![]() |
![]() |
|
#31
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#32
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu pricep nimic. De unde le stiti voi toate astea cu particelele, mai ales daca spuneti ca preotii nu vorbesc despre asta.
Si nu mi-ati raspuns totusi ce se face cu ceea ce ramane din anafaura, dupa impartasanie. Eu tot n-am inteles ce sunt aceste particele si de unde sunt. |
#33
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De unde știm? De la biserică ,din cărți,de la bătrâni,de la oamenii care merg la biserică de o viață,de la părinți,de la bunici,de la unii preoți și de ce nu...de pe forum. |
#34
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă eram foarte lămurită și deacord cu această practică controversată nu deschideam acest topic. |
#35
|
|||
|
|||
![]()
Pricepi doar cat vrea Bunu Dumnezeu sa pricepi.
Crede-ma ca nu glumesc cand spun, ca sunt foarte puternice, iar pt cine nu are o credinta ff puternica, si nu tine post, sa uite de aceasta slujba. Citat:
|
#36
|
||||
|
||||
![]() Citat:
La Proscomidie inainte de Sf.Liturghie preotul pregateste materia Sf.Jertfe din 5 prescuri: una pt Sf.Agnet, una pt Mirida Maicii Domnului, una pt cele 9 cete, si 2: una pt miridele pt cei vii si una pt miridele pt cei adormiti! Toate acestea se scot din cele 5 prescurele, ce vor sta inconjurand Sf.Agnet pe Sf.Disc ce simbolizeaza Biserica Cereasca si Biserica Luptatoare in jurul Jertfei lui Hristos. In Sf.Potir este Vin si putina apa: si unul din ostasi cu sulita coasta lui a impuns si indata a iesit sange si apa! spune randuiala Proscomidiei cand se pune Vin si apa in Sf.Potir. Revenim: restul de prescura ce ramane din scoaterea Sf.Agnet si a Miridelor, se pune la ANAFORA! a) Unii Preoti nu pun aceste resturi de prescura la Anafora, ci le lasa ca sa dea la babe sau la unele persoane, ele fiind doar Anafora. b) Sau ceea ce este mai grav: unii preoti nu pun Miridele toate de pe Sf.Disc in Sf.Potir cand ar trebui sa le puna in Sf.Potir si sa spuna: Spala Doamne pacatele robilor Tai... si le pastreaza ca sa dea IRESPONSABIL la oameni... Pr.Cleopa spune SINCER si HOTARAT: - N-ai voie să iei particica acasă. Nici un preot n-are voie să dea particica acasă. Este o mare greșeală a preoților care dau părticele acasă! Nu-i voie, Doamne ferește! Sfântul Simion al Tesalonicului zice: “Preotul care va da părticele din Altar poporului să nu mai fie preot”. Particica ți-o scoate preotul în altar și rămâne în Sfântul Potir. Ți-a scos pentru vii și pentru morți. Ea rămâne să se sfințească când se coboară Preasfântul Duh la epicleză. După ce s-a sfințit, este pusă în dumnezeiescul Sânge, și atunci ai împărtășire direct cu Trupul și Sângele Domnului. Nu să i-o dea omului acasă s-o pună prin castroane. Vai de mine ce nebunie! Cine ți-a spus că ai voie să dai părticele acasă? Niciodată nu se dau părticele.
__________________
|
#37
|
|||
|
|||
![]()
Eu sunt de acord sa nu se dea particele acasa,dar totusi intreb:
ce spera sau cu ce scop iau particele acei credinciosi? de ce preotul totusi da particele acasa? |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Am citit si eu topicul si, oricat ma framant, nu pricep un lucru.
Cum poate o bucata de paine, fie ea si sfintita, binecuvantata, scoasa in numele Maicii Domnului etc., sa se compare vreodata cu Trupul Domnului nostru Iisus Hristos ? De unde aceasta preocupare pentru particele ? Eu marturisesc ca, dupa impartasanie, imi vine greu sa ma mai concentrez cum se cuvine la restul liturghiei. Atat de important mi se pare faptul de a fi mancat Trupul lui Cristos, incat restul (binecuvantarea finala, ultimele imnuri) mi se par insignifiante. |
#39
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu uitați câteva lucruri: -mai întâi, este posibil ca acele părticele să fie chiar Trupul lui Cristos. Preoții ortodocși se pare că au școli diferite în această privință, existând deosebire între școala slavă și școala grecească. -în cazul în care cineva nu se socotește în stare de grație, nu poate beneficia de Sf Trup și Sânge, în schimb poate mereu beneficia de cele binecuvântate: antidronul sau părticelele (dacă nu sunt prefăcute). Sperăm mereu ca Harurile Lucrătoare să atragă pe cele Sfințitoare. -nu cred că cei care iau vin sfințit sau Sf Paști le compară cu Trupul și Sângele Domnului. Dacă mâncăm tort, nu înseamnă să nu mâncăm mămăligă. Dacă ne rugăm lui Cristos, nu înseamnă să nu ne mai rugăm Maicii Sale, celorlalți sfinți și îngeri. Aici nu e deloc o logică de tip "ori-ori", precum e la protestanți. Pe cer e destul loc și pentru Soare, și pentru Steaua Dimineții, și pentru celelalte stele. Și la fel, în viața noastră.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Cu siguranta ca in toata Ortodoxia indiferent de scoli, din punct de vedere liturgic doar Sfantul Agnet se preface in Trupul Mantuitorului. iar la Euharistie numai din Sfantul Aghnet , mai precis din paricelele NI KA se dau credinciosilor.
|
|