Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #51  
Vechi 04.06.2010, 19:50:57
HoratiuM HoratiuM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.08.2009
Mesaje: 170
Implicit Ciobul și oala spartă

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Furnica, pentru a ajunge inapoi la musuroi (ea nu il mai vede), face niste calcule complexe (desigur, nu foloseste hirtie si creion), acelasi tip de calcul pe care il fac marinarii pe mare (calculul pozitiei in functie de viteza, distanta si directia pe care s-a deplasat pina in acel loc).
Și încă mai crezi că îți poți permite ironii la adresa unor concepte pe care nu le înțelegi, făcând asocieri între ele și bolile psihice...

S-a cam lămurit ce fel de "duh științific" reușește să pună stăpânire pe cei care se pretind raționali. Avem încă o dată confirmarea - și la Dawkins și la oricare dintre cei care se cred raționali și logici respingând supraraționalul: rațiunea este tot atât de prezentă la ei pe cât e focul în apa rece. Nu e vorba despre altceva decât despre obsesia unei refulări incomplete. Nici vorbă de știință.
Reply With Quote
  #52  
Vechi 04.06.2010, 20:14:37
cocacoc cocacoc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.05.2010
Mesaje: 449
Implicit

a b Dicke E, Byde A, Cliff D, Layzell P (2004). "An ant-inspired technique for storage area network design". in A. J. Ispeert, M. Murata & N. Wakamiya. Proceedings of Biologically Inspired Approaches to Advanced Information Technology: First International Workshop, BioADIT 2004 LNCS 3141. pp. 364–379.

"Ant societies have division of labour, communication between individuals, and an ability to solve complex problems"
Reply With Quote
  #53  
Vechi 04.06.2010, 21:22:52
Gigi Yusuf
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
HoratiuM, hai ca te-a prins Gigi cu ocaua mica :D Vii pe-acilea cu ghiavolii tai de filosofi papistasi si pocaiti, ptiu drace !

Serios acum. Profit de topic pentru a recomanda o carte excelenta, a unui autor crestin, in care sunt analizati si demontati, bucatica cu bucatica, Richard Dawkins si alti corifei moderni ai ateismului.

Cartea nu este apologetica crestina, ci apologetica religioasa, si ca atare nu importa confesiunea autorului. Din cate inteleg, este baptist, dar ar putea fi la fel de bine si ortodox.

Cartea nu face decat sa contraargumenteze pozitiile exprimate de catre cei patru "calareti ai apocalipsei atee".

Cartea este disponibila ca download gratuit pe pagina autorului:

http://irrationalatheist.com/freedl.html
Erethorn, my favourite spiritual whore :D! Cum mai e vremea pe CeGe? Vezi ca mai trebuie sa dai niste raspunsuri pe acolo!
Pt. toti cei care cred in filozofiile dracesti ale lui Kant: Iadul va paste! Pocaiti-va acum si lasati intelectualismele de 2 lei!
Reply With Quote
  #54  
Vechi 04.06.2010, 23:52:31
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Evoluția ar putea să explice exclusiv problemele biologice. Nicidecum cele culturale. Nici nu are rost să intrăm aici în detalii. Ai citit prea mult Dawkins.
E vorba de evolutia replicatorilor generici (inclusiv cei culturali), nu in mod special al genelor.

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Matematizarea minții poate să însemne cel mult modul în care au loc procesele cognitive. Dar mintea noastră nu e doar cognitivă. Ea mai are și concepte. Care sunt altă mâncare de pește. Repet: urgent mânuța pe Kant.
As putea sa iti insir toate obiectiile lui Schopenhauer necesitatea existentei categoriilor kantiene, dar banuiesc ca le cunosti.

