Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #2051  
Vechi 01.06.2010, 12:10:52
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

gibilan
-ba menumorut nu ai raspuns la prima intrebare
-nu mai știu la care

-ba tu nu ti-ai schimbat deloc parerea despre mine
-păi aveam o părere bună despre tine și mi-o mențiu

-eu nu stiu ce tot ai scris in atitea postari ca ai scris pasareste si eu deabea stiu romaneasca veche
-păi româneasca veche o știu și eu, de la tata Decebal și Traian și de la Menumorout, regele primei țări ortodoxe, dar sigur nu știu lejereasca veche a unuia sau a altuia ci doar lejereasca asta mai modernă de pe net, că și pe vremuri erau mulți țărani care se credeau boieri... și puțini boieri care se credeau țărani, că de aia acuma țăranul nu mai e țăran ci tot țăranul, mai nou, e boier... iar boierul... tot țăran.

-ca doar ai zis ca nu le am cu gramatica nici cu scrisul si nu-i de mirare.
-gramatica ar fi ultima din problemele omului; rău e că nu vrea să-și amintească iar atunci când o face o face cu minteres... viclean. Nu la tine mă refer ci la unii care țin ei minte numai că le-ai făcut rău, dar nu le-ai făcut nimic ci defapt ei s-au aruncat în mare și tu i-ai prins de păr în cădere și i-ai pus laloc pe stâncă... dar pe ei fiindcă i-a durut, te țin ei minte și la prima ocazie se răzbună fără cruțare... deci nu e de la gramatică sau de la aspectul scrisului ci e de mirare cum de se poate minții cu atâta nepăsare... asta e mirare mare, dar nu la tine mă refer ci la cei cu minteresul ăl viclean-șug.

-daca tu nu vrei sa imi spui direct si frumos
-păi ți-am spus direct și frumos: nu mă osândi pe mine pentrucă ți-am spus că eu cred în Iisus Hristos, Cuvântul lui Dumnezeu și-L iubesc și-L aplic în viața mea împreună cu Tatăl și cu Duhul și cu toți sfinții și îngerașii Săi curați și luminoși, ci miră-te pentru ce anume dumneata nu crezi... eu știu de ce mă îndoiesc eu mereu, de frică, frică de ispisisikăă, și poate și tu pățești la fel... ți-e frică de nenia babanul și pentru că ți-a plăcut cum te-a flatat tanti grijania când ți-a ghicit în zațul de cafea rămas din cafiaua aia neagră, aburindă, servită cu lăptic așa ca pentru pisicul cel mic... ți-e frică să nu-ți pierzi plăcerile fărădelegilor.

-da-mi o adresa ceva de unde sa ma informez despre activitatea ta
-ai linkurile la subsol în semnătură, dar mai degrabă informează-te despre Cuvântul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, căci nu eu te scap ci Domnul, eu sunt doar un fel de praf în ochișorul ăla nemulțumit și plin de ispispoftă de păcate murdare.

-sa nu te mai deranjez ca vad ca nu ai incredere in mine deloc si nu dai raspunsuri numai cu tilc
-nu sunt supărat pe tine, așa că poți să mă deranjezi cât vrei, măcar de ți-ar folosi la ceva, dar Adevărul nu vine de la mine ci de sus.

-ba treaba ta .
-nu numai a mea ci e a fiecăruia dintre noi... dar fără Credință despre ce treabă am putea noi vorbi mai ales dacă unii se străduie ca să respingem pe prooroci? Și sigur că nu are nici un sens să ne certăm sau să facem pe advocații lăcomiei și ai fricii, frica cea mare că vei fi pus la muncă și la iubire și la locul tău... că defapt de Cruce ne e teamă, și tocmai de aia a luat-o Domnul asupra Sa dar nu ca noi să nu mai participăm deloc și să zicem „la pălăcinte înainte și la război înapoi”, nu așa! ci ca să rămânem cu El milostivindu-ne de toate și așa să ducem războiul. Dar războioul și lupta cea bună și asaltul cel mare se dă împotriva duhurilor răutății și Domnul cu siguranță va birui căci este scris ca să biruiască și cei împreună cu El... dar dacă omul dă bir cu fugiții băgând capul în nisisip atunci va fugi de va mânca pământul împreună cu toți cei cu călcâiele ridicate ca să le sune lor în cap călcâiele exact ca și clopoțeii șarpelui cu clopoței din piele de șarpe, și fugind ei se vor ascunde în morminte sau sub munți cerându-le să cadă peste ei și morții și munții vor proorocii atunci păcatele lor. Deci e o treaba adică o lucrare a Lui Dumnezeu cu omul că eu nu fac absolut nimic ci doar mă strădui să particip trăind ceea ce trăiește El, deși îmi iese numai viceversa. Spini și pălămidă îmi dă pământul și în sudoare îmi mânc pâinea... furgăsită și aia că nimic nu pot, în timp ce cu ironia îmi furgăsesc și pălăria ca s-o așez mai ocoș pe căpățână... ocoș-pocoș, umgur-pungur nas roșu și umflat... cu pootlingcă... că cică mie mi se datorează... ce știu eu ce... orice.

