![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
"Odata, slujind fericitul si înaltînd Sfintele, nu s-a facut obisnuitul semn al porumbelului, care, prin cea de trei ori miscare, însemna pogorîrea Duhului Sfînt. Drept aceea, Vasile gîndind la aceasta, a vazut un diacon din cei ce tineau ripidele facînd semn spre o femeie ce sta înaintea altarului. Deci, a poruncit ca sa se departeze diaconul acela de la Sfînta Masa, si sapte zile i-a dat canon ca sa posteasca si sa se roage, si fara somn toata noaptea la rugaciune sa petreaca; iar din averile lui sa le dea la saraci.
Deci, dintr-acea vreme Sfîntul Vasile a poruncit ca sa fie în biserica înaintea altarului perdele si îngradire pentru femei, ca sa nu îndrazneasca vreuna a privi în altar în vremea dumnezeiestii slujbe; iar aceea care ar îndrazni, sa fie gonita din biserica si de Sfînta Împartasire sa se desparta." Ce stiu e ca mari parinti imbunatatiti care vorbeau cu Dumnezeu si cunosteau lumea nevazuta (Pr.Arsenie Boca, Ilie Cleopa, Ilarion Argatu) atrag atentia asupra primejdiei care paste femeile ce indraznesc a avea relatii intime sau a se impartasi in perioada de necuratie, unii chiar au recomandat ca femeia sa ramana in pridvorul Bisericii in timpul Sf.Liturghii deoarece nici cugetele ei nu sunt destul de curate si spre rugaciune in acele zile. Indrumarul de spovada al Pr.Nicodim Mandita si cel al Pr.Cleopa insemneaza ca pacat intrarea in Biserica (adica in fata altarului) la Sf.Liturghie a femeii sau barbatului aflat in necuratie sau dupa ce a avut relatii intime, ba chiar faptul ca persoana vine nespalata ori neprimenita la Sf.Liturghie. Curatirea sufleteasca impune si o curatie fizica. "Canonisirea" femeilor pt. avort (pe care o deplange teologul in cauza) a fost stabilita de Sf.Vasile cel Mare, insa nu se face decat in cazuri extrem rare dupa randuiala Sf.Vasile (adica 20 de ani canon greu, ca la ucigasi). Dar cum spunea Pr.Sofian, pe vremea aceea se dadeau canoane mari pentru ca era si credinta multa. Pravila bisericeasca de la noi spunea asa: „Femeia care bea ierburi ca sa-si piarda rodul trupului si sa nu nasca coconi, aceea sa aiba pocanie cinci ani si matanii cîte trei sute pe zi." (Pravila de la Govora) Ma intreb cati preoti dau asemenea canonisiri in ziua de azi... iar despre vinovatia barbatului, probabil preotul acela inca n-a citit un indrumar de spovada - pt. ca atat indrumarul lui Nicodim Mandita cat si cel al Pr.Cleopa trec in randul pacatelor grave indemnarea la avort: de unde si pana unde "sotiorii lor raman printre sfinti" ?? Acum sa lamurim o problema: de ce avortul întineaza atat de grav trupul femeii? Pentru ca asa cum barbatului ii este incredintata preotia duhovniceasca si Taina Sf.Liturghii, femeii ii este data lucrarea sacerdotala trupeasca iar pantecele ei e un altar unde se implineste Taina Vietii: acolo trebuie sa coboare Duhul Sfant, ca sa dea viata unui prunc. Exact asa coboara Duhul Sfant in altar peste Sfintele Daruri, in timpul Sf.Liturghii, cand e jertfit pruncul Iisus. Cum preotul trebuie sa aiba grija mare ca nimic sa nu intineze Sf.Altar inaintea Liturghiei (sau in timpul slujbei) si nici el insusi sa nu patrunda daca e cumva necurat (de ex. daca a avut rel.intime inainte) la fel si femeia trebuie sa-si pastreze altarul neintinat; a cioparti un prunc in altar e lucrarea satanistilor, iar femeia care comite un avort face exact acest lucru in altarul pantecelui ei. Locul acela e profanat definitiv, iar copiii care se vor naste vor veni pe lume cu povara crimei asupra lor, bolnavi fizic, vulnerabili spiritual sau chiar demonizati. De aceea Pr. Arsenie Boca spunea: "Copiii nefacuti ii strica si pe cei nascuti". Ei vor avea de dus si de ispasit o mare parte din consecintele faradelegii mamei, cu atat mai mult daca ea nu s-a pocait destul dupa crima. Pe vremuri femeia se canonisea aspru si ispasea totul, iar copiii se nasteau dupa aceea sanatosi; acum femeia nu mai vrea canoane si copilul se naste infirm sau are de tras o viata in locul mamei sale. Dar iata ca sunt teologi care considera lucrul asta bun si modern! Ca sa nu mai spun ca pruncul a venit ca dar al lui Dumnezeu, ca sa duca o parte din povara pacatelor femeii si ale neamului ei si asa sa se poata mantui cu totii; deci odata ce femeia a macelarit darul din ea, ce viata si ce fel de copil le va mai da Dumnezeu in viitor ei si barbatului ei? Unul care le va manca zilele la amandoi in mod echitabil, fara discriminari misogine sau feministe! Alta aberatie: "unii preoti refuza cununia unde barbatul a fost casatorit si femeia nu". Insa chiar mari sfinti contemporani refuzau sa cunune tinerii care nu-si pastrasera fecioria - vezi Viata Sf.Lavrentie din Cernigov, care fiind vazator in duh constata ca Duhul Sfant nu se mai pogoara (ca un porumbel) si peste aceste cupluri... Or fi insa teologi (dr.) suparati pe Duhul Sfant, ca se duce unde vrea El... Apoi insusi termenul "cununie" nu poate fi folosit decat in cazul celor care se casatoresc in feciorie, deoarece atunci pot primi cununa victoriei asupra patimilor si a diavolilor desfranarii. Ma rog, acum toti ar vrea sa fie incununati si medaliati, indiferent ca au invins sau au fost invinsi! Dar casatoria cu o femeie divortata e interzisa de Insusi Hristos, caci o numeste "adulter": 31. S-a zis iarasi: "Cine va lasa pe femeia sa, sa-i dea carte de despartire". 32. Eu însa va spun voua: Ca oricine va lasa pe femeia sa, în afara de pricina de desfrânare, o face sa savârseasca adulter, si cine va lua pe cea lasata savârseste adulter. Sa existe oare teologi care nu cunosc Evanghelia dupa Matei? Dar chiar Canoanele Bisericii interzic categoric divortul: "Cel ce-si lasa (prin divort neingaduit) sotia sa legitima si ia pe alta, trebuie sa fie canonisit ca un preacurvar, dupa porunca Domnului (Matei 19, 9), adica sa fie oprit 7 sau 15 ani de la Sfanta Impartasanie" spune Sf.Vasile cel Mare. Aici Sf.Vasile zice doar de barbatul curvar, nu si de femeie: sa intelegem ca ar fi partinitor si "feminist"? "Vietuirea cu cel/cea care si-a parasit sotia/sotul (can. 9). In privinta femeii care convietuieste cu un barbat adulter, se precizeaza ca ea ramane adultera tot timpul cat nu va pune capat respectivei relatii, chiar daca ea va implini canonul prevazut pentru adulter, fie de 15 ani, fie de 7, in functie de situatia in care se afla" (can. 39 al Sf.Vasile cel Mare). Nu poate obliga nimeni un preot sa savarseasca un ritual (casatoria de ex.) impotriva canoanelor si invataturii ortodoxe, contravenind propriei constiinte a preotului. Daca el nu vrea sa se osandeasca in fata lui Hristos, cine l-ar putea obliga sa comita o faradelege de pe urma careia toti vor suferi, inclusiv cuplul care nu poate avea binecuvantarea lui Dumnezeu decat daca persoana care se recasatoreste e vaduva? Vezi cat a rezistat noua "casatorie" a lui Mel Gibson (care nu a inteles ca va fi supus unor ispite mari odata ce a facut filmul "Iisus"), dupa ce si-a lasat prima nevasta si cei sapte copii. In fine, cateva detalii despre semnele sfarsitului asa cum sunt ele descrise de mari duhovnici si profeti: expunerea goliciunii femeilor (disparitia rusinii), desfraul, avortul si moartea dragostei (egoismul, refuzul de a avea copii, etc): Despre orbii care calauzesc pe alti orbi si teologi care indraznesc sa "cosmetizeze" toate canoanele, smintind enoriasii lor dar si pe cei dinafara ortodoxiei: Pr.Cleopa n-a zis de la el ca femeia trebuie sa taca in Biserica (adica sa nu invete pe altii teologia), ci a reprodus cuvintele Sf.Apostol Pavel. Unii ar vrea sa-l scoata si pe Sf. Pavel din Evanghelii, dar acesta a profetit in Fapte 20: „Stiu ca dupa plecarea mea vor intra între voi lupi îngrozitori, care nu vor cruta turma. Si dintre voi însiva se vor ridica barbati, graind învataturi rastalmacite, ca sa traga pe ucenici dupa ei” Poate ar fi bine ca unii teologi sa renunte la prescurtarea "preot dr." datorita ambiguitatii create: ajungem sa nu mai stim daca dr. vrea sa insemne "doctor" sau, Doamne fereste! vreun alt drac... (sa-mi fie cu iertare sarcasmul) Oare n-ar fi mai indicat sa-i lasam pe batranii duhovnici, curatati precum aurul in temnite si sihastrie (chit ca unii ii considera cam "ruginiti") sa predea teologia si sa-i invete pe tinerii preoti ortodoxia ?
__________________
Vai noua cand vorbele noastre vor fi mai presus decat faptele Last edited by deja-vu; 24.05.2010 at 03:34:45. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
"Intunericul", ziarul Patriarhiei din "Deal" prin articolele smintitoare, conforme duhului protestantismului occidental, va paveaza calea spre iad. Daca voi credeti ca inchinandu-va lui Daniel Ciubota, care se pupa si este in comuniune liturgica si de fratietate cu toti ereticii la Consiliul Mondial al Bisericilor (cititi: Parasinagogilor Satanei) ajungeti sa va mantuiti, rau faceti! Daniel Ciubota este doar IDOL!!!
Scrierile Sfintilor Parinti va sunt calauza spre VIATA VESNICA! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
valentin_top_bizant |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Femeia daca este murdara sa nu intre in biserica? | clementia | Generalitati | 74 | 27.06.2011 00:16:30 |
femeia in biserica-intrebare | copilu | Reguli in Biserica | 8 | 25.09.2010 17:37:49 |
De ce poarta femeia batic in biserica? | ortodoxie | Intrebari utilizatori | 3 | 28.06.2010 09:42:33 |
de ce Biserica nu face mai mult? | anamariaplop2000 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 14 | 18.05.2010 18:07:25 |
Femeia in biserica | iosif | Reguli in Biserica | 73 | 02.11.2009 05:44:25 |
|