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Nu poți avea acces la o reprezentare a unui obiect dacă nu ești diferit de obiectul respectiv. De asemenea, nu ai acces la integralitatea unui element atunci când ești pe poziția de parte. Conștiința este, prin urmare, un întreg diferit. Ca întreg, este întotdeauna dincolo de părți. Este nedeterminată, o formă de nimic, pur și simplu; adică un negativ față de toate determinările pe care le-a depășit, adică le-a negat (vz. "Certitudinea sensibilă" din "Fenomenologia Spiritului" lui Hegel). Ca diferență, ea este reflexivă, adică știe că este ea însăși și știe că obiectul este în fața ei. Totodată, prin aceeași diferență are loc gândirea: diferența tematizează posibilul, adică alt-ceva-ul. Tot astfel avem certitudini deoarece ele apar în urma depășirii unei îndoieli: mai întâi ne întrebăm: de ce așa și nu altfel?
Eu l-as lasa deoparte pe Hegel si l-as citi pe Dennet, pentru care sinele e o iluzie :)
http://www.newsweek.com/1992/04/19/i...-illusion.html
Reply With Quote
  #55  
Vechi 04.06.2010, 23:58:05
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Sincer, nu prea cred că știi ce ai spus.
Despre spațiu și despre timp, ca forme pure ale intuiției - adică ale raportării nemijlocite a conștiinței la ceea ce nu e conștiință - găsești pe larg în "Estetica transcendentală" din "Critica Rațiunii Pure" de Kant.

În privința chestiunii cu personalitatea multiplă - bănuiesc că faci ironii. Ironia e însă deplasată aici. Iar dacă o spui serios, atunci aberezi. Problema diferenței și a identității conștiinței de sine are, firește, legături cu toate patologiile psihice. Dar aici nu e vorba despre așa ceva. N-ai înțeles nimic.
Si totusi, insist pe cazul furnicii matematiciene: cum iti explici ca fara sa aibe habar de conceptele "Eticii transcedentale" ale spatiului si timpului poate sa calculeze drumul spre casa?

Patologiile psihice ne arata ca sinele nu este punctual, bine localizat sau chiar bine definit.
Reply With Quote
  #56  
Vechi 05.06.2010, 00:01:26
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cocacoc Vezi mesajul
"Ant societies have division of labour, communication between individuals, and an ability to solve complex problems"
Se pare ca cel putin una dintre ele are Spiritul Absolut al lui Hegel intr-insa, altfel nu-mi explic :)
Reply With Quote
  #57  
Vechi 06.06.2010, 20:33:00
HoratiuM HoratiuM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.08.2009
Mesaje: 170
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
E vorba de evolutia replicatorilor generici (inclusiv cei culturali), nu in mod special al genelor.


As putea sa iti insir toate obiectiile lui Schopenhauer necesitatea existentei categoriilor kantiene, dar banuiesc ca le cunosti.


Eu l-as lasa deoparte pe Hegel si l-as citi pe Dennet, pentru care sinele e o iluzie :)
http://www.newsweek.com/1992/04/19/i...-illusion.html
Replicatori genetici culturali te asigur că nu există. Mema e o aberație de-a lui Dawkins și orice filosof sau antropolog serios nici nu se uită la aceste găselnițe inepte.

Și eu ți-aș putea înșira o grămadă de obiecții la filosofia schopenhaueriană - cum e, de pildă, acea vizare a intuiționismului pe care se fundează întreaga lui doctrină - și care sunt deja formulate in nuce în primul capitol al "Fenomenologiei Spiritului" (vizarea nemijlocită - Meinung). Și aș mai putea să-ți menționez că nu prea văd cum ar putea fi reduse toate cele 12 categorii la cauzalitate, când cauzalitatea deja presupune identitatea și diferența care întemeiază titlurile Calității (realitate, negație, limitație), ale Cantității (unitate, pluralitate, totalitate) și ale Relației (inerență/subzistență, cauzalitate/dependență, comunitate). Cel mult am putea discuta reducerea la principiul rațiunii suficiente a titlului Modalității (posibil/imposibil, existent/inexistent, necesar/contingent). Dar nici asta nu e foarte sigur.

Critici la adresa lui Kant au venit din multe părți. Iar despre categorii ne oferă opinii interesante și Noica. Dar până la a-l da jos pe Kant până ce nu e citit și înțeles, mai e cale lungă.

Cu atât mai ridicol e îndemnul tău de a-l privilegia pe Dennett în dauna lui Hegel. Nu știi ce spui. E ca și cum ai pune un homuncul (Dennett) lângă un monstru care se mișcă undeva între Himalaya și Groapa Marianelor (Hegel). Pe de altă parte, Hegel, pe care nu l-ai citit ca să-i citești în schimb pe Dennett și Dawkins, a depășit kantianismul cu adevărat. Dar asta e altă poveste.