Păi să știi că ți-am răspuns serios și înainte și fără nici un tâlc deoarece pe tâlc l-am cam beut până ce m-am săturat și în loc să fiu mulțumit am blestemat, de parcă ar fi fost rău că m-am săturat, dar nu pe față ci așa în surdină, pe tăcute, scrâșnind printre dinți ceva nedefinit. Apoi mi-am cerut iertare dar uneori e prea târziu și nu mai ești ce ai fost că se poate ca până dimineața se poate chiar usca smochinul de tot... și dacă n-ai nimerit și constați apoi că e smochinul celălalt, ăla cu grâu și care nu trebuia blestemat, atunci ce te faci? Deci ai grijă ce-ți dorești că aia ești și se mai și împlinește... neghina crește și apare din poftă și dulceața păcatelor și din firea întâmplătoare a întâmplărilor rele ca să te satisfacă cu satisfacții satisfăcătoare pline de pootoareoareoare. Iar socoteala ți-e gata socotită ca să ieși în câștig și să fi mare doar că abea la urmă are românul minte, mintea cea de pe urmă, și constată că socoteala era mincinoasă și a luat țeapă și s-a dus pă plută pe apa sâmbeții... deci pă la nume și pă la socoteală e vrăjeală ca să te dai mereu cu spoială și să acoperi cu iota ca marmota, cu staniol sau mai mult, cu toate mormintele și piramidele și cu sfinxul, să acoperi ceea ce a rodit ispisisikaa în nisisip și apoi a acoperit cu nisisip... păi aia a acoperit, inerția, și obiceiul și obijnuința și rutina și cerbicia cea de neîntors și de neoprit, ca tramvaiul galben de pe șine fără batman... deci de frică și nemulțumire, ca nu cumva să se vadă la suprafață frica și nemulțumirea, că asta e baza fățărniciei, frica și nemulțumirea... iar omul, pentru ce e nemulțumit omul? Păi fiindcă vrea el mereu ceva, ceva altfel... iar ceea ce vrea e averea aia ce iese din pootoareoareoarea cea mai mare... fiindcă e rău comod, spre lene perversă cu pofte de carnărie și-și închipuie mereu toată marea cu sarea pentru peștii din ea... și în mijlocul ei își închipuie un zgârie nor de unde să poată sări în valuri cât mai des, tot mai de sus, ajungând tot mai jos în adânc. E curiozitatea păcatului, ispispita necuratului, prostia alintatului.

Last edited by vsovivi; 01.06.2010 at 13:50:04.
  #2052  
Vechi 04.06.2010, 01:58:36
gibilan
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

ba menumorut acu stiu cine cam esti ba eu am nimerit in ambuscada care ti-au intins-o alti si in timp ce tu aruncai sageti in cei ce te loveau eu am crezut ca ai treaba si cu mine.am nimerit ca prostu' une nu ni-o fost treaba eu cu tine nam nimic.am crezut ca esti lovit in areapa, pe cum vorbei,da acu am vazut ca a tale-s pusa bine.ba mie mi cam frica findca tot ce am stiut pina acum nu pre bate cu ce zici tu.ma tu cred ca esti un om bun da eu am crezut ca esti narod rau ca nu vorbei numa pasareste da tu sti sa vorbesti si fain si cin zici fain mi tare drag ma.mi-o placut cum ai zis de decebal si menumorut da de traian... no de asta nu imi place ca o fost cotropitoriu si cam un pic cit de bine ateu din antreu derbedeu.or fost tri menumorut litovoi si gelu ailalti doi ce or facut de nu ii pomenesti nu le aveu cu bisarica?. ba tu ai dusmani multi, mari si tari da te cam bati cu iei, bini ca poti bravo tie. eu nu-s ase de tare ca tine da is rau de gura, ma da asta nu-i cam buna nu pre iesa bine intodeuna .ieu cred ca trebuie sa schimb ceva la abecedar ca nu mai tine figura.ba eu nu ma satur cu fie-ce ,as roade ceva tare ce trebuie mestacat mult si marunt sa treaca prin sita ca ni-o cerut al negru sa ne ciarna si de nu trecem pin sita o inbulinam rau tare.pentru on inceput bun ce zici ca tra sa fac cam pe une ii [A]?ca abecedari am.
  #2053  
Vechi 04.06.2010, 09:23:31
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gibilan Vezi mesajul
ba menumorut acu stiu cine cam esti ba eu am nimerit in ambuscada care ti-au intins-o alti si in timp ce tu aruncai sageti in cei ce te loveau eu am crezut ca ai treaba si cu mine.am nimerit ca prostu' une nu ni-o fost treaba eu cu tine nam nimic.am crezut ca esti lovit in areapa, pe cum vorbei,da acu am vazut ca a tale-s pusa bine.ba mie mi cam frica findca tot ce am stiut pina acum nu pre bate cu ce zici tu.ma tu cred ca esti un om bun da eu am crezut ca esti narod rau ca nu vorbei numa pasareste da tu sti sa vorbesti si fain si cin zici fain mi tare drag ma.mi-o placut cum ai zis de decebal si menumorut da de traian... no de asta nu imi place ca o fost cotropitoriu si cam un pic cit de bine ateu din antreu derbedeu.or fost tri menumorut litovoi si gelu ailalti doi ce or facut de nu ii pomenesti nu le aveu cu bisarica?. ba tu ai dusmani multi, mari si tari da te cam bati cu iei, bini ca poti bravo tie. eu nu-s ase de tare ca tine da is rau de gura, ma da asta nu-i cam buna nu pre iesa bine intodeuna .ieu cred ca trebuie sa schimb ceva la abecedar ca nu mai tine figura.ba eu nu ma satur cu fie-ce ,as roade ceva tare ce trebuie mestacat mult si marunt sa treaca prin sita ca ni-o cerut al negru sa ne ciarna si de nu trecem pin sita o inbulinam rau tare.pentru on inceput bun ce zici ca tra sa fac cam pe une ii [A]?ca abecedari am.

