![]() |
![]() |
|
#721
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#722
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si si despre diferentele de nedepasit pentru mintea rationala intre moartea temporara (ca timp) dar absoluta(ca intensitate) propusa de ei,si continuitatea vietii sufletului propusa de orotodoxie stiu Dar eu incerc sa propun o alta abordare .Ceea ce noi avem in plus nu poate fi inteles de ei,caci vine de la Duhul,si s-a statornicit prin Traditie . In schimb noi putem intelege foarte bine varianta lor,caci e lumeasca,fireasca ,si macar tine cont de Inviere. Ce e mai firesc decat aceasta ,ca omul moare,sta in groapa,nu mai stie de nimic .Si astfel va trece un timp si va suna trambita Invierii .Exact asa as fi inteles si eu invierea,daca nu ar fi fost Duhul Sfant care a fixat aceasta noua invatatura,ulterioara Evangheliei dar continuta in aceasta ,despre Judecata Particulara,si nemurirea sufletului . Asa ca,va rog din suflet ,nu va mai combateti cu ei,ca nu au cum sa inteleaga ,caci aceste invataturi nu pot fi intelese decat prin Duhul .Altfel ,par o nebunie,par ilogice ,si conceptia lor e cea fireasca,cea lumeasca. Mai degraba incercati sa ii castigati,sa ii intelegeti,decat sa va combateti cu ei ,ca faceti de 2 ori rau: O data Duhului,ca si cum ar avea nevoie de argumente ,pentru a se promova invatatura nemuririi sufletului. Alta data lor,pentru ca prin contrazicere,nimeni nu se va indrepta,ci doar prin intelegere. |
#723
|
|||
|
|||
![]()
Mă uimește această formulare "învățătură ulterioară Evangheliei" ce seamănă foarte mult cu condamnabila "altă Evanghelie" de care vorbește sf. ap. Pavel. Și dacă stăm să ne gândim bine, nici nu este "ulterioară" această dogmă a nemuririi sufletului, ci își are rădăcinile în cuvintele diavolului din Eden: "hotărât că nu veți muri!".
|
#724
|
|||
|
|||
![]() Citat:
pilda cu Lazar si bogatul talharul de pe cruce
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#725
|
|||
|
|||
![]()
si viata vesnica la care putem invia sufleteste inca din aceasta viata fara a mai merge la judecata
viata de care vorbeste Apostolul Pavel, de ce si-ar fi dorit sa moara? de ce nu spunea ca mai degraba vrea sa vina judecata de apoi decat moartea lui trupeasca pentru a fi cu Hristos? Hristos il amagea pe talhar, a glumit cu pilda si Apostolul Pavel nu-si exprima prea clar sentimentele?
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#726
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oare chiar așa scrie, sau aceasta e interpretarea ta? |
#727
|
||||
|
||||
![]() Citat:
În credința lor atunci când moare omul, moare atât trupul, cât și sufletul, iar omul (cu cele bune și rele ale sale) este recreat de Dumnezeu pentru Judecată. Cei găsiți drepți vor merge în rai pe vecie, iar cei păcătoși vor fi aruncați în Gheenă, adică vor fi uciși a doua oară, nu vor fi chinuiți veșnic de propriile lor patimi în Iad, așa cum învață Evanghelia. Culmea e că ei spun despre ei că cred în adevărata înviere, pe când noi credem în "spiritism". Citat:
