Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.05.2010, 21:30:44
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Ortodocsii nu au renuntat la supunerea fata de papa, pentru ca nu au avut-o niciodata.
Ortodocșii, în sensul de membrii Bisericilor Ortodoxe de după schismă, desigur că nu au avut-o niciodată, fiindcă altfel ar fi fost catolici.

Ortodocșii, cu înțelesul de Sfinții Părinți din apus și din răsărit ai Bisericii Nedespărțite au recunoscut mereu primatul papal și nu l-au contestat niciodată.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #2  
Vechi 12.05.2010, 21:45:39
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ortodocșii, în sensul de membrii Bisericilor Ortodoxe de după schismă, desigur că nu au avut-o niciodată, fiindcă altfel ar fi fost catolici.

Ortodocșii, cu înțelesul de Sfinții Părinți din apus și din răsărit ai Bisericii Nedespărțite au recunoscut mereu primatul papal și nu l-au contestat niciodată.
Daca Sfintii Parinti acceptau primatul papal cu siguranta nu aveam scrieri impotriva primatului papal si infailibilitatii papale .
  #3  
Vechi 13.05.2010, 11:22:54
dani2004 dani2004 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.10.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ortodocșii, în sensul de membrii Bisericilor Ortodoxe de după schismă, desigur că nu au avut-o niciodată, fiindcă altfel ar fi fost catolici.

Ortodocșii, cu înțelesul de Sfinții Părinți din apus și din răsărit ai Bisericii Nedespărțite au recunoscut mereu primatul papal și nu l-au contestat niciodată.
Primul intre parti. Nu deasupra. Si infailibil. Nemuritor mai lipseste.
Ai ceva informatii despre Sfintii Parinti care sa probeze recunoasterea?
  #4  
Vechi 13.05.2010, 20:18:57
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dani2004 Vezi mesajul
Ai ceva informatii despre Sfintii Parinti care sa probeze recunoasterea?
Desigur. Fidelă Sfinților și Dumnezeieștilor Părinți, Biserica Catolică mărturisește primatul lui Petru. Nu, nu este vorba numai de un primat în onoare, în felul în care patriarhul Constantinopolului este considerat primul în onoare în lumea ortodoxă (și de fapt, batjocorit de toți și neascultat de nimeni). Este vorba de un primat real, magisterial și de jurisdicție. Să ascultăm, spre exemplu, ce are de spus în această privință Sf Ioan Gură de Aur, în a 88-a omilie la Evanghelia lui Ioan (subl mea):

"Și de ce, apoi, trecând de ceilalți, El vorbește cu Petru despre aceste lucruri (Ioan, 21:15) ? El a fost cel unu ales dintre Apostoli și gură a lor și conducător al corului. Din acest motiv, însuși Pavel s-a urcat la el și l-a vizitat pe el mai degrabă decât pe ceilalți (Gal 1:18). Și ca să-i arate că, de acum încolo, trebuie să aibă credință, lepădarea fiind de acum ștearsă, El pune în mâinile sale conducerea fraților săi. El nu mai amintește de lepădare și nici de nimic din trecut, ci spune: "Dacă mă iubești, condu pe frații tăi", iar a treia oară El îi dă aceeași poruncă, arătând ce mare preț pune El pe conducerea oilor Sale. Și, dacă cineva ar întreba "Dacă este așa, atunci de ce Iacob a primit tronul Ierusalimului ?", la aceasta voi răspunde că El a numit pe acest om (pe Petru) învățător nu al acelui tron, ci a lumii întregi."
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #5  
Vechi 13.05.2010, 20:40:45
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Ideea ca orice Papa e infailibil e gresita... au fost papi in biserica unita si primara care au avut exprimari dogmatice gresite[eretice]... Primul intre parti cum s-a zis si aci... Un statut mai mult onorific, decat administrativ... Iar supunerea fata de Papa in sensul subordonarii nu a existat, pentru ca Biserica nu ii era subordonata Papei... Dar Roma [si Papa] era considerata o prezenta importanta intre parti.Chiar daca din cate am inteles eu majoritatea conciliilor[sinoadelor] au fost convocate si prezidate de imparat... si se spune ca la unele dintre ele, chiar si dintre cele 7 Papa nu a participat.Prezenta Papei insa insemna integralitate si autoritate ... Insa nu e vorba ca nu era autoritate fara Papa,pentru ca au fost concilii si fara Papa si in care pozitia unor Papi au fost combatute... dar ca Papa ortodox intregea si desavarsea adunarea episcopilor.Insa Biserica exista oriunde exista un episcop ortodox si atata vreme cat exista episcop ortodox... Fara episcop drept-credincios nu exista Biserica... Biserica este episcopul ortodox, cu sau fara episcopul Romei... Biserica a functionat intotdeauna ca un intreg fiind indespensabila de o parte sau alta... au cazut in erezii episcopi si din apus si din rasarit si din orient... insa episcopul ortodox a tinut intotdeauna Biserica.De aceia si scrie Apostolul Luca in Fapte, dupa cum a zis Pavel:

"Drept aceea, luați aminte de voi înșivă și de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstrați Biserica lui Dumnezeu, pe care a câștigat-o cu însuși sângele Său." Fapte 20:28
  #6  
Vechi 13.05.2010, 21:07:16
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ideea ca orice Papa e infailibil e gresita...
Noi, catolicii, urmându-i pe Sf Părinți și cu clarificarea adusă de Conciliul Vatican I, credem că orice papă, dacă se exprimă de la catedra sa într-o chestiune de credință sau de morală, este infailibil.