Păi dragul meu răzeș, tu întrebi de sfat de la cine nu trebuie, păi nu eu mă lupt mă, ci Ăla de sus se luptă din greu, și unde crezi tu că e lupta? Păi dirept în inima mea, și pă la ce crede ea ca fraiera; Crede tot ce o minte mintea, mult o minte, de frică minte și de frică crede minciuni, fiindcă e foarte fricoasă ispisisikaa lui nenia și îmi pasează frica ei mie că mă flatează cu câte o cafea sau cu o amețeală de la câte o „tărie”, și eu ca fraierul, din milă, mă las păcălit de păcăliciul avocat al meu ca să mă mituiască și să mă mântuiască, el, el avocatul dracului, că cică eu aș fi un judecător, un om drept sau un om cinstit sau o victimă și atunci musai să mă internez în sanatoriul desfrânărilor și să imit actorii că ei pooot... și așa mai departe că ei cică au socotit bine.

Păi nu ți-am zis eu că nu-s victima nimănui decât a propriilor mele huliciuni socotite de păcălici la adresa Lui Ăl de sus, că defapt boala mea e că am dor, mare dor, ca să ajung un fricarici ilustruici plin de trufia vieții din pofta oqqqlulhului că cică așa-i moda să fi viceversatic sau viceversatil... plin de șjmecherii, cu fițe de fetițe, cu vicleșug și fente, cu meșteșug și cu frizuri, cu minteres adică, fiindcă minteresul poartă fesul și fesul cere ban după ban ca să fi tot mai baban la satisfacțiuniuni, gros la gușă și cu rât de căpușă, tiran ce prin dispreț se crede măreț.

Deci nu-s victima decât a mea proprie și personală, eu și cu inima mea plină de neghine, dar vezi Doamne se crede vrednic, adică eu e vrednic că socotește, e vrednic că vorbește, e vrednic că judecă, că vede, e vrednic că crede, e vrednic orice ar face, și când doarme el tot vrednic se crede, în oriceîmprejurare, la munte sau la mare el se crede vrednic și voinic deși la inimă e pitic, căci inima îi e tulburată de pofta necurată, deci e vrednic de hulă și păcate fiindcă din inima lui lucruri bune nu poate scoate... nu poate și pace... pace pace între dobitoace, dar nu e pace ci e ceartă contrazicătoare până se lasă o grea pootoareoareoare... deci iată e vrednic de ceartă...

Ce artă? Păi e vorba de artă marțială!

Acuma care e sfatul pe care ți-l dau și ție așa cum mi-l dau și mie:

Păi nu trebuie decât să participi la sufletul Lui Dumnezeu, să trăiești ce trăiește El dar de partea Lui... să te bucuri cu sărmanii care se bucură, să plângi cu sărmanii care plâng și să suferi alături de Dumnezeu văzând cât de greu și smerit își cară Crucea Sa... defapt e Crucea noastră.

Deci nimic mai simplu, să trăiești în bărcuța Lui.




Ca o paranteză:
Mulțumesc pentru vorbele calde, frumoase, dar nu-i nevoie să mă alinți că și așa vedetismul mi se urcă la cap și atât îi trebe să mai și devină îndreptățit...

Așa că fratele meu bun, se cască un deșert mare dacă pe cărarea cea strâmtă tu nu te ții de mână cu Dumnezeu și cu mine pe urma Cuvântului lui Dumnezeu, ca să ieșim noi amândoi, bibilică bibiloi, din invidie și ispismă și răutate... și nu ca să facem fapte contabili-ce-ști ci ca să avem Credință... că altfel ai să te trezești că ai fost și ești în legiunea ienicerilor și spahiilor duhului rău și ai să te întrebi: -Păi pentru ce Domane am ajuns în tabăra dușmanilor, căci te-am slujit, te-am iubit, am vindecat, am vorbit, am scos demonii, am înviat morții, câte n-am făcut pentru tine și toate celelalte... iar răspunsul Domnului va fi simplu:

„-De ce? Păi pentru că nu M-ai crezut pe Mine!”

Și atunci ai să te răstești răcnind, întrebând din nou:

„-Cum spui Doamne că nu Te-am crezut din moment ce am făcut atâtea și atâtea numai și numai pentru Tine?”

Iar Domnul îți va răspunde la fel de simplu:

„-Nu Mie mi le-ai făcut ci ai lucrat fărădelegea la fel ca toți cei ce lucrează fărădelegea căci oridecâte ori...”

Și vei fi nevoit să lași capul în jos mergând împreună cu toți blestemații... căci Cuvântul lui Dumnezeu nu minte niciodată... niciodată, mă auzi dumneata? NICIODATĂ și vei fi conștient cândva de asta... atunci când vei înțelege... cu INIMA... cu Dragostea curată care nu se bucură de strâmbătate și nedreptate ci ea pururea se bucură de Adevăr.

Cam lungă paranteza... deci îți dai seama dumneata că nu suntem altceva decât niște hulitori ai Duhului Sfânt?

Last edited by vsovivi; 04.06.2010 at 09:37:50.
  #2054  
Vechi 04.06.2010, 12:32:57
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 222. “Fenomenul PUCIOASA” re-văzut de artistul plastic Sorin Dumitrescu (I)

Preambul. Schimbul de replici dintre Sorin Dumitrescu și Erwin Kessler continuă! S.D. îi dă o nouă ripostă lui E.K., tot în ziarul "România liberă" (cel din 4 februarie 1995) sub titlul „Neo-kesslerism și empiriocriticism”, ocazie cu care tranșează și poziția sa față de „problema teologică a Noului Ierusalim”. Sorin Dumitrescu dezvăluie acum ceea ce se pare că tânărului său confrate în ale criticii îi scăpase din vedere, sau printre degete, sau printre picioare: BOR tranșase deja chestiunea cu mult curaj și cu o autoritate incontestabilă, declarând că inovația de la Pucioasa este „străină Ortodoxiei!”
Reproducem aici această „contraofensivă critică”, cu mențiunea că observațiile din paranteze aparțin autoarei articolului de față.