În ce-l privește pe Dennett și snoava lui cu "the mind is an illusion" - în viața mea nu mi-a fost dat să aud auzindu-se vorbind mai mari idioți. Îmi pare rău pentru ad hominem, dar nu mă pot abține aici. Cum adică e o iluzie eul? Conștiința? Dar dacă e o iluzie, Dennett de unde știe?!?! Cine anume pronunță sentința asta?!?! Iluzia?!?!? Păi, dacă iluzia ajunge să spună despre sine adevăruri... e mare Dennett ăsta! Atât de mare încât cred că va ajunge în curând să depășească grămada de bălegar de la bunică-mea din poiată.

Adică, eu îl felicit pe Dennett pentru performanța de a-și face iluzia să vorbească și să cunoască adevărul despre ea însăși. Ba, mai mult, li se adresează și altor iluzii. Mă rog... Gusturile nu se discută. Dar, spre deosebire de Dennett, eu, împreună cu mulți alții, nu avem obiceiul să stăm de vorbă cu propriile halucinații.

În articol, care e o glumă pe care nici nu știu cum s-o clasez, la "bad" sau la "pathetic", ni se spune că, "de-a lungul evoluției organismele s-au obișnuit să aibă aceste ficțiuni despre ele însele prin experiență cumulativă precum niște păsări care își fac cuibul dintr-un amestec de lucruri găsite". Și ni se mai spune că e un fel de "reprezentare" a sinelui. Adică tipul ăsta merită premiul internațional pentru prostie de patru'ș'opt de karate la crăpat bârna intrată-n ochi. Cum să facă o "ficțiune" ceva care nu are nici un fel de conștiință?!? Și cum să aibă reprezentări ceva ce nu există?!? - Mă rog, nu vreau să intru în chestiuni delicate și nuanțate, precum problema infinitului în act și a nedeterminării conștiinței, căci cu Dennett nu ai ce discuta așa ceva. Că un infinit în act (așa cum e conștiința) nu se poate obține prin simple adițiuni și amestecuri din "chestii găsite" (eventual rahat, ca să fie mai "substanțială" "teoria") - este o problemă pe care indivizi, incomplet individuați, precum Dennett nici măcar nu o miros.

De altfel, toată prostia lui Dennett e moștenită de la Ryle care, în "The Concept of Mind", face niște acrobații logice de își rupe capul. În primul rând, cine mai înțelege azi dualismul cartezian după reprezentarea homunculului, nu știe nimic din filosofia carteziană. În al doilea, când Ryle debitează găselnița analogiei cu universitatea, denunță acolo, de fapt, chiar poziția lui proprie și, implicit, pe a lui Dennett: Ryle spune că un om, fiind purtat prin campusul și clădirile unei universități, după ce vede tot ce ține de baza ei materială - clădiri, parc, anexe, angajați etc. - se întreabă naiv "Bine, dar unde e universitatea?!". După același model, crede el, dualiștii s-ar întreba, după ce văd toate regiunile, părțile și funcțiile creierului și manifestarea întregului sistem psihic, "unde e mintea?".

Păi, problema e că mintea sau, mai degrabă, conștiința sau sufletul e ceva nedeterminat. Ceva inasignabil vreunei zone, funcții etc. determinate din corpul nostru. Ea poate foarte bine să corespundă unei asocieri organice (zona superioară a craniului), dar nu e ceva ce ar putea fi identificat material la acest nivel. De aceea, naivii care se întreabă "unde e sufletul?" sunt chiar idioții de Ryle și de Dennett: pentru că ei înșiși resping metafizicul tocmai pentru că nu-l pot detecta în fizic. Tocmai ei sunt cei care se așteaptă să găsească ceva determinat, ceva pe care să poți pune mâna, doar sunt materialiști declarați, amândoi. Tocmai ei sunt cei care nu înțeleg unde e universitatea după ce i-au văzut toată baza materială, pentru că se așteptau ca universitatea să fie o ființă materială, în carne și oase ori în beton și sticlă. Tocmai ei sunt cei care cred că eul sau conștiința ar trebui să fie un homuncul.