În panorama sectelor neoprotestante, adventismul a apărut târziu, iar oferta "adevărurilor" doctrinare care puteau fi servite publicului erau epuizate de celelalte secte. Ideea sâmbetei ca adevărată zi de odihnă și ideea morții sufletului odată cu trupul, au fost ofertele principale cu care secta adventistă s-a prezentat ca adevărată restauratoare a Adevărului biblic într-o societate americană debusolată cu totul spiritual. Dacă am lua ca exemplu o pledoarie adventistă ca aceasta: Omul moare, trupul său putrezește, sufletul său moare și el, nu mai știe omul nimic de el după moarte. Nu îl chinuie diavolii, nici remușcările pentru ceea ce a făcut pe pământ. La Judecată e recreat de Dumnezeu (pentru ei asta e Învierea), și își primeste răsplata, dacă a făcut cele bune pe pământ. Dacă a făcut cele rele și a fost un păcătos, atunci mare lucru nu are de pierdut pentru că va fi nimicit cu desăvârșire doua oară. Nu va ajunge în Iad, ca să se chinuie veșnic cum spune creștinismul, ci doar va muri de tot adoua oară. Așadar omul poate să facă orice pe pământ deoarece chinurile Iadului nu există, iar Dumnezeu- care este un Dumnezeru al iubirii nu lasă propria Lui creație să se chinuie în Iad. Trebuie să recunoaștem că doctrina sectei adventiste are laturi atrăgătoare pentru omul modern și poate să facă prozeliți printre cei mai puțin sănătoși duhovnicește și mai puțin cunoscători ale Bibliei.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#728
|
|||
|
|||
![]() Citat:
*TU* esti in stare sa spui ca Adevarul Insusi a dat grai unor basme evreiesti. Nu mai am ce discuta cu tine. Tu insuti ai in cap alta Evanghelie decat cea lasat de Cel Care este Calea Adevarul si Viata. Tu preferi sa crezi in ratacire, adevar contaminat cu basme si moarte.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#729
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar pt mine unul,e o invatatura ulterioara Evangheliei.De ce? Pentru ca si eu,ca si tine,nu am inteles-o la prima citire a Evangheliei ( si nu a fost o singura citire).Ca si tine imi inchipuiam ca vom sta in mormant,asa cum apostolul Petru spune despre regele David,si vom astepta linistiti Invierea .Ba chiar vom spera in ea,asa cum resiese din unii psalmi,care vorbesc atat de plastic despre raceala mormantului dar si despre speranta. Apoi,cand am aflat despre invatatura Ortodoxa,desi ma soca ca nu era cuprinsa vizibil in Evanghelie,am simtit-o ca adevarata. Istoric ea s-a formulat probabil putin dupa darea Evangheliei,sau chiar in acele timpuri.Ea se gaseste ca niste germeni si in invatatura apostolilor,asa cum s-a tot aratat pe aici. Ceea ce vreau sa zic,ca voi,neacceptand ca Duhul Sfant a avut grija de Biserica,ca a construit-o practic,imediat dupa Inaltarea lui Hristos la ceruri,nu puteti intelege toate aceste lucruri legate de taine,sau alte invataturi.E imposibil. Pentru ca nimeni,cu mintea omeneasca,nu poate recompune,redescoperi,sau macar intelege invatatura Duhului.Aceasta ramane inchisa,ca un lucru ilogic,ca o smecherie pamanteasca,pentru voi. De aceea eu am curaj sa zic cu toata taria,ca da,varianta voastra de moarte privita ca somn fara cunostinta poate fi adevarata. Pentru ca ratiunea lui Dumnezeu nu e neaparat A sau B,ci poate accepta si 2 variante aparent contrarii(sau chiar poate exista o contractare a timpului de genul "1000 de ani sunt ca o clipita") Ori daca eu recunosc aceasta,in calitate de ortodox,ce rost mai are sa continui sa dezvolti aceasta idee?Scopul tau a fost atins. Dimpotriva,te intreb: daca eu accept varianta ta,tu de ce nu o poti accepta, pe a noastra? |
#730
|
|||
|
|||
![]()
Iustin, ideea cu doua ratiuni diferite care pot coexista unde ai citit-o?
![]() Si cum poti spune cu toata taria ca adevarul si minciuna pot fi valabile in acelasi timp?
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 19:51:45 |
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 21:07:28 |
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 21:35:34 |
Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 22:03:42 |
|