Neo-kesslerism și empiriocriticism

Sâmbăta trecută m-am hotărât să sacrific câțiva din quadrații rezervați Fundației Anastasia, pentru a publica căzni­ta replică trimisă ziarului de tânărul Kessler, considerând că unele afirmații din cuprinsul acesteia pot interesa pagina creștină. Cititorul ar comite o eroare dacă ar socoti revenirea mea în "cazul Kessler", ca debut al unei controverse mai întinse. Puzderia de puștime prin care Erwin Kessler încearcă să bruieze adevărul observațiilor mele exclude (cel puțin provizoriu!) înfiriparea vreunei polemici. Cineva care declară negru pe alb: "Ori eu am început invers, adică apofatic ... "! descurajează elan­ul oricărui schimb de idei. Care va să zică, aștept ca tânărul Kessler să se maturizeze, să mai dea nițeluș cu nasul prin lume și să se mai dumirească oleacă lăuntric, pentru a spera să comu­nicăm cândva cum se cuvine. Din păcate, reaua credință pitită (cu destulă nepricepere!) la încheieturile replicii sale și stupefi­anta superficialitate care îl mână să ia cu asalt axiologia artelor vizuale din România pare a fi de rău augur. Mă voi rezuma deci, să comentez doar două chestiuni, cât de cât mai răsărite, din tex­tul incult al replicii respective. Cauterizarea restului de neo­brăzări o las pentru altă dată, dacă nu în plata Domnului!
Și acum chestiunile cu pricina. Prima privește o "teorie" destul de înrădăcinată în mentalitatea liberei cugetări (preluată și de E.K. ca un "adevăr de-a gata"!) potrivit căreia, chipurile, "problema teologică a Noului Ierusalim nu ne privește pe noi, căci nu o poate soluționa decât Patriarhia" și, consecutivă celei dintâi, cea de-a doua chestiune în care autorul se întreabă retoric: "Până atunci are vreun sens considerarea operei artistice ca fiind eretică și admirarea acesteia ca fiind condamnabilă?".

(Observația 1: S.D. extrage din hățișul de axiome cu pretenție de aforism lansate de E.K. pe cele mai grave: tendința de a exterioriza total problematica legitimității Noului Ierusalim, aruncând-o ca pe o mâță moartă în ograda “Patriarhiei” (creștinii fiind predestinați imediat la rolul de simpli spectatori, care urmează să-și perfecționeze teologia dognatică direct din artele vizuale), și tendința de a bagateliza rolul nefast al mesajului eretic care ar putea însoți eventual o operă artistică, prin promovarea unei opțiuni depășite și nerealiste: arta pentru artă. Nu admirarea operei de artă eretice este condamnabilă, așa cum sugerează cu aparentă naivitate E.K., ci lipsa de discernământ în aprecierea mesajelor care le însoțesc. Erezia estetică poate deveni un drog al minții, în lipsa dreptei cugetări, singura care ar fi să distingă la timp între plăcerea de a consuma stupefiante și durerea adusă prin lipsa lor, odată ce s-a instalat dependența de ele. )


De la început este de remarcat faptul că numai insul care­-și duce "traiul în afara dogmelor", ajunge să confunde în așa hal rostul instituțiilor eclesiale, atribuind bunăoară Patriahiei com­petențele Sfântului Sinod sau ale întregii Biserici. A pune în seama Patriarhiei soluționarea "problemei teologice a Noului Ierusalim" este la fel de absurd ca faptul de a-i pune în cârcă deciziile parlamentului și aceasta pentru simplul motiv că sediul acestuia se află pe Dealul Patriarhiei!

(Observația 2: S.D. îl demască pe E.K. ca pe un ageamiu în domeniul teologic, habarnist în cunoașterea dogmelor, care însă se bagă cu obrăznicie ca musca-n ciorbă, dorind să epateze printr-un limbaj căutat și împănat cu prețiozități, dar și cu grave confuzii. Bineînțeles că S.D. îi răspunde cu aceeași monedă, vorbindu-i pe limba și pe limbajul lui și demontându-i “soluțiile” ca fiind de-a dreptul “absurde”. )



Este recomandabil ca tânărul Kessler, ca și alții ca dânsul, să știe că atunci când Sfântul Sinod al BOR a calificat trăznaia de la Pucioasa, ca fiind străină de ortodoxie, nu a făcut altceva decât să împlinească exi­gențele sobornicității și, ca atare, să formuleze un adevăr pe care și-l asumă intreaga Biserică.

(Observația 3: S.D. restabilește un adevăr istoric, pus în umbră mai degrabă de neștiința lui E.K. decât de reaua lui intenție: Biserica s-a pronunțat ferm asupra „fenomenului de la Noul Ierusalim- Pucioasa”, calificându-l fără echivoc ca fiind „străin de Ortodoxie”.)
  #2055  
Vechi 04.06.2010, 12:34:26
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 222. “Fenomenul PUCIOASA” re-văzut de artistul plastic Sorin Dumitrescu (II)

Deci, oricare problemă teologică, inclusiv cea a "iluminaților" Pucioasei, privește întreaga Biserică și oferă dreptul de a fi comentate, analizate, omologate, dezavuate de orice persoană care face parte din această Biserică.

