fi sfânt sau nu, părintele Argatu, nu este în puterea noastră a o zice. Dar nici nu putem să ne lăsăm înșelați de copilăriile unora. Realitatea este următoarea: Sicriul în care este acum părintele Argatu, este închis cu un capac și are o ferestruică mică de sticlă, prin care se poate vedea un pic fruntea. Mai multă lume a observat că în interior, au apărut musculițe, care stau la lumină pe această sticlă. De ce nu s-ar ridica capacul? Pentru că prezența acestor insecte dovedește faptul că procesul de descompunere a trupului părintelui Argatu este în continuă evoluție. Și, atunci, mai putem vorbi despre sfinte moaște, sau despre un trup ajuns la o stare nedefinită de descompunere? Nu vreau să răstălmăcesc lucrurile, dar dacă am compara trupul neputrezit al părintelui Argatu cu unele sfinte moaște autentice, se poate vedea o diferență mare. Din filmările și fotografiile care s-au făcut în momentul dezhumării, și mai târziu se poate vedea că trupul părintelui este muced, hoit, de culoare neagră. Din relatările martorilor oculari, a reieșit că nu a avut nici miros de mireasmă. Și, dacă ținem cont de precizările mai sus menționate, ale glavei 37, «Îndreptarea legii», care spune că: «acela care se arată negru este afurisit de către arhiereu», suntem îndreptățiți să credem că la mijloc este totuși o afurisenie. Și în concluzie… pe cine venerăm, ca pe niște sfinte moaște? sau transformăm trupurile neputrezite în mijloace de umplut buzunarele…? Alt dubiu asupra vieții părintelui Argatu În cartea «Răspunsuri duhovnicești ale Părintelui Ilarion Argatu la întrebările credincioșilor» (Ed. Mila creștină, 2006), se vorbește despre «deschiderea Sfintei Cărț»i, care, zice-se, «se face numai după trei zile de post negru. Stai în genunchi, te închini, săruți Sfânta Evanghelie și spui: «Doamne arată-mi mie păcătoasa…» (spui dorința pe care o ai), apoi te rogi de preot, după ce ai deschis cartea și ai auzit ce ți-a căzut să-ți spună ce trebuie să faci, după citirea Evangheliei, la care ai deschis. Nu o tălmăcești singur,ca nu ai darul acesta, oricât de înțelept ai fi sau ai crede că ești.» Nu știu ce pravilă bisericească permite clericului deschiderea Sfintei Evanghelii pentru a ghici viitorul. Oricum, în aceste condiții intrăm în domeniul divinației; fie că este săvârșită de preot sau mirean, lucru care se canonisește grav de Sfinții Părinți. Ghicirea viitorului prin deschiderea cărților sfinte este canonisit ca și păcatul vrăjitoriei. Nu știu ce sfânt al Bisericii Ortodoxe a practicat vreodată divinația pe cărțile sfinte. Sau nu știu care lege, canon, sau frântură din pravilă i-ar fi permis părintelui Argatu să facă acest lucru, care se încrie printre fărădelegile osândite de Biserică. Deci, cine era părintele Argatu, atunci când, chiar și după zile de post negru, deschidea Sf. Evanghelie pentru a ghici viitorul unuia sau altuia? Era preot sau vraci? Și știut lucru este că vracii (ghicitorii) nu sunt de la Dumnezeu. Și Simon Magul era tot vrăjitor, și... a moștenit blestemul Sf. Ap. Petru, afurisenia și osânda. Să nu fi moștenit și «cuviosul» Ilarion Argatul blestemul sfintelor canoane, afurisenia legilor și pravilei bisericești, folosindu-se de cărțile sfinte ale Bisericii în săvârșirea unor servicii, care țineau mai mult de