![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar Maria era aceea care a uns cu mir pe Domnul și I-a șters picioarele cu părul capului ei, al cărei frate Lazăr era bolnav. (Evanghelia dupa Ioan) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Am intrebat preotul meu si mi-a spus ca sunt mai multe variante si eu sa raman la ceea ce stiu.
Au fost mai multe femei mironosite. Maria sora Martei era una (aici nu stiu sigur) si Maria Magdalena era alta. Maria, din cate imi amintesc, a facut asta in alta parte, in casa ei mi se pare. Magdalena a facut-o la moartea lui Iisus.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ma intristez de fiecare data cand aud o femeie ortodoxa sustinand cu tarie ca se simte nedreptatita de faptul ca in Biserica Ortodoxa ii sunt incalcate anumite drepturi intr-un fel sau altul.
Ma refer aici la faptul ca femeia nu poate intra in Sfantul Altar si ca nu ii este permis accesul in Sfantul Munte Athos. Atat intr-un caz si in altul femeii nu-i este ingaduit, din punct de vedere canonic si nu dogmatic. Mai mult, daca privim la realitatile din Biserica constatam ca femeile au un reprezentant, si nu unul oarecare, atat in Altar cat si in Muntele Sfant, in persoana Maicii Domnului. Maica Domnului este reprezentata pe bolta Sfantului Altar ca Imparateasa a Cerurilor potrivit erminiei picturii bisericesti. De asemenea, tot Maica Domnului este cunoscuta ca ocrotitoare a Sfantului Munte Athos. Consider ca acesta este argumentul pe care femeia ortodoxa trebuie sa-si intemeieze supunerea fata de aceste randuieli. Poate aduce mai mult bine, prezenta oricarei femei in altar sau in Sfantul Munte, decat prezenta tainica dar lucratoare a Maicii Domnului? Eu cred ca nu. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vorbesti de parca la fiecare slujba barbatii se inghesuie sa faca coada la trecerea prin altar si femeile sunt lasate doar sa suspine. Accesul oricum este pentru TOTI limitat. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Sophia, ce barbat ai vazut tu care sa intre in altar, in afara de preoti si de paraclisieri (si acestia din urma primesc binecuvantare ca sa intre acolo si, oricum, nu se pot atinge de masa si de cele sfinte si intra numai cu un scop bine determinat si nu zabovesc acolo, nu asa, hai sa intru eu in altar ca sunt barbat)?!!
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
@glykys - de la bebelusul baietel care este dus si inchinat in altar de preot, la copiii care ajuta preotul (la noi sunt o echipa intreaga, le place) pana la adulti. Multi intra in altar, cu diverse scopuri. Am vazut eu.
Nu stiu sa fie restrictii...
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si ca sa te corectez: nu cele dou mentionat de tine sunt problema. Ca nu intram in altar sau pe Athos, mai merge. Sunt alte lucruri mai problematice. Nu vreau si nu am putere s-o iau de la capat cu explicatiile. Scrie totul mai in urma. Si totusi... de ce ar fi atat de grav sa fim tratate la fel cu barbatii, Marius? Si este trist ca au facut oamenii aceasta diferenta. Iisus nu...El respecta femeia.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Explicatia pe care am incercat sa o expun reprezinta felul - probabil gresit - in care vad aceste lucruri. Important este sa intelegem ca Biserica a fost nevoita prin probleme concrete, pe care le-a intampinat de-a lungul secolelor, sa puna pune anumite limite fie ereziei prin dogme, fie anumitor abateri disciplinare, prin canoane si reguli bisericesti. Aceste randuieli nu au aparut ca sa supuna femeia si sa inalte barbatul. Toate s-au dat si unora si altora, dupa caz, pentru a preintampina ispita, neoranduiala si intr-un final, pacatul. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
cele mai frumoase urari de La Multi Ani!
Le urez din inima sanatate si fericire celor care au numele Magdalena (Magda, Madalina) sau se sarbatoresc azi, cat si famiilor lor... Dumnezeu sa le binecuvinteze! P.S. Din cate stiu, dogmatic nu e interzis la modul absolut femeii (mai ales unei fecioare cu totul neprihanite) sa intre in altar- asta dupa Legea Veche: avem cazul Maicii Domnului, care a stat ani intregi in Sfanta Sfintelor. Mai stim si ca in replica la lucrarea Mantuitorului, falsa "fecioara" a Sionului (adica mama antihristului) va intra in altar (profetiile zic de biserica Sfanta Sofia din Constantinopol) dar pentru a profana si batjocori cele sfinte. La fel si Athosul, care sub o anumita forma e altarul Bisericii Ortodoxe: Maica Domnului este singura femeie ce are acces acolo, insa la sfarsitul vremurilor acesta va fi profanat prin intrarea ucenicelor antihristului (si poate chiar a mamei aceluia) in Sfantul Munte.
__________________
Vai noua cand vorbele noastre vor fi mai presus decat faptele Last edited by deja-vu; 22.07.2010 at 14:15:35. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Femeia daca este murdara sa nu intre in biserica? | clementia | Generalitati | 74 | 27.06.2011 01:16:30 |
| femeia in biserica-intrebare | copilu | Reguli in Biserica | 8 | 25.09.2010 18:37:49 |
| De ce poarta femeia batic in biserica? | ortodoxie | Intrebari utilizatori | 3 | 28.06.2010 10:42:33 |
| de ce Biserica nu face mai mult? | anamariaplop2000 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 14 | 18.05.2010 19:07:25 |
| Femeia in biserica | iosif | Reguli in Biserica | 73 | 02.11.2009 06:44:25 |
|
|