Inutil să mai repet cât de primitivă e această așa-zisă "filosofie" a materialiștilor. Nu e altceva decât un infantilism al unor retarzi care iau lucrurile în sens literal și apoi proclamă victoria științei asupra literei pe al cărei corp nu l-au putut viola niciodată pentru că nu-l văd în palpitația cărnii.

Încă ceva. Polemica asta nu mai poate continua așa. Mi-ai demonstrat până acum - îmi pare rău, dar trebuie să ți-o spun pe șleau - că ești un semidoct care se ascunde după paravanul științei și care aruncă praf în ochii celor dispuși să se lase impresionați. Mi-ai arătat că ești capabil de o ipocrizie ce tinde către infinit. Adică, nu ești în stare să citești Kant sau Hegel, dar îmi dai replici oblice cu Dawkins și Dennett. Diferența e că eu am citit și Kant și Hegel, dar și Dawkins și Dennett și nu există termen de comparație. Tu nu i-ai citit decât pe cei din urmă. Ești foarte pasionat să disprețuiești și să neglijezi lucruri care vă depășesc pe voi toți, atei, mic și mare. Și ai un tupeu incredibil proclamând falsitatea acestor lucruri care te depășesc. Asta dă foarte prost. Cu atât mai mult cu cât mi-ai arătat că nu stăpânești proprietatea termenilor nici măcar în știință, unde îți arogi competențe.

Nu am să-ți mai răspund niciodată, indiferent ce ai să îmi mai spui. E pierdere de vreme. Nu atâta timp cât nu arăți bune intenții și onestitate.

Îți urez numai bine. Și ți-aș recomanda să nu te mai obosești să-mi dai replici. Ai să te faci de râs din nou.

P.S. - E Estetica transcendentală. Nu "Etica" transcendentală.
P.S. 1 - Patologiile psihice ne arată chiar că sinele este și nedeterminat. Și nimeni nu pretinde că ar fi ceva punctual și absolut de bine definit, tocmai de aia. Adică se cam bănuiește de vreo câteva sute de ani că e ceva care e dincolo de "punctual" și "bine definit". Himere dintr-astea caută numai scientiștii.
P.S. 2 - Pentru cei care vor să știe că există și alte opinii asupra chestiunii relației dintre conștiință și corp, ba chiar poziții ale unor neurologi consacrați care se întâmplă să fie dualiști - vezi "The Self and Its Brain" de K. Popper și J. Eccles (New York, Springer International, 1977). J. Eccles a luat Nobelul la secțiunea de fiziologie și medicină în 1963 pentru lucrările lui asupra sinapselor, iar poziția sa este expusă în mai multe cărți pe tema relației dintre minte și corp: de exemplu, "Facing Reality" și "Understanding the Human Brain".