(Observația 4: Încercarea lui E.K. de a minimaliza efectul nociv al mesajelor pseudo-teologice care însoțesc unele “opere artistice” ce provin din “atelierul de creație” de la Pucioasa , în raport cu mesajul hedonist intrinsec acestora, este demontată aici de S.D. fără menajamente: orice creștin are dreptul și chiar este dator să se exprime în raport cu aceste mesaje și cu legitimitatea lor.)

Oare E.K. știe că cel mai minuțios și mai dibaci "releveu" al elucubrațiilor Noului Ierusalim a fost făcut de un grup de stu­denți înaintea oricăror ierarhi și înaintea oricărei ințiative patri­arhale? Acești tineri au purces la identificarea și încadrarea socio-teologică a bolboroselilor eshatologice de la Pucioasa, după care și-au încredințat rezultatele muncii lor Sf. Sinod și Patriarhului (Președinte al Sf. Sinod) pentru a trage concluziile. A lăsa greul Bisericii pe umerii întâistătătorilor ei, înseamnă a nu pricepe deloc ce este omul eclesial, care-i sunt îndatoririle și prin ce diferă postura îmbisericită de "traiul în afara dogmelor".

(Observația 5: S.D. face cunoscut faptul că decizia Sfântului Sinod din anul 1993 nu s-a luat în pripă și în totală necunoștință de cauză, așa cum insinuează pucioșii și admiratorii lor până în ziua de astăzi, adăugând de la ei și faptul că arhiereul Irineu ar fi fost supus la presiuni ca să se dezică de pucioși. Adevărul îl știm și îl cunoaștem din istoria Bisericii: acolo unde a lucrat Duhul Sfânt, nici o putere din lume n-a biruit tăria mărturisitorilor lui Dumnezeu. Dacă învățătura de la Noul Ierusalim ar fi fost adevărată, arhiereul Irineu ar fi fost întărit de Duhul Sfânt ca să-și ducă până la capăt făgăduința pe care o făcuse doar cu o zi în urmă: aceea că nu va ceda în fața Sinodului, nici dacă i se va aduce pedeapsa caterisirii pentru mărturisirea lui. Dumnezeul Pucios s-a dovedit însă a fi un dumnezeu neputincios, iar „proorociile” lui care anunțau instalarea lui Irineu pe tronul celui de al șaptelea patriarh – Teoctist fiind considerat de către pucioși ca ocupând pozițiile cinci și șase în lista patriarhilor – și a regelui Mihai pe tronul României s-a dovedit a fi niște minciuni numai bune pentru stimularea sporită a unor minți exaltate. )

Faptul că visătoria apocaliptică a cuplului Zidaru a fost destul de firav contestată de lumea credincioasă, nu reprezintă câtuși de puțin proba validității ei mistice, ci mai degrabă a unei dis­funcții existente în viața eclesială, care determină pe destui credincioși să se comporte pasiv, ba mai mult - să vadă în Biserică un fel de instituție semi-magică de (de)servire a popu­lației cu taine!

(Observația 6: S.D. trage un serios semnal de alarmă: creștinii s-au obișnuit cu o pasivitate călduță în fața ascensiunii sectelor, care fac de acum prozelitism pe față: pe la ușile caselor, pe la răspântii, prin casele de cultură, pe stadioane și prin expoziții de artă. Ei se mulțumesc să lase tot greul trăirii creștine pe seama Bisericii, pe care o privesc ca pe un sanctuar în care sfințenia este concurată cu magia albă, iar Tainele par a fi percepute de ei mai degrabă niște ceremonii pioase, decât niște lucrări autentic pnevmatofore.)



În acest context, dacă soții Zidaru, într-adevăr luminați de sus, ar înceta să bată câmpii și să-și potrivească visele și închipuirile folosind Biblia după cum îi taie capul, mobilizându-și în schimb fervoarea în slujirea adevăratei cred­ințe, este sigur că Biserica ar avea numai de câștigat. Doar cel care mai poate nădăjdui într-o asemenea mutație duhovnicească, poate sesiza mutația subtilă (genuină!) a prezenței părintelui Galeria la expoziția lor. A-i măslui demer­sul recuperator (și destul de riscant) și a-l prezenta ca garant al "fericitului" Marian, reprezintă o gravă siluire a semnificației gestului părintelui. La fel, mă întreb în ce măsură E.K. real­izează faptul că a prelua drept citat o apreciere făcută în treacăt de cineva, apreciere care nu se află cuprinsă în vreun interviu publicat, care n-a fost asumată în scris și nici n-a văzut în vreun fel lumina tiparului, reprezintă o delațiune?

(Observația 7: S.D. restaurează energic imaginea preotului Constantin Galeriu [care fusese șifonată tendențios și oportunist de către E.K.], arătând că demersul părintesc al acestuia de a nu da cu barda acolo unde răul se cădea a fi tăiat de la rădăcină se datorează unei înțelepciuni bătrânești, acumulate într-o viață de dăruită păstorire. Părintele Galeriu a simțit cu o intuiție care a lipsit celorlalți că Zidaru este recuperabil și că nu el este vârful de lance în această “afacere cu Dumnezeu”. El a citit sinceritatea în inima lui și a preferat să-i dea dragostea cerească și răbdarea îngerească în locul dreptății omenești. Nu a fost o garanție pentru Zidari, așa cum sugerează E.K. ci o păsuire, pentru a aștepta să vină vremuri mai limpezi. Că părintele Galeriu a avut perfectă dreptate să procedeze așa, s-a văzut cu prisosință: după 15 ani, Zidarii au tăiat definitiv cordonul ombilical nevăzut care-i lega de liderii pucioși, care-i manevrau ca pe niște marionete de la distanță. Demersul recuperator al părintelui Galeriu s-a dovedit a fi providențial.)

