![]() |
![]() |
|
#1931
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Draga mea, nimeni nu a urât și nu urăște poporul evreu ci ei, neprimind pe Tatăl, căci neprimind pe Fiul și pe Duhul atunci nici pe Tatăl nu L-au primit, și astfel singuri s-au și judecat ca fiind un popor răzvrătit și tare la cerbice, ce prigonește sfinții și ucide proorocii pentru că lor le place să slujească idolii faptelor legii căci au schimbat Harul și Darul spre pofte deci nu l-a judecat nimeni pe poporul evreu ci singur s-a judecat neprimind făgăduința și neintrând în odihnă prin Credință și apoi mândria l-a căzut în păcat, în ură și răzbunare și mai nou se crede și victimă ca să ciupească prin politică slavă de la oameni, sau bani sau supremație și atât de mult s-a semețit ca nimeni altul căci pe Domnul L-a lepădat de tot și atunci El, Dumnezeu, i-a părăsit căci s-au stricat de tot, dar nu îi judecă nimeni ci mai degrabă îi plânge toată gLumea pe ei, toți îi plâng pe ei asemenea lui Pavel care era fariseu și evreu, chemându-i la Credință spre Mântuire și Viață. Păi sigur că Preasfânta Maria, pururea fecioară este o fiică a lui David, și sigur că Mântuirea a venit prin Iudei, prin poporul Iudeu, dar dacă boborul nu a primit Mântuirea și au răstălmăcit scripturile... arătându-se cu toții ca fii ai lui Avraam deși ei erau fi ai faptelor legii, deci fii ai minciunii, și credeau că sunt mântuiți doar că ziceau în inimile lor că sunt fii ai lui Avraam, dar nu erau căci Avraam nu a făcut faptele lor, deci s-a dovedit. Deci ceea ce li se întâmplă dacă e să li se mai întâmple ceva rău este de la cerbicia învârtoșării inimii lor, și oricui i se întâmplă răul, își atrage răul dacă se cred mântuit în timp ce inima lui e învârtoșată ca să se desfrâneze cu faptele legii... Deci sigur că noi ca oameni îi iubim pe evrei și-i așteptăm la Mântuire dar ei nu aud și nu văd și nu vor să vină, căci darul vederii vine prin Iisus Hristos, Cuvântul lui Dumnezeu... și nu e de la oameni ca să se poată lăuda cineva cu ceva. Dar prin ei putem vedea firea omului, fire răzvrătită pe care o avem cu toții în noi, și doar Domnul o poate naște din nou, de sus, din Apă și din Duh. Last edited by vsovivi; 13.05.2010 at 21:37:33. |
#1932
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar a fi ales nu înseamnă că deja poți să te consideri mântuit sau smerit, ci doar că ți-ai ales drumul cel greu al Crucii, dar care sigur duce la fericire veșnică iar dacă tu te alegi ca să nu mai faci păcate de ce să se considere aristocrație și fărădelege? Iar la Dumnezeu, ales, este cel ce după ce a fost chemat și a fost ales, a trecut prin toate încercările dovedindu-se Credincios și prăgătit, și acest lucru, de a te fi dovedit Credincios nu se poate ști ușor decât la sfârșit căci până atunci orice ales se consideră pe sine nedrept și păcătos și se mai și smerește ca să asculte. Deci Iisus Hristos primește pe oricine, ca să-l Mântuie. Problema e că nimeni nu vrea să fie ales ci toți vor să nu cumva să fie aleși de rușinea gLumii căci se rușinează de Iisus Hristos, Cuvântul lui Dumnzeu, și tuturor le place să fie mai rău ca dobitoacele și să se distreze în intuneric cu faptele legii... adică să desrâneze cu goliciunile. Last edited by vsovivi; 13.05.2010 at 22:02:33. |
#1933
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atunci cu ce drept ii judecam, noi oamenii pe ei, cand a lui Dumnezeu este Judecata cea Dreapta? Nu este mai simplu sa spunem asa: Doamne, Tu le stii pe toate mai bine decat mine. Nu ma lasa sa judec nedrept niciun aproape al meu. Ca a Ta este Dreptatea, in veci. Amin. Fiica lui David, fiica a lui David ramane, iar legea lui Dumnezeu ramane Legea lui Dumnezeu. Si sa nu mai judecam pe nimeni, nici evrei, nici alt neam. Last edited by maria-luisa; 13.05.2010 at 22:11:34. |
#1934
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Și chiar așa și spunem dacă spunem, dar unii nu mai spun și nu vor să lase dreptatea în mâna Lui Dumnezeu ci se îndreptățesc ei mereu din faptele legii, dar orice Credință fără fapte este moartă și judecata se va face după fapte, după învățătură, după tot cuvântul deșert pe care l-ai glăsuit și faptele nu sunt numai cele ce se văd ci și cele ce nu se văd așa încât pocăința se face din toată inima și faptele nu se fac pentru slavă de la oameni ci ele sunt roadele Credinței și a dragostei, nădăjduind în scăparea lui Dumnezeu din orice durere și din orice închisoare a păcatului și a patimii. Deci așa spun și eu ca tine: „Doamne, Tu le stii pe toate mai bine decat mine. Nu ma lasa sa judec nedrept niciun aproape al meu. Ca a Ta este Dreptatea, in veci. Amin.” Last edited by vsovivi; 13.05.2010 at 22:17:17. |
#1935
|
|||
|
|||
![]() Citat:
de ce Il prigonesti prin vorbele tale cele multe care judeca ? Lasa-l pe Dumnezeu sa judece. Cei care-L rastignesc sunt tocmai cei care judeca nedrept. Crezi ca stii mai bine ca Dumnezeu ce va fi pentru acest popor? |
#1936
|
|||
|
|||
![]()
“Evanghelia după Sfânta Virginia” este Evanghelia cea nouă a Pucioșilor, folosită de ei la slujbe și la “liturghii”, în paralel cu Evangheliile sinoptice. Ea mărturisește despre venirea în lume în zilele noastre (începând cu anul 1955) a unui alt Iisus Hristos, care a venit exclusiv la pucioși, dar nu în trup, ci în duh care vorbește prin glas de femeie (Verginica, apoi Maria, apoi Mihaela):
“... Pace vouă! Hristos a înviat! Hristos a înviat! Hristos a înviat! Eu sunt Domnul Iisus Hristos, nu sunt în trup, ci sunt în Duh. Coborâtu-M-am cu Duhul pe pământ ca să-Mi culeg un popor și să îi vorbesc tainele cele pentru vremea aceasta. Eu sunt Cuvântul lui Dumnezeu și am venit să vorbesc pe pământ, să-Mi gătesc calea celei de a doua arătări, așa precum este scris în cartea Mea. Nu acest trup sunt Eu, aceasta este o trâmbiță din care Eu trâmbițez în vremea aceasta, ca să vestesc peste voi toate câte vor fi în zilele ce vin...” (citat după Cuvântul Pucios din 30-04-1955, pag. 63) “... Oh, treziți-vă, pace vouă! Iată, M-am pogorât la voi, copilașii Mei, dar nu M-am pogorât în trup ca altădată.” (citat după Cuvântul Pucios din 14-05-1957, pag.65) “Am venit și cu trupul, acum am venit și cu duhul să vă îndemn să pătimiți în trup, să pătimiți tot ce vă spun: înfrânare, oprire de la rău, de la beție, de la curvie, de la lăcomie, de la îngâmfare, de la mândrie, într-un cuvânt, de la tot ce este rău.” (citat după Cuvântul Pucios din 7-06-1958, pag.71) “..... M-am pogorât din cer pe pământ, dar dacă vreți să vă vorbesc, îmblânziți inimile voastre! Privesc și văd că vi s-au împietrit. Nu este lăutar să vă cânte, nu este. De ați venit pentru așa ceva, nu este, dar dacă nu credeți că Eu sunt, veți vedea odată, căci cum M-am pogorât odată în trup să vindec trupurile, tot așa M-am pogorât acum în duh să vindec sufletele. Fiilor, n-am venit să dau cu toiagul, ci am venit să vindec suflete bolnave. Azi vă vorbesc blând, în duh, dar mâine vin și am să vorbesc în tunete și trăsnete, de se va cutremura pământul.” (citat după Cuvântul Pucios din 8-06-1958, pag. 72) Glasul de femeie de la Pucioasa face “minuni în duh”, dar minunile în duh sunt făcute de fapt de dracul, căci “astăzi numai dracul mai face minuni”, fie prin glas de pești, fie de rândunele, fie de om: “La miazănoapte am sculat poporul prin peștii din baltă. Ies peștii la mal și strigă: pocăiți-vă! La miazăzi am sculat poporul prin rândunele care strigă: pocăiți-vă că s-a apropiat împărăția cerurilor. Dar voi că aveți glas de om, cum să nu credeți? Nu te speria că ai suferință grea! Astăzi nu se mai fac minuni în trup, ci se fac minuni în duh. Azi face dracul minuni. Eu am pus stele pe cer și el a pus stele pe pământ...” (citat după Cuvântul Pucios din 1-05-1960, pag. 79) Dar Iisus cel autentic și adevărat S-a suit cu trupul la cer și nu Se va mai despărți în veac de trupul Lui cel înviat, care poartă pecețile patimilor în mâinile și în picioarele și în coasta Sa. Cât despre despre amăgitorii care pretind că Domnul Iisus S-a desprins de trup și a venit în duh, sau că are trup aparent de “prooroc” prin gura căruia El vorbește, Sfântul Ioan spune că sunt antihriști: “Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; acesta este amăgitorul și antihristul.” (2Ioan 1,6-7) Evanghelia cea nouă a Pucioșilor mai mărturisește și despre existența a șapte “trâmbițe” care au trâmbițat despre această a doua venire, “în duh”, a lui Hristos pe pământ, urmând ca a treia venire a lui Iisus să aibă loc, în sfârșit, așa cum proorocește Biblia: în trup și cu slavă multă, pe norii cerului, fiind înconjurat de sfinți și de îngeri. Liderii pucioși pretind că una dintre “trâmbițe” era Veronica de la Vladimirești: “Și au mai coborât încă trei îngeri la rând și au sunat pe pământ, și au dat trâmbița lor unui preot (Arsenie Boca, n.r.), și încă altui preot (Ioan, Vladimirești, n.r.), și a mai dat una la o copilă din biserică (mh. Veronica, Vladimirești, n.r.), și au sunat și aceștia din trâmbițele lor ca să pregătească venirea sunetului trâmbiței a șaptea, venirea Domnului s-o pregătească.” (citat după Cuvântul Pucios din 22-06-1997) Două dintre “trâmbițele lui Dumnezeu” , Ioan Iovan și Veronica Gurău, au avut însă un comportament nedemn de numele de creștin, de-a dreptul diavolesc, îndată ce pucioșii înșiși îi acuză de “ură față de frați”: “... Am venit la tine, nu cu trupul, ci cu Duhul. Dacă eram cu trupul, cel mai credincios al Meu M-ar fi răstignit. Spun de Ioan și de Veronica de la Vladimirești, care o urăsc pe Verginica. Averea lor e în mâna lui Dumnezeu. Aceasta este pentru încăpățânarea poporului de la Vladimirești. Li s-a luat acest dar pentru că nu au fost vrednici.” (citat după Cuvântul Pucios din 4-12-1975) Iar Veronica era de-a dreptul o fiică a diavolului, căci ea nu o iubea pe sora sa de credință, Verginica, ci o ura de moarte și ar fi sfâșiat-o în bucăți dacă ar fi avut ocazia, așa cum pucioșii singuri mărturisesc despre ea: "Veronica singură se osândește, fiindcă urăște. În loc să se bucure că Dumnezeu hrănește poporul, ea urăște. Dacă s-ar duce vasul Meu (Verginica, n.r.) în căminul său, n-ar dura cinci minute și vasul Meu ar fi sfâșiat. Veronica, dacă schimba haina nu în luxul care este acum, ci în haină de cerșetoare, ar fi fost ferice de ea, dar nu a făcut așa, ci a făcut altceva." (citat după Cuvântul Pucios din 4-12-1975) Deci Veronica nu era de la Dumnezeu, îndată ce ea era un amăgitor și un antihrist și o fiică a diavolului. Căci Sfântul Ioan ne lămurește că fiii diavolului nu-și iubesc frații și surorile de credință: “Prin aceasta cunoaștem pe fiii lui Dumnezeu și pe fiii diavolului; oricine nu face dreptate nu este din Dumnezeu, nici cel ce nu iubește pe fratele său.” (1Ioan 3,10) Or, adevărații creștini nu urăsc, ci împlinesc porunca iubirii. Iar cei ce urăsc pe frați, dar se dau drept “prooroci” și “trâmbițe” ale unui Hristos Pucios venit în duh, sunt prooroci amăgitori ai lui Antihrist și sunt ei înșiși antihriști care “trâmbițează” în numele lui: “Și aceasta este iubirea, ca să umblăm după poruncile Lui; aceasta este porunca, precum ați auzit dintru început, ca să umblați întru iubire. Pentru că mulți amăgitori au ieșit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; acesta este amăgitorul și antihristul.” (2Ioan 1,6-7) Deci, ce să înțeleagă cititorii “Noii Evanghelii de la Pucioasa” despre Veronica? Iată că pucioșii singuri, o dată spun că Veronica e trâmbiță și altă dată dezvăluie că ea e de la diavolul, pentru că-i urăște pe frați! Iar dacă cea de-a patra trâmbiță apocaliptică, Veronica, era fiică a diavolului, teoria aceasta cu cele șapte “trâmbițe” românești, care vin din cer de la Dumnezeu ca să propovăduiască a doua venire a lui Hristos este ea însăși o teorie mincinoasă și diavolească. Așadar, toată panoplia de “trâmbițe” pucioșești este de la diavolul (chiar dacă, luați individual, unii dintre cei “confiscați” de pucioși și etichetați drept “trâmbițe” au făcut fapte remarcabile din dreptul lor). Iar Evanghelia celor care au “trâmbițat” la Pucioasa este și ea evanghelia diavolului. Dar, despre cei care aduc Evanghelii noi și mincinoase, Sfântul Pavel spune la Galateni: “Mă mir că așa degrabă treceți de la cel ce v-a chemat pe voi, prin harul lui Hristos, la altă Evanghelie, Care nu este alta, decât că sunt unii care vă tulbură și voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema! Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit – să fie anatema!” (Gal.1 6-9) Cine erau emisarii noii “Evanghelii de la Pucioasa”? Pe vremuri, când liderii pucioși îi îmbrobodiseră pe Marian și pe Victoria Zidaru că sunt “emisarii lui Dumnezeu”, cu atâta talent încât îi făcuseră să creadă că sunt de-a dreptul providențiali, cei doi artiști erau măguliți cu cuvinte mincinoase pentru a ieși în față la “propovăduirea Evangheliei cea de la Sfârșit”. Iată cum descria “Evanghelia de la Pucioasa” destinul de apostoli ai neamurilor ce le fusese hărăzit celor doi Zidari: “Să fie încă atenție la glasul Domnului, că se desprinde încă și alt cuvânt de binecuvântare și de urare și de îndumnezeire pentru copiii cei ce poartă cuvântul Meu în cele patru vânturi ale cerului și ale pământului, pentru copiii Mei Marian și Victoria, copii aleși de Mine pentru ducerea Evangheliei cea de sfârșit peste neamurile pământului. O, tată, iată, iar vă trimit, și să mergeți cu dragoste pentru Mine și în numele Meu. Veți merge iar dincolo de România, iar și iar, și vom zidi Ierusalimul cel nou, cel nevăzut și cel văzut, și se va vedea cel nevăzut.” (citat după Cuvântul Pucios din 1-05-1994) |
#1937
|
|||
|
|||
![]()
Dar, după ce liderii pucioși și-au dat arama pe față cu atâta josnicie, încât Mihaela a ajuns să-i strige Victoriei jigniri și cuvinte de mahala, în fața întregii obști de la Pucioasa (iar adepții pucioși o ascultau, stupefiați de cele ce aud), “Evanghelia de la Pucioasa” și-a schimbat și ea orientarea cu 180 de grade, ca la Ploiești. Acum Zidarii nu mai erau deloc agreați, pe motiv că între Zidari pe de o parte, și liderii pucioși pe de alta, se așternuse între timp o despărțire insurmontabilă:
“Vă deschid acum urechea ca să puteți voi auzi cuvântul epistolei Mele [...] spre cei doi fii ai Mei, Marian și Victoria, care s-au alăturat vouă la începutul Meu cu voi, și pe care Eu, apoi, i-am scris cu voi în cartea vremii, tată, și în cartea Mea cu voi, ca să aibă ei nume mare, numele Meu, nume de fii ai Ierusalimului, a cărui împărăție este din ceruri, nu de pe pământ, tată. [...] Dar ce voiesc să grăiesc Eu acum cu voi, tată? Voiesc să vă spun că s-a așternut între Mine și voi despărțire, tată, [...]” (citat după Cuvântul Pucios din 30 august/12 septembrie 2007) Relațiile dintre Dumnezeul Pucios (reprezentat de cei doi “fii” favoriți ai săi, Mihaela și Nicușor) și cei pe care îi numise mai înainte “copiii Mei Marian și Victoria”, nu mai erau bune ca altădată. Între liderii pucioși și foștii lor colaboratori apropiați au apărut sentimente “creștinești” noi și neașteptate: ura și despărțirea. Cauza lor? Cea reală era faptul că liderii pucioși nu mai suportau ideea de a împărți puterea și gloria cu cei doi Zidari. “Proorocii” voiau ca numai ei să țină hățurile “căruței”, iar Zidarii îi incomodau, deoarece deveneau din ce în ce mai proeminenți și mai aveau și o bogăție de idei. Iar cauza fabulată de pucioși (care aveau idei puține, dar fixe), era aceea că iubirea de lideri a celor doi Zidari și dorința lor de a li se face dreptate s-au transformat, chipurile, în iubire de sine: “O, nu este bine între voi și Mine, tată. [...] Vă spun fiilor, că răstălmăcirea cuvintelor și a faptelor aduce ură și despărțire între cei de un nume cu Mine pe pământ. Vă spun, fiilor, că dreptatea de sine nu este altceva decât iubire de sine, tată, iar cei de pe cale cu Mine trebuie să aibă cruce prin lepădare de sine, fiilor.” (citat după Cuvântul Pucios din 30 august/12 septembrie 2007) Promisiunile făcute Zidarilor de către liderii pucioși, cum că o parte din banii rezultați din vânzarea operelor lor de artă vor fi investiți într-un fel de “atelier-muzeu-centru cultural-expoziție permanentă cu vânzare” în ograda lui nea’ Didi din Valea Voievozilor, au rămas vorbe goale. În schimb, li se promitea Zidarilor că din banii lor s-au procurat și s-au strâns multe bogății “în ceruri”, care sunt “puse bine” la naftalină, și-i așteaptă pentru ziua cea mare a “întâlnirii”, deși acum sunt invizibile pentru că nu se văd: “Dar voi fiți ai Mei așa cum Eu v-am născut și v-am crescut cu cuvânt din sânul Meu, că voi sunteți bogați în ceea ce aveți cules la Mine, tată, și nu altfel cules, căci cele ce se văd, sunt numai uscături, dar cele ce vor fi, sunt cele puse bine la Mine și nu se văd, precum nici Eu, Domnul, nu Mă văd de către om.” (citat după Cuvântul Pucios din 30 august/12 septembrie 2007) Dumnezeul Pucioasei pretinde acum că e amenințat de către diavol cu despărțirea Zidarilor de liderii pucioși, de “lucrarea” și de “poporul” pucios. Zidarii sunt acuzați de ticluire (adică, de minciună, dacă e să vorbim pe șleau) și de “socoteală răutăcioasă”: cum că ar fi afirmat ei că liderii pucioși i-au alungat de la mănăstirea” de la Glodeni. Păi au afirmat deoarece chiar așa a și fost, deci Zidarii spuneau adevărul: cei doi dictatori, Mihaela și Nicușor, le-au scos lucrurile personale în curte (pe unele le-au ars, pe altele le-au aruncat la gunoi, deși unele dintre ele erau opere de artă), ca să înțeleagă cei doi Zidari că nu mai sunt bine-veniți, ci să se ducă învârtindu-se, la atelierul lor din București. Motivul invocat de către liderii pucioși pentru acuzarea Zidarilor este mai mult decât derizoriu și de-a dreptul ridicol (cine citește, se uimește!). Ei sugerau, cu nonșalanța imbecilului, că diavolul Îl necăjește pe Dumnezeu, Îl întărâtă și-L amenință, pentru că Zidarii s-au depărtat de “poporul” pucios cel plăpând, făcându-l pe acesta “să se smintească”: “Faceți-Mi și voi Mie voia și nu mai stați fără poporul Meu, că-Mi cade poporul, se smintește cel plăpând și se pierde de pe cale, tată. O, nu e bună amenințarea pusă peste Mine de către diavol pentru statul vostru departe de cei ce-Mi sunt popor, departe de lucrarea celor ce Mă poartă atât de durut cât sunt. Ați pus vină peste ei că v-au alungat, tată. O, nu e așa, tată. Socoteala făcută de voi e răutăcioasă și nu vă puteți ascunde sub această ticluire și vreau să vă șterg această vină, tată.” (citat după Cuvântul Pucios din 30 august/12 septembrie 2007) Dumnezeul Pucioasei e nemulțumit că Zidarii fac răstălmăcirea lucrurilor doar dintr-o singură parte (din partea lor, desigur), de unde ar trebui să deducem că răstămăcirea ar fi bună doar dacă s-ar face simultan din ambele părți (adică, și din partea lui, nu numai din partea lor, ca să fie echitate): “Nu e bună răstălmăcirea faptelor numai dintr-o singură parte a faptelor.” (citat după Cuvântul Pucios din 30 august/12 septembrie 2007) Se emite apoi pretenția că celor doi lideri pucioși aducători ai “Cuvântului” ar trebui să li se șteargă o vină, indiferent de ce au făcut și cât de vinovați sunt, ca să poată fi ei folosiți pe mai departe ca “purtători de cuvânt” ai “Dumnezeului” Pucios. Soții Zidaru, cu faima lor artistică recunoscută (și de asemenea fiind cotați la unison, de cei care i-au întâlnit, ca fiind niște oameni cinstiți), erau pe vremuri un bun paravan pentru liderii pucioși, în umbra căruia aceștia au stat ani buni ascunși de iscodirile lumii. Dar, dacă n-au știut cum să-i păstreze pe Zidari, fără ei liderii pucioși se văd deodată cât sunt de “plăpânzi în fața celor tari”: “O, nu vreau să rămân vinovat în purtătorii Mei spre voi, fiilor. Ei ajung tare, tare plăpânzi în fața celor tari, și nu e bine să nu mai pot Eu să călăuzesc cu nădejde prin ei, iar dacă Eu nu călăuzesc de la mijloc tot lucrul Meu și pe poporul Meu, ajunge pradă clătinării poporul, tată.” Dumnezeul Pucioasei e de-a dreptul debusolat. El nu știe nici măcar cât la sută mai sunt de partea lui cei doi Zidari, din ce fuseseră ei odată: “O, fiilor, spuneți-Mi, tată, cât mai sunteți voi ai Mei din tot ce sunteți voi? “ Acest capitol dureros și rușinos al “Evangheliei de la Pucioasa” se termină tot cu o proorocie mincinoasă: Zidarii vor primi înapoi, chipurile, “darul milei de liderii pucioși” și “darul iubirii sfinte pentru ei”. Două daruri otrăvite și mincinoase, căci Zidarii sunt în continuare supărați foc pentru minciunile, fraudele și nedreptățile pucioșilor, pe care le consideră (pe drept cuvânt!) de neiertat: “Vă dau înapoi darul milei de ei, darul iubirii sfinte pentru ei.” (citat după Cuvântul Pucios din 30 august/12 septembrie 2007) Și ca să pună capac la toate (minciunile), “fiica Victoria” este demascată a fi “capul răutăților”, cea care “îl slăbește” pe “cel ales” (adică pe Marian, căci numai el a rămas “ales”, iar Victoria nu mai este aleasă, deși era și ea cot la cot cu Marian, pe vremea când amândoi erau adulați cu cuvintele languroase “copiii Mei”): “Și te rog pe tine, fiică Victoria, ajută-l și nu-l slăbi pe cel ales de Mine, care este lângă tine.” (citat după Cuvântul Pucios din 30 august/12 septembrie 2007) Cei care îi cunosc mai bine pe cei doi artiști pot afirma că era exact invers: pe vremea aceea (anul 2007), Victoria încă mai era dispusă să le facă oarece concesii liderilor pucioși (sperând că doar, doar, s-ar mai fi putut salva ceva din armonia părelnică de altădată) în timp ce Marian nici nu mai voia să audă de ei. “Evanghelia de la Pucioasa” s-a dovedit prin ea însăși un mare bluff, un ghiveci de gogomănii, minciuni și presupuneri aberante cu pretenții de “proorocii”, amestecate savant cu învățături frumoase copiate de prin cărțile de învățătură creștină. |
#1938
|
|||
|
|||
![]()
Iata cum ar trebui sa se comporte crestinii:
ETICA LUI ISUS ȘI LEGEA LUI DUMNEZEU ETICA CREȘTINĂ de R.C. Sproul -------------------------------------------------------------------------------- Poate că cel mai important principiu care ne călăuzește și ne direcționează deciziile etice este principiul biblic al sfințeniei vieții. Să începem studiul acestui principiu uitându-ne la următorul fragment din Predica de pe munte: "Ați auzit că s-a zis celor din vechime: "Să nu ucizi; oricine va ucide, va cădea sub pedeapsa judecății". Dar Eu vă spun oricine se mânie pe fratele său, va cădea sub pedeapsa judecății, și oricine va zice fratelui său: "Prostule!" va cădea sub pedeapsa Soborului; iar oricine va zice: "Nebunule!" va cădea sub pedeapsa focului gheenei. Asa că dacă îți aduci darul la altar și acolo îți aduci aminte că fratele tău are ceva împotriva ta, lasă-ți darul acolo înaintea altarului și du-te întâi de împacă-te cu fratele tău; apoi vino și adu-ți darul" (Matei 5:21-24). Vă întrebați poate ce are a face această învățătură a lui Isus cu principiul fundamental al sanctității vieții. Observăm că în această parte a Predicii de pe Munte, Isus dă propria Sa tălmăcire celor 10 porunci și în mod specific a poruncii care interzice crima. Legea ne este dată adesea într-o formulare eliptică. O formulare eliptică este formularea în care anumite aspecte ale afirmației nu sunt exprimate în mod explicit, ci sunt înțelese în mod tacit sau sunt subînțelese. De exemplu ceea ce interzice legea eliptică, poruncește, ca efect, antiteza lucrului interzis. Și dacă legea poruncește ceva în mod implicit interzice opusul acelui lucru. Astfel, când o lege este dată de Dumnezeu ca să interzică în mod absolut interzicerea răutăcioasă a vieții omenești, dimpotrivă acea lege indică valoarea pozitivă a vieții și faptul că noi trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a promova binele vieții umane. Vedem că legea are un pol pozitiv și un pol negativ. Dacă este dată în termeni negativi ea are implicații pentru polul pozitiv. Dacă ea este dată în termeni pozitivi, ea are implicații pentru polul negativ. Înțelegem de asemenea că în Predica de pe Munte, în calitate de învățător suprem al eticii, Isus a fost în mod specific preocupat de corectarea distorsiunilor care se strecuraseră în teoriile etice ale fariseilor. Fariseii au avut o viziune oarecum superficială și simplistă asupra Legii. Ei erau scrupuloși în a da atenție detaliilor literei Legii, dar în aplicarea Legii adesea deturnau spiritul Legii. Ei au dezvoltat o tradiție rabinică prin care teologia lor morală dădea o importanță mult prea mare literei Legii în detrimentul spiritului Legii. Acea tradiție a fost numită tradiție orală și era transmisă de la rabin la rabin de-a lungul anilor. Este important să înțelegem că atunci când Isus vorbește aici în Predica de pe Munte, El utilizează un limbaj pe care evreii care-l auzeau, îl înțelegeau imediat, dar care ne poate scăpa cu ușurință nouă celor care trăim într-o altă cultură. Expresia "este scris" se referă în mod clar la Scriptura scrisă. Pe de altă parte expresia "s-a spus" se referă la tradiția orală. Astfel există o distincție clară între Scriptură și tradiția rabinică orală. Problema este că atunci când Isus spune "Voi ați auzit că s-a spus... dar Eu vă spun", sună la suprafață ca și când El ar spune că legea pe care Dumnezeu a dat-o în Vechiul Testament era o lege rea și trebuie să fie abrogată. S-ar părea că Isus face o critică etică Legii Mozaice, dar El nu face aceasta. El critică interpretarea rabinică a Legii, tradiția fariseică în interpretarea Legii Vechiului Testament. La începutul pasajului la care ne-am uitat mai devreme, Isus nu critică porunca "să nu ucizi", ci extinde aplicația acestei porunci. El spune că dacă o persoană trece prin viață și nu ucide pe nimeni, aceasta nu este o garanție că acea persoană a ascultat în întregime interdicția lui Dumnezeu referitoare la crimă. Isus spune aici că legea împotriva crimei este o lege care protejează atât de mult sfințenia vieții încât include nu numai interdicția împotriva uciderii cuiva, ci în mod implicit interzice orice este parte din acel complex ce poate conduce la crimă, inclusiv mânia împotriva fratelui tău, chiar dacă această mânie nu te-a condus până la a-l omorî. Legea lui Dumnezeu împotriva crimei interzice și jignirea adusă oricărei ființe umane, în orice mod, deoarece viața oricărei ființe umane trebuie tratată cu maximă grijă și respect. Astfel în spatele acestei legi există implicații mult mai importante decât ceea ce întâlnea ochiul la citirea ei. Critica lui Isus și sentința Sa era rostită împotriva superficialității fariseilor. Într-o manieră asemănătoare, Isus a făcut același lucru cu legea care interzicea adulterul. Fariseii credeau că ei se supuseră pe deplin acestei legi deoarece nu au comis în realitate nici un adulter. Totuși Isus spune că interdicția împotriva adulterului include nu numai adulterul propriu-zis, ea include toate formele de necurăție sexuală de la adulterul în sine până la germenele acestuia care se află în gândurile cele mai intime precum și dorințele și poftele trupești. În concluzie, Isus spune că nu numai directa și imediata violare a interdicției este păcat, ci orice lucru care în mod potențial ar conduce la păcatul în sine este de asemenea o extensie interzisă de lege. Pofta trupească este un potențial adulter și este o parte a contextului mai larg al adulterului. Isus susține că legea lui Dumnezeu împotriva adulterului sanctifică relația de căsătorie atât de mult încât interzice orice desacralizează căsătoria, de la poftă trupească până la adulter. Sanctitatea vieții este atât de importantă încât nu numai luarea efectivă a vieții umane este interzisă, ci orice act potențial distructiv pentru viața umană este de asemenea interzis, precum mânia și calomnia nedreaptă. Dacă privim la învățătura lui Isus care face o largă extindere a semnificației legii ce interzice crima, avem conștiința tulburată. Dacă ne uităm la felul în care este formulată Legea în categorii simple și facem așa cum au procedat fariseii atunci putem spune că n-am omorât niciodată pe nimeni, și cât de ușor putem deveni asemeni tânărului bogat care s-a apropiat de Isus și care a gândit că el a păzit Legea lui Dumnezeu din tinerețe. Totuși când ascultăm explicația lui Isus privind profunzimea dimensiunii Legii, realizăm că în inimile noastre suntem criminali și că nu am menținut puritatea sfințeniei vieții când i-am rănit pe alți oameni și le-am distrus reputația spunând lucruri neadevărate despre ei. Isus dorește să fim preocupați de binele vieții oricărei ființe umane, nu numai să nu-i omorâm pe semenii nostri, ci să nici nu-i rănim în vreun fel. Acum o intrebare:Ne comportam noi asa ca sa criticam pe cei care tin Legea lasata de Dumnezeu? Cu ce se deosebeste fariseismul descris mai sus de cel de aici? Last edited by maria-luisa; 14.05.2010 at 11:16:48. |
#1939
|
|||
|
|||
![]()
Pentru cei interesati sa nu mai vada "paiul din ochiul altora" , va recomand sa cititi mai intai si sa nu mai judecati pe nedrept inainte de a cunoaste:
http://www.librariabucuresti.com/Car...eilor-4337.htm |
#1940
|
|||
|
|||
![]()
208. Desfrânarea duhovnicească la pucioși (I)
Pe vremea Verginicăi, una dintre restricțiile puse de ea celor care îi erau fideli a fost aceea de a nu urca vreodată pe scenă: “... Nu lăsați copiii să se uite la televizor la trupuri goale. Nu lăsați copiii care sunt la școală să joace pe scenă.” (citat după Cuvântul Pucios din 14-02-1974) Explicația acestei interdicții era simplă. Pe de o parte, actorii, saltimbancii, clovnii, acrobații, dar și intelectualii în general, erau categorii sociale blamate în mod tacit de ideologia comunistă opresivă, considerându-se că ei au o contribuție “neproductivă” la diviziunea socială a muncii. În același timp, muncitorii și țăranii erau considerați categorii sociale superioare și privilegiate, fiind în mod deschis lăudați și favorizați, așa încât, treptat și insidios, mentalitatea aceasta de părtinire răutăcioasă se infiltrase până și în felul de a gândi al oamenilor simpli. Verginica, după ce cunoscuse în tinerețe umilințele, constrângerile și viața grea din fabrica de tricotaje “Trainica” din Pucioasa, unde fusese angajată o vreme, înainte de a ajunge la ospiciu, nu putea vedea cu ochi buni pe acei “târâie-brâu care, costumați în haine lungi și strălucitoare, duc o viață frivolă, bine plătită, pe muncă puțină (dacă a juca pe scenă se putea numi atunci “muncă”), limitându-se la a-i face pe alții să râdă și să se distreze. În optica creștinismului habotnic promovat de Verginica și de ciracii ei, teatrul, opera, opereta, circul și în general orice formă de manifestare pe scenă erau niște forme destul de evidente de “desfrânare duhovnicească”. Cât a trăit Verginica, dar și pe vremea cât Maria , sora ei, s-a aflat în “patul proorocesc” , această interdicție s-a respectat cu strictețe. Venind însă Mihaela la cârma sectei, lucrurile s-au schimbat. Mihaela, deși păstra multe dintre preceptele habotnice moștenite (și anume, acelea care îi conveneau) a introdus o pleiadă de “noutăți”, inclusiv cu caracter “dogmatic”. De altfel, 99 % din inovațiile eretice ale sectei pucioșilor sunt opera spiritului libertin și plin de imaginație bolnăvicioasă al Mihaelei. În grandomania sa, Mihaela voia ca adepții care o ascultau să iasă în evidență că sunt creștini nu numai prin vorbe și prin fapte, dar mai ales prin imagine, prin “impresia artistică”. Treptat, treptat, pucioșii au devenit niște actori în viața de zi cu zi, iar straiele lor albe, simbolizând puritatea simțurilor și demnitatea alegerii, trebuiau să fie ca o uniformă distinctivă față de ceilalți creștini, plebea. La serbări, pucioșii se îmbrăcau în mod ostentativ în straie țărănești, pentru a-și dovedi originea lor sănătoasă, daco-getică: chimire, sumane, cușme dacice sau căciuli de lână la băieți; marame, broboade, ilice, cojocele, fote și ii la fete. Opinci nu purtau, că pe vremea lor nu se mai găseau opincari care să le facă, așa că în picioare purtau pantofi de oraș. Mihaela visa însă ca elevii ei să devină un “popor” nou și sfânt, de “prinți și prințese”, care să-i uimească pe toți cei care îi vor vedea. Tocmai de aceea, ea își alegea cu mare grijă adepții, căutând să fie frumoși la chip și mai ales docili. În schimb, aspiranții care erau mai ascuțiți la față și la limbă (cum a fost Vasilică, de exemplu) erau suportați cu greu până la o vreme, apoi Mihaela îi expedia brusc și fără menajamente, să se ducă unde or vedea cu ochii. Cei aleși trebuiau să fi ca Feții Frumoși și ca Ilenele Cosânzene din povești: “Hai, fiilor! Vreau să vă arăt lumii prinți și prințese, fii cerești pe pământ, că nu cei prinți pe pământ sunt prinți, ci acei născuți din cer sunt așa. V-am spus cândva că voiesc să fac din voi feți-frumoși și zâne și să Mă legăn din leagăn în leagăn cu voi. O, numai în legănuț v-aș purta, ca pe cei mici. Numai în cuvânt aș sta peste voi, dar să iubiți cu multul cuvântul, fiilor mici, și să creșteți mici și să vă uitați la creșterea celor pe care îi am Eu așezați de Mine călăuză peste voi, că ei au crescut mici, și mici stau chiar și în fața voastră, numai să învățați și voi să creșteți mici și să stați prunci sub povața cea din cer și de pe pământ, căci Duhul Meu este viață în om, fiilor mici. Amin.” (citat după Cuvântul Pucios din 1-06-2003) “Cu mare dor, cu mare dragoste v-am spus demult, copii ai poporului Meu, că voiesc să fac din voi prinți și prințese, crai și crăiese, neam împărătesc, ca să semănați cu neamul lui Dumnezeu și să aveți inimi ca ale Lui, ca ale fiilor Lui, fire ca a Lui, purtare ca a Lui, ca să vă dovediți neam împărătesc, cu finețe mare în purtare, în simțire și în vorbire, și nu altceva am dat Eu să vă spun când am spus ce voiesc să fac din voi, ca apoi voi din lăuntrurile voastre să vă arătați că sunteți de neam împărătesc și că așa purtare aveți și tot așa și cinste între oameni.” (citat după Cuvântul Pucios din 4-12-2004) Preocuparea aceasta asupra straielor și a recuzitei de operetă a devenit atât de obsesivă, încât Mihaela caută s-o impună prin mesaje și îndemnuri ideologice întregului popor român. Scopul ei ascuns este însă acela de a generaliza nu atât portul pucioșesc, cât ideologia eretică pe care o aduc cei care sunt deghizați în creștini neaoși, strămoșești. Nu lipsesc accentele rasiste, xenofobe, rădăcini ale unui fascism latent. Pentru că Mihaela nu știa nici o boabă de limbă străină, dar era invidioasă pe “cei mici”, care veneau din lume știind binișor una-două limbi străine, voia să-i pună la punct și să le arate că n-are nici o valare ceea ce știu ei. Drept urmare, limba română este promovată la rangul de limbă pură, vorbită și în ceruri, iar rasa română este rasa pură care va moșteni tot pământul, căci obiectivul Mihaelei este de acum și mai ambițios: de la sloganul “toți românii vor fi creștini” ea a ajuns la sloganul “toți creștinii de pe pământ vor fi rromâni și vor vorbi între ei rromânește”. Și toate neamurile se vor binecuvânta cu numele cel nou, numele de Rromân”: “O, poporule român, te-ai civilizat, și de Dumnezeu te-ai depărtat. Eu te-am născut din Duhul Sfânt la nașterea Mea din Fecioară. Eu M-am născut prunc, și tu te-ai născut popor într-o singură zi, în ziua cuvântului Meu rostit peste tine, țară română, țară creștină! O, tu știi ce înseamnă român? Nu știi ce înseamnă acest cuvânt, român. Pe ce limbă să vorbesc Eu cu tine ca să Mă înțeleg cu tine ca la începutul tău, românule, poporul Meu? O, te-ai băgat și tu în cutie, tată, și nu mai ai ogradă și iarbă și pomi și pădure și poiană și căsuțe cu miere și sapă și grapă, și nu mai ești român. Ești neamț, că te-ai lăsat după praznicele nemțești. Ești francez, că te-ai îmbrăcat cu haină franțuză. Ești englez, că ți-ai stâlcit limba ta cea dulce. Ești turc, și ai făcut ca Israel, care s-a unit cu trup de pe cale. Ești american, că ți-ai uitat vârsta ta, care este cât a Mea, și ți-ai uitat strămoșii pe care-i ai dedesubtul tău. Ești american, de parcă nu mai ai strămoși și frumusețe străbună. Ți-ai uitat bunicii, poporule român. O, românule tată, de ce nu mai vorbești românește, măi fiule al Meu și al bunicilor tăi? Nu mai vorbești frumos, și Eu, iată, vorbesc românește, că frumoasă este limba românească pe pământ și în cer. Nu mai este astăzi frumoasă limba ta. Ți-ai stâlcit-o cu împrumutatul de la străinii neamului tău, și n-a fost frumos ce ai făcut. O, unde-ți este limba ta creștină? Ți-am dat de veste împărăția cerurilor încă de la nașterea ta, și am pus pe tine pânză albă de botez și te-am învățat rugăciunea „Tatăl nostru“ și ți-am trimis limba cea cerească, limba Evangheliei împărăției cerurilor pe pământul tău. Ți-am trimis fecior curat, născut din Mine, ca să te facă mireasă Mie, poporule român, și ți-a adus veșmânt țesut din apă și din duh și din sânge și ți-am dat nume nou și te-am numit român. Duhul Meu Cel sfânt te-a numit cu nume nou, țară creștină, așa cum nașul Meu Mi-a dat Mie la botez numele Iisus Hristos. Așa ți-a dat ție Dumnezeu numele de român la botezul tău. Și așa cum toate neamurile s-au binecuvântat în Avraam cu numele de Israel, tot așa acum, Israele de azi, se vor binecuvânta neamurile toate în numele tău cel nou, și pe care-l ai de la Mine de două mii de ani, căci tot omul care se va îmbrăca cu cămășuța de creștin se va numi român.” (citat după Cuvântul Pucios din 4-03-1995) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Fenomenul Posaga | poster | Exorcismul | 13 | 13.01.2015 14:22:59 |
Cetatea Noul Ierusalim | idealist | Calugarul | 12 | 18.01.2013 11:13:01 |
Fenomenul Emo - o cultura a instabilitatii psihice si sufletesti | geo.nektarios | Secte si culte | 3 | 01.04.2011 17:38:21 |
mesaj de la noul ierusalim | anaana71 | Secte si culte | 417 | 31.01.2011 15:31:40 |
|