![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Prudenta atunci cand esti chemata sa te impartasesti.Doar daca ai pacate de moarte nu te poti impartasi.Daca nu esti in acestea ,nu ai motiv sa stai deoparte.Cu cat esti mai pregatita atunci cand te impartasesti decat in duminicile in care nu te impartasesti? De unde stii ca atunci cand te impartasesti esti mai pregatita decat in alte duminici in care nu te-ai impartasit.
Nu trebuie sa vorbim de prudenta aici.Ci daca suntem opriti de duhovnic si de pacatele de moarta sau nu.Daca nu suntem opriti de niciuunul din acestea,atunci neaparat trebuie sa ne impartasim.Caci la ce ar folosi prudenta? Doar la nerespectarea poruncii Domnului,sau a chemarii la Cina Domnului. Sa ne amintim : Acesta este TRUPUL MEU,care se frange pentru voi pentru iertarea pacatelor! Nu se frange si pentru tine Anita? Ce motiv ai sa refuzi pe Mantuitorul care se ofera tututor?(cu exceptia celor care au pacate de moarte) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Gândește-te bine. Masa împărătească este pregătită. Îngerii slujesc la masă; Însuși Împăratul este de față și tu stai căscând! Îmbrăcămintea sufletului îți este murdară și ție nu-ți pasă. Sau este curată? Atunci stai la masă și mănâncă din cină. La fiecare Liturghie, Hristos vine să vadă pe cei ce stau la masă și spune și acum fiecăruia, prin conștiința sa: Prietenilor, cum stați aci în biserică fără să aveți haină de nuntă? Nu a zis: De ce stai la masă? Ci înainte de ședere îi zice că nu este vrednic nici să intre înlăuntru, deoarece nu i-a spus că de ce a intrat.
Pe toate acestea le strigă și acum Hristos către noi toți, pentru că stăm nerușinați și cu obrăznicie. Că cel ce nu se împărtășește este nerușinat. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Daca te impartasesti in fiecare Duminica,esti si psovedit.Daca esti spovedit ,esti si curat.
Daca amani impartasania,amani si spovedania.Si te duci la Sfanta Liturghie fara haina de nunta,incarcat de pacate. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
1. Impartasirea continua cu Sfintele Taine. Dosarul unei controverse, marturiile Traditiei. - Pr Ica jr, ed. Deisis 2006
2. Deasa impartasire cu Preacuratele lui Hristos Taine. - Sf. Nicodim Aghioritul, Neofit Kavsokalivitul. ed. Reintregirea 3. Liturghia - cerul pe pamant. Cugetari mistice despre Biserica si cultul divin ortodox. - Sf. Ioan de Kronstadt, ed. Deisis 2006 4. Viata mea in Hristos, -Sf. Ioan de Kronstadt,ed. Sophia 5. Euharistia, taina Imparatiei, Pr. Alexander Schmemann, ed Sophia. 2008 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
o parere a lui Paul Ersilian
Problema rarei sau desei impartasanii poate fi ,,reglementata" canonic pana la un anumit punct, dincolo, tine de fiecare credincios in parte. De la impartasirea de patru ori pe an, sau din pacate uneori chiar mai rar (la botez si eventual cununie- ,,momente de reala constrangere") si pana la impartasania de fiecare zi, se gasesc numeroase faze pe care credinciosul le strabate. Nu voi insista asupra lor, toti cred ca le cunoastem. Constiinta este cea care ne indeamna sa mergem la spovedanie, nevoia noastra de Hristos ne determina sa vrem sa ne impartasim. In fond la acest lucru se reduce toata aceasta problema. Deasa impartasanie duce la o unire deasa cu Hristos, tot timpul vom simti prezenta lui si ne vom simti intariti. Este cea mai indicata, consider eu, atata timp cat nu se ajunge la ,,dependenta", o dependenta care se rezuma la actul propriuzis, la un reflex care-si pierde pentru cel care o primeste esenta, o forma fara fond. Acest lucru este de evitat, acest aspect creaza practic toata discutia noastra. Sunt persoane care se impartasesc des, foarte des, si din pacate o fac fie pentru a fi vazuti, fie din obisnuinta, ajungand sa nu mai perceapa unirea cu Hristos, devenind simpli ritualisti. Sustin impartasania deasa, dar izvorata din constiinta si din dorinta sincera, nu ca efect al unui gest reflex, lipsit de emotie. Poate gresesc, dar, dupa cum spuneam, este opinia mea si cred in ea. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
În ce priveste Sfânta Împartasanie stabilim urmatoarele:
1. Câti au dragoste din tot sufletul si din toata inima fata de Dumnezeu si câti îl iubesc pe aproapele lor ca pe ei însisi, au smerenie, ascultare, taierea voii, blândete, nemâniere, înfrânare, rabdare, tacere, acestia pot sa se împartaseasca o data pe saptamâna si de doua ori când se întâmpla o sarbatoare în mijlocul acestei saptamâni. 2. Când nu au virtutile de mai sus si se mâhnesc din cauza aceasta si se silesc sa le dobândeasca si se roaga si doresc sincer si cer Sfânta Împartasanie, ca pe un medicament ajutator, si evita pe cât le sta în putinta orice pacat, li se permite si lor sa se împartaseasca o data pe saptamâna. 3. Câti au asa-zise pacate care se iarta, adica putina mândrie, se înfurie pentru moment când le spune cineva ceva, spun vreo minciuna, glumesc, râd, bârfesc, manânca mai mult decât e de trebuinta, fac ascultare, dar fara tragere de inima, si au si alte mici pacate de moarte, pe care se silesc sa le taie si sa le tempereze, dar nu cu osteneala si râvna cum se cuvine, dar totusi le cunosc, se caiesc si le marturisesc, acestora li se permite sa se împartaseasca la 15 zile. 4. Acei care sunt mândri, nesupusi, mâniosi, certareti, mincinosi, daca se marturisesc si arata o pocainta si schimbare adevarata si iau hotarâre ca vor înceta sa pacatuiasca, sa se împartaseasca la doua luni. 5. Daca dupa un an înceteaza sau se înfrâneaza, împutinând pacatele, sa se împartaseasca la 40 de zile, si când se îndreapta complet, sa se împartaseasca ca si cei de mai sus, la 15 zile si o data pe saptamâna. O astfel de dispozitie catre monahii de la noi a dat-o Cuviosul Arsenie, care s-a nevoit acum 100 de ani aici, un sfânt duhovnic care a primit har de la Dumnezeu sa savârseasca minuni în timpul vietii lui si dupa moarte. Un astfel de discernamânt al acestor vrednici de pomenire Parinti trebuie sa-l urmeze si Parintii duhovnici actuali, ca sa-i canoniseasca pe cei care se marturisesc la ei. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sfinta Impartasanie cu Trupul si Singele Domnului formeaza centrul vietii noastre duhovnicesti. Fara de aceasta nu putem avea viata in Hristos, nu ne putem mintui. Caci asa ne spune Mintuitorul: "De nu veti minca Trupul Fiului Omului si de nu veti bea Singele lui, nu veti avea viata intru voi"(Ioan 6, 51-53). Sfintul Botez, Spovedania si Sfinta Impartasanie sunt tainele de baza ale Bisericii Ortodoxe care asigura mintuirea credinciosilor nostri. Si daca Botezul este "usa Tainelor", iar Spovedania este numita "al doilea Botez", Sfinta Impartasanie este cununa Tainelor, caci ea desavirseste uneste direct pe om cu Dumnezeu prin Trupul si Singele Domnului.
Sfinta Impartasanie se sfinteste intotdeauna numai in cadrul Sfintei Liturghii, prin prefacerea piinii si vinului in Trupul si Singele lui Hristos. De fapt aceasta este si scopul Sfintei Liturghii, sa sfinteasca darurile prin Duhul Sfint si sa le prefaca in Trupul si Singele Domnului. Sfinta Impartasanie se mai numeste si Euharistie, adica multumire, sau recunostinta, pentru ca ni se daruieste din iubire ca un dar de multumire si de recunostinta fata de Domnul nostru Iisus Hristos. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sa fim responsabili de ceea ce facem. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Crezi ca trezvia o ai mai accentuata daca te imaprtasesti mai rar? Dimpotriva,daca te straduiesti sa te impartasesti des,asta iti poate creste trezvia.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sa ne impartasim des sau rar? | Va_iubesc | Impartasania (Taina Euharistiei) | 978 | 17.05.2017 02:29:00 |
Cum sa ne impartasim? | Adriana-Simona | Impartasania (Taina Euharistiei) | 21 | 09.01.2014 14:17:16 |
|