Cea de-a doua chestiune, extrem de înfiptă și ea în mintea multora, exaltă puținele impresii artistice, ale formei, de a transcede miraculos semnificațiile ideologice dorite de autor, sau mai pe șleau spus - de a-și lăsa codașe propriile conținuturi. Inefabilul oferă expresiei o detentă misterioasă care determină frumusețea operei s-o ia la sănătoasa în sus și să devasteze ide­ologia celui care a zămislit-o. Comentatorilor, (ca și tânărului Kessler) nu le rămâne altceva de făcut decât să se opintească să pună în carantină operele la adăpost de "dăunătoarele" conotații extraestetice și să propună o grijă "higienică", eminamente estetică, în stare să izoleze frumusețea operei de convingerile rămase de căruță ale autorului; cum s-ar spune să absolve romanele lui Céline sau studiile lui Evola de simpatiile fasciste ale genitorilor, să arunce în aer șarpanta masonică a "Flautului fermecat" și altele. Dacă în cazul ideologiilor politice, estetice ș.a.m.d. faptul este posibil, nu același lucru se petrece cu autorii care în mod nedisimulat își propun să exprime prin operă (ca un program de creație) o credință religioasă și fundamentul mistic care o animă. Comentatorul unei creații plastice angajate reli­gios este dator să pornească contemplarea formei dinspre conținutul pe care aceasta se străduie să-l instituie și despre teologia în slujba căreia autorul și-a mobilizat întregul sistem prozodic. În acest sens, obiectele lui Zidaru nu pot fi privite în sine, adorate unilateral, estetic, de vreme ce ele însele dimpre­ună cu autorul lor reclamă / imploră cu obstinație conformitatea dogmatică. A le comenta rupte de "profețiile" pe care le ilus­trează ca sculptori sau desene ,,mișto" necontaminate de delirul textelor pe care le însoțesc, așa cum se căznește tânărel Kessler să ne convingă că le contemplă, nu reprezintă decât un fals sau și mai rău, încă o trăznaie adăugată lor.

(Observația 8: S.D. descifrează paradoxul operelor artistice expuse în numele sectei “noul Ierusalim” de la Pucioasa: deși ele sunt însoțite copios de texte eretice, preluate ad litteram din “profețiile” mincinoase de la Pucioasa, artistul se străduie din răsputeri să le legitimeze prin lucrul mâinilor lui ca fiind într-o deplină conformitate dogmatică cu canoanele Ortodoxiei. Mai mult, în acea perioadă Marian Zidaru încă mai spera într-o simbioză a celor două biserici; cea tradițională, în care și el fusese botezat ca prunc și catehizat ca adult la Ghelari, și cea descoperită prin “proorociile” de la Pucioasa. Dimpotrivă, E.K. procedează după propriul lui interes: el separă intenționat mesajul estetic de cel teologic, aruncându-l pe acesta din urmă în drizoriu, pentru a nu-l mai incomoda. Preocupat exclusiv de ceea ce a mai rămas, E.K. se poate desfășura nestingherit cu tirade laudative la adresa artistului autor.)
  #2056  
Vechi 04.06.2010, 12:36:51
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 222. “Fenomenul PUCIOASA” re-văzut de artistul plastic Sorin Dumitrescu (III)

Este momentul să atrag atenția asupra faptului că nicio­dată nu am calificat drept erezie demersul Noului Ierusalim sau produsele „atelierului ceresc de creație creștin-ortodoxă”! Eu le-am numit sectante, iar cine știe să deosebească între erezie și sectă, va înțelege gravitatea afirmației mele.

(Observația 9: S.D. pune acum degetul pe rană. Dacă ar fi vorba numai de erezie la adepții “Noului Ierusalim”, ar mai fi speranțe de îndreptare pentru ei. De multe ori, erezia are ca impuls inițial o necunoaștere sau o neputință de a înțelege anumite lucruri. Tocmai de aceea, ea este perfect reversibilă, în cazuri fericite. Când însă se trece mai departe, de le erezie la sectă, imboldul inițial al ereziei a fost deja altul: trufia, părerea prea bună despre sine, încrederea că se poate face mai mult și mai bine decât au făcut cei care trebuiau să facă și care erau îndreptățiți să facă. Secta înseamnă ruptură, înseamnă sfâșiere, înseamnă rană care sângerează în trupul Bisericii, rană aducătoare de moarte, dacă nu este rapid și energic tratată și vindecată. De aceea S.D. vorbește despre “gravitatea” constatării sale: “Noul Ierusalim” este o sectă și înseamnă rană adâncă în trupul Bisericii și înseamnă moarte spirituală pentru toți cei care au fost amăgiți că “Dumnezeu este acolo” [și numai acolo!])

Obiectele și textele lui Zidaru sunt una, iar fiecare luate în parte devin incongruente.

(Observația 10:Perfect adevărat! Dar asta în primul rând pentru că au autori diferiți: artefactele cu înfățișare teologică aparțin lui Marian Zidaru, dar mesajele teologice nu sunt ale lui, ci ale Mihaelei de la Pucioasa. Tocmai de aceea ele sunt incongruente. Tocmai de aceea Zidaru face eforturi supraomenești să legitimeze “Cuvântul” inventat de om în dreptul lui Dumnezeu prin imagine creată de om pentru a-L îndreptăți pe Dumnezeu)

De altfel, aici apare și consecvența tânărului Kessler care, când cere îndurare pentru calitatea nemaivăzută a obiectelor artistice, când îl ia mânuța pe dinainte pentru a nota gemetele de admi­rație pe care i le provoacă contemplarea "pulsului existențial pe care puțini oameni îl au" al modelului său charismatic. Mă întreb, nu fără o oarecare curiozitate, în ce fel o fi luat cunoștință tânărul E.K. de "pulsul existențial" al lui M.Z.? Bag seamă că tânărul hagiograf caută să măsluiască posteritatea idolului său și să descrie un fel de Marian Zidaru hipoacuzic și incapabil să articuleze nici măcar o vorbuliță, dar în care charisma stă să plesnească, mai ales atunci când se decide să atingă materia neînsuflețită a acestei lumi!
În realitate trufia lui Erwin Kessler s-a poticnit în trufia vârstnicului Marian Zidaru; contemplând tipologia acestuia din urmă, trufia tânărului Kessler a făcut un neașteptat coup de foudre. Obiectele plastice, sărmanele, și smintelile puerile care le țin isonul, acestea abia reprezintă adevăratul paratrăsnet care preia simpatia fulgerătoare dintre două orgolii. Atât.




Concluzie. Sorin Dumitrescu îi clarifică lui E.K. într-un mod magistral o nedumerire care mai bântuie și astăzi prin alte capete: “De ce nu soluționează Patriarhia această dilemă a Noului Ierusalim, odată pentru totdeauna?” Iată că nu Patriarhia trebuie să facă acest lucru, ci Sinodul, ceea ce a și făcut. Și a făcut-o încă din 1993, astfel încât unii mai uituci, printre care și E.K., s-au trezit în 1995 că au uitat și ceea ce nu știau, pentru că nu aflaseră la vremea cuvenită: Că Sinodul a declarat încă din anul 1993 că ideologia Noului Ierusalim este “străină de ortodoxie”. Expresia aceasta a fost intenționat aleasă de către ierarhi ca să nu jignească, ci să fie cât mai blândă posibil, sugerând celor care s-au înstrăinat de bunăvoie că sunt bineveniți ca să se întoarcă oricând în sânul Bisericii-mame, dacă se leapădă de ereziile lor. Tocmai de aceea, Sinodul s-a ferit să-i anatemizeze în față pe pucioși ca fiind „eretici” și „sectari”, deși ar fi fost întru totul îndreptățit să o facă. S.D. este însă mai categoric, căci el vorbește din dreptul celui lezat în mod direct de trufia confraților lui de breaslă, artiști și critici de artă, care se erijează în emisari mesianici. El categorisește fără ocolișuri inovațiile nou-ierusaelmitene ca „sectante”, mizând pe presupunerea că un duș rece poate fi mai eficient în a-i trezi din amorțire pe cei narcotizați cu „Cuvinte” meșteșugite, „căzute din cer”.
Cât privește „mArianismul” artistului Marian Zidaru, nici el nu scapă judecății lucide a lui S.D. Acest artist tragic al ortodoxiei nu se va putea detașa niciodată pecetea mesajului direct sau subliminal al operelor sale din tinerețe, chiar dacă prietenii care la nevoie se cunosc (primul fiind E.K.) vor fi fost săritori în a le supune unei operații laborioase de cosmetizare "higienică", eminamente estetică, declarând că „nu are niciun sens considerarea operei lui artistice ca fiind eretică și admirarea acesteia ca fiind condamnabilă”. Cu alte cuvinte, Marian Zidaru, dacă va reuși vreodată să se desprindă vreodată de tutela otrăvită și de „incantațiile” nocive ale liderilor pucioși Mihaela și Nicușor, adevărații guru ai sectei, cei care i-au dat un curs nefast vieții (și chiar a reușit, însă tare greu, abia după vreo 15 ani de robie pe „plantațiile de suflete” ale liderilor pucioși), tot va rămâne cu imaginea șifonată de pe vremurile în care pescuia în ape tulburi, și cu pecetea (profund incorectă, de altfel) de „fondator al sectei lui Marian Zidaru”.
  #2057  
Vechi 04.06.2010, 14:53:58
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mariamargareta Vezi mesajul

.......

Concluzie. Sorin Dumitrescu îi clarifică lui E.K. într-un mod magistral o nedumerire care mai bântuie și astăzi prin alte capete: “De ce nu soluționează Patriarhia această dilemă a Noului Ierusalim, odată pentru totdeauna?” Iată că nu Patriarhia trebuie să facă acest lucru, ci Sinodul, ceea ce a și făcut. Și a făcut-o încă din 1993, astfel încât unii mai uituci, printre care și E.K., s-au trezit în 1995 că au uitat și ceea ce nu știau, pentru că nu aflaseră la vremea cuvenită: Că Sinodul a declarat încă din anul 1993 că ideologia Noului Ierusalim este “străină de ortodoxie”. Expresia aceasta a fost intenționat aleasă de către ierarhi ca să nu jignească, ci să fie cât mai blândă posibil, sugerând celor care s-au înstrăinat de bunăvoie că sunt bineveniți ca să se întoarcă oricând în sânul Bisericii-mame, dacă se leapădă de ereziile lor. Tocmai de aceea, Sinodul s-a ferit să-i anatemizeze în față pe pucioși ca fiind „eretici” și „sectari”, deși ar fi fost întru totul îndreptățit să o facă. S.D. este însă mai categoric, căci el vorbește din dreptul celui lezat în mod direct de trufia confraților lui de breaslă, artiști și critici de artă, care se erijează în emisari mesianici. El categorisește fără ocolișuri inovațiile nou-ierusaelmitene ca „sectante”, mizând pe presupunerea că un duș rece poate fi mai eficient în a-i trezi din amorțire pe cei narcotizați cuCuvinte meșteșugite, căzute din cer.
Cât privește „mArianismul artistului Marian Zidaru, nici el nu scapă judecății lucide a lui S.D. Acest artist tragic al ortodoxiei nu se va putea detașa niciodată pecetea mesajului direct sau subliminal al operelor sale din tinerețe, chiar dacă prietenii care la nevoie se cunosc (primul fiind E.K.) vor fi fost săritori în a le supune unei operații laborioase de cosmetizare "higienică", eminamente estetică, declarând că „nu are niciun sens considerarea operei lui artistice ca fiind eretică și admirarea acesteia ca fiind condamnabilă”. Cu alte cuvinte, Marian Zidaru, dacă va reuși vreodată să se desprindă vreodată de tutela otrăvită și de „incantațiile” nocive ale liderilor pucioși Mihaela și Nicușor, adevărații guru ai sectei, cei care i-au dat un curs nefast vieții (și chiar a reușit, însă tare greu, abia după vreo 15 ani de robie pe „plantațiile de suflete” ale liderilor pucioși), tot va rămâne cu imaginea șifonată de pe vremurile în care pescuia în ape tulburi, și cu pecetea (profund incorectă, de altfel) de „fondator al sectei lui Marian Zidaru”.
Păi voi n-ați priceput nici acuma ce înseamnă „Singur Ortodoxia”...

dacă ziceți așa de bine, bine de tot:

„Expresia aceasta a fost intenționat aleasă de către ierarhi ca să nu jignească, ci să fie cât mai blândă posibil, sugerând celor care s-au înstrăinat de bunăvoie că sunt bineveniți ca să se întoarcă oricând în sânul Bisericii-mame, dacă se leapădă de ereziile lor.” (Adică de Cuvântul lui Dumnezeu)

Căci dacă ați fi priceput, atunci cu siguranță ați fi cunoscut cine sunt cei cu adevărat străini de Adevărata Ortodoxie...

Păi singurul ortodox din Cer și de pe Pământ este Iisus Hristos, Cuvântul lui Dumnezeu, și Iov și Daniel, și sfinții și îngerii ce fac voia Tatălui, prin Fiul împreună cu Duhul Sfânt. Amin.

Iar voi, restul care continuați să osândiți sfinții și să prigoniți proorocii și să păcăliți poborul, nu mai trebuie să vă spun eu cui anume slujiți și încotro merge drumul vostru... cel larg, și cine și ce anume ați ajuns și voi.

Eu vă repet doar asta.

Și asta vă mai amintesc.

Și asta.

Last edited by vsovi; 04.06.2010 at 17:59:00.
  #2058  
Vechi 04.06.2010, 18:50:46
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vsovi Vezi mesajul
Păi voi n-ați priceput nici acuma ce înseamnă „Singur Ortodoxia”...

dacă ziceți așa de bine, bine de tot:

„Expresia aceasta a fost intenționat aleasă de către ierarhi ca să nu jignească, ci să fie cât mai blândă posibil, sugerând celor care s-au înstrăinat de bunăvoie că sunt bineveniți ca să se întoarcă oricând în sânul Bisericii-mame, dacă se leapădă de ereziile lor.” (Adică de Cuvântul lui Dumnezeu)

Căci dacă ați fi priceput, atunci cu siguranță ați fi cunoscut cine sunt cei cu adevărat străini de Adevărata Ortodoxie...

Păi singurul ortodox din Cer și de pe Pământ este Iisus Hristos, Cuvântul lui Dumnezeu, și Iov și Daniel, și sfinții și îngerii ce fac voia Tatălui, prin Fiul împreună cu Duhul Sfânt. Amin.

Iar voi, restul care continuați să osândiți sfinții și să prigoniți proorocii și să păcăliți poborul, nu mai trebuie să vă spun eu cui anume slujiți și încotro merge drumul vostru... cel larg, și cine și ce anume ați ajuns și voi.

Eu vă repet doar asta.

Și asta vă mai amintesc.

Și asta.
-Eu am priceput și sfântul Doroftei a priceput, dar restul, de restul acestui pobor ce se va alege?

-Unii vor merge spre Viață iar alții spre judecată... căci fără de Cuvântul lui Dumnezeu, vor muri fărăndoială în păcatele lor.

-Chiar atât de dureros este?

-Păi e durerea Mea căci ei cu siguranță nu știu ce-și fac... cu sufletele lor.

-Ce?

-Nu se poate spune ce se va alege de ele căci nimeni nu știe cât va dura...

-Ce?

-Cât va ține clipeala, cleoapa, cleopa, clipa pe care o avem acum. Așa că întreabă-te dacă nu cumva ți-e frică sau nu ți-e frică, nu de bătaie ci dacă, până ce va trece, nu cumva vei cădea în păcat scăparea ca să hulești până și tu.

-Eu?

-Da, tu.

-Eu?

-Da.

Last edited by vsovivi; 04.06.2010 at 18:52:57.
  #2059  
Vechi 04.06.2010, 19:42:36
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Deci carevasăzică, Ecaterino, adicătelea eu, golanul.

Last edited by vsovivi; 04.06.2010 at 19:50:10.
  #2060  
Vechi 04.06.2010, 21:21:42
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Păi cum să spun... sigureu, cântecul și dorul... de cineva, de Doru* adică... sau de Stela.

Last edited by vsovivi; 04.06.2010 at 22:08:22.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Fenomenul Posaga poster Exorcismul 13 13.01.2015 14:22:59
Cetatea Noul Ierusalim idealist Calugarul 12 18.01.2013 11:13:01
Fenomenul Emo - o cultura a instabilitatii psihice si sufletesti geo.nektarios Secte si culte 3 01.04.2011 17:38:21
mesaj de la noul ierusalim anaana71 Secte si culte 417 31.01.2011 15:31:40