Adeserori am observat că ortodocșii (și acatolicii, în general) fac confuzie asupra înțelesului exact al termenului de infailibilitate.

Astfel, "infailibil" nu înseamnă "impecabil". Noi credem că numai Dumnezeu și Maica Sa sunt impecabili. Petru nu a fost impecabil, ci a păcătuit de mai multe ori. Totuși, când Petru se exprimă în calitate oficială în materie de credință și morală, așa cum a făcut-o de exemplu în epistolele sale catolice (adresate întregii Biserici), este infailibil.

"infailibil" nu înseamnă nici "inerrabil", adică negreșelnic în general în materie de credință. Papa numai în calitate oficială (de la catedra sa) este infailibil. Petru a greșit în materie de credință și morală, așa cum a fost, de exemplu, când a susținut că este necesar ca oamenii să se taie împrejur și abia după aceea să fie botezați. Aceasta a fost o părere personală a lui Petru. A publicat Petru asta în vreuna din Epistolele sale ? Nu. La fel și urmașul său, are drept la păreri personale precum are dreptul orice creștin.


Citat:
Un statut mai mult onorific, decat administrativ... Iar supunerea fata de Papa in sensul subordonarii nu a existat, pentru ca Biserica nu ii era subordonata Papei...
Numeroase intervenții ale feluritelor Biserici Răsăritene la Roma arată că papa era văzut ca instanță de ultim apel, având deci jurisdicție universală (chiar dacă manifestată în împrejurări mai degrabă extraordinare decât obișnuite). Cine a studiat istoria celor care au ocupat scaunul de patriarh al Constantinopolului a observat că acei patriarhi și episcopii lor au fost mai mult heterodocși decât ortodocși (ceea ce nu a fost cazul cu episcopul Romei). De fiecare dată când un patriarh sau episcop ortodox era descăunat și înlocuit cu unul heterodox, se apela la jurisdicția universală a papei. Există numeroase scrisori despre asta, Sf Maxim Confesorul nu a fost deloc o excepție.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 13.05.2010 at 21:09:49.
  #7  
Vechi 13.05.2010, 21:21:18
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Noi, catolicii, urmându-i pe Sf Părinți și cu clarificarea adusă de Conciliul Vatican I, credem că orice papă, dacă se exprimă de la catedra sa într-o chestiune de credință sau de morală, este infailibil.

Adeserori am observat că ortodocșii (și acatolicii, în general) fac confuzie asupra înțelesului exact al termenului de infailibilitate.

Astfel, "infailibil" nu înseamnă "impecabil". Noi credem că numai Dumnezeu și Maica Sa sunt impecabili. Petru nu a fost impecabil, ci a păcătuit de mai multe ori. Totuși, când Petru se exprimă în calitate oficială în materie de credință și morală, așa cum a făcut-o de exemplu în epistolele sale catolice (adresate întregii Biserici), este infailibil.

"infailibil" nu înseamnă nici "inerrabil", adică negreșelnic în general în materie de credință. Papa numai în calitate oficială (de la catedra sa) este infailibil. Petru a greșit în materie de credință și morală, așa cum a fost, de exemplu, când a susținut că este necesar ca oamenii să se taie împrejur și abia după aceea să fie botezați. Aceasta a fost o părere personală a lui Petru. A publicat Petru asta în vreuna din Epistolele sale ? Nu. La fel și urmașul său, are drept la păreri personale precum are dreptul orice creștin.




Numeroase intervenții ale feluritelor Biserici Răsăritene la Roma arată că papa era văzut ca instanță de ultim apel, având deci jurisdicție universală (chiar dacă manifestată în împrejurări mai degrabă extraordinare decât obișnuite). Cine a studiat istoria celor care au ocupat scaunul de patriarh al Constantinopolului a observat că acei patriarhi au fost mai mult heterodocși decât ortodocși. De fiecare dată când un patriarh sau episcop ortodox era descăunat și înlocuit cu unul heterodox, de apela la jurisdicția universală a papei. Există numeroase scrisori despre asta, Sf Maxim Confesorul nu a fost deloc o excepție.
Infailibil eu cred ca inseamna si negreselnic... Adica cand se pronunta in materie de dogmatica si doctrina oficiala nu poate gresi... Ori de cand Papalitatea s-a autoproclamat infailibila numai greseli a facut.A dogmatizat multe erezii... Culmea ironiei :).Nici un papa nu a fost negreselnic, adica nesupus greselii si nici nu este, nici macar cand vorbeste de la pupitrul sau.
  #8  
Vechi 13.05.2010, 21:26:01
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
... Ori de cand Papalitatea s-a autoproclamat infailibila numai greseli a facut.A dogmatizat multe erezii... Culmea ironiei :).
Ați putea da un exemplu de erezie dogmatizată de vreun papă ?