latura ocultismului, decât de cea bisericească. Așa fac vrăjitorii de azi: se folosesc de sfinte cruci, de icoane, ca prin prezenta acestora să aibă mai mari sorți de izbândă. Cât despre păcatul avortului..., iarăși alt dubiu Sfătuia părintele Argatu că pentru a spăla păcatul unui avort este nevoie de 14 zile, în care trebuia «să participi la cele 14 Sfinte Liturghii, la care se adaugă alte 14 zile de vineri cu ajunarea completă, cu aprinderea acasă a 9 lumânări, care se aprind și ard în timp ce tu faci rugăciuni dimineața, la prânz, sau când vii de la serviciu, seara înainte de culcare și la 12 noaptea, când se încheie și postul și rugăciunea și tot în patru timpi faci cele 40 de metanii. În cele 14 zile de post, vinerea, dai la un sărac milostenie -mâncare de post, pe care tu ai fi mâncat-o, sau ceva bani și spui săracului numele tău de botez (ex: Anca mă numesc, roagă-te lui Dumnezeu pentru mine) și dai banul sau ce ai luat de mâncare.» Păi…, să te tot mărturisești la un asemenea duhovnic! Sfinții Părinți opreau de la Sfintele Taine ani de-a rândul pe femeia care făcea avort, pe când părintele Argatu o rezolvă în mai puțin de 4 luni (luând în calcul cele 14 vineri de post). Avortul reprezintă o crimă premeditată. Să se poată spăla atât de ușor? Mă îndoiesc… mă îndoiesc și de duhovnicia părintelui Argatu, mă îndoiesc și de încrederea celor care se mărturiseau la el. Astfel stând lucrurile, avem de-a face cu un «sfânt» sau cu un caz al unui trup nedezlegat, pentru care zice Sfântul Vasilie cel Mare, că semnele trupului nedezlegat, din pricina vreunei afurisenii sunt acestea: trupul este nedezlegat (nedescompus); este deformat și urât; este greu mirositor și puturos; este umflat; pricinuiește frică și cutremur celor care-l privesc. (vezi Pidalion, Tâlcuire la can. 7 al Sfântului Grigorie de Nyssa). Lăsăm concluziile în seama cititorilor noștri; însă, în cazul părintelui Argatu, se potrivesc următoarele trăsături: este nedezlegat, (neputred), deformat, urât, greu mirositor și pricinuiește frică. «Și mulți prooroci mincinoși se vor scula și vor înșela pe mulți.» (Matei 24, 11) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
[quote=AlinB;246707]Daca trebuie...
http://www.mitropoliaslatioara.ro/controverse.php Mentiune: pagina apartine BOSV. BOSV inseamna Biserica Ortodoxa pe Stilul Vechi, intr/un cuvint "stilistii" din Romania cu sediul la Slatioara din judetul Suceava. Nici macar nu este recunoscuta ca fiind "BISERICA", pina cand si unii din pocaiti sunt recunoscuti ca si cult, insa ccea ce/i priveste pe "stilistii" din Slatioara pentru ca sunt schismatici si rupti de ascultarea Bisericii Ortodoxe mame, functioneaza sub statut de "asociatie" titulatura lor nu este de Biserica Ortodoxa... ci de Asociatia Bisericii pe Stil Vechi.Nici o biserica ortodoxa oficiala din lume nu/i recunoaste pe ei. Nu va intriga ca ei de cind au facut schisma arunca mereu cu noroi in Biserica Mama de care s/au rupt pe motiv de calendar nici macar pe motiv de dogma sau erezie ci pe motiv de calendar "Sfantul Calendar" cum il mai numesc ei. Calendarul ii mintuie pe ei si nu ascultarea de Biserica. In loc sa/si vada de pacatul lor, posteaza pe internet tot felul de minciuni la dresa duhovnicilor imbunatatiti ai Bisericii Ortodoxe