Last edited by HoratiuM; 01.08.2010 at 15:13:36.
Reply With Quote
  #58  
Vechi 07.06.2010, 08:47:40
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Replicatori genetici culturali te asigur că nu există. Mema e o aberație de-a lui Dawkins și orice filosof sau antropolog serios nici nu se uită la aceste găselnițe inepte.
Nu vorbesc de replicatori genetici culturali ci de cei culturali.
Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Critici la adresa lui Kant au venit din multe părți. Iar despre categorii ne oferă opinii interesante și Noica. Dar până la a-l da jos pe Kant până ce nu e citit și înțeles, mai e cale lungă.
Nu am pretentia sa il dau jos eu pe Kant, dar banuiesc ca alde Schopenhauer si altii l-au citit si inteles.
Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Că un infinit în act (așa cum e conștiința) nu se poate obține prin simple adițiuni și amestecuri din "chestii găsite" (eventual rahat, ca să fie mai "substanțială" "teoria") - este o problemă pe care indivizi, incomplet individuați, precum Dennett nici măcar nu o miros.problema e că mintea sau, mai degrabă, conștiința sau sufletul e ceva nedeterminat. Ceva inasignabil vreunei zone, funcții etc. determinate din corpul nostru. Ea poate foarte bine să corespundă unei asocieri organice (zona superioară a craniului), dar nu e ceva ce ar putea fi identificat material la acest nivel.
Pai tocmai pentru ca ceva nedeterminat, inasignabil vreunei zone si functii determinate si nedetectabil fizic ar trebui sa ne faca sa ne gindim ca sinele o iluzie. Asa cum, de pilda, o iluzie este impresia ca organismele au evoluat tocmai pentru a apare omul sau inteligenta sau constiinta de sine.
Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Mi-ai demonstrat până acum - îmi pare rău, dar trebuie să ți-o spun pe șleau - că ești un semidoct care se ascunde după paravanul științei și care aruncă praf în ochii celor dispuși să se lase impresionați. Mi-ai arătat că ești capabil de o ipocrizie ce tinde către infinit. Adică, nu ești în stare să citești Kant sau Hegel, dar îmi dai replici oblice cu Dawkins și Dennett. Diferența e că eu am citit și Kant și Hegel, dar și Dawkins și Dennett și nu există termen de comparație. Tu nu i-ai citit decât pe cei din urmă. Ești foarte pasionat să disprețuiești și să neglijezi lucruri care vă depășesc pe voi toți, atei, mic și mare. Și ai un tupeu incredibil proclamând falsitatea acestor lucruri care te depășesc. Asta dă foarte prost. Cu atât mai mult cu cât mi-ai arătat că nu stăpânești proprietatea termenilor nici măcar în știință, unde îți arogi competențe.
Bineinteles ca sint un semidoct in materie de filozofie (si nu numai), asa cum tu esti un analfabet in domeniul fizicii.
Repet, nu eu declar falsitatea, au fost altii, mai competenti.
Reply With Quote
  #59  
Vechi 08.06.2010, 07:03:48
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Nu vorbesc de replicatori genetici culturali ci de cei culturali.
Și aia tot aberație e. Cultura nu se modelează singură, este conștiința umană cea care sortează și îmbogățește deliberat. Conștiință care voi ziceți ca nu există. Mema e o inepție iar tu înghiți fără discernământ orice, dacă e produs de idolul tău, Dawkins.



Citat:
Pai tocmai pentru ca ceva nedeterminat, inasignabil vreunei zone si functii determinate si nedetectabil fizic ar trebui sa ne faca sa ne gindim ca sinele o iluzie. Asa cum, de pilda, o iluzie este impresia ca organismele au evoluat tocmai pentru a apare omul sau inteligenta sau constiinta de sine.
Asta pentru că în mintea ta afectată de autoîndoctrinare totul trebuie să fie materie (ceva detectabil sau măsurabil), ceea ce de asemeni o inepție. De ce ar fi totul materie?

Citat:

Bineinteles ca sint un semidoct in materie de filozofie (si nu numai), asa cum tu esti un analfabet in domeniul fizicii.
Repet, nu eu declar falsitatea, au fost altii, mai competenti.
Nu știi ce este semidoctul. Semidoctul nu e un incult ci un incult care se crede cult făcând confuzii care fac discuția cu el inutilă.

Oricum, ceea ce ți-a reproșat Horațiu mai mult e lipsa de caracter, viclenia, ipocrizia de a nu recunoaște când greșești, de a ocoli adevărul cu tertipuri ieftine. Și același lucru ți l-a reproșat și Inorog, eu, poate și alții, deci e real.


Iar remarca cu analfabetismul în fizică, pe lângă că e o atitudine surprinzător de puerilă, mă face să cred că ești incompetent și în acest domeniu sau că acele cunoștințe cu care te lauzi nu au mare valoare.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide

Last edited by Traditie1; 08.06.2010 at 07:12:18.
Reply With Quote
  #60  
Vechi 08.06.2010, 07:18:27
cocacoc cocacoc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.05.2010
Mesaje: 449
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
Semidoctul nu e un incult ci un incult
Logica bat-o vina .
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
“Richard Wurmbrand” un documentar de Lucia Hossu Longin penticostalul Secte si culte 4 04.10.2012 11:54:17
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Despre creationism, evolutie si design inteligent cu George Coyne si Richard Dawkins scrabble Teologie si Stiinta 179 30.10.2009 10:13:07