Citat:
Nici un papa nu a fost negreselnic, adica nesupus greselii si nici nu este, nici macar cand vorbeste de la pupitrul sau.
Credeți sau nu credeți că, în Epistolele sale catolice ("sobornicești") din partea a doua a Noului Testament, Petru este infailibil ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #9  
Vechi 14.05.2010, 00:04:01
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ați putea da un exemplu de erezie dogmatizată de vreun papă ?



Credeți sau nu credeți că, în Epistolele sale catolice ("sobornicești") din partea a doua a Noului Testament, Petru este infailibil ?
De ce "sobornicesti" cu ghilimele? Sa scriem si noi "catolic"?
Iar Petru este cumva Sf. Apostol Petru, care a fost rapit pana in al treilea cer? Dar s-a mandrit el oare cu asta? Oare el s-a numit infailibil pe sine?

Corinteni 2,

1.Și eu, fraților, când am venit la voi și v-am vestit taina lui Dumnezeu, n-am venit ca iscusit cuvântător sau ca înțelept.
2.Căci am judecat să nu știu între voi altceva, decât pe Iisus Hristos, și pe Acesta răstignit.
3.Și eu întru slăbiciune și cu frică și cu cutremur mare am fost la voi.
4.Iar cuvântul meu și propovăduirea mea nu stăteau în cuvinte de înduplecare ale înțelepciunii omenești, ci în adeverirea Duhului și a puterii,
5.Pentru ca credința voastră să nu fie în înțelepciunea oamenilor, ci în puterea lui Dumnezeu.

6.Și înțelepciunea o propovăduim la cei desăvârșiți, dar nu înțelepciunea acestui veac, nici a stăpânitorilor acestui veac, care sunt pieritori,
7.Ci propovăduim înțelepciunea de taină a lui Dumnezeu, ascunsă, pe care Dumnezeu a rânduit-o mai înainte de veci, spre slava noastră,
8.Pe care nici unul dintre stăpânitorii acestui veac n-a cunoscut-o, căci, dacă ar fi cunoscut-o, n-ar fi răstignit pe Domnul slavei;
9.Ci precum este scris: "Cele ce ochiul n-a văzut și urechea n-a auzit, și la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gătit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El".

10.Iar nouă ni le-a descoperit Dumnezeu prin Duhul Său, fiindcă Duhul toate le cercetează, chiar și adâncurile lui Dumnezeu.
11.Căci cine dintre oameni știe ale omului, decât duhul omului, care este în el? Așa și cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decât Duhul lui Dumnezeu.
12.Iar noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul cel de la Dumnezeu, ca să cunoaștem cele dăruite nouă de Dumnezeu;

13.Pe care le și grăim, dar nu în cuvinte învățate din înțelepciunea omenească, ci în cuvinte învățate de la Duhul Sfânt, lămurind lucruri duhovnicești oamenilor duhovnicești.

14.Omul firesc nu primește cele ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie și nu poate să le înțeleagă, fiindcă ele se judecă duhovnicește.

15.Dar omul duhovnicesc toate le judecă, pe el însă nu-l judecă nimeni;

16.Căci "Cine a cunoscut gândul Domnului, ca să-L învețe pe El?" Noi însă avem gândul lui Hristos.
  #10  
Vechi 14.05.2010, 02:02:47
sherlock_holmes sherlock_holmes is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2008
Locație: commonwealth
Religia: Ortodox
Mesaje: 386
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul

Credeti sau nu credeti că, în Epistolele sale catolice ("sobornicesti") din partea a doua a Noului Testament, Petru este infailibil ?
Cam ciudata intrebarea ( chiar si in forma )...in epistolele sale,Sfintul apostol Petru a fost inspirat de Duhul Sfint Dumnezeu in exact aceeasi masura ( daca nu chiar mai putin...vorba vine ) decit Sfintul apostol Pavel ( cel rapit pina la al treilea cer ),sau Ioan,Matei,Luca,Iacov,Iuda.

Oricum,infailibila este numai Biserica in plenul ei,caci Biserica a stabilit care sint cartile inspirate ale Sfintei Scripturi ( cine este Petru,cine este Pavel,etc )...iar expresia cea mai inalta a Bisericii este Sfintul...omul-Dumnezeu,omul in care se salasluieste in mod fizic( real ) Dumnezeu...si prin care ne vorbeste Dumnezeu,raminind astfel cu noi pina la sfirsitul vremurilor....( Dumnezeu se ascunde,se smereste...in oameni )

Ce legatura reala este intre Sfintul apostol Petru si catolicii de acum ? Sau unii sint ai lui Petru,altii ai lui Pavel,altii ai lui Andrei...etc ?
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican