![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Grele întrebări, cel puțin pentru mine !
Primul episcop al Ierusalimului, Sf Ap Iacob, numit și: Iacob cel Mic (probabil mai mic de statură față de celălalt apostol Iacob, fiul lui Zevedeu) reprezintă (extrem de probabil) aceeași persoană cu "Iacob fratele Domnului" (în sens de văr, el fiind fiu al lui Alfeu). Dacă a fost ori nu iudaizant, nu știu. Sf Tradiție își amintește de el ca un om foarte blând (spre deosebire de fii lui Zevedeu: Ioan și celălalt Iacob, care erau mai vulcanici, ca și Petru). Păstra obiceirule vechi iudaice nu din credință, ci din pietate față de înaintași. Mai știm că nu a fost ucis de persecuțiile romane, ci de cele evreiești, ceea ce ar pleda (slab) pentru faptul că nu a fost iudaizant.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Cred si eu ca Iacov pastra in Biserica obiceiurile vechi ale legii din pietate fata de evreii,cat si de frica lor... Iti dai seama cum ar fi fost ca Iacov si Biserica evreiasca din Ierusalim sa nu tina legea veche... el ar fi fost acuzat de faptul ca infiinteaza o noua religie si ca aduce sminteala iudeilor facandu-i sa se revolteze impotriva iudaismului, ar fi fost declarat fals profet impreuna cu ceilalti si ar fi fost omoriti pe loc... Ori noi stim ca Biserica din Iudeea se aduna chiar si in Templu... De aceea o parte din Biserica din Iudeea nu era considerata o amenintare pentru evrei.. ba chiar erau considerati o secta a Iudaismului... o alta secta... ca stim ca la vremea aceia Iudaismul era deja decimat in saduchei si farisei.. de aia probabil ca ii lasau sa se adune la Templu.Vedem chiar si un fel de colaborare in Fapte 21.Si probabil ca si Iacov a lasat la libertatea oamenilor, cei care ar fi vrut sa tina legea veche sa o tina si cei care nu, sa nu o tina.. neluand o pozitie ferma si nedeclarandu-se impotrivii Legii vechi... Dar stim ca au fost unii in Biserica din Iudeea(evrei) care nu tineau legea veche si care au fost persecutati... Un exemplu e martirajul lui Stefan.. martirajul apostolului Iacov, fratele lui Ioan..Pavel pe vremea cand era inca Saul umbla din casa in casa si ii persecuta pe acesti crestini.. Situatia probabil ca a fost foarte incurcata si confuza la vremea aia, Israelul fiind sub stapanire romana, iudaismul fiind decimat, aparitia unei noi religii, care era sau nu era cu tenta iudaica... Nu stiau nici ei pe cine sa persecute... Dar spre sfarsitul vietii stim ca Iacov a luat o pozitie ferma si a fost omorit de iudei pentru calcarea Legii si pentru predicarea lui Iisus.. Erau doua tipuri de oameni in Biserica din Iudeea, cei ce erau iudaizanti si cei ce nu erau.. cel putin asta e impresia mea... tu ce zici?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Confuzia aceasta, dacă trebuie ori nu urmate vechile rânduieli, a fost aparent tranșată la primul sinod al Bisericii. Spun aparent, fiindcă a reizbucnit periodic și, dacă e să privim la adventiștii de pe acest forum, există și în zilele noastre. Au ereziile această proprietate că reapar când te aștepți mai puțin, precum iepurașii din tufișuri, De aceea studiul sinoadelor și a hotărârilor dogmatice e atât de important și nu ține numai de simpla istorie eclezială. De câte ori nu ați auzit întrebarea donatistă: "cum să mă spovedesc unui preot păcătos" ? Dar întrebarea arianistă "Cum de Isus spune că nu cunoaște când va veni Ziua Aceea" ? Și atâtea altele. Cert este că Biserica a simțit periodic nevoia să precizeze un fapt atât de simplu ca acela că Vechea Lege a fost înlocuită de Noua Lege. Mereu și mereu aceleași devieri atrag mereu și mereu aceleași precizări doctrinare ca în vremea sinodului de la Ierusalim: doar cuvintele diferă.
Iată, de exemplu, hotărârea (infailibilă) a Sinodului de la Florența: "Sfânta Biserică a Romei crede în mod ferm, profesează și învață că materia care ține de legea Vechiului Testament a Legii Mozaice, care este împărțită în ceremonii, rituri sacre, sacrificii și sacramente, întrucât au fost stabilite pentru a semnifica ceva în viitor, deși erau potrivite pentru venerația lui Dumnezeu în acel timp, după venirea Domnului nostru au fost împlinite de El, s-au terminat și sacramentele Noului Testament au început; prin urmare, oricine, după patimile Mântuitorului, își așează speranța în aceste practici și se face lor instrument ca mijloace necesare salvării, ca și când credința în Cristos nu ar putea salva fără acestea, comite păcat de moarte. Nu altceva spune papa Benedict al XIV-lea, în enciclica Ex Quo Primum: "Ceremoniile Legii Mozaice au fost abrogate de venirea lui Cristos și nu mai pot fi practicate fără a comite păcat după vestirea Evangheliei". În alt secol, papa Pius al XII spune același lucru, doar schimbând cuvintele: "Prin moartea Mântuitorului nostru, Noul Testament a luat locul Vechii Legi care a fost abolită." (sursa: Mystici Corporis Christi) Prin urmare, dacă cineva se abține de la carne netăiată cușer să zicem, din convingere că acest lucru este necesar salvării, comite păcat. Dacă, însă, așa cum poate a făcut și Iacob, se abține de la carne netăiată cușer din solidaritate față de strămoși, ori din părerea că acest lucru e bun pentru sănătatea trupului, sau din milă față de animale ori alt considerent, nu este păcat. Acestă primă dispută teologică din istoria Bisericii este limpede arătată în Fapte (Acte) cap 15 cu 5 și următoarele: "Dar unii din eresul fariseilor, care trecuseră la credință, s-au ridicat zicând că trebuie să-i taie împrejur și să le poruncească a păzi Legea lui Moise." etc sursa: http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=26&cap=15
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 23.05.2010 at 23:56:07. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exista ceva de genul asta si in Biserica Romano-Catolica? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Începând cu sfârșitul secolului al XIX, când treptele minore ecleziale (acoliți, lectori etc) s-au desființat, ministerele deținute până atunci de persoane consacrate aflate pe treptele minore ale sacerdoțiului au putut reveni laicilor, cu consecința că astăzi vedem în numeroase biserici romano-catolice prezența fetelor (femeilor) în sanctuar (numit și "presbiteriu") unde se ocupă cu lecturile (în afară de Sf Evanghelie), cu pregătirea celor necesare oficierii Sf Misse etc. În spațiul romano-catolic se discută mult dacă asemenea modificări au fost oportune, tradiționaliștii făcând o legătură între aceste aspecte și criza vocațiilor la preoție. De altfel, preoții romano-catolici tradiționaliști nu permit ministrante, acolite sau lectorițe, preotul paroh având deplină libertate de a-și alege pe cei care slujesc în subordinea sa.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|