Romane, fac dosare de anticanonizare. www.Mitropoliaslatioara.ro, stilul vechi din Romania – stiliștii, care ponegresc și atacă fățiș persoana părintelui Argatu, aducând blasfemie trăirii și vieții părintelui acuzându-l de „erezie” și „deschisul cărții” și batjocorind trupul deshumat a părintelui cu cele mai oribile cuvinte și imagini: de cadavru, blestemat, și altele, pentru a da idei și a face din persoana părintelui o persoana controversată. Cunoaștem de unde vine atâta ură împotriva părintelui Ilarion și cunoaștem și cine sunt „stiliștii”. Am putea să scriem și noi părerea noastră despre „Sf.Glicherie al lor”, despre „cadavru lui” și despre „viața de nesfințenie” pe care a dus-o cu dovezi și documente. N-o facem (deocamdată), pentru că am fi ca ei. Lăsăm pe Dumnezeu să ne descopere Sfinții lui și vrednicia fiecăruia. Nu cred că o biserica necanonică și schismatică cum sunt „stiliștii” pot să facă aprecieri credibile la adresa unor duhovnici cu trăire sfântă și sub ascultarea bisericii străbune, așa cum sunt: Părintele Cleopa, Părintele Arsenie sau Părintele Argatu. Nu cred că poate cineva să-i creadă și să ia de bine ceea ce zic ei la adresa noastră cei ce am rămas sub ascultarea Sfântului Sinod. Pe Părintele Ilarion Argatu nimeni nu-l declară sfânt dar despre viața lui de sfințenie se vorbește în popor și se va vorbi și scrie mult timp. Am citit din cartile pe care le aduc ca argument stilistii si nu am gasit nimic din ceea ce spun. Se vede ca sunt niste minciuni si niste "mincinosi ordinari". Ceea ce spun ei despre Parintele Argatu din ceea ce stiu si cunosc eu, se potriveste ca o manusa cu "cadavrul" lui Glicherie Tanase, pe care l/au declarat sfint. Exact. Aduc declaratie si marturii chiar de la oamenii stilisti care au participat la dezhumarea lui Glicherie si care s/au ingrozit de ce/au vazut si ce putoare era. Am sa le postez pe sit, daca va fi nevoie. Nu ne puneti la incercare si nu va jucati de/a biserica cu noi, vedeti/va de preotii si duhovnicii vostri. N/am auzit pina acuma de vre/un duhovnic la voi cu renume ca Parintele Argatu, sau Parintele Cleopa, Parintele Arsenie Boca, Parintele Arsenie Papacioc. Aveti? Nu cred! Si atunci? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Aproape ca mi-a venit sa dau la rate citind despre cadavre descompuse,ce culori si mirosuri trebuie sa aiba etc
E o nebunie intreaga...cred ca Dumnezeu are grija sa isi descopere sfintii sai pentru muritori,nu trebuie sa ne apucam noi sa facem disectii,zau asa! Alin spunea ca parintele Argatu dadea pentru avort canoane usoare,ce se intindeau pe cam 4 luni...nu cred ca suntem noi in masura sa judecam,pentru ca nu uitati ca Iisus l-a iertat pe talharul de pe cruce pe loc doar pentru ca s-a pocait! In rest,ca e sfant sau nu,Dumnezeu cred ca va descoperi,dar in tot cazul cred ca a fost inainte de orice un parinte cu mare har si care a ajutat multi oameni.
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Despre Pr. Ilarion Argatu nu stiu ce sa zic, am auzit si parinti din BOR a noastra care erau putin sceptici... Dumnezeu stie, ar putea fi sfant, ce stim noi? Bogdan. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Pe mine Pr. Argatu m-a ajutat f mult cat era inca in viata. Ii port de aceea cea mai adanca recunostinta.
I-as ruga pe cei care se declara atei, stilisti sau apartin altor religii si culte, sa se abtina a comenta acest caz, care este important doar pentru ortodocsi. Nu e cazul sa faceti comentarii nelalocul lor. Sa ne aducem aminte doar de crestinarea Monicai Fermo, actuala Maica Ecaterina, si e destul, ca sa nu avem nici un motiv sa-l vorbim de rau pe Parintele Argatu. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Stând la Mănăstirea Cernica vreme de mai bine de un an în perioada când părintele Argatu trăia, am avut ocazia să-l văd de mai multe ori. Înfățișarea lui nu avea ceva duhovnicesc, avea o privire piezișă, speriată, de parcă era prin asupra a ceva nepermis. Un preot duhovnic cu solide baze duhovnicești (ucenic apropiat al părinților Cleopa și Paisie Olaru, cunoscător profund și trăitor al tradiției ascetice și mistice ortodoxe), mi-a spus că în Sf. Altar părintele Argatu dârdâia de frică lumească. El punea aceasta pe seama credinței superstițioase, băbești pe care le părintele o avea în tot felul de numere și reguli absurde, paralele cu învățătura Bisericii și a altor rătăciri ale lui, legate poate de ascetism lipsit de înțelegere și de ascultare.
Iar lumea care stătea la el venea în special pentru dezlegări de vrăji și alte ajutoare lumești, nu pentru sfaturi duhovnicești. Să nu credem că oricare dintre părinții ajunși faimoși chiar are și temelii duhovnicești sănătoase.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
De pildă să aprindă nu-știu-ce număr de lumânări vreme de nu-știu-câte săptămâni.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
|
#10
|
|||
|
|||
|
[quote=AlinB;246707]Daca trebuie...
http://www.mitropoliaslatioara.ro/controverse.php Mentiune: pagina apartine BOSV. Ultimul articol: "Sfinte moaste sau cadavre?" REPLICA: www.Mitropoliaslatioara.ro, stilul vechi din Romania – stiliștii, care ponegresc și atacă fățiș persoana părintelui Argatu, aducând blasfemie trăirii și vieții părintelui acuzându-l de „erezie” și „deschisul cărții” și batjocorind trupul deshumat a părintelui cu cele mai oribile cuvinte și imagini: de cadavru, blestemat, și altele, pentru a da idei și a face din persoana părintelui o persoana controversată. Cunoaștem de unde vine atâta ură împotriva părintelui Ilarion și cunoaștem și cine sunt „stiliștii”. Am putea să scriem și noi părerea noastră despre „Sf.Glicherie" al lor, despre „cadavrul" lui și despre „viața de nesfințenie” pe care a dus-o cu dovezi și documente. N-o facem (deocamdată), pentru că am fi ca ei. Lăsăm pe Dumnezeu să ne descopere Sfinții lui și vrednicia fiecăruia. Nu cred că o biserica necanonică și schismatică cum sunt „stiliștii” pot să facă aprecieri credibile la adresa unor duhovnici cu trăire sfântă și sub ascultarea bisericii străbune, așa cum sunt: Părintele Cleopa, Părintele Arsenie sau Părintele Argatu. Nu cred că poate cineva să-i creadă și să ia de bine ceea ce zic ei la adresa noastră cei ce am rămas sub ascultarea Sfântului Sinod. Pe Părintele Ilarion Argatu nimeni nu-l declară sfânt dar despre viața lui de sfințenie se vorbește în popor și se va vorbi și scrie mult timp. Am citit din cartile pe care le aduc ca argument stilistii si nu am gasit nimic din ceea ce spun. Se vede ca sunt niste minciuni si niste "mincinosi ordinari". Ceea ce spun ei despre Parintele Argatu din ceea ce stiu si cunosc eu, se potriveste ca o manusa cu "cadavrul" lui Glicherie Tanase, pe care l-au declarat "sfint" (?). Exact. Aduc declaratie si marturii chiar de la oamenii stilisti care au participat la dezhumarea lui Glicherie si care s-au ingrozit de ceea ce au vazut si ce putoare era. Am sa le postez pe sit, daca va fi nevoie. Nu ne puneti la incercare si nu va jucati de-a biserica cu noi, vedeti-va de preotii si duhovnicii vostri. N-am auzit pina acuma de vre-un duhovnic la voi cu renume ca Parintele Argatu, sau Parintele Cleopa, Parintele Arsenie Boca, Parintele Arsenie Papacioc. Aveti? Nu cred! Si atunci? Pe Părintele Ilarion nimeni nu-l declară sfânt dar, despre viața lui de sfințenie se vorbește în popor și se va vorbi și scrie mult timp. Unii își ascund identitatea la paravanul unor sit-uri asa numite "ortodoxe" nu vor să se știe cine sunt, acolo aruncă numai cu păreri „binevoitoare” pentru a semăna îndoială în jurul persoanei părintelui. Alții țin predici în public și întinează memoria părintelui, apoi le postează pe internet pentru un public mai larg cum este cazul Părintelui Gheorghe Anițulesei din Rădăuți. Din predica lui am aflat și eu că, el este cel ce l-a dezgropat pe Parintele Argatu si nu stim cine l-a chemat la dezgropaminte și tot el este cel ce l-a profanat pe părintele la dezgropăminte de a rămas fără piele pe față și fără extremități la mâini și picoare spalandu-l cu un cazan de apa si frecandu-l pe fata cu peria de paie si bidideaua de varuit ca sa indeparteze existenta unei ciuperci albe de umezeala ce a cuprins tot sicriul si trupul parintelui. Datorită lui și ai altor preoți care au participat la degropare, părintele arata așa cum se vede în fotografia postată de „stiliști”. Poate că făcând aceasta pe Parintele Anitulesei l-a cuprins un duh străin și batjocoritor de a început să-l defaime în predici pe părintele Ilarion în ziua de Pogorârea Sfântului Duh, predica inregistrata si postat pe internet. Nu cred că a vorbit Duhul Sfânt prin gura părintelui Anițulesei, nu cred pentru că Duhul Sfânt nu este un duh defăimător și pătimaș. Părintele Anițulesei care face atâta caz în toate predicile sale de: acrivie, canonicitate, masonerie, în mod poliețienesc, justițiar, nu cunoaște că preoții nu se spală cu un cazan de apă și nu se freacă cu peria? Ce spune rânduiala îngropării preoților? În mormânt părintele a stat tot timpul în umezeală și în apa care s-a infiltrat din drum pe sub temelia bisericii în mormintele părintelui și a preotesei Georgeta, ceea ce a atacat sicriul, veșmintele și trupul părintelui.Acest lucru sta in raspunderea fiului Alexandru Argatu, dar nu-l judecam ca are cine-l judeca, nici noi si nici voi. Eu stiu ca in Biserica cel care judeca pe un preot gresit este episcopul si nu un preot de rand. Sfatuiesc BOSV-ul si pe parintele Anitulesei Gheorghe sa se corijeze si sa scoata de pe internet acele postari prin care se ponegresc slujitorii bisericii ortodoxe, pentru ca le dati apa la moara sectarilor, va citeaza cand lovesc in preotii ortodocsi si asa contribuiti la decridibilizarea preotilor otodocsi si a bisericii in general. Mă întreb, oare toți aceștia care vorbesc așa, l-au cunoscut cu adevărat pe părintele? I-au cunoscut viața? I-au cunoscut modul de gândire și de trăire? Au stat vreodată de vorbă cu el? Sau, își fac păreri după ce spun și scriu unii în mod tendențios și cu intenții ascunse și vrăjmașe și fără mustrare de conștiință le trâmbițează în jur? Acestea toate au făcut si fac parte din suferința părintelui pentru credința cu care slujea pe Dumnezeu și pe oameni și poate această suferință pe care a îndurat-o toată viața cu jertfă, răbdare, dragoste și blândețea ce-l caracteriza, i-au adus starea de sfințenie. Last edited by Dan Antonovici; 07.08.2010 at 23:44:36. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| parintele ilarion argatu | patricia2006 | Generalitati | 4 | 29.07.2012 17:24:09 |
| Parintele Argatu | ionelnelu | Stiri, actualitati, anunturi | 37 | 18.10.2011 15:13:29 |
| Parintele Ilarion Argatu | ionelnelu | Calugarul | 12 | 08.05.2008 22:49:02 |
| Parintele Ilarion | ionelnelu | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 10.06.2006 01:48